Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:29

Maar aangezien meneer bij het treffen door de agenten een normale indruk geeft zal het moeilijk zijn. Het moet op dat moment geconstateerd worden

Amyyy

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:41

Kan hij niet 'gepakt' worden door de woningbouw op iets wat in het contract staat? Hij is onder invloed van drugs, kan me voorstellen dat in het contract staat dat dit niet mag?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:44

En vergeet niet dat een verhaal twee kanten heeft en dat de politie beide verhalen moet aanhoren en daar dan een oordeel uit moet vellen.
Voor hetzelfde geld doet de onderbuur normaal en verteld dat TS hem het leven zuur maakt en dat hij daardoor geflipt is. Een politie kan en mag in een dergelijke situatie geen oordeel vellen. Wij kennen alleen de versie van TS en "kennen" haar via een internetforum waardoor je geneigd bent aan haar kant te gaan staan (ik zeg niet dat ik je niet geloof he TS! Ik probeer alleen inzichtelijk te maken waarom er zo gereageerd word).

Om een voorbeeld te noemen, een hele poos geleden zijn wij bij een stel geroepen waarbij de man verbaal agressief was, we konden geen oorzaak vinden maar hij was in onze aanwezigheid ook verbaal behoorlijk aanwezig zeg maar. Sneu voor z'n vrouw denk je dan meteen, tot je door de buren word aangesproken dat meneer stelselmatig mishandeld werd door zijn partner, dan word eea al snel in een ander daglicht gezet.
Mogelijk daarom trekken de agenten misschien minder snel conclusies dan je in deze zou verwachten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:45

@Amyyy waarom zou je geen drugs mogen gebruiken in je eigen huis?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:54

@zonnebloem, wat ik begrijp is het een huurhuis, bij ons staat het gewoon in het contract. Mede daardoor hebben wij het toen zo ver gekregen dat onze bovenbuurjongen is opgenomen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:55

En hoe wil iemand dat checken dat hij onder invloed is? Je mag niet zomaar een bloed of speekseltest doen.
En aangezien de buurman ‘normaal’ doet tegen de politie hebben hun hier ook geen gegronde reden voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:01

Amyyy, vreemd verhaal. Mij lijkt dat je in je huis in principe moet kunnen doen wat je wilt zolang het geen schade doet of gevaar oplevert... Ik zou het zeg maar bijzonder vinden dat je iemand niet kunt aanspreken op herhaaldelijk langdurig aanbellen, op de deuren slaan, schreeuwen en bedreigen, om het dan wel via drugsgebruik te spelen.

Ik ben ten diepste wantrouwend tegen dat soort rare sluipwegen. En als het contract zo leidend is, dan zet je daar toch in dat men niet herhaaldelijk langdurig mag aanbellen bij medebewoners, niet op hun deuren mag slaan, niet tegen ze mag schreeuwen en je ze niet mag bedreigen, oftewel overlast geven. (Staat dat niet allang in huurcontracten. En als het daar allang in staat, dan kan men daar toch wat mee?)

Maar ik heb ook het idee dat politie, wijkteam en woningbouw samen echt wel meer kunnen, als ze samen besluiten hun mogelijkheden in te zetten voor een bepaald doel. Dus niet kijken met hoe weinig inspanning dit weer overwaait, maar hoe ze al hun mogelijkheden zo veel mogelijk in kunnen zetten voor een goede oplossing. Vooral dat mis ik hier.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 12:51

IMJ, sorry mijn reactie was een beetje te heftig. Ik zat er nogal doorheen en het viel net verkeerd...

vhGL, is rechtsbijstand iets wat je bewust afsluit? In dat geval heb ik dat niet...

Tot nu toe gelukkig erg rustig. Maar wij houden ons ook rustig. Hij heeft de politie moeten beloven niet meer bij ons aan te bellen maar dat is dus in elk geval alweer één keer mis gegaan. Hoe lang en of hij dat überhaupt vol houdt is dus maar de vraag.

Purny, ja dat zeggen de agenten inderdaad ook. Zij moeten het zien. Maar als ik bel op het moment dat hij te keer gaat, zij komen drie kwartier later. Tja, dan kan ik er ook niks aan doen. Ik snap best dat wij niet de meest hoge prioriteit hebben. Maar als zij bepaalde eisen stellen om te mogen kunnen handelen, dan is het toch niet eerlijk dat wij die eisen nooit gaan kunnen halen.

Polly, ik snap wat je bedoelt hoor! Ik geloof ook best dat de onderbuurman vreselijk last van ons heeft, oprecht denkt dat wij hem het leven zuur maken en hem oprecht lopen te pesten. Alleen als je als politie alles bij elkaar optelt en zelf ook vaststelt dat iemand knetter stoned is, huis vol afval, 10kg zooi voor iemands door gooit, stalkt ed. Dan kan je toch wel ergens de conclusie trekken dat het misschien toch aan hem ligt? En dat gebeurt imo niet. Ze blijven het behandelen als een simpele buren ruzie terwijl het voor ons gaat om een ziek iemand die het op ons gemunt heeft. Dat beangstigt ons.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:04

Je zou dit probleem zowel vanuit het bestuursrecht, strafrecht als privaatrecht aan kunnen pakken, in alle gevallen zit je echter wel met dat er voldoende bewijs moet zijn van jouw zijde. Gezien je eigenlijk alleen eigen verklaringen hebt (ik neem aan dat je geen geluidsfragmenten/video's hebt van de onprettige aanbelmomenten etc.) wordt het een soort van woord-tegen-woord.
In alle gevallen zal je wel zelf een juridische procedure moeten starten, zeker als je geen rechtsbijstand hebt is dat een erg dure kwestie. Daarnaast is het ook kijken in hoeverre zo'n procedure de situatie voor je beter gaat maken. Als er straks formele instanties op de stoep staan bij je buren zal dat de verrotte situatie waarschijnlijk alleen maar vervelender maken...

Ik zou wel juridisch advies inwinnen als ik jou was, bijvoorbeeld door een keer naar een rechtswinkel te gaan. Deze kunnen je gratis adviseren en dingen voor je uitzoeken. Ik denk dat je tot een redelijk beroep op burengerucht/stalking kan komen obv art 285b Sr (aangezien zij je continu lastig vallen en je op een bepaalde wijze bedreigen, en aangezien ze ook geen bewijs van hun gronden hebben) vanuit het strafrecht, danwel je buren via het bestuursrecht obv art 151d Gemw door de gemeente een gedragsaanwijzing op laten leggen (jullie mogen niet meer aanbellen zonder nood, bij overtreding dwangsom van ... euro). Wat betreft privaatrecht.. in hoeverre heb je al een officiële klacht ingediend bij je woonorganisatie (je bent huurder) of Vve (je bent koper)? Daar zou je ook veel mee kunnen aangezien je dan niet zelf, maar via die organisatie je buren aan kan laten spreken. Dat scheelt ook in de kosten.

Ik ben zelf slechts rechtenstudent dus kan je niet veel verder helpen dan dit, op wat los advies na. Maar weet dat er wel het een en ander aan middelen zijn om dit terug te dringen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 13:37

Hij stond net weer aan de deur te slaan. Weer de politie gebeld maar deze keer zonder het verzoek om langs te komen. Ik heb morgen om elf uur een afspraak op het bureau om mijn verhaal te doen en filmpjes te laten zien.

Heb mijn vader gebeld met de vraag of we in zijn vakantiehuisje mogen logeren maar daar had hij geen zin in. -O-

Ik wil ondertussen helemaal niks meer. Alleen nog maar doodstil op de bank zitten omdat er bij elk geluidje een gek aan onze deur staat te slaan en niemand neemt het meer serieus.

Werd teruggebeld door een agent die de melding had gekregen dat ze niet langs wilden komen (had ik ook niet om gevraagd) en dat ik maar de woningbouw moest bellen. Dat weekend is deed er niet toe. Dit was niet iets waar de politie wat aan kon doen. Ik zit er even helemaal doorheen en ben er helemaal klaar mee.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:43

Ach lieverd toch...

Kop op, het wordt weer beter. Het zal even duren, maar toch!

Jullie zijn hier nogsteeds van harte welkom, als de honden met katten kunnen.

Ik vind het op zijn aller zachtst gezegd vreemd dat je niet bij je ouders terecht kunt/in het vakantie huisje mag tijdelijk.

Je mag misschien een slechte band ermet hebben, maar het is toch je kínd joh

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:46

Jeetje wat een k*tzooi zeg. :(
Heb je bij de woningbouw aangegeven dat er sprake is van aantasting in je woongenot? Als de woningbouw zo laks is dat ze er eigenlijk niks aan willen doen zijn er ook nog mogelijkheden m.b.t. het woongenot.

Hier nog een interessant linkje http://www.woonhelpdesk.nl/index.php?wonen=1&artikel=77

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:52

Hee Kaus, hou vol hoor. Je hebt het tot nu toe super aangepakt en ik kan me voorstellen dat je stress tot over je oren zit, maar hou vol! Zijn er dingen die je kunt doen waarbij je tot rust komt en die waarschijnlijk ook niet leiden tot gedoe? Series op netflix, koptelefoon op desnoods, hond op schoot, zoiets?

Lekker eruit lijkt me ook een goed idee, als je toch al naar buiten moet, zou ik de honden inladen en zorgen dat je een flink aantal uren niet thuis bent. Deken mee en een zonnig plekje opzoeken, of een wandeling en daarna lekker het terras op. Daarna moet je weer naar huis, maar het geeft jullie een aantal uren ontspanning en rust. En dan morgen alle instanties die je kunt bedenken langsgaan. Maar voor nu gewoon even bijkomen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 13:54

Ik denk dat ik wel iemands aanbod wil aannemen om er te logeren. Mijn vriend wil dan wel niet mee maar dat is zijn probleem. Ik kan dit niet meer aan. Hij stond net weer schreeuwend aan de deur dus ik heb weer de politie gebeld met deze keer de vraag of ze wel langs willen komen.

Onze honden kunnen met andere honden en de pup kan met katten. Als ik bijvoorbeeld de pup mee zou kunnen nemen naar een bokker zou mijn vriend met de Cattle naar zijn ouders kunnen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:03

Jemig zeg. Maar ik heb een aantal vragen die je misschien niet eens kan beantwoorden. Waarom wil je vriend niet mee maar wel naar zijn ouders? Waarom zijn jullie niet met twee mensen en twee honden wlkom bij zijn ouders? En waarom wil je vader niet meewerken met zijn vakantie huisje?

Als de ellende zo erg is als je omschrijft kan ik me niet voorstellen dat je vriend er erg rustig zit.

Trouwens. Als ik op mp invul tijdelijk huren en friesland komen er ook een aantal huizen en appartementen naar voren die blijvend te huren zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:04

Jeetje wat een narigheid... virtuele knuffel aan jou Kaus!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:57

Wat jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik EINDELIJK eens mijn stungun/taser en echte pepperspray kunnen uitproberen op een levend object :j :Y)

uiteraard hoeft niemand mij te vertellen dat het bezit daarvan hartstikke illegaal is

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:03

Maar als je elke keer bang bent voor je leven dan kan je toch elke keer 112 bellen?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:07

Pff, ik volg je verhaal nu ook en ik zou echt zo snel mogelijk naar een rechtswinkel gaan! Zij kunnen je op juridisch gebied helpen en eventueel inlichtende je bewijsmateriaal kan verzamelen. Ik vind dit echt bizar!!! Te gek voor woorden! Wat ik me ook nog afvroeg, in Zuid-Holland heb je de GGZ De Hoop, kan je niet via zo'n organisatie informatie verkrijgen en hulp? Er moet toch iemand zijn die je kan helpen!!

Los hiervan, ben ik ook nieuwsgierig naar de antwoorden op de vragen van Karuna :o
Al weet ik ook dat het gevoel van veiligheid per persoon verschilt en je dat niet voor een ander kan bepalen. Ik snap het ook wel als jouw vriend het gevoel heeft dat hij zich overgeeft als hij weggaat, maar ik zou het toch serieus overwegen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 15:09

Ik heb Karuna een pb gestuurd. Zijn een beetje te persoonlijke antwoorden om op internet te zetten.

Wij gaan nu in elk geval even een paar uur erop uit met de honden. Op het balkon kunnen we namelijk ook niet rustig zitten want dan loopt meneer de hele tijd tegen ons te roepen.

GGD wordt indd zsm ook gebeld :j

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:30

Ik heb je een pb gestuurd

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:00

Kaus, heb je enig idee of dit bij de vorige bewoners ook gespeeld heeft? Zo ja, dan zou je dit ook nog kunnen aangeven bij de politie waardoor je in ieder geval sterker staat!

Hoop dat jullie een paar uurtjes kunnen genieten en even de boel de boel kunnen laten! :(:)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:41

Jezus... ik lees al die tijd al mee... ik woon in Utrecht, mochten jullie nog weg willen zijn jullie hier ook van harte welkom met de honden. Heb er zelf wel twee + kat maar zijn veel gewend

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:57

Jesus zo wordt je leven ook een gevangenis. Kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is als iedereen je maar steeds wegstuurd, lekker makkelijk oordelen als ze er zelf niet bij wonen.

Snap best dat politie bewijs moet hebben maar zo'n lakse houding vind niet acceptabel. Maargoed, ben ook niet verast, mijn zus is verkracht door een huisgenoot en toen ze aangifte heeft gedaan werd er botweg gezegt, ja maar hij had toch een sleutel. :n
Konden ze zo gezegd ook niks mee doen.

Ik hoop dat je snel geholpen wordt, al dan niet door politie of door de woningbouw.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 16:57

Ik reageer straks even op al jullie lieve pbs <3
Gaat via telefoon niet zo snel.