Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:27

Lastig Emoe, kan me wel indenken dat het niet fijn is als dat zo gezegd wordt, maar de redenatie erachter vind ik dan wel logisch. Hopelijk kunnen ze jullie wat helpen en gaat ze weer lekker eten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:31

Bontfire schreef:
Ik moet ook over twee weken weer naar het cb omdat tijdens de laatste controle haar gewichtslijntje te veel afboog. :( Ze begonnen toen gelijk over allergieën, voedselintolerantie e.d. Aangegeven dat ze naar mijn weten gewoon gezond is en dat ze als een peuter de ene dag bunkert en een dag later niets wil. Goed dat ze het controleren hoor maar ik vond ook wel dat ze je gelijk een complex probeerde aan te praten. Enfin we zullen straks wel zien.

Wat leuk Kristelhans dat je dat weggeeft. Zullen ze blij mee zijn! Stuur je dat dan als pakketpost op?

Ja! Heb dat nu 2 keer gedaan, was wel 20 euro verzendkosten (want een stuk meer dan ik dacht) maar hee, ze is er zooo blij mee! Als ze straks weer eens in NL is dan trakteert ze op een lunch ofzo, hoeft niet maar wil ze heel graag. :j Prima!

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 17:03

Hier ook eentje die flink afboog van dr eigen lijntje van het gewicht afgelopen winter.
Hier werd dus niks mee gedaan terwijl wij het zorgwekkend vonden. Juul was met 1,5jaar nog geen 10kg.
Plus dat ze volledig was gestopt met praten en eerder leek af te vallen.

Werd niks mee gedaan. Toen huisarts gebeld. Die pakte direct op. Doorgestuurd naar kno arts. Kind had gewoon continu oorontsteking en behoorlijk ontstoken amandelen.
Buisjes en amandelen er uit. Kind praatte ineens en komt nu dus ook wat aan.

Later wel overlegd met de cb arts en die zei ook wij kijken altijd wat en zijn eerder scherp op te dik omdat dat een veel probleem is eigenlijk.
Tegenwoordig is het snel dat je te dun bent, maar een groot deel van de kinderen is eigenlijk op jonge leeftijd al te dik.

Dus is net waar ze op focussen denk ik.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:16

Toch wel kwalijk, dat je je zo focust op het een, dat het ander als onbelangrijk/niet bestaand wordt gekwalificeerd.. Fijn dat jullie het er zelf niet bij hebben laten zitten en dat je nu ook goed resultaat ziet!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:49

Emoe schreef:
Ze wordt eind januari 1. Ze weegt 7400 gram. Tis nog net geen ondergewicht hoor maar omdat ze van een gemiddeld gewicht afkomt buigt het lijntje zeg maar steeds verder af. Ze weigert vaak te eten ondanks honger en ondanks dat ze het wel lekker vindt.

Tzit dus echt tussen de oren bij dr, en daarom zei de kinderarts kun je beter nu vast kijken waar het weg komt, hoe ouder ze wordt hoe groter het probleem ook waarschijnlijk dacht ze.

Ik geloof dat die van dromertje net zo oud is maar nog lichter.

Edit ze is trouwens 73 cm.

Inderdaad, [naam] is 2 weken ouder en weegt evenveel. Moeten nu donderdag ook terug op controle voor zijn gewicht.
[naam] eet wel heel veel maar desondanks vertaald dat zich niet in zijn gewicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:50

Zo gaat dat, wat het welzijn van je kind betreft moet je je over het algemeen niet richten op wat het CB e.d. wel of niet zegt, maar zelf goed alert blijven kijken en nadenken :j

Ik vind het een leuk jurkje zo met die maillot emoe! Eet ze trouwens ook niet beter als je haar een filmpje laat kijken ofzo? Dat werkt(e) voor die van ons altijd super goed, ging dan lekker happen op de automatische piloot. Beter dan dat hij zo druk was dat hij geen zin had om te eten :o

Zag ook nog een mooi gebreid vest / trui langskomen met kabels :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:53

Ik vind jullie kindje eigenlijk niet zorgwekkend

Hier is ze 3 jaar zal nu 88-90cm zijn en weegt 13 kilo..... en is denk ik nu ruim half jaar gestopt met eten elke maaltijd is drama
Ik heb nooit wat gehoord......

Sammieboy gaat veel harder die is nu 5 maanden en weegt nu 7,5/8,0 kilo en heeft 2 grote voortandjes <3

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:56

Als ze hun lijntje volgen is dat inderdaad niet erg( je hebt fijne en groffere kindjes) maar als hun lijn afbuigt ( zeker als dat aanhoud), is dat wel iets om alert over te zijn.

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:11

tita schreef:
Ik vind jullie kindje eigenlijk niet zorgwekkend

Hier is ze 3 jaar zal nu 88-90cm zijn en weegt 13 kilo..... en is denk ik nu ruim half jaar gestopt met eten elke maaltijd is drama
Ik heb nooit wat gehoord......

Sammieboy gaat veel harder die is nu 5 maanden en weegt nu 7,5/8,0 kilo en heeft 2 grote voortandjes <3

Er spelen meerdere dingen mee waarom men zich zorgen maakt. Maar mijn dochter is dubbel zo oud en weegt minder dan jouw kindje, even ter beeldvorming.

Pmarena, afleiding werkt vaak het beste idd, we proberen van alles. Maar nog niet dé oplossing gevonden :)

Veel moeilijke eters hier zeg! En Lautje ook supersneu dat je zo laat pas serieus genomen werd. Je moedergevoel klopt toch vaak wel hoor! Cb hier geeft mij ook vaak het gevoel dat ik me onterecht zorgen maak. De cb-arts doet ook altijd erg belerend, binnenkort gaan we verhuizen en dan ook naar een ander CB.

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:10

Jeeej ik heb wat gewonnen via insta!!
Ik mag kiezen welke, ik twijfel tussen de grijze en de groene!

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:25

De groene <3 ik hou van groen.

Heeft iemand hier een mingo trui van dit seizoen? Ik wil de raspberry bestellen voor de jongste, maar twijfel of ik 1/2-1 of 1-2 moet hebben. Ze heeft nu 74 precies pas aan en al wat dingen in 80, maar het meeste 80 zit nog wel ruim.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:08

Groene vind ik ook leuker inderdaad. Leuk, zo’n prijs!

EmoeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:23

Heb toch grijs gekozen, kan ik makkelijker combineren. En straks langer doordragen want vind de groene echt winters!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 04:44

Ik vind juist die grijze zo leuk :D goede keuze, denk ik!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:14

MizzMontana schreef:

Heeft iemand hier een mingo trui van dit seizoen? Ik wil de raspberry bestellen voor de jongste, maar twijfel of ik 1/2-1 of 1-2 moet hebben. Ze heeft nu 74 precies pas aan en al wat dingen in 80, maar het meeste 80 zit nog wel ruim.

Ik heb de mingo sweater 06-1 voor Sam te dragen met 62-68-74 ong
Ik zou de 1-2 doen

Ik zou voor gele broekje gaan, lekker vrolijk en niet standaard en geweldig te combineren

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:20

Emoe schreef:
Wat een schattige slofjes reusje! 1 kindje kleden is leuk, maar 2 kindjes matchen lijkt me nog leuker haha!

Pff ik ben een beetje gefrustreerd.
Ik krijg bijna elke week (ongewenste) cadeautjes voor dl. Hoe kan ik op een niet kwetsende manier aangeven dat ik hier echt niet op zit te wachten? Ik heb een leuk setje voor kerst liggen. Krijg ik gisteren een bontje 'leuk voor kerst!' Uh ja bedankt maar niet mijn stijl. Maar dat durf ik dan niet te zeggen, en wil niet ondankbaar overkomen. En vervolgens kan ik het straks niet maken om niet aan te trekken natuurlijk. :(

Maar kreeg ook nog superlelijke slofjes 'waren maar 1 euro, kon ik niet laten liggen'. Tis allemaal goed bedoeld maar ik wil het niet!! -O- als het nou een enkele keer is maar ik wil juist drastisch minderen met spullen, ben al heel erg aan het opruimen en dingen naar de kringloop aan het t doen..

Of doe ik nu te moeilijk? >;)

Dit is zo herkenbaar en baby is nog niet eens geboren.. :(

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:28

tita schreef:
MizzMontana schreef:

Ik heb de mingo sweater 06-1 voor Sam te dragen met 62-68-74 ong
Ik zou de 1-2 doen

Ik zou voor gele broekje gaan, lekker vrolijk en niet standaard en geweldig te combineren

Dankje, dan weet ik wat ik moet kiezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:40

Ik zou ook voor geel gaan :j Maargoed als je de grijze of de groene wil...de grijze heeft panter en dat is voor mij echt een no-go (tenzij het wel extreem leuk is verder op een andere manier) dus dan zou het al snel groen worden.

Leuk dat je hebt gewonnen zeg!

Hopelijk is er wat te vinden emoe. Heb je zelf geen "gevoel" waar je het moet zoeken? Of het niet toch iets van KNO / spijsverteringskanaal problemen kunnen zijn waardoor ze liever niet eet? Je hoort toch regelmatig van amandelen, oren, zere mond/keel, zere buik ofzo dat het dan uiteindelijk blijkt te zijn.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:52

Leuk Emoe! Ik was ook voor de grijze gegaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:53

Ik breek weer even in..
Emoe, mijn dochter ging gelijk op met die van jou. Had honger maar at niets want stopte er na 1 of 2 happen mee. Zij bleek verborgen koemelkallergie te hebben

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:55

Wat heftig voor kindjes en ouders als er zoiets aan de hand is.. dikke knuffel hoor!

Ik wil een tuinbroekje voor K maar is dat nog leuk bij een 2,5 jarige? :') Als baby (lees, ze liep met 10 maanden) was het heel koddig maar nu weet ik het niet meer zo goed. Ik vind het hier bij kindjes superleuk staan maar die zijn vaak wat jonger geloof ik. En ze 'moet' ook een nieuwe skinny in een kleurtje, poederroze ofzo, heb alleen nog maar een blauwe en 2 grijze die passen.. groeispurtje!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:57

kristelhans schreef:
Wat heftig voor kindjes en ouders als er zoiets aan de hand is.. dikke knuffel hoor!

Ik wil een tuinbroekje voor K maar is dat nog leuk bij een 2,5 jarige? :') Als baby (lees, ze liep met 10 maanden) was het heel koddig maar nu weet ik het niet meer zo goed. Ik vind het hier bij kindjes superleuk staan maar die zijn vaak wat jonger geloof ik. En ze 'moet' ook een nieuwe skinny in een kleurtje, poederroze ofzo, heb alleen nog maar een blauwe en 2 grijze die passen.. groeispurtje!

https://www.zalando.nl/oshkosh-toddler- ... h-j11.html
Poederroze tuinbroek :D

https://www.zalando.nl/oshkosh-toddler- ... j-k11.html
Of met een bloemetje

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:59

Haha, ik roep, jij draait! DANK! :P Wat een gekke foto van die roze Oshkosh, ziet er heel dunnig uit qua stofje.. echt een zomerdingetje. Ik ga nog even verder kijken, die met de bloemetjes vind ik niet zo..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:01

Is soepele jeans :) niet bijzonder dun :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:28

Je hebt altijd nog de roze tuinbroek van little hedonist. Ik vind tuinbroeken tof en ik hoop O ook nog een tijdje want ik heb ze liggen tm maat 110 :') hij heeft nu 74/80.