Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:53

Of je je wat beter gaat voelen als je je (beginnend)grieperig/verkouden voelt. Rustig een klein rondje buiten wandelen o.i.d.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:56

Meliaforever schreef:
Of je je wat beter gaat voelen als je je (beginnend)grieperig/verkouden voelt. Rustig een klein rondje buiten wandelen o.i.d.

Geprobeerd vorige week zondag en ik werd er niet beter van. Je slijm gaat wel loszitten maar zodra je weer binnen bent kak je weer enorm in.

Heb trouwens ook oorontsteking aan beide kanten. Al bijna 2 weken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:57

Ik zit eens te kijken in mijn zorgverzekering en nu zie ik dat er een stukje eigen risico is gebruikt, waar ik nog niets van weet (43,90), maar waarvan ook niets terug te vinden is. Alle behandeling die ik vanaf 1 januari heb gehad staat keurig genoteerd, zonder dat er een deel onder het eigen risico valt.
Ik ben aanvullend verzekerd en onderga af en toe een bowen behandeling, waarvan ik 30 euro zelf moet betalen. Totaal tot zover is 2 behandelingen. Dus dat klopt ook niet...

Wat kan dit zijn? Ik ben echt té nieuwsgierig :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:01

Janine1990 schreef:
Ik zit eens te kijken in mijn zorgverzekering en nu zie ik dat er een stukje eigen risico is gebruikt, waar ik nog niets van weet (43,90), maar waarvan ook niets terug te vinden is. Alle behandeling die ik vanaf 1 januari heb gehad staat keurig genoteerd, zonder dat er een deel onder het eigen risico valt.
Ik ben aanvullend verzekerd en onderga af en toe een bowen behandeling, waarvan ik 30 euro zelf moet betalen. Totaal tot zover is 2 behandelingen. Dus dat klopt ook niet...

Wat kan dit zijn? Ik ben echt té nieuwsgierig :+

Ik kon ook nooit ergens terugvinden waar mn eigen risico van was. Echt irritant.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:20

Dingen die ik zo gauw kan bedenken: aanvullend onderzoek dat is gedaan nav een huisartsbezoek? Medicijnen? Tandarts? Is er niet per 1 januari iets veranderd in je aanvullende vergoedingen of voor die behandelingen die je ondergaat waardoor je nu een ander bedrag betaalt dan verwacht?

Anders wellicht even contact met je zorgverzekeraar als je écht geen flauw benul hebt waar het vandaan komt, die kunnen dat verder uitzoeken. Wie weet is het toch een foutje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:29

Memories schreef:
Dingen die ik zo gauw kan bedenken: aanvullend onderzoek dat is gedaan nav een huisartsbezoek? Medicijnen? Tandarts? Is er niet per 1 januari iets veranderd in je aanvullende vergoedingen of voor die behandelingen die je ondergaat waardoor je nu een ander bedrag betaalt dan verwacht?

Anders wellicht even contact met je zorgverzekeraar als je écht geen flauw benul hebt waar het vandaan komt, die kunnen dat verder uitzoeken. Wie weet is het toch een foutje?

Ik heb per 1 januari een nieuwe verzekeraar...

Overige dingen als medicijnen staan er allemaal keurig in. Ik ben onlangs wel op de SEH terecht gekomen, waar veel (bloed)onderzoeken zijn gedaan. Maar ik neem aan dat dat mijn hele eigen risico opslokt en die factuur zal er nog wel niet zijn :P
Tandarts ben ik vandaag pas geweest en stuurt rekening ook rechtstreeks, ben ik niet voor verzekerd.

Neem aan dat ik vanzelf de rekening wel krijg, maar het is meer nieuwsgierigheid :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:45

Janine1990 schreef:
Memories schreef:

Ik heb per 1 januari een nieuwe verzekeraar...

Overige dingen als medicijnen staan er allemaal keurig in. Ik ben onlangs wel op de SEH terecht gekomen, waar veel (bloed)onderzoeken zijn gedaan. Maar ik neem aan dat dat mijn hele eigen risico opslokt en die factuur zal er nog wel niet zijn :P
Tandarts ben ik vandaag pas geweest en stuurt rekening ook rechtstreeks, ben ik niet voor verzekerd.

Neem aan dat ik vanzelf de rekening wel krijg, maar het is meer nieuwsgierigheid :')

Is dat niet wat de huisarts gewoon int? Daar las ik laatst over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:49

Je bedoelt het ingeschreven staan bij je huisarts?
Dat wordt vergoed door je verzekeraar, in mijn geval gaat het om 26,80
Ik heb nu de indruk dat het gaat om een kwartaalpost. Aangezien 1-2 en 1-3 niets is geregistreerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:51

Yasss maar dat is het dus niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:48

Ik weet niet of dit een ongepaste vraag is, maar ik vraag me af hoe de trambestuurder wist wat er aan de hand was? Hebben ze camera's in elke coupe zodat hij het heeft kunnen zien? Lijkt me echt zo verschrikkelijk om mee te maken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 01:25

moonsparkle schreef:
Ik weet niet of dit een ongepaste vraag is, maar ik vraag me af hoe de trambestuurder wist wat er aan de hand was? Hebben ze camera's in elke coupe zodat hij het heeft kunnen zien? Lijkt me echt zo verschrikkelijk om mee te maken.

Ik denk dat die het wel hoorde, schoten klinken immers best hard.. Plus gegil/ geschreeuw van mensen. Dan moet er wel iets mis zijn. En er lopen genoeg handhavers rond in een tram, soms zit er zelfs nog een vaste conducteur in het midden en achterin om alles in de gaten te houden. Die hebben allemaal natuurlijk nauw contact met elkaar.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:09

Herkent iemand wat ik bedoel als ik zeg dat sommige mensen een bepaalde geur in huis hebben? Niet per se slecht, maar het huis ruikt dan gewoon naar 'iets' wat heel herkenbaar is.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:53

Saleisha schreef:
Herkent iemand wat ik bedoel als ik zeg dat sommige mensen een bepaalde geur in huis hebben? Niet per se slecht, maar het huis ruikt dan gewoon naar 'iets' wat heel herkenbaar is.

Absoluut!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:04

Ik noem dat altijd nestgeur

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:10

Ik vraag me altijd af wat dat 'iets' dan is wat ervoor zorgt dat zo'n heel huis zo ruikt? Want bij de meeste mensen is het niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:21

Oef als dat een heel sterke lucht is (bijv hond) kan ik toch niet echt chill ademen en praten heb ik altijd :P

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:22

Saleisha schreef:

Jaa! Ik verheugde me zelfs een beetje op de geur thuis toen ik lang in het buitenland was geweest helaas lagen er vieze overvallen en laarzen bij de deur dus alles rook naar koe.. :')

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:42

Ik herken echt heel goed wat je bedoelt. Natuurlijk heb je altijd huizen waar het ruikt naar de huisdieren of andere minder prettige geuren. Maar waar jij op doelt is iets huiselijks en ik ben er ook niet achter. Vaak is het geen wasmiddel of zijn het geen kruiden maar wat dan wel...? :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:11

Ja dat herken ik ook hoor, ik kwam vroeger wel eens bij een vriendinnetje en dat huis rook naar het dierencrematorium waar ik een keer was geweest :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:13

Dit klinkt misschien pas raar, maar bij de oma van een vriendin van me ruikt het altijd naar chinees :')
Ik vind dat echt een smerige lucht.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:15

Waarom kom ik mijn bed niet uit? _O-

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:22

NinaCharlie schreef:
Ik herken echt heel goed wat je bedoelt. Natuurlijk heb je altijd huizen waar het ruikt naar de huisdieren of andere minder prettige geuren. Maar waar jij op doelt is iets huiselijks en ik ben er ook niet achter. Vaak is het geen wasmiddel of zijn het geen kruiden maar wat dan wel...? :D

Precies! Een modern huis, dus geen oud-huis-geurtjes, het wasmiddel is het ook niet, geen huisdieren of 'gekke' eetgewoontes..

Shaggy09 schreef:
Dit klinkt misschien pas raar, maar bij de oma van een vriendin van me ruikt het altijd naar chinees :')

Oh bleh dat is niet prettig nee :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:39

Nee dat is echt zo'n vieze zure lucht :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:23

Shaggy09 schreef:

Geen fijne geur nee.

Al vind ik die typische oude mensen lucht ook verschrikkelijk :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:29

0091 schreef:
Shaggy09 schreef:

Geen fijne geur nee.

Al vind ik die typische oude mensen lucht ook verschrikkelijk :=

moet je eens een bejaardentehuis binnenlopen, bloedheet en een lucht...... :r Mijn man ruikt amper iets, maar zelfs hij ruikt het daar.....