De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:42

Ik ben ruim 6 jaar single geweest en nu sinds ruim 3 maanden in een relatie maar door omstandigheden zien we elkaar zelden waardoor er in de praktijk eigenlijk vrij weinig veranderd is. :+
Toen ik nog single was kon ik juist enorm genieten van het alleen zijn, lekker zelf alles bepalen en ik maakte er met de feestdagen ook gewoon een feestje van voor mezelf door lekkere hapjes op tafel te zetten, een luxe maaltijd te koken/bestellen, leuke film op te zetten etc.
Juist dat maakte dat ik genoot van de feestdagen: geen verplichtingen maar lekker mijn eigen plan trekken. :)
En ja, soms mis(te) ik die arm om me heen of het gezellig tegen iemand aankruipen op de bank wel maar verder eigenlijk niet.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:44

Whale schreef:
Gelukkig nooit last van. Ik vier de feestdagen met mijn ouders en broer en ik denk ook niet dat dat gaat veranderen wanneer ik het huis uitga :D ik vind het altijd de leukste tijd van het jaar.

Ik heb probleem dat ik 1 kerstdag echt alleen ben, andere kerstdag naar mn ouders met mijn dochter, maar die andere dag dus op de bank thuis kijkend naar een kerstboom en een of andere cheezy film op netflix :')

Trouwens nu ik het zo opschrijf denk ik wel dat ik weet waarom kerst afgelopen jaar lastiger was :+ , normaal is mijn dochter altijd bij me op kerstavond/1e kerstdag dit jaar voor de verandering de 2e kerstdag bij mij. Dus kerst begon pas dag later terwijl iedereen om me heen gezellig zat te doen :Y)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:47

Ik heb echt geen moeite met de kerstperiode :') Zit gewoon met mn ouders en de rest van de familie. Juist die "verplichting" vind ik wel fijn. Maakt dat ik weet dat we weer eens met (zo goed als) de hele familie samen zijn. Wij zijn met veel, dus dat gebeurd maar een paar keer per jaar.
Anderzijds, ik ben de oudste van de kinders en ik heb 1 nichtje die soms haar vriend meeneemt maar verder zijn alle neefjes en nichtjes (zover ik weet :') ) ook single. Dus het is voor ons gewoon een familiedag. Eveneens oud en nieuw, sta ik er niet eens bij stil := Dus ik mis het ook gewoon echt niet. Ik ben het gewoon zo gewend.

Wat leuk Animal <3 Je verhaal doet goed :D Hoop dat jullie lang gelukkig samen zijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:21

Met de feestdagen heb ik niet zo'n last van single zijn, meer dat ik geen familie meer heb, dus dan zit je echt alleen.
Maar dan nog maak ik het altijd gewoon gezelig, haal lekkere dingetje in huis en vermaak mij verder uitstekend.

En wat maakt het uit dat het topic soms wat zwaar wordt, net als het leven, soms leuk soms niet :D
Geldt zowel voor het single leven als wanneer je in een relatie zit.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:33

Bloodymary schreef:
De meeste singles zijn heel zelfbewust, onafhankelijk en kunnen goed voor zichzelf zorgen. Dat zijn toch juist goede eigenschappen.

Ja, maar het kan ook (te) intimiderend zijn. Mijn ervaring is dat mannen nogal eens afgeschrikt worden door een werkelijk zelfstandige vrouw. Of het trekt juist mensen aan om de verkeerde redenen. Omdat je 'spannend' bent, of een verovering of gewoon een wandelende zak geld.

Silly1972

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:38

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:42

Ik zie de kerst gewoon als 2 vrije dagen, lekker op de bank, filmpjes kijken :D
Dit jaar was ik met kerst op Curacao, dat is zeker voor herhaling vatbaar, heeeerlijk was dat. 2e kerstdag kwam ik weer thuis, dat vond ik helemaal niks, zat ik aan de gourmet bij mijn ouders en dacht ik echt, wat doe ik hier? :+ Maar dat had niks met single zijn te maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:43

Roodvos schreef:
Bloodymary schreef:
De meeste singles zijn heel zelfbewust, onafhankelijk en kunnen goed voor zichzelf zorgen. Dat zijn toch juist goede eigenschappen.

Ja, maar het kan ook (te) intimiderend zijn. Mijn ervaring is dat mannen nogal eens afgeschrikt worden door een werkelijk zelfstandige vrouw. Of het trekt juist mensen aan om de verkeerde redenen. Omdat je 'spannend' bent, of een verovering of gewoon een wandelende zak geld.

Dat herken ik ook wel eens, zelf een goede baan en mijn leven op orde.. Tref dan toch vaak mannen die wel iets hebben, schulden, werkloos, vechtscheiding.. Heb ik dan toch gewoon helemaal geen zin in :n

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:46

Single zijn tijdens de feestdagen is echt super fijn.
Geen verplichte bezoeken aan schoonfamilie of dat soort gedoe.
Nu werk ik ook gewoon op feestdagen dus maakt het al helemaal niks uit.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:50

Roodvos schreef:
Bloodymary schreef:

Ja, maar het kan ook (te) intimiderend zijn. Mijn ervaring is dat mannen nogal eens afgeschrikt worden door een werkelijk zelfstandige vrouw.

Yep! Dit is iets wat mannelijke vrienden van mij vaak genoeg gezegd hebben :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:52

Ja, ik denk dat de meesten in dit topic wel zelfstandig zijn. Hier ook gewoon appartementje, vast contract, geen schulden, geen kinderen, geen huisdieren, auto voor de deur en paard in de wei.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:14

Misschien dat we daarom juist single "kunnen zijn"? Ik ken genoeg mensen om mij heen (ik woon weliswaar in de VS, maar toch) die het ronduit niet redden alleen, financieel dan. En dus ook in relaties blijven omdat ze het niet redden single te leven.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:20

Tegenwoordig moet je wel al bijna gaan samen wonen om uit huis te kunnen. -O-

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:24

Of dat mensen juist te snel een relatie aangaan omdat ze niet alleen kunnen zijn, daar kan ik me echt aan irriteren. Je weet eigenlijk al dat het gedoemd is te mislukken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:32

Weet sowieso dat ik prima alleen kan. :D Maar sta wel open voor een relatie.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:35

Bagheera_206 schreef:
Weet sowieso dat ik prima alleen kan. :D Maar sta wel open voor een relatie.

Ik sta enkel open voor de perfecte (voor mij) relatie! :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:35

Same here

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:36

FennaK schreef:
Of dat mensen juist te snel een relatie aangaan omdat ze niet alleen kunnen zijn, daar kan ik me echt aan irriteren. Je weet eigenlijk al dat het gedoemd is te mislukken.

Vaak wel, maar ik ga me aan een andermans relatie echt niet irriteren, voor ieder moet doen waar ze voor kiezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:43

Bagheera_206 schreef:

of een huis te kunnen kopen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:52

purny schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ja dat ook dus. Ben blij dat ik mijn hypotheek op mijn eigen salaris kan betalen. Ik ga ooit wel verhuizen naar een huis als ik ooit mocht gaan samen wonen. Hahaha. Voorlopig is appartement groot zat voor mijzelf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:13

Bagheera_206 schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ja er moet een hoop gebeuren wil mijn paard van plek 1 afgaan. Maar he's getting there <<)

Die gaat nooit van nummer 1 af. :D #feit

Ik heb anders al talloze jonge meisjes\vrouwen gezien die hun paard wegdeden zogauw ze verkering kregen.En dan maakt die kerel het uit en hebben ze niets meer....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:13

Roodvos schreef:
Bloodymary schreef:

Ik merk ook dat dit wel een struikelpunt is voor mannen en meer word ervaren als “koppig” en “eigenwijs” als ik dingen alleen probeer op te lossen. Heb zojuist in mijn eentje een huis gekocht, denk dat die voor sommige mannen ook wel eff slikken zal zijn :+ want nu komen ze bij mij wonen en kan ik ze er uit flikkeren wanneer het niet meer gaat }> maarja, eerst een vent vinden die mijn muur kan doorbreken en daar ook moeite voor wil doen, en die zijn moeilijk te vinden

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 12:24

Ik heb nog wat pagina`s bij te lezen. Maar even over dat 22 va 30 gedoe.

Natuurlijk heb je boven de 30 meer levenservaring. En ik denk dat de meeste wel terug kijken op hun begin twintiger jaren
onder het mom “waar maakte ik me druk om, wat was ik nog een broekie”

Maar dat projecteren op iemand anders van die leeftijd vind ik niet eerlijk. Het wegwuiven als “je bent nog zo jong” is niet respectvol. De gevoelens die je hebt op 22ste zijn net zo valide als in 30+.

Het gevoel dat iemand heeft ergens bij heeft het recht om te bestaan. Wat dat betreft is “je bent nog zo jong”, net zo wegwuivend als “je bent de juiste gewoon nog niet tegen gekomen”. Het klinkt als “stel je niet aan”, en over gevoel kun je je nooit aanstellen! Gevoel heb je geen controle over, dat is er.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:26

purny schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik heb hem in de hoogtijdagen gekocht, toen kon je nog alles meefinancieren en waren de regels losser.
Ben ik nu echt superblij mee.

Als ik ooit zou gaan samenwonen (bij hem) dan gaat mijn huis ook eerst inde verhuur voor een jaar. :P

Toen ik 22 was wilde ik ook alleen maar een relatie, nu weet ik dat er wel meer dngen belangrijk zijn.
Maar op dat moment niet, hoe vaak iemad ook zei dat ik niet zo moest zeuren.
Op dat moment heb je gewoonweg die levenservaring niet van een 35er
En trouwens, sommige denken er met hun 35e er nog steeds zo over.
Ik ken ook mannen (ook oudere mannen) die niet alleen kunnen zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:33

anjali schreef:
Ik heb anders al talloze jonge meisjes\vrouwen gezien die hun paard wegdeden zogauw ze verkering kregen.En dan maakt die kerel het uit en hebben ze niets meer....

Daarom gaat paard ook zeker niet weg en verwacht ik ook niet van haar.