Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dyslexie is een verwarrend begrip, dat een veelheid aan aandoeningen omschrijft, die gemeen hebben dat een normaal intelligent kind slecht leest, c.q. leert lezen. De oorzaken van dyslexie zijn vele, variërend van een familiaire karakteristiek tot op onvolledige migratie van hersencellen berustende stoornissen. Ook perinatale problemen worden wel als mogelijke oorzaak gezien. Hoe dit ook zij, veelal worden bij dyslectische kinderen lichte neurologische functiestoornissen gevonden. Het ligt voor de hand de conclusie te trekken, dat als aan het schuiven en niet-rollen een lichte hypotonie ten grondslag ligt, en als deze gezien kan worden als een uiting van een lichte neurologische dysfunctie, en als dyslexie gepaard kan gaan – zelfs berusten kan op – een lichte neurologische dysfunctie, het wel eens zal voorkomen dat dyslexie optreedt bij een kind dat vroeger ‘schuiven’ als voortbeweging toonde. De relatie omdraaien, i.c. aannemen dat ‘schuiven’, c.q. het overslaan van kruipen de kans op dyslexie verhoogt, is ontoelaatbaar.
pmarena schreef:Noem je nou iemand een oude doos...?![]()
![]()
verootjoo schreef:Fijn dat dit tegenwoordig bestaat. Ik geloof niet dat dit vroeger er al was. Net als ostheopaat, dat toen ook nog niet bestond.kinderfysio
MaritB schreef:Mijn zusje kreeg ook een lederhosen om broekjes te sparenen mijn vader had een karretje met wieltjes genaakt zodat ze buiten in de tuin kon schuiven.