[FOTO] show je kerstboom

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:24

Mini boompie bij vriend: brons. Boompje is 40/50 cm :+

Afbeelding

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:32

Ik heb net ook een (echte) kerstboom gehaald, een Nordmann. Alleen hij heeft geen kluit/pot eronder, dus alleen nog het stammetje. Kan die dan nog wel tot einde deze maand mee? Misschien een bakje met water eronder zetten? Of krijgt ie dat dan niet meer binnen?

Had er niet echt bij stilgestaan toen ik hem kocht :')

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:36

IsaCalixa schreef:
Ik heb net ook een (echte) kerstboom gehaald, een Nordmann. Alleen hij heeft geen kluit/pot eronder, dus alleen nog het stammetje. Kan die dan nog wel tot einde deze maand mee? Misschien een bakje met water eronder zetten? Of krijgt ie dat dan niet meer binnen?

Had er niet echt bij stilgestaan toen ik hem kocht :')

Je hebt een speciale kerstboomvoet waar je water in kunt doen en waar je de stam in vast zet.

Zoiets:
Afbeelding

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:15

Die van ons staat er nog niet omdat de katten er steeds in vliegen... :')
(iemand nog tips?)
Dat plastic gevaarte staat nu in de hal, en moet nog opgetuigd worden, met die katten kunnen alle ballen binnen no-time de prullenmand in.
Wanneer die er staat komt er wel een fotootje.
Zelf heb ik wel een kleintje op m'n eigen kamer staan, misschien komt daar nog een grotere bij (ben echt een kerst-fan, houdt ook in dat andere dingen slachtoffer worden van slingers, kerstballen etc.).

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:54

x_spekkie_x schreef:
IsaCalixa schreef:
Ik heb net ook een (echte) kerstboom gehaald, een Nordmann. Alleen hij heeft geen kluit/pot eronder, dus alleen nog het stammetje. Kan die dan nog wel tot einde deze maand mee? Misschien een bakje met water eronder zetten? Of krijgt ie dat dan niet meer binnen?

Had er niet echt bij stilgestaan toen ik hem kocht :')

Je hebt een speciale kerstboomvoet waar je water in kunt doen en waar je de stam in vast zet.

Zoiets:
[ Afbeelding ]


Heb nu die standaard met het stammetje gewoon in een bak met water gezet :P Het stammetje is in contact met het water dus hopelijk neemt 'ie het op.

Nu maar versieren! *\o/*

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:07

Carol_Beer schreef:
Die van ons staat er nog niet omdat de katten er steeds in vliegen... :')
(iemand nog tips?)
Dat plastic gevaarte staat nu in de hal, en moet nog opgetuigd worden, met die katten kunnen alle ballen binnen no-time de prullenmand in.
Wanneer die er staat komt er wel een fotootje.
Zelf heb ik wel een kleintje op m'n eigen kamer staan, misschien komt daar nog een grotere bij (ben echt een kerst-fan, houdt ook in dat andere dingen slachtoffer worden van slingers, kerstballen etc.).

Er zijn onbreekbare ballen te koop, van kunststof, die werken prima met katten. :j
Heb zelf momenteel nog glas en kunststof ballen maar alles wat ik nieuw aanschaf is kunststof, ook ivm mijn katten en hondje.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:55

lor1_1984 schreef:
Carol_Beer schreef:
Die van ons staat er nog niet omdat de katten er steeds in vliegen... :')
(iemand nog tips?)
Dat plastic gevaarte staat nu in de hal, en moet nog opgetuigd worden, met die katten kunnen alle ballen binnen no-time de prullenmand in.
Wanneer die er staat komt er wel een fotootje.
Zelf heb ik wel een kleintje op m'n eigen kamer staan, misschien komt daar nog een grotere bij (ben echt een kerst-fan, houdt ook in dat andere dingen slachtoffer worden van slingers, kerstballen etc.).

Er zijn onbreekbare ballen te koop, van kunststof, die werken prima met katten. :j
Heb zelf momenteel nog glas en kunststof ballen maar alles wat ik nieuw aanschaf is kunststof, ook ivm mijn katten en hondje.

Het probleem zijn niet de ballen,die kunnen we ook weglaten, maar met name dat als ik de kamer nog niet uit ben en ze zitten weer in die boom. Is ook erg irritant, vooral als dat ding steeds omvalt (die ene is best volslank zeg maar... :') )

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:05

En als je er van die hekjes voorzet? zo een die je ook voor konijnen of puppys hebt?

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:08

Stroomdraadje :+

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:02

Afbeelding
:))

Of als hij klein genoeg is, de boom in een kooi plaatsen:
Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:34

Plantenspuit? En even natspuiten als ze het doen? Bij ons staat de plantenspuit standaard naast de boom die van ons vind het ook geweldig leuk IN de boom :Y)

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:56

Of zorgen dat de boom echt stevig staat.
Mijn kattendraak zit ook continu in de boom, maar omdat ze er via het 'stammetje' in klimt en dan gewoon gaat liggen gaat het eigenlijk prima :'). Enne.... ook hier een behoorlijk volslanke kat (volslank dekt eigenlijk de lading niet :') ).

Anoniem

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:57

Ketting aan het plafond dus :')

Mijn katten zijn gewoon braaf :P

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:08

Ach, gewoon stevig neerzetten :+

Vaker dan eens de kat slapend in de boom aangetroffen. Ze heeft er nog nooit iets uitgegooid, behalve toen ik er een keer een foto van wilde maken (paar jaar terug :+ ) Afbeelding

Toen bedacht ze zich dat ze door de boom naar mij toe zou kunnen komen :))

Keell94

Berichten: 4067
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:06

IsaCalixa schreef:
Ik heb net ook een (echte) kerstboom gehaald, een Nordmann. Alleen hij heeft geen kluit/pot eronder, dus alleen nog het stammetje. Kan die dan nog wel tot einde deze maand mee? Misschien een bakje met water eronder zetten? Of krijgt ie dat dan niet meer binnen?

Had er niet echt bij stilgestaan toen ik hem kocht :')


heb net gehoord dat je dan 3 cm van de onderkant af moet halen en dan in het water zetten, dat verse stukje hout neemt beter het vocht in zich op en dan blijft hij langer mooi

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:26

De kerstboom van mijn ouders heb ik al gezet, morgen is de mijne aan de beurt!


Afbeelding

Afbeelding

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:18

Een hekje lijkt me sowieso niks, het staat niet en die slimmeriken klauteren en toch wel overheen. Plantenspuit staat hier ook, maar ik wil ze ook weer niet te veel bang maken. Tja het is zo'n plastic, die vallen eenmaal snel om. Gister was de bovenste helft ineens weg, bleek dat die kat er mee vandoor was gegaan :') .

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:24

Carol_Beer schreef:
Een hekje lijkt me sowieso niks, het staat niet en die slimmeriken klauteren en toch wel overheen. Plantenspuit staat hier ook, maar ik wil ze ook weer niet te veel bang maken. Tja het is zo'n plastic, die vallen eenmaal snel om. Gister was de bovenste helft ineens weg, bleek dat die kat er mee vandoor was gegaan :') .


Jij hebt echt twee heksen wvt een kerstboom :')

Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:49

Hier staat hij ook **\O/** <|-

Afbeelding

Afbeelding

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:05

Ohh ik blijf witte bomen echt het leukste vinden :+:

Wat betreft de kat, gewoon kat uit de kamer kiepen als je weg gaat, voorkomen dat het dan fout kan gaan

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:54

Ondanks dat er heel wat moois voorbij komt aan echte bomen, ben ik toch meer van de eenvoud ;)
Dus hierbij mijn versie (zelf gemaakt, dat dan wel weer :) )

Afbeelding

en zonder flits zodat je de lichtjes ziet
Afbeelding

Miesemuisje

Berichten: 3099
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:51

Hier staat hij ook! Ballen moeten nog wat beter verdeeld, maar moet morgen eerst haakjes bijhalen :')

Afbeelding

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:56

SavannahNx schreef:
Carol_Beer schreef:
Een hekje lijkt me sowieso niks, het staat niet en die slimmeriken klauteren en toch wel overheen. Plantenspuit staat hier ook, maar ik wil ze ook weer niet te veel bang maken. Tja het is zo'n plastic, die vallen eenmaal snel om. Gister was de bovenste helft ineens weg, bleek dat die kat er mee vandoor was gegaan :') .


Jij hebt echt twee heksen wvt een kerstboom :')


Jup, en dat is nog niet eens het ergste; ik had pasgeleden een cake gebakken, expres op m'n kamer gezet, zodat niemand er aan zou komen, is ineens de bovenste laag weggegeten.... Wie zou dat nou gedaan hebben??! Liggen die beessies vervolgens ook nog genietend en voldaan in het zonnetje in het raamkozijn te maffen... Je zou je bijna afvragen; Wie is er slimmer; de kat of het baasje? :')
Even On-Topic; Ik denk dat het afleren niet werkt, misschien op an minst wanneer we erbij zijn, maar nachts gaan ze er toch wel in, is ook het gevalletje aanrecht, koektrommel etc.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [FOTO] show je kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:03

Hahahah oh wat erg zijn die van jou! Die van mij kan zich aansluiten bij de jouwe denk ik. Die is ook zovan als niemand dit gaat eten, eet ik het wel hoor :Y)

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:08

Yes! Ik heb hem hier ook staan. Ik hou ervan als het huis helemaal in kerstsfeer is <3
Afbeelding

Afbeelding
M’n zelfgemaakte huisje met een autootje erbij

Afbeelding
Detail

Afbeelding