Janneke2 schreef:Er zijn naar mijn mening NUL goede voorwaarden aan een studielening.
Een studie volgen is iiets wezenlijk anders dan een huis kopen, de vergelijking met een hypotheek gaat dus ook niet op.
Ofwel: ik ben dus principieel tegen het leenstelsel: iedereen heeft er baat bij als wie wil studeren een beurs krijgt.
Wel met mate. Ik persoonlijk vind dat je studententijd niet alleen maar is om te studeren maar dat het ook een periode is van zelfontplooiing en ontwikkeling. Wat mij betreft hoort daar op kamers wonen bij, een bijbaantje, mogelijk een vereniging, stage(s) en wat reizen (al dan niet voor je studie). Studeer je nominaal en doe je dit allemaal niet, kom je bijzonder jong, bleu en niet maximaal ontwikkeld je studententijd uit en rol je in het bedrijfsleven. Grote gemiste kans. Maarrr ik vind niet dat de staat voor deze reisjes of buitenlandstudies hoeft te betalen. Ook vind ik niet dat de staat hoeft op te draaien voor foutief gekozen studies. Ik vind wel dat de staat ervoor moet zorgen dat iedereen ten minste voor de nominale tijd van de betreffende studie een beurs ter beschikking moet stellen