Berdien schreef:Maar als dit nu bij die mensen zo aan de orde is, dan kan dat toch zo zijn? Ik denk dat het een persoonlijke interpretatie is, niet zo zeer een waardeoordeel richting iemand anders.Seks is niet goor, dat is onzin. Dat jij geen behoefte hebt aan seks is helemaal prima, maar met zulke uitspraken creëer je niet bepaald begrip voor aseksualiteit, ook wordt het gesprek erover aan gaan zo niet echt makkelijker.
Er zijn genoeg mensen die genieten van seks, en ook mensen die er niets van moeten weten. Dat is toch prima? En dat staat weer helemaal los van het feit of je wel of geen relatie wilt.
Maar seks goor noemen is er wel een tikkie over. Dus mensen die wel van seks genieten zijn ook goor? Bijzondere stelling.
Persoonlijk kan ik me er ook niets bij voorstellen, kan zelfs gerust stellen dat het me bijzonder gelukkig kan maken. Spruitjes daarentegen vind ik echt vies, de geur alleen al. Probeer nu een kleine 30 jaar spruitjes te eten, op welke mogelijke manier dan ook en ik blijf bij mijn standpunt. Ik denk dat dit met A-seksualiteit ook zo is.