Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:45

Birckenstocks heb ik als kind heel veel op gelopen! Tegenwoordig kan ik er niet meer op lopen om een of andere vage reden :+ Wat de maat betreft klopt wat hierboven gezegd wordt. Ik heb normaal maat 37, maar moet van Birckenstocks echt maat 35 hebben. Wat enorm poedersuiker is, want die bestaat bijna niet :D Kindermaat gaat tot 34 en volwassen begint vaak vanaf 36.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:16

Huh meen je dat ? Ik heb in Birckenstock gewoon dezelfde maat als anders en die zitten heerlijk. Het zijn ook de enige teenslippers tot nu toe die ik verdraag. Maar er zijn hier in het topic wel merken langs gekomen die ik wel eens wil proberen.

Liselot

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:57

Ik heb mijn birkenstocks ook een maat kleiner dan wat ik normaal van schoenen heb :j

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:00

Die toms sandalen (inderdaad het woord sandalen... vreselijk) zijn heel leuk, en ik weet van de normale Toms dat ze zooooo lekker zitten... totaal niet als een harde platte zool. Ga daar ook eens voor zoeken, bedankt voor de tip.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:24

Ghostattack schreef:
Birckenstocks heb ik als kind heel veel op gelopen! Tegenwoordig kan ik er niet meer op lopen om een of andere vage reden :+ Wat de maat betreft klopt wat hierboven gezegd wordt. Ik heb normaal maat 37, maar moet van Birckenstocks echt maat 35 hebben. Wat enorm poedersuiker is, want die bestaat bijna niet :D Kindermaat gaat tot 34 en volwassen begint vaak vanaf 36.

Al eens op de Birkenstockshop gekeken?

https://www.birkenstockshop.nl/nl/birke ... deaux.html

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:45

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:50

Ies_ schreef:
Santigo_ schreef:
Ies_ waar heb je die Toms vandaan?? Die vind ik wel nog echt leuk!

Ik heb ze bij van Keeken gehaald! Volgens mij staan ze ook op hun site :j

Edit: https://www.vankeekenschoenen.nl/merken ... taupe.html

Ze zijn ook nog goedkoper als ik had gedacht :D hoe vallen ze bij jou? De winkel ken ik niet en ik ben ze hier ook nog niet regen gekomen. Online bestellen vind ik altijd eng met brede voeten...

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:23

Ies_ schreef:
Santigo_ schreef:
Ies_ waar heb je die Toms vandaan?? Die vind ik wel nog echt leuk!

Ik heb ze bij van Keeken gehaald! Volgens mij staan ze ook op hun site :j

Edit: https://www.vankeekenschoenen.nl/merken ... taupe.html

Hmm nu twijfel ik wel. Vind het hele leuke sandalen! Helaas zijn ze online op toms eigen website, Zalando en Bijenkorf al uitverkocht of alleen nog in maat 37 te halen, alleen op deze website moet je een eventuele retourzending zelf betalen. Balen zeg!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:47

Fleur_Laura schreef:
Hmm nu twijfel ik wel. Vind het hele leuke sandalen! Helaas zijn ze online op toms eigen website, Zalando en Bijenkorf al uitverkocht of alleen nog in maat 37 te halen, alleen op deze website moet je een eventuele retourzending zelf betalen. Balen zeg!

https://www.assem.nl/schoenen/damesscho ... 34.117834/
Hier zijn ze nog op voorraad! :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:06

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:04

Ik zou eigenlijk eens foto's moeten maken van mijn elegante Teva's. Ze zijn zwart met zilveren kraaltjes. Het zijn g een echte wandelsandalen, wel voor een middagje shoppen, maar niet voor in de bergen zeg maar. Maar ze staan mij juist chique. En het zou bij mij echt wel onder een mantelpakje passen of onder een nette pantalon. Tegenwoordig kunnen immers ook witte sneakers onder mantelpakjes of pantalons.
En dan zijn Teva's echt netter, tenminste die ik heb wel. Echt waar.
Ik heb ook echt wandelsandalenvoeten. Niet voor schoenen met hakken. Maar mijn voeten komen in elke platte sandaal netjes uit. Ook blootvoets.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:09

Sneakers onder een mantelpak vind ik echt een dikke 'nee'. Onder een vlot zomerjurkje geen probleem maar een mantelpak heeft van zichzelf al een bepaalde definitie waar sneakers in mijn ogen gewoon niet onder horen. Maar hé, da's mijn mening he.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:12

Jolien87 schreef:
Sneakers onder een mantelpak vind ik echt een dikke 'nee'. Onder een vlot zomerjurkje geen probleem maar een mantelpak heeft van zichzelf al een bepaalde definitie waar sneakers in mijn ogen gewoon niet onder horen. Maar hé, da's mijn mening he.

Ik vind dat ook niet mooi, maar je ziet het toch en ook bij 'representatieve' functies. Dus het kan. En sandalen als teva's zijn vele malen mooier, dus die kunnen zeker.
Ik vind zelfs uggs eigenlijk wel kunnen. ZE zijn zo lelijk dat ik ze nooit zou kopen, maar toch kan het echt netjes lijken hoor. Ik heb dat al gezien en dacht wow, dat kan eigenlijk best.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:19

Nee, jij vindt Teva's vele malen mooier. Ik niet, doe mij maar sneakers onder mijn pak. Sowieso geen blote tenen op kantoor.

Neemt niet weg dat mijn Teva's heerlijk lopen, maar onder een zomerjurkje doe ik toch wel mijn Olukai's

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:21

Teva's onder een mantelpakje..... := := Teva en elegant gaat sowieso al niet samen, maar ieder zo z'n mening/ding.

Zelf heb ik sandaaltjes van Smaak Amsterdam, kan nergens een foto vinden maar ze zijn vrij chunky en stoer. Ik kan er redelijk lang mee lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:23

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:26

Ik vind zowel teva's als sneakers niet mooi onder een mantelpakje, maar ieder zo zijn smaak natuurlijk.

Die Olukais vind ik wel tof, Kaka!

Germie, zoals al eerder werd gezegd: de zool maakt het geheel absoluut niet elegant. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:32

Of bepaalde outfits kunnen is natuurlijk ook super afhankelijk van de sector waarin je werkt en de sfeer binnen het bedrijf. Ik werk in de creatieve sector en hier is sneakers onder een pantalon echt een hele nette outfit := Persoonlijk vind ik die teva's niet mooi of charmant, maar kan me voorstellen dat het in bepaalde sectoren best een prima kantoorschoen is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:34

germie schreef:
http://sahalie.blair.com/p/womens-teva- ... /48947.htm

Dit is toch super netjes? Zo ziet het er bij mij ook uit vind ik.

[ Afbeelding ]

Leuk voor het strand, leuk voor naar de markt, leuk hond uit laten (zou ze zelf zo aantrekken) maar elegant en netjes noop.... Dat niet. Vind het echt van die leuke vakantie dingen.
Ik heb ook dit soort hoor, maar niet onder mijn rokjes of jurkjes dan vind ik ze niet mooi staan.
(bekend wel hond vaak met ratjetoe uit te laten, graai dan gewoon dat wat bij de deur staat, inclusief hele vreselijk verstandige sandalen)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:37

Emmaa_ schreef:
Of bepaalde outfits kunnen is natuurlijk ook super afhankelijk van de sector waarin je werkt en de sfeer binnen het bedrijf. Ik werk in de creatieve sector en hier is sneakers onder een pantalon echt een hele nette outfit := Persoonlijk vind ik die teva's niet mooi of charmant, maar kan me voorstellen dat het in bepaalde sectoren best een prima kantoorschoen is.

Dit inderdaad :)
Bij het ene kantoor is het mantelpakjes met hakken en zou dit echt niet kunnen, maar ik zag op de universiteit ook genoeg werknemers met sokken in wandelsandalen en een korte broek. Daarmee vergeleken zijn Tevas best netjes.

Zelf zou ik zulke Tevas wel onder een zomerjurkje dragen, naar vrienden of naar het strand ofzo, maar zeker niet voor 'netjes'. Maar als iemand anders zich daar wel prettig bij voelt, vooral doen, ieder z'n smaak :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:58

lieveli schreef:
germie schreef:
http://sahalie.blair.com/p/womens-teva- ... /48947.htm

Dit is toch super netjes? Zo ziet het er bij mij ook uit vind ik.

[ Afbeelding ]

Nee, ik vind dit verschrikkelijk en al helemaal niet representatief. Ze lijken op de waterschoenen die ik vroeger aan moest in Kroatië.

Nou, dat vind ik weer totaal niet. Maar goed, hier gaan we niet uitkomen. Ik vind ze super elegant, absoluut kunnen onder een jurk, trouwjurk, mantelpakje of spijkerbroek. Gelukkig heeft iedereen hier gelijk.

Ik loop in de weekenden in afritsbroeken en sandalen, en dan echt wel grovere. Dat past dan prima. Ik heb echt moeite met mensen die in stinkrijkleding gaan winkelen. DAt doe ik dus niet.
Ben ik een alto? nee, eigenlijk helemaal niet. Maar ben wel sportief en pas daar mijn kleding op aan.
Ik ben nooit een rokjesmens geweest en altijd een voorstander van gewoon nette broeken e.d. Als ik ooit een baan zou hebben waarbij ik een mantelpakje zou moeten dragen, dan zou ik dat misschien doen, maar ik pas me niet voor vrienden aan. Dan sla ik liever een etentje of feestje over als mensen moeite hebben met een superchique nette spijkerbroek. Dan zijn het geen vrienden. Zo simpel denk ik dan. Voor m'n werk vind ik het wat anders, er moet toch brood op de plank komen. Maar vrienden die je dan zouden laten vallen zijn geen vrienden. Vandaag heb ik bijvoorbeeld gelopen in een nette afritsbroek, vrij grove wandelsandalen en een leuk tshirt met daarop: Das Leben ist kein Ponyhof.
Perfect voor thuis, perfect voor de weekenden.
Tijdens paardrijden uiteraard wel een rijbroek en rijlaarzen aan.
Representatief is ook maar net hoe je iets noemt. VOor mij is dat dus een spijkerbroek met tshirt en in de zomer teva's. Ik representeer mijzelf dan en ben dan echt wel netjes gekleed.
Ik heb meer moeite met vrouwen met tattoo's en piercings, dat vind ik weer echt niet kunnen. Of rood gelakte teennagels. BAH.
En zo heeft iedereen z'n ding.
En maar goed ook, anders had je maar 1 winkel nodig en kwam iedereen bij de Wibra of Zeeman, of juist de Tamaris. LOL
Laatst bijgewerkt door germie op 04-06-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:02

Je moet vooral dragen waar jij je lekker in voelt. Ik draag eigenlijk alleen maar Juffrouw Jansen, met allerlei soorten schoenen. In de winter zijn mijn suéde overknees favoriet <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:03

Ik heb ook zeker niet het idee dat jij een alto bent, germie. := En als jij normaal gesproken op grove sandalen loopt dan snap ik best dat de teva's in jow link voor jouw doen elegant zijn.
Je moet gewoon lekker dragen waar jij je fijn bij voelt en zolang iedereen dat doet dan is er niets te klagen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:04

Sheran schreef:
Ik heb gisteren die ecco's gepast en ze zaten heel lekker, maar of ze waren te wijd of ze waren te kort :(. Lijkt of de wat chiquere sandalen nooit verstelbaar zijn voor smalle voeten en een lage wreef. Waar shoppen jullie voor smalle voeten?

Tja, toch Ecco, en Clarks.
Maar dan wel modellen met verstelbare bandjes en riempje over de wreef. Van Ecco heb ik deze in een andere kleurstelling:
https://www.schuurman-schoenen.nl/sanda ... _6976.html
Die van mij hebben een donkere zool. Daardoor oogt het net wat chiquer vind ik. Mijn Clarks heb ik al wel 10 jaar denk ik. Dat model is niet meer terug te vinden.

De vraag is natuurlijk of dit voor jou chique genoeg is :).