Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruintje123 schreef:Vergeet niet dat we alleen lezen hoe ts het ziet en ervaart.
bruintje123 schreef:Vergeet niet dat we alleen lezen hoe ts het ziet en ervaart.
Change3x schreef:Je hoeft toch ook niet 7 dagen per week te rijden? Er zijn ook nog andere activiteiten die je kunt doen met je paard. 3 dagen heen gaan van de 7 vind ik barweinig. Wij gaan elke dag heen omdat ze anders in een vieze stal staan en geen hooi en supplementen krijgen, en om te checken hoe ze erbij staan qua gezondheid. Lijkt me vreselijk om al die andere 4 dagen geen overzicht te hebben.

xxCYNNxx schreef:bruintje123 schreef:Vergeet niet dat we alleen lezen hoe ts het ziet en ervaart.
Maar als je de kale feiten pakt; 4 keer in de week waarvan 2 keer als vriend op zn werk is, dan heeft die vriend helemaal niet zoveel last van ts dr hobby.
Wel als kanttekening dat ik persoonlijk de zaterdag op de ochtend zou zetten ipv middag en dan zorgen dat je rond 12 uur weer terug bent. Liefst eigenlijk nog 1 van de 2 weekenddagen op een doordeweekse avond gooien, maar dat laatste wil die vriend al niet, want dat heeft ts al voorgesteld.
Maar goed; aan de andere kant, als je toch nooit ergens heen wil, is de middag naar de ochtend verplaatsen ook al een mooie oplossing imo.
Heb je altijd nog de hele middag en avond dat je op de bank kan zitten vervelen, want dat is wat uiteindelijk gaat gebeuren als je gedwongen thuis moet zitten.
janderegelaa schreef:Eunomia schreef:Daarmee heb je dan toch het antwoord al op je vraag "Wat moet iemand 4 uur lang bij de paarden doen?" Het maakt toch niet uit hoe TS die 4 uur invult? Al doet ze bij wijze van spreken 3,5 uur over het uitmesten van de wei, dat doet er niet toe. Iemand die oprecht van haar houd en om haar geeft zou haar die tijd gunnen, die 4 uur dragen namelijk bij aan haar geluk.
Ik ben echt volledig tegen het jezelf wegcijferen voor een partner. Een relatie moet een aanvulling zijn op het leven dat je al hebt en je moet niet je eigen geluk gaan inleveren om de vrede te bewaren. Op het moment dat je daaraan begint moet je je afvragen of je wel de juiste partner hebt.
Denk dat er maar weinig vrouwen zijn die het waarderen als hun vriend 4 keer per week 4 uur op de voetbalclub zit. En dan niet eens aan het begin van de dag maar halverwege zodat je amper iets samen kunt plannen.
. Ideaal. Snorlex schreef:Change3x schreef:Je hoeft toch ook niet 7 dagen per week te rijden? Er zijn ook nog andere activiteiten die je kunt doen met je paard. 3 dagen heen gaan van de 7 vind ik barweinig. Wij gaan elke dag heen omdat ze anders in een vieze stal staan en geen hooi en supplementen krijgen, en om te checken hoe ze erbij staan qua gezondheid. Lijkt me vreselijk om al die andere 4 dagen geen overzicht te hebben.
Daarom bestaat er volpension
Paard gaat iedere ochtend het land op en wordt in de avond weer binnengehaald.
Komt dus iedere dag in handen. Schone stal en indien nodig krijgt ze supplementen. Die mist mij echt niet.
Ik reed eerder fanatiek, kwam ook vrijwel ieder dag op stal. Toen was het misschien meer een way of life. Inmiddels ziet mijn leven er anders uit, fulltime baan en interesses & behoeften zijn verschoven. Rijd 2 of 3x per week. Alles is veel meer in balans. Maar ik ben nog steeds dol op mijn paard en aan verkopen moet ik echt niet denken
En een vriend
En vriendinnen
Ik kom 24 uur tekort in een dag 

Suzanne F. schreef:Ik zeg toch nergens dat ze haar hobby moet opgeven voor haar vriend? Ik zeg alleen dat je altijd een keuze hebt. Als zij de keuze maakt om haar hobby te willen voortzetten dan past deze vriend dus niet goed bij haar. Want hij verwacht meer dan ze kan geven. Dus dan moet ze of alleen blijven of een andere vriend zoeken. Haar vriend geeft zijn grenzen aan. Ook hij heeft een keuze. Of hij schikt zich naar haar hobby, of hij zoekt een andere vriendin. En als zij de keuze maakt om haar vriend te willen houden dan zal ze iets aan haar hobby moeten doen. Paarden is gewoon een intensieve hobby en dat past niet binnen elke relatie.
Anoniem schreef:Compromis sluiten, en dat is niet dat één van de twee zich volledig aanpast. Als hij echt van haar houdt en samen wilt blijven zal hij ook wat moeten schikken, en haar af en toe een avond kwijt zijn aan haar hobby.
En zo zou ts dus ook moeten schikken, door niet altijd zo lang bij haar paard te blijven.