Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:40

Needje schreef:
Is bij de vriend van TS Narcsme gediagnosticeerd? Want iedereen roept hier maar dat hij het is. Maar ik denk dat heel veel mensen wel wat trekjes hebben maar het niet zijn. Dus om iemand maar klakkeloos de stempel Narcist te geven vind ik wel wat apart.

Daarbij begrijp ik SolarHertog wel in haar reacties.
Stel dat TS de gene was die ineens aan de kant gezet was en bleek dat meneer daar al weken mee liep en alles op een forum had gegooid. Dan was hij de klootzak geweest en had ie het met haar moeten bespreken en het veel eerder moeten uitmaken en niet nog mee moeten gaan naar familie diners enz...

Even daarop in gaan, alsof iedereen het alleen maar in een opwelling uit mag maken?
Nee, ik vind het niet meer dan normaal dat iemand daar weken mee rond loopt en schone schijn speelt. Ik denk dat dat in 90% van de relatiebeeindigingen zelfs zo gaat. Want zoiets doe je meestal niet in een opwelling, daar wacht je het beste moment voor af. Daar bereid je je op voor, al dan niet met steun van anderen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:41

Volgens mij is er maar 1 persoon die het respectloos vond om het hier te bespreken.
Er zijn er een aantal waaronder ik die aangeven om het niet in het openbaar te doen tijdens een "leuk dagje" weg. Maar niet vanwege respect.
Ik in ieder geval niet.

- je rekent op vreemden die in moeten grijpen
- hij moet boos terug in de auto / met of zonder TS.

Ik vind het juist eng voor TS en eventuele medeweggebruikers.
Heeft niks met respect te maken.

Als ze een brief schrijft en ze peert hem met haar spullen en dieren zou ik zelfs begrijpen.

Misschien kunnen we de discussie hier stoppen over respectloos zijn en narcisme en doorgaan met tips geven waar TS wat aan heeft.
Iedereen heeft zijn punt wel duidelijk gemaakt.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 14-11-18 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:43

Draai het eens om:
TS had drie jaar geleden ook al de handdoek in de ring kunnen gooien, maar ze ging door.
Alle keren dat ze wilde praten dat het niet goed ging, ‘het was niet nodig’ en TS bleef geloven dat er nog wat was om voor te vechten.
Nu is de koek op.
In plaats van dan impulsief en ondoordacht en niet voorbereid een relatie te beëindigen, eerst zorgen dat je dieren,papieren en jijzelf veilig en weldoordacht weg kunnen is niet respectloos maar alleen maar heel verstandig.
Er staan zoveel verhalen op bokt die een partner/familielid/baas of whatever kunnen lezen.
Dat is dan maar een risico dat bestaat, als tegenhanger van de steun die zo’n TS voelt op het moment dat ze er gevoelsmatig even niet meer uitkomt en een beroep moet doen op een forum om zich wat gesteund en minder alleen te voelen. -en tevens zeer praktische tips te ontvangen.

Had TS zonder dit topic op een bewuste dag opeens besloten ‘nu is het genoeg’, dan was het voor de vriend van TS waarschijnlijk net zo onverwachts en pijnlijk gekomen als op de manier waarop TS het nu aanpakt. Met als verschil dat TS nu weet op welke zaken zij moet letten, ze rustig de tijd heeft genomen om te bedenken of ze de relatie echt uit wilde maken of er nog voor wilde vechten. (De titel is ten slotte ‘relatieproblemen’ en niet : ‘hoe kan ik het zo goed mogelijk uitmaken?’)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:59

Needje schreef:
Is bij de vriend van TS Narcsme gediagnosticeerd? Want iedereen roept hier maar dat hij het is. Maar ik denk dat heel veel mensen wel wat trekjes hebben maar het niet zijn. Dus om iemand maar klakkeloos de stempel Narcist te geven vind ik wel wat apart.

Hmhm een narcist laat zich ook echt vrijwillig onderzoeken :j

Verder ben ik het eens met de reactie van Suzanne F., dat TS een beetje bang gemaakt wordt, maar dat komt denk ik ook deels doordat een hoop mensen zeggen dat het respectloos is zoals ts het in het openbaar wilde doen. Persoonlijk heb ik niet eerder gereageerd omdat ik TS absoluut niet bang wil maken, maar zulke berichten triggeren mij wel om er iets van te vinden. Nee ze hoeft niet bang te zijn, maar het is slim als ze voorzichtig is. Ik kan wel een boek.schrijven over mijn 9 mnd relatie met een narcist (woonde niet eens samen) maar dat doe ik bewust niet.

TS; mijn advies is zsm weg bij hem, maar wel als het mogelijk is (dus b.v. als je ouders thuis zijn zodat je steun aan ze hebt)

daantjuhhh

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:01

Nogmaals er zijn er maar weinig die zeggen dat dat respectloos is......

Ze zeggen dat ze het zelf niet zouden doen. Maar dat betekent niet dat ze het respectloos vinden!

Kunnen we die discussie achter ons laten ?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:04

Suzanne F. schreef:
Ik vind het topic ook een beetje een rare kant op gaan. Lijkt wel alsof TS helemaal bang gemaakt wordt voor een of andere gestoorde gast die haar iets aan gaat doen. En niemand hier kent deze meneer, heeft hem ooit ontmoet en kent zijn kant van het verhaal. Iedereen plakt hem een narcist sticker op, het lijkt wel alsof de narcisten hier op bokt enorm aanwezig zijn als partner van bokkers.
Ik vind het een beetje doorslaan hier. Dat TS niet gelukkig is is duidelijk. Hij behandelt haar volgens haar verhalen niet netjes en ze wil stoppen met de relatie. Allemaal prima. Maar maak er niet een of andere soapserie van of een soort CSI. Lijkt wel een soort sensatiezoekerij.

Helemaal mee eens!

@TS, zet gewoon de stap, van uitstel komt afstel...

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:42

Ze is toch bezig met die stap? Ga dr niet opjagen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:48

Echt he. Het wordt nu wel heel pushy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:11

Amado schreef:

Pcies wat ik al een paar pagina's denk.. Mensen lijken het hier als hun persoonlijke leed aan te trekken :n

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:17

Suzanne F. schreef:
Ik vind het topic ook een beetje een rare kant op gaan. Lijkt wel alsof TS helemaal bang gemaakt wordt voor een of andere gestoorde gast die haar iets aan gaat doen. En niemand hier kent deze meneer, heeft hem ooit ontmoet en kent zijn kant van het verhaal. Iedereen plakt hem een narcist sticker op, het lijkt wel alsof de narcisten hier op bokt enorm aanwezig zijn als partner van bokkers.
Ik vind het een beetje doorslaan hier. Dat TS niet gelukkig is is duidelijk. Hij behandelt haar volgens haar verhalen niet netjes en ze wil stoppen met de relatie. Allemaal prima. Maar maak er niet een of andere soapserie van of een soort CSI. Lijkt wel een soort sensatiezoekerij.

Suzanne, je slaat de spijker op zijn kop! _/-\o_ +:)+

Mij lijkt het verstandig als iedereen ophoudt over conclusies trekken over narcisme, TS bang maken etc en verder alleen nuttige tips geven aan TS. Stop de hele discussie onderling daar heeft ze ook niks aan.

Voorheen kon TS ook dingen bespreken met hem zonder dat er een backup was. Ik snap heel goed dat ze dat wil, gezien hij welleens aggressief is geweest, maar schrik haar niet zo ver af met alle horrorverhalen. Ze zal hem na 10 jaar wel een beetje kunnen peilen wat zijn reactie is/wordt.Dat hoeft niet opgeblazen te worden door bokkers die hun niet kennen.
Goede tips zijn natuurlijk fijn, zoals zorgen voor eventuele backup. Maar blijf er niet onnodig over doorzagen en steeds een schepje bovenop gooien wat er allemaal wel niet kan gebeuren..

TS ik wil je veel sterkte wensen! Ik denk dat het heel fijn is om te wachten tot je ouders er zijn zodat je altijd op hun terug kan vallen op wat voor manier ook.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:25

Amado schreef:

Heeft niks met opjagen te maken. Maar gezien haar eerdere berichten dat ze NIET wilde samenwonen, is ze dat toch gaan doen omdat hij dat wilde..

Als je echt niet wil, doe je het niet. Heel simpel gezegd.

Ze overdenkt deze stap ook al een tijdje, ik denk nog steeds dat ze uiteindelijk niet bij hem weggaat.

Ook daar is niks mis mee als dat haar besluit wordt.

Sterkte TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:15

Suzanne F. schreef:

Nou, precies, dat dus. Ben blij dat je het zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:21

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken het vanaf nu on-topic te houden. De momenteel lopende discussie over het al dan niet hebben van een narcistische partner is verder niet relevant voor TS. Zij kan zelf haar partner het beste inschatten, en ze bepaalt zelf of en hoe ze haar relatie wilt beëindigen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:01

Ts veel succes en pas goed op jezelf.

Toen ik ca 5 jaar geleden bij mijn ex weg ging heb ik het zo gepland dat ik weg gegaan ben toen hij aan het werk was.
Voordeel was dat het een huurhuis was en niks op mijn naam stond.
Ik heb zodra dat hij de deur uit was de trailer bij mijn ouders weggehaald en deze gevuld met mijn spullen.
En ben dus toen weggegaan.
Mijn ex was ook geweldadig en raar.
Voordat ik zo abrubt weggegaan ben zijn er meerdere dingen gebeurd zoals in de polder mij aan willen rijden met mijn eigen auto. Ik kon gelukkig nog over de sloot springen.
Autosleutel verstoppen zodat ik niet weg kon.
Autosleutel af willen pakken, deze niet kunnen vinden en mij de deur uitgooien en dus ook het trappetje afgooien(4tredes) etc etc.
Het heeft geduurd voordat hij accepteerde dat ik niet terug kwam.

Zelfs 5 jaar later stuurde hij nog berichten. Nu heb ik sinds kort een nieuw telefoonnummer en eindelijk rust

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:44

Is er een reden om bang te zijn om je gevoelens uit te spreken? Behalve dat het op een ruzie kan uitlopen.
Je bent nu al een paar weken eigenlijk er al over uit dat je bij hem weg wil/gaat. Maar hij weet van niets en je houd de schijn een beetje op. Terwijl hij eigenlijk op zijn manier wel moeite voor je wil doen, terwijl jij eigenlijk in je hoofd al lang weg bent bij hem..
Dan word hij hier op bokt ook nog eens bestempeld als agressieve narcist (sowieso knap dat sommige bokt psychologen die diagnose kunnen stellen als ze die persoon in kwestie nooit gezien of gesproken hebben) :x

Dus in plaats van eerlijk als volwassenen te communiceren ben je nu al al je spullen in aan het pakken en hij weet van niets.. Ga je het hem pas vertellen als je al je spullen hebt gepakt? Zodat je dan alleen nog maar de deur achter je kont dicht hoeft te trekken en hem daar te laten zitten? Sorry maar toen ik mijn eerdere reactie plaatste bedoelde ik niet dat je alles sneaky achter zijn rug om moest doen. Maar in gesprek gaan en even een weekje een time out zodat je beide tijd hebt om na te denken. Maar jij geeft hem eigenlijk niet eens de kans om er over te praten. Want jij hebt de keus al voor jezelf gemaakt.

Sorry hoor, maar ik vind dit niet echt de meest volwassen manier om een relatie te beëindigen. En dat je er klaar mee bent begrijp ik wel hoor, don't get me wrong.. Maar de manier waarop vind ik echt heel erg egoïstisch als je het mij vraagt. Communicatie staat op nummer 1 in de relatie en blijkt dat jullie daar allebei heel erg slecht in zijn.

Succes en veel sterkte voor jullie beide gewenst, want deze situatie is voor niemand leuk!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:03

Vriend van TS heeft al meerdere keren aangegeven dat een time out geen optie is en ze dan maar weg moet blijven.

En een time out welke geen time out is.. zit ie daar straks ook met valse hoop dat ze eind van de week terug komt.. dus of je nu in 1x de knoop doorhakt zodra je er zeker van bent.. of het nu half doet en de rest een week later.

Snap die haast niet zo, ja jammer voor hem. Tis nu eenmaal de beste keuze voor haar en haar toestand. Heeft ze niet lang genoeg nu naar zijn pijpen gedanst omdat ze niet voor zich zelf durfde te kiezen?
Nu doet ze het eindelijk (op haar manier) en is het nog niet goed.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:42

Nagini schreef:
Vriend van TS heeft al meerdere keren aangegeven dat een time out geen optie is en ze dan maar weg moet blijven.

Dat zegt dan toch genoeg. Hij wil niet vechten voor de relatie, als iemand zegt dat je dan maar weg moet blijven, waarom zou je er dan nog moeite voor willen doen om je spullen sneaky weg te sluizen. Hij geeft dan zelf toch al aan dat hij daar geen probleem mee heeft. Daarnaast, zeg ik ook wel eens tegen mijn vriend in een ruzie/meningsverschil dat hij weet waar het gat van de deur zit, maar ik weet ook dat ik dat soort dingen op zo'n moment niet altijd meen, in dit soort situaties zeg je wel eens dingen die je niet niet meent. En dat als hij echt bij dat gat van de deur staat ik hem weer naar binnen trek.

En een time out wil niet zeggen dat je iemand valse hoop geeft, dat wil gewoon even zeggen dat je ruimte nodig hebt om tot een goede beslissing te komen. Daarnaast kan hij wel zeggen dat ze dan maar weg moet blijven, maar het is nog niet voorgekomen, wie weet dringt het na een paar dagen wel door dat er iets moet veranderen om de relatie te redden. Rust en ruimte geeft heel vaak inzicht.

En inderdaad zei durft niet voor zichzelf te kiezen en laat keer op keer over zich heen lopen, en dat wil niet zeggen dat TS nu de boosdoener is. Maar dan is het voor haar nu het moment om wel voor zichzelf te kiezen, en dat doen ze nu.. Alleen niet op de juiste manier imo, aangezien er niet word gecommuniceerd en dat gebeurd blijkbaar al heel erg lang niet, aangezien er door beide partijen word uitgegaan van aannames die ze zelf maken.

Daarnaast heeft TS zelf de keuze gemaakt die op dat moment voor de hand ligt, maar naar zijn pijpen dansen om dan de confrontatie te vermijden, maar dat levert niets op, alleen nog maar meer ellende. Dus laat dit een wijze les zijn voor TS om voortaan eerder aan de bel te trekken als haar iets niet zint, ipv je kop in het zand steken.

Nogmaals ik trek hierin geen partij, maar nu word de TS haar vriend compleet als agressief ziekelijk persoon bestempeld, terwijl ze hier beide oorzaak in zijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:21

Ja maar in sommige situaties kun je niet zomaar even 'aan de bel trekken' (Denk bijvoorbeeld aan huiselijk geweld) Dat is misschien ver gezocht, maar met een agressieveling in 1 huis wonen is niet makkelijk. Laat dat duidelijk zijn. Als TS dit op een makkelijkere manier had kunnen oplossen in het verleden had ze dat echt wel gedaan. Daarnaast heb je ook nog eens het feit dat iedereen verschillend is en de een makkelijker vind om een streep te trekken dan de ander.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:28

Ts kent haar vriend inmiddels 10 jaar dus zij zal echt wel goed nagedacht hebben inmiddels over hoe ze zaken het beste kan doen, zolang ze zelf maar zorgt dat het voor haar veilig is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:33

CharmingS: TS heeft aangegeven dat hij fysiek agressief is geweest naar haar. Hoe wil je dat dan 'volwassen' oplossen? Wellicht dat we het allemaal anders zouden doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik het anders zou doen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:43

Ik heb hetzelfde gedaan als TS toen ik een relatie beëindigde.... Ex kon ook agressief uit de hoek komen en spaarde dan niets.... Hij gebruikte mijn hond om mij te chanteren...
Dus ik begrijp heel goed dat TS eerst haar dieren in veiligheid wil brengen en waardevolle spullen. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele foto meer van vroeger omdat ex het leuk vond om alles kapot te scheuren..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:15

Sterkte TS met je beslissing!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:17

Met dit soort verhalen wil je toch nooit meer een relatie beginnen... je hebt echt rare mensen in de wereld.. :roll:

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:34

FennaK schreef:
Met dit soort verhalen wil je toch nooit meer een relatie beginnen... je hebt echt rare mensen in de wereld.. :roll:

Ik hoop vooral dat TS dat later wél kan en dan een vriend treft die haar alle geluk en liefde van de wereld vindt.
Want op deze manier hoort het niet en het is absoluut niet de standaard :(:)

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:51

bigone schreef:
Ts kent haar vriend inmiddels 10 jaar dus zij zal echt wel goed nagedacht hebben inmiddels over hoe ze zaken het beste kan doen, zolang ze zelf maar zorgt dat het voor haar veilig is.

Nou idd.