Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:10

Maar als je in die situatie zit dan praat je er toch over? Dan loop je toch niet weg/wordt je toch niet boos genoeg dat het onderwerp van de baan is zodra de ander er over begint?
Als ik ergens moeite mee heb binnen mijn relatie wil ik daar over praten als ik weet dat het voor de ander belangrijk is. gewoon je wil op dringen heeft ook weinig te maken met een goede relatie. TS geeft aan dat elke poging tot praten afgeketst wordt, dat er meteen met verwijten gegooid wordt...

Pauline

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:20

Ik vind hem vooral heel dwingend en sturend over jouw leven overkomen. Daar word je op termijn niet vrolijk van, het is nooit goed genoeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:23

Vergeet niet dat we alleen lezen hoe ts het ziet en ervaart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:33

je ervaart/ziet iets niet zo omdat de andere persoon zo zacht en begripvol is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:36

bruintje123 schreef:

Maar als je de kale feiten pakt; 4 keer in de week waarvan 2 keer als vriend op zn werk is, dan heeft die vriend helemaal niet zoveel last van ts dr hobby.
Wel als kanttekening dat ik persoonlijk de zaterdag op de ochtend zou zetten ipv middag en dan zorgen dat je rond 12 uur weer terug bent. Liefst eigenlijk nog 1 van de 2 weekenddagen op een doordeweekse avond gooien, maar dat laatste wil die vriend al niet, want dat heeft ts al voorgesteld.
Maar goed; aan de andere kant, als je toch nooit ergens heen wil, is de middag naar de ochtend verplaatsen ook al een mooie oplossing imo.
Heb je altijd nog de hele middag en avond dat je op de bank kan zitten vervelen, want dat is wat uiteindelijk gaat gebeuren als je gedwongen thuis moet zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:39

bruintje123 schreef:

De TS is inmiddels volgens mij afgehaakt hier.

Haar goed recht, wel jammer, was begaan met haar en hoop dat ze er uitkomen.

Las dat er iemand het veroordeeld dat je maar 3x per week naar je paard gaat.
Als hij verder zijn natje/droogje, schone stal krijgt en je iemand hebt die hem in de gaten houdt (pensionhouder oid) zie ik het probleem niet. Die van mij heeft zat aan 2/3 keer per week een borsteltje en beweging, die doe ik geen plezier met dagelijks gepluk.
Die staat liever in de wei met de rest van de kudde.

(en nee ik ga wel vaker er naar toe om de stal ed te doen maar laat haar dan gewoon lekker in de weide, zonder een aai of aandacht)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:24

Change3x schreef:
Je hoeft toch ook niet 7 dagen per week te rijden? Er zijn ook nog andere activiteiten die je kunt doen met je paard. 3 dagen heen gaan van de 7 vind ik barweinig. Wij gaan elke dag heen omdat ze anders in een vieze stal staan en geen hooi en supplementen krijgen, en om te checken hoe ze erbij staan qua gezondheid. Lijkt me vreselijk om al die andere 4 dagen geen overzicht te hebben.

Daarom bestaat er volpension :Y)
Paard gaat iedere ochtend het land op en wordt in de avond weer binnengehaald.
Komt dus iedere dag in handen. Schone stal en indien nodig krijgt ze supplementen. Die mist mij echt niet.

Ik reed eerder fanatiek, kwam ook vrijwel ieder dag op stal. Toen was het misschien meer een way of life. Inmiddels ziet mijn leven er anders uit, fulltime baan en interesses & behoeften zijn verschoven. Rijd 2 of 3x per week. Alles is veel meer in balans. Maar ik ben nog steeds dol op mijn paard en aan verkopen moet ik echt niet denken :n

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:40

xxCYNNxx schreef:
bruintje123 schreef:

Maar als je de kale feiten pakt; 4 keer in de week waarvan 2 keer als vriend op zn werk is, dan heeft die vriend helemaal niet zoveel last van ts dr hobby.
Wel als kanttekening dat ik persoonlijk de zaterdag op de ochtend zou zetten ipv middag en dan zorgen dat je rond 12 uur weer terug bent. Liefst eigenlijk nog 1 van de 2 weekenddagen op een doordeweekse avond gooien, maar dat laatste wil die vriend al niet, want dat heeft ts al voorgesteld.
Maar goed; aan de andere kant, als je toch nooit ergens heen wil, is de middag naar de ochtend verplaatsen ook al een mooie oplossing imo.
Heb je altijd nog de hele middag en avond dat je op de bank kan zitten vervelen, want dat is wat uiteindelijk gaat gebeuren als je gedwongen thuis moet zitten.

Bruintje bedoelt dat we maar één kant van het verhaal kennen. Niet elke week wordt hetzelfde ingedeeld, en die jongen reageert ook niet elke keer hetzelfde. Misschien hadden TS en vriend wel net ruzie gehad toen zij dit topic opende. Dan kun je dingen zeggen als "hij haat mijn paard en hij wil alleen maar met mij op de bank netflixen", ook al ligt de werkelijkheid genuanceerder.

Maar wat meer mensen zeggen: het wordt tijd dat TS ook weer van zich laat horen. (Lekker hypocriet van me, nog een reactie erbij waardoor het voor haar weer moeilijker wordt om alles bij te lezen...)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:00

janderegelaa schreef:
Eunomia schreef:
Daarmee heb je dan toch het antwoord al op je vraag "Wat moet iemand 4 uur lang bij de paarden doen?" Het maakt toch niet uit hoe TS die 4 uur invult? Al doet ze bij wijze van spreken 3,5 uur over het uitmesten van de wei, dat doet er niet toe. Iemand die oprecht van haar houd en om haar geeft zou haar die tijd gunnen, die 4 uur dragen namelijk bij aan haar geluk.

Ik ben echt volledig tegen het jezelf wegcijferen voor een partner. Een relatie moet een aanvulling zijn op het leven dat je al hebt en je moet niet je eigen geluk gaan inleveren om de vrede te bewaren. Op het moment dat je daaraan begint moet je je afvragen of je wel de juiste partner hebt.

Denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het waarderen als hun vriend 4 keer per week 4 uur op de voetbalclub zit. En dan niet eens aan het begin van de dag maar halverwege zodat je amper iets samen kunt plannen.

Ben het volledig met je eens. Ze heeft misschien volgens mensen hier wel 40u over om bij hem te zijn. Maar 20uur daarvan ongeveer slapend, 1 uur seksend en dan midden op de dag weg.. dat is gewoon niet handig als je ook nog een middagje strand wil doen, of terrasje wil pakken of wat dan ook.

Als ik een vriend zou hebben die zoveel met voetbal bezig zou zijn als ik met paarden zou het na een maand al stoppen hoor.
Ik heb niks met voetbal. Kan me er niet voor interesseren. Dus als iemand daar dag in dat uit mee bezig is stopt het voor mij.

Gelukkig heb ik veel geluk. Mijn vriend is gaan paardrijden dankzij mij. Dus hij vindt het alleen maar leuk allemaal :). Ideaal.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:04

Als je even veel tijd in je hobby steekt, dan kun je dat toch tegelijkertijd doen? Opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:21

Snorlex schreef:
Change3x schreef:
Je hoeft toch ook niet 7 dagen per week te rijden? Er zijn ook nog andere activiteiten die je kunt doen met je paard. 3 dagen heen gaan van de 7 vind ik barweinig. Wij gaan elke dag heen omdat ze anders in een vieze stal staan en geen hooi en supplementen krijgen, en om te checken hoe ze erbij staan qua gezondheid. Lijkt me vreselijk om al die andere 4 dagen geen overzicht te hebben.

Daarom bestaat er volpension :Y)
Paard gaat iedere ochtend het land op en wordt in de avond weer binnengehaald.
Komt dus iedere dag in handen. Schone stal en indien nodig krijgt ze supplementen. Die mist mij echt niet.

Ik reed eerder fanatiek, kwam ook vrijwel ieder dag op stal. Toen was het misschien meer een way of life. Inmiddels ziet mijn leven er anders uit, fulltime baan en interesses & behoeften zijn verschoven. Rijd 2 of 3x per week. Alles is veel meer in balans. Maar ik ben nog steeds dol op mijn paard en aan verkopen moet ik echt niet denken :n

Precies! Om deze rede gaat mijn merrie eind vd maand verhuizen naar een volpension!
Ik werk sinds kort 40 uur per week, 20 minuten verderop. En heb daarnaast nog een HBo studie van het NTI. En een paard :Y) En een vriend :Y) En vriendinnen :Y) Ik kom 24 uur tekort in een dag _O-

Maar om dat allemaal te kunnen combineren is het de eerste stap om paard anders te stallen, zodat ik buiten dit alles ook nog tijd heb voor quality time met vriend (en vriendinnen, maar dat is niet relevant nu).
Zodat ik zonder schuldgevoel is een dagje paard over kan slaan, omdat zij van al d'r behoeftes gezien is.

Dat is de compromis die ik oa gemaakt heb nu met m'n vriend van paard betreft, zodat we beide happy zijn, en paard ook nergens "last" van heeft :)

Wedstrijden rij ik niet meer. Wel de ambitie om het springen weer op te pakken, maar vaker dan 1x per maand zal ik echt niet weg zijn. Maar dat is dat stukje compromis dat m'n vriend moest maken. Soms is hij mij wat langer kwijt dan 1 uurtje, op wedstrijd of op buitenrit :D

Hij zegt ook altijd dat hij mij altijd zal moeten delen met een harig mormel, jupp :Y) :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:41

Ik zeg toch nergens dat ze haar hobby moet opgeven voor haar vriend? Ik zeg alleen dat je altijd een keuze hebt. Als zij de keuze maakt om haar hobby te willen voortzetten dan past deze vriend dus niet goed bij haar. Want hij verwacht meer dan ze kan geven. Dus dan moet ze of alleen blijven of een andere vriend zoeken. Haar vriend geeft zijn grenzen aan. Ook hij heeft een keuze. Of hij schikt zich naar haar hobby, of hij zoekt een andere vriendin. En als zij de keuze maakt om haar vriend te willen houden dan zal ze iets aan haar hobby moeten doen. Paarden is gewoon een intensieve hobby en dat past niet binnen elke relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:00

Suzanne F. schreef:
Ik zeg toch nergens dat ze haar hobby moet opgeven voor haar vriend? Ik zeg alleen dat je altijd een keuze hebt. Als zij de keuze maakt om haar hobby te willen voortzetten dan past deze vriend dus niet goed bij haar. Want hij verwacht meer dan ze kan geven. Dus dan moet ze of alleen blijven of een andere vriend zoeken. Haar vriend geeft zijn grenzen aan. Ook hij heeft een keuze. Of hij schikt zich naar haar hobby, of hij zoekt een andere vriendin. En als zij de keuze maakt om haar vriend te willen houden dan zal ze iets aan haar hobby moeten doen. Paarden is gewoon een intensieve hobby en dat past niet binnen elke relatie.

Maar zijn zijn grenzen reeel? Dat vind ik dus niet, je kan niet van je partner verwachten dat hij/zij elke avond bij joi op de bank komt zitten, en op die manier dus zo goed als geen eigen leven meer heeft...

Compromis sluiten, en dat is niet dat één van de twee zich volledig aanpast. Als hij echt van haar houdt en samen wilt blijven zal hij ook wat moeten schikken, en haar af en toe een avond kwijt zijn aan haar hobby.
En zo zou ts dus ook moeten schikken, door niet altijd zo lang bij haar paard te blijven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:03

En ik vind de hobby van ts helemaal niet zo ingrijpend voor haar vriend, door de weeks is ze elke avond bij hem thuis, in het weekend maar een paar uurtjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:27

Anoniem schreef:
Compromis sluiten, en dat is niet dat één van de twee zich volledig aanpast. Als hij echt van haar houdt en samen wilt blijven zal hij ook wat moeten schikken, en haar af en toe een avond kwijt zijn aan haar hobby.
En zo zou ts dus ook moeten schikken, door niet altijd zo lang bij haar paard te blijven.

Eens, zo zou het moeten gaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:02

Maar wat de te heeft aangegeven is dat hij er verder niet echt over wil praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:05

sneeuwpop schreef:
Maar wat de te heeft aangegeven is dat hij er verder niet echt over wil praten.

En daar gaat het mis in mijn ogen...
Hij staat nergens voor open en wil zich niet aanpassen, maar erwacht dat wel van z'n partner, nope nope nope, krijg er de kriebels van :n

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:31

het gaat er ook om hoe oefen je hobby uit. mijn man mocht altijd graag helpen op de boerderij van zijn ouders. waar hij niet finacieel mee in zat. wij werkte beide in 3 ploegensystemen in een fabriek en dan elk in een andere ploeg. soms waren we smidags beide thuis. we zagen elkaar weinig.

toen hij elke dag op de boerderij was, want er was altijd wel wat te doen heb ik het er ook met hem over gehad. want hij was nooit op tijd thuis met eten als ik wel thuis was, afsrpaken niet nakomen. als hij wat in of om het huis zou doen. dan kwam ik thuis en dan had hij het niet gedaan. of we zouden weg of hadden iets afgesproken en dan moest het weer anders of kon het niet, want moest op stel op sprong weer naar de boerderij. dan krijg je op langere duur wrijfing. toen was ik er gauw klaar mee. een voorbeeld, ik had vroege dienst en hij nachtdienst. dan kwam ik thuis uit werk en dan was hij al uit bed en al op de boerderij. dan kwam hij snel thuis te eten. niet op de afgesproken tijd, dus dan had ik het al weer op of was verpieterd. dan ging hij weer naar de boerderij. dan kwam hij savonds half 10 thuis pakte de autosleutels en ging aan het werk. we hebben het er toen ook goed over gehad. en dat ik dan ook niet van plan was om bij hem te blijven en nu is het goed. dus ik kan me mischien de " haat '' voor ts haar paard mischien enigzins wat voorstellen. maar als zij verder haar afspraken na komt dan niet.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 21:51

Jeetje, heb niet alles gelezen hoor. Wat een reacties!

Er is ook nog niet over gesproken, had die avond hem wel goed de waarheid gezegd, dat als hij mij dit niet kan gunnen, hij egoïstisch bezig was, en mij ook vrij moest laten, want anders nam ik zelf die vrijheid wel..

Daarna hem er tot nu toe niet meer over gehoord..
Had nog een financieel plaatje neergezet wat ik er nou per maand aan uit gaf. (maandag gedaan) maar hij heeft het nog niet bekeken.

Lees wel wilde verhalen over hoe vaak ik ga en hoeveel hij mij moet missen haha.
Nou goed. Doordeweeks merkt ie dr dus niets van, in het weekend ga ik zoals het uitkomt. Die tijd op de zaterdag was maar een voorbeeld.
Morgen heb ik van 13.00/14.00 les en hij is toch aan het beunen, zondag ga ik sochtends (vind ie eigenlijk ook niet leuk, want dan ben ik al weg als die wakker wordt) en we gaan smiddags samen nog weg naar familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:59

Reageerde hij überhaupt wel toen je dat allemaal zei?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:00

Heb je hem al gevraagd wat hij wel zou willen?
Hij vindt het kennelijk ongezellig als je zondagochtend weg bent, vraag hem dan op welk moment hij het wel prettig vindt dat je weg bent. Overleg, hoe ziet hij het voor zich?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:04

Als ik een aantal posten van TS samenvat, wil haar partner dat ze helemaal niet weg gaat, nooit. Want dat vind hij niet gezellig.....

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:13

ik ga denk ik toch reageren

ik denk dat jullie vooral jullie tijd(en) eens moeten bestuderen en samen leggen. Zodat jullie tijd voor elkaar in plannen. Blijft hij bij t feit 2x per week is voldoende of andere excuusen dan is het de keuze aan jouw. voor je vriend kiezen of toch je paard.

Ik zelf probeer me weekenden vrij te houden. Ik weet dat mijn vriend dat erg fijn vind. Vooral in de zomer periode omdat we ook nog een boot hebben. In de winter maakt het hem helemaal niet zoveel uit.

Daar in tegen werk ik maar 2,5 dag, En ben dus meestal overdag als hij aan t werk is bij mijn paard. In t weekend heeft me hafje vaak 1 dag vrij, en de zondag heb ik een bijrijder.

ik las dat hij ook wel eens weekends overdag weg is, en ik snap heel goed dat jij dan bij je paard bent. En dat is prima, ik vind het onzin dat als hij thuis komt jij ook maar thuis moet zijn.

ik zou kijken hoe jullie dagen eruit zien, en daarin dan tijd voor elkaar.

ik vind het ook onzinnig dat hij moeite heeft met savonds weg gaan. Ik heb tijdje ook 38 uur gewerkt. Dan werdt er gekookt en ging ik savonds na me paard. En me paard stond toen ook nog half uur heen en terug van me vandaan. dus was ik ook zo 3/4 uur weg.

ik moet soms op zondag paarden binnen of buiten zetten. Dit vind hij ook geen ramp en gaat soms zelf even mee als we bijv daarna gelijk weg moeten. Omdat op zondag me paard gedaan is door me bijrijder hoef ik hem geen extra beweging te geven.

Ik heb hem in begin al duidelijk gezegd dat hij echt niet moet zeggen paard of hij eruit, want dan is het hij eruit. Hij vind het wel een hoop geld zo paard. Maarja vanmiddag zijn we na de haflingerhof geweest in ebbs (ben nu op vakantie) en hij vind het zelf oke als ik in de toekomst eventueel een veulen of jong hafje koopt.. terwijl ik dan nog 1 heb staan. Tegen die tijd als het veulen beleerd kan worden is mijn huidige paard hoogwaarschijnlijk met pension

hij weet hoe belangrijk paarden voor me zijn. voordeel van ons, we hebben beide geen kinderwens

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:14

KellyDV schreef:
Dumpen :D

_/-\o_

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:24

Wat een ellende. Ik voel echt weer een combinatie van mijn twee voorgaande relaties hier. Mijn eerste vriend had niks met paarden. Kost veel tijd, geld, stinkt en is niks aan (toen reed ik alleen op de manege en was ik opzoek naar verzorgpaarden).. Hij ging nooit mee. was er doodsbang voor.
Nooit een goed woord voor het hele paardengebeuren niet.
Mijn tweede vriend had er ook niks mee maar die had zelf een passie: vissen. (ja echt....) en die passie werd langzaamaan steeds groter en nam meer en meer tijd in beslag. Denk hierbij aan om 04:00 uur op zaterdag het bed uit, avonds rond 19:00 uur terug. We zagen elkaar alleen in het weekend, zaterdagmiddag en zondag de hele dag. Ik was rond 19:30 uur bij hem op zaterdag, dan lag ie vaak voor pampus op de bank van zijn lange dag. Ik was altijd degene die boodschappen moest doen. terwijl zaterdag mijn paardendag was. Dan trainde ik er twee en ik keutelde graag op stal.
Hij belde dan dat ik maar naar de supermarkt moest gaan voor avondeten, terwijl hij gewoon langs de waterkant zat met zn maat. Later nam die hobby meer en meer tijd in beslag en werd ik wegbezuinigd.
Op dit moment ben ik samen met een echte dierenvriend die zijn ding helemaal heeft gevonden in de paarden. Vooral de kuddes jonge paarden waar mijn ruin nu al 3 jaar in staat vind hij fantastisch. Het trainen heeft ie tot nu toe nog niet veel mee, maar komt omdat ik hem daar nog niet veel bij betrek omdat mijn paard nog veel niet kent. En onervaren bij onervaren is geen goede combi maar dat ben ik zeker wel van plan. Hij zou zelf ook graag een paard willen hebben en daarmee rijden en trainen.
Ik vind hem echt een verademing. Hij gaat zo graag mee en kan zelf ook rijden, heeft n aantal lessen genomen. Heel erg leuk om hem bezig te zien want hij is echt heel erg goed met de paarden. Paarden die nog nooit in de buurt bij mensen zijn geweest weet hij in een paar weken/maanden zo goed als handtam te maken.

Ik zou echt doodmoe worden van dat gezeik over je paardenhobby. Dat zou me echt gaan opbreken denk ik. pfff.. als jij lekker die vierdaagse mee wilt doen, dan doe je die vierdaagse mee. Al had mn vriend een liefde voor schaken, dan nog ging ik mee naar zn toernooi. Dat heb je over voor elkaar.
Ik ben ook heel graag samen met mijn vriend, en vind avondjes samen heerlijk . Maar als hij een stuk wil gaan mountainbiken vreet ik lekker ongegeneerd een zak chips leeg als ie weg is.. gewoon omdat het kan.