Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:29

Mavelle schreef:
En wat raakt iedereen hier over de zeik van een driejarige die een hond schopt >;) Tuurlijk mag dat niet, maar “een draai om de oren” en “einde verhaal”? Alsjeblieft zeg..

En hoe moet het dan volgens jou? Van niks doen gaat ze het ook niet leren wat gewenst is. Het is overigens wel de reden waarom ik mijn hond altijd bij kinderen uit de buurt hou. Want die trekt altijd aan het kortste eind in dergelijke situaties.

Chubby

Re: Privacy kwijt en helemaal overprikkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:31

Van een puppy accepteer je ook dat die eens in je vingers bijt. Dat leer je 'm toch niet af door te slaan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:33

Komop zeg. Daar accepteer je het ook niet van. Die spreek je eens ernstig toe en pak je eventueel even flink in het nekvel.
Ts ik zou toch wat meer mijn eigen plan trekken. En dat oppassen lekker laten voor wat het is. Zo te horen heb je het zelf druk genoeg met je eigen leven. Je broer gaat ook niet even je paard voor je doen wanneer je druk bent met school. Ieder zijn eigen verantwoording en zorgen. Het kindje is er niet de hele week dus er blijft nog best tijd over voor hem.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 00:41

Met elkaar om te tafel gaan zitten helpt niet, er wordt niet geluisterd. Been there and done that, heb me er intussen een soort van bij neer gelegd dat er gewoon langs me heen wordt gecommuniceerd, maar dat haalt de frustraties niet weg.

Als het kindje de hond schopt word ik uiteraard boos, maar ga haar absoluut geen draai rond haar oren geven voor alle duidelijkheid. Ze is 3 jaar, hoe stout het ook is, zo’n kind beseft nog niet wat goed of slecht is en zoiets pijn kan doen. Ze is op dit moment constant slecht gezind en stout, maar ik neem haar dit niet kwalijk, denk dat dit eerder door de situatie is.

Heb eigenlijk onmiddelijk mijn moeder aangesproken daarnet. Heb het vooral gehad over het binnen roken en de situatie met het kind. Ze zei dat ze nog wel eens met hem zou babbelen, maar aangezien (als het mis kan gaan dan gaat het weer echt mis) er weer een aanvaring is geweest tussen hem en zijn ex, die weer heel bruut was, vrees ik dat mijn moeder dit niet meer gaat durven doen.

Mijn moeder is zelf ook al wat “vervelender” door de situatie, aangezien er verwacht wordt dat zij rekening moet houden met hem. Nu was er bijvoorbeeld maandag ook niet aangekondigd dat het kindje terug kwam, en daar was mijn moeder wel even heel boos over. Net zoals het internet dat plots uitviel omdat mijn broer hele tijd netflix zit te kijken, en de tv die constant ingepalmd is. Maar verder is mijn moeder zoals mijn broer; een beetje naïef en laat makkelijk over zich heen lopen door bepaalde mensen. Mijn zus en ik zijn het tegenovergestelde, dus dat is iets met karakter denk ik ipv opvoeding...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 00:57

Ik denk dat je voor nu even niet meer kunt doen dan er het beste van te maken voor jezelf.
Wat een rotsituatie! Zolang je moeder geen spijkers met koppen durft te slaan, zal er niet veel veranderen, ben ik bang.
Lekker naar je paardje, studeren in de bibliotheek, lol maken met vriendinnen. En hopen dat alles gauw weer terug naar normaal is.
Én je wel uit blijven spreken richting je ma en broer. Vanuit jezelf. Wat jij ziet en wat dat met jou doet. Maar dat doe je volgens mij al!

Maar wat heb ik een medelijden met het kind. Mama weg, van hot naar her gesleept, ruzie tussen volwassenen, structuur weg. Arm ding.. :(:)
Geen verwijt naar jou, hoor ts!
Ik denk dat je gelijk hebt dat haar gedrag een gevolg is van de situatie.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 01:10

amber15 schreef:
Maar wat heb ik een medelijden met het kind. Mama weg, van hot naar her gesleept, ruzie tussen volwassenen, structuur weg. Arm ding.. :(:)
Geen verwijt naar jou, hoor ts!
Ik denk dat je gelijk hebt dat haar gedrag een gevolg is van de situatie.

Hier heb ik het daarnet dus ook grotendeels over gehad met mijn moeder, die het ook met me eens is. Een kind heeft structuur nodig en die is er op dit moment niet, ik heb dit ook al tegen mijn broer gezegd maar volgens hem is het niet goed om haar de hele week te houden omdat dit te lang is voor een kind van 3. Ik denk persoonlijk dat dit meer voor zichzelf is dan het kind, ik zou het ook niet fijn vinden om in het midden van de schoolweek te moeten verhuizen van mama naar papa. Vorige week had ze twee keer in haar bedje geplast, was ze gisteren ook in het midden van de nacht beginnen huilen en elke ochtend is het ook een gevecht. Maar ja, wie ben jij dan om je te moeien in de opvoeding, volgens mijn moeder heeft dit ook te maken met de andere oma die dit wil op die manier, omdat ex het kind dus niet van school kan/wil halen/brengen dus de oma dat grotendeels doet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 02:34

CalipsoLover schreef:
Met elkaar om te tafel gaan zitten helpt niet, er wordt niet geluisterd. Been there and done that, heb me er intussen een soort van bij neer gelegd dat er gewoon langs me heen wordt gecommuniceerd, maar dat haalt de frustraties niet weg.

Als het kindje de hond schopt word ik uiteraard boos, maar ga haar absoluut geen draai rond haar oren geven voor alle duidelijkheid. Ze is 3 jaar, hoe stout het ook is, zo’n kind beseft nog niet wat goed of slecht is en zoiets pijn kan doen. Ze is op dit moment constant slecht gezind en stout, maar ik neem haar dit niet kwalijk, denk dat dit eerder door de situatie is.

Heb eigenlijk onmiddelijk mijn moeder aangesproken daarnet. Heb het vooral gehad over het binnen roken en de situatie met het kind. Ze zei dat ze nog wel eens met hem zou babbelen, maar aangezien (als het mis kan gaan dan gaat het weer echt mis) er weer een aanvaring is geweest tussen hem en zijn ex, die weer heel bruut was, vrees ik dat mijn moeder dit niet meer gaat durven doen.

Mijn moeder is zelf ook al wat “vervelender” door de situatie, aangezien er verwacht wordt dat zij rekening moet houden met hem. Nu was er bijvoorbeeld maandag ook niet aangekondigd dat het kindje terug kwam, en daar was mijn moeder wel even heel boos over. Net zoals het internet dat plots uitviel omdat mijn broer hele tijd netflix zit te kijken, en de tv die constant ingepalmd is. Maar verder is mijn moeder zoals mijn broer; een beetje naïef en laat makkelijk over zich heen lopen door bepaalde mensen. Mijn zus en ik zijn het tegenovergestelde, dus dat is iets met karakter denk ik ipv opvoeding...

CalipsoLover schreef:
Hier heb ik het daarnet dus ook grotendeels over gehad met mijn moeder, die het ook met me eens is. Een kind heeft structuur nodig en die is er op dit moment niet, ik heb dit ook al tegen mijn broer gezegd maar volgens hem is het niet goed om haar de hele week te houden omdat dit te lang is voor een kind van 3. Ik denk persoonlijk dat dit meer voor zichzelf is dan het kind, ik zou het ook niet fijn vinden om in het midden van de schoolweek te moeten verhuizen van mama naar papa. Vorige week had ze twee keer in haar bedje geplast, was ze gisteren ook in het midden van de nacht beginnen huilen en elke ochtend is het ook een gevecht. Maar ja, wie ben jij dan om je te moeien in de opvoeding, volgens mijn moeder heeft dit ook te maken met de andere oma die dit wil op die manier, omdat ex het kind dus niet van school kan/wil halen/brengen dus de oma dat grotendeels doet.

Het helpt vast even om van je af te schrijven, maar erin blijven hangen heeft geen zin. In beide posts lees ik wederom niets over wat je wél zelf kunt doen, enkel over wat er niet bevalt en wat die en die fout/vervelend/niet doet. Kijk vooruit, kijk naar wat jij zélf kunt doen om het voor jóu prettiger te maken en laat los hoe het was (dat komt voorlopig gewoonweg niet meer terug).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:03

Kan dat kind niet lekker bij haar moeder blijven ? Dat heen en weer gesleep is idd niet goed. En hij is haar biologische vader toch niet ? Buiten dat ze zich op een weerloze hond afreageert waar ze bij mij dus echt wel een tik voor zou krijgen.Snap ik wel dat het kind zich niet goed voelt en lastig is. En roken in huis zou ik ook hels om worden. Geen gezellige situatie Ts. Zeker voor je moeder ook niet. Hoewel ze de enigste is die de oplossing kan brengen door op haar strepen te staan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:04

Huh?? Waar haal jij vandaan dat t niet de biologische vader is??? En dan nog wat doet dat ertoe??

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 11:50

Lol, hij is wel degelijk haar papa. Of dat nu biologisch is of niet, hij heeft het kind vanaf de geboorte en dit is wettelijk zijn kind, hier heeft hij voor gekozen, dus dan moet hij ook de verantwoordelijkheid dragen (die de moeder grotendeels van haar af schuift). Het is toch niet omdat je een kind adopteerd dat je dan van de een op de andere dag zegt dat je het niet meer moet omdat het “niet jou kind is”, dat vind ik echt een zeer smerige uitspraak.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:11

Ik hoor het hele verhaal natuurlijk alleen van jouw kant. Mijn sympathie heb je hoor; lijkt me een heel vervelende situatie voor alle betrokkenen.
Maar ik vind echt dat jouw broer eens een flinke schop onder zijn kont zou moeten hebben. Hij neemt niet alleen niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven, maar ook niet voor dat van zijn dochter.
Dat je een rottijd hebt wil nog niet zeggen dat je je als een ongelikte beer kunt gedragen en je allerlei vrijheden kunt permitteren die anderen tot last zijn. Hij gedraagt zich als een grote kleuter.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 15:05

Hevonen schreef:
Ik hoor het hele verhaal natuurlijk alleen van jouw kant. Mijn sympathie heb je hoor; lijkt me een heel vervelende situatie voor alle betrokkenen.
Maar ik vind echt dat jouw broer eens een flinke schop onder zijn kont zou moeten hebben. Hij neemt niet alleen niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven, maar ook niet voor dat van zijn dochter.
Dat je een rottijd hebt wil nog niet zeggen dat je je als een ongelikte beer kunt gedragen en je allerlei vrijheden kunt permitteren die anderen tot last zijn. Hij gedraagt zich als een grote kleuter.

Mee eens, hij is over het algemeen altijd een ontzettend goede vader geweest voor zijn dochter, maar nu zetten zowel hij als de moeder het kind niet op de eerste plek en dat vind ik heel egoïstisch. Natuurlijk is het niet zo dat het kind verwaarloosd wordt of in een onveilige omgeving zit, in tegendeel, maar haar welzijn staat precies nu niet op de eerste plek en dat vind ik nog het ergste van allemaal. Mijn ouders zijn zelf ook gescheiden, maar mijn moeder heeft ons altijd op de eerste plaats gezet, hoe moeilijk die periode ook was. Kinderen eerst.

Deze morgen heeft mijn moeder aan mij laten weten dat ook de maat voor haar vol is. Ze heeft blijkbaar nog een discussie gehad met mijn broer gisteren toen ik dit boven allemaal aan het typen was. Broer was boos omdat mijn moeder en ik niet gingen koken omdat mijn moeder dan mee ging naar het paard aangezien ik mijn trein gemist had. Mijn moeder was ook wat pissed omdat hij mij dus niet even wou afzetten... Ze heeft laten weten dat het op deze manier niet verder kan, dat je hem een hand geeft en hij een arm pakt. De situatie met zijn ex loopt tenslotte ook iedereen de spuigaten uit, het is een ja of een nee en geen misschien... Ben benieuwd wat dit nog gaat geven de komende dagen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:16

Maartje1990 schreef:
Huh?? Waar haal jij vandaan dat t niet de biologische vader is??? En dan nog wat doet dat ertoe??

Dat had de ts al eerder vermeld,hij heeft haar blijkbaar wel aangenomen op zijn naam.Maar zo'n kindje heeft dus al een voorgeschiedenis en word van de gezeul en ruzie rond haar heen niet blijer.Dus dan lijkt het me wijzer dat ze een stabielere thuis basis krijgt bij haar moeder.
Zeker omdat er thuis bij de ts zoveel spanningen zijn.Want daar word alle schuld wel op de moeilijke ex geschoven maar zo makkelijk lijkt de broer toch ook niet te zijn.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:03

Ja maar de moeder schuift juist het kind weer naar TS haar broer omdat zij geen tijd heeft de kleine van en naar school te brengen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 16:30

Hoewel ik dit liever wou vermijden moet ik het misschien wel even uitleggen:
Mijn broer is een relatie begonnen toen zijn vriendin ongeveer 2 maanden zwanger was van haar ex, die haar heeft laten zitten vanaf hij wist dat ze zwanger was. Zij wou het kindje houden en had ook een leeftijd dat dit acceptabel was (23). Dus mijn broer is er vanaf het begin geweest, van zwangerschap tot geboorte tot nu, 4 jaar verder. Mijn broer heeft een kindje afgelopen zomer op zijn naam laten zetten, dus het is officieel zijn dochter.
Afgelopen half jaar is de relatie bergafwaarts gegaan omdat de moeder van het kind 'depressief' was, is gestopt met werken en van de ziekenkas gaan leven. Maar letterlijk alles van huishouden, kind en full time werken viel op de schouders van mijn broer. Toen het bleek dat zijn vriendin een affaire had is de bom dus ontploft en bleek er weinig waar te zijn van haar depressie. Nu zit ze nog steeds thuis, maar meestal is het haar moeder die de kleine van school gaat halen en brengen omdat zij geen rijbewijs heeft en ze niet durft fietsen.

Ik zeg dit ook enkel omdat ik weet dat de kans vrijwel miniem is dat iemand mij persoonlijk kent van bokt, wil ik er toch even bij zeggen. Degene die ik persoonlijk ken zijn hier ook helemaal van op de hoogte en kennen zowel mij als mijn familie.

Ons huis is zeker niet overdreven gevuld met ruzies of spanningen. Wij lopen al zeker niet tegen elkaar te schreeuwen, en al zeker niet als het kind er bij is. Wij gaan niet als marginale de boel onveilig maken om het even zo te zeggen. Het kind heeft ook geen voorgeschiedenis aangezien ze alleen mijn broer kent als papa en de biologische vader niet in het spel is. Dus er is nooit getrek of gesleur geweest voordien, ze heeft altijd gewoon bij haar mama en papa gewoond zoals een normaal kind.

Het feit waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat het kind weinig tot geen structuur heeft, en er geen duidelijke afspraken zijn omtrent het co-ouderschap. Ik vind het niet echt kunnen dat ze in het midden van de week van de een naar de andere plek wordt gebracht. Ook heeft mijn broer niet altijd even veel geduld met haar (vb. Het is een moeilijke eter, en dan wordt hij snel boos), en anderzijds spreekt hij haar niet aan als ze echt stout is. Wij krijgen soms een beetje het gevoel dat we haar mee moeten opvoeden, en dat is niet de bedoeling.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 16:42

Je hoeft dat niet helemaal uit te leggen joh, was gewoon een rare opmerking van Beatje. Laten waaien zoals we in Nederland zeggen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:10

MarcoBorsato schreef:
Je hoeft dat niet helemaal uit te leggen joh, was gewoon een rare opmerking van Beatje. Laten waaien zoals we in Nederland zeggen.

Omdat ik een andere mening dan jij hebt lieveli is mijn mening niet raar. Mischien moet je eens naar jezelf gaan kijken, heel bokt draait namelijk niet om Lieveli . Er zijn mensen met andere meningen en gedachtes als jij en die zijn daarom nog niet raar.

En daarbij wie er ook waar schuld aan heeft het kind heeft behoefte aan stabiliteit. Het is knap dat je broer het kind op zijn naam heeft genomen, maar het kind moet wel opgevoed worden en voor een jong kind is stabiliteit en dat iedereen op gelijke lijn zit wel belangrijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:18

beatje schreef:
MarcoBorsato schreef:

Omdat ik een andere mening dan jij hebt lieveli is mijn mening niet raar. Mischien moet je eens naar jezelf gaan kijken, heel bokt draait namelijk niet om Lieveli . Er zijn mensen met andere meningen en gedachtes als jij en die zijn daarom nog niet raar.

En daarbij wie er ook waar schuld aan heeft het kind heeft behoefte aan stabiliteit. Het is knap dat je broer het kind op zijn naam heeft genomen, maar het kind moet wel opgevoed worden en voor een jong kind is stabiliteit en dat iedereen op gelijke lijn zit wel belangrijk.

Ik vind het echt heel raar dat je onderscheid maakt in biologisch als die knul dat kindje heeft geadopteerd. Het is gewoon eigen en ze moeten er samen uitkomen. Klaar.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:32

Ik vind het überhaupt raar dat daarover een discussie moet plaatsvinden...het is zijn kind. Dat toevallig nou ergens te sprake kwam dat hij niet de verwekker is geeft niemand het recht te zeggen dat het niet zijn kind is... Daarbij durf ik met grote zekerheid te stellen dat er aardig wat kinderen ws door een andere vader dan de verwekker opgevoed worden die dat nog nieteens weten maar da's weer een hele andere discussie :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:54

Zaad doneren kunnen er zoveel. Maar vader zijn is een vak apart.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:10

MarcoBorsato schreef:
beatje schreef:

Ik vind het echt heel raar dat je onderscheid maakt in biologisch als die knul dat kindje heeft geadopteerd. Het is gewoon eigen en ze moeten er samen uitkomen. Klaar.

Als mama van een fantastische adoptiezoon, is het voor mij heel raar dat mensen nog dat onderscheid maken tussen bio (wat ze dan eigen noemen) en niet-bio. Mijn hart loopt over van liefde voor mijn zoontje, het ontploft bijna, ik denk niet dat ik nog meer van iemand kan houden dus...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:23

Helemaal eens Balte.
Mijn vriend heeft het altijd over zijn verwekker en over zijn echte vader.
Met zijn echte vader bedoeld hij dus niet zijn biologische vader.
Een vader is iemand die onvoorwaardelijk van je houdt, die voor je zorgt en er altijd voor je is. Dat is een vader. Waar het kwakkie of het eitje vandaan komt is dan echt niet van belang.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:35

Wat het trouwens nog krommer maakt, beatje, is dat je in een ander topic de ts aanvalt omdat ze haar hond wil herplaatsen maar hier zeg je gewoon, ach laat die man het kind dumpen. Manmanman.

8)7

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:55

lieveli schreef:
Wat het trouwens nog krommer maakt, beatje, is dat je in een ander topic de ts aanvalt omdat ze haar hond wil herplaatsen maar hier zeg je gewoon, ach laat die man het kind dumpen. Manmanman.

8)7

Iets met op de bal en niet op de man? :)*
Ik denk niet dat TO verder geholpen wordt met dit gekibbel hier.

On topic:
Hoe lastig je het ook vindt om je broer daadwerkelijk te bereiken, toch is praten met hem en/of je moeder het enige wat deze situatie kan verbeteren. Natuurlijk bepaalt je moeder de huisregels, maar jij mag jezelf beschermen gezien hoe er met je om wordt gegaan. Duidelijkheid is hier het sleutelwoord. Doe geen aannames, maar check of je beeld klopt. Geef aan wat zijn gedrag met je doet, iedere keer opnieuw wanneer hij te ver gaat.

Andere optie is vermijden en zoveel mogelijk tijd elders doorbrengen, maar ik betwijfel of je frustratie dan niet onderhuids doorgaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:58

Ik verbaas me enkel, TS is ook niet geholpen met dit soort rare berichten :)