Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:11

lizy29 schreef:
Ik hoop gewoon dat de schoenen in ieder geval aan blijven. Slofjes gaan namelijk ook uit :roll:

Sneakers met veters en dubbele knoop gaan hier goed 8-)
En ze blijft tot nu toe ook netjes van haar sandaaltjes af, ondanks dat dat klittenband is!

Jes

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:31

Lizy heel herkenbaar, sinds ze een maand of 4 is is het drama om sokken en sloffen aan te houden :+
Zelfs de maillot werd half uitgetrokken.

De schoentjes die ze nu al heeft (inderdaad voor buiten lopen) wil ze graag aan (ze probeert ze zelf aan te doen) en laat ze ook zitten, is ook klittenband.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:47

Nou, dan binnenkort maar een naar kruidvat en Hema. Zal daar even wat halen en kijken wat er fijner werkt.

Zijn fleecesokjes niet erg warm in augustus? Misschien voor de winter dan wel weer erg fijn ja. Zal ze eens opzoeken. Sokjes met antislip zijn wel ook een goeie inderdaad. Maar daar hoop ik pas over een jaar jaar te hoeven kijken :P

En ik loop ook het liefst blootsvoets Pmarena, maar ik weet niet of dat voor een baby te koud is. Ondanks dat ik hoop dat het in augustus gewoon lekker weer zal zijn.

Dank voor alle adviezen in elk geval. Gewoon proberen is het beste, want voor iedereen werkt wat anders juist weer goed.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:07

Ik heb die lodger slofjes nu in katoen ipv fleece voor de zomer. Die zijn fijn licht

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:28

Fleece sokken zou ik nooit gebruiken :P Dat vind ik geen geschikt materiaal voor sokken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:29

Het zijn ook geen sokken maar slofjes ;)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:41

Ah, dus toch. Ik kon ze al niet vinden op de website. Voor de winter misschien wel erg prettig ja. Dan heb ik zelf ook graag warme voetjes. Hoewel ik voor mezelf van die gevoerde wollen sokken heb (met antislip :P ), omdat ik liever niet de hele dag op sloffen/schoenen loop. Maar als het echt voor een baby is, dan zullen ze soepel genoeg zijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:54

Och ja klittenband. Zodra we bij mijn ouders binnen komen en ze ziet dat mijn moeder haar sandalen met jawel klittenbandsluiting aan heeft is het in een rechte lijn richting de sandalen en lostrekken maar :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:55

Ja heerlijk soepel, altijd warm, maar nooit te. Deze winter komen er gewoon weer een nieuw paar.

Haha lizy

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 20:01

Ik had baby Uggs voor het eerste half jaar. Was heerlijk en lekker warm als ze mee ging naar mijn paard. Wil ze voor deze winter weer hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:05

Vandaag nog wat simpele zomerspulletjes meegenomen
Afbeelding
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:13

mensen in de zomer hebben mijn kinderen geen sokken aan als het goed weer is, dochter nu 4 doet alles nog steeds zo snel mogelijk weer uit als het kan en mijn zoontje is al net zo!

wat een schattige kleertjes weer!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:27

kwita schreef:
mensen in de zomer hebben mijn kinderen geen sokken aan als het goed weer is, dochter nu 4 doet alles nog steeds zo snel mogelijk weer uit als het kan en mijn zoontje is al net zo!

Ja, maar onze kleine wordt in augustus geboren. Dan toch geen sokken denk je?

Misschien koop ik er een paar. Ze zijn zo bijgehaaald natuurlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:29

Vandaag op de Ouders Natuurlijk beurs het een en ander van Maxomorra aan kunnen schaffen met fikse korting :) zo leuk :D

Orchidee : die van ons heeft best af en toe sokjes aangehad hoor die is van juli midden in een hittegolf. Later had hij ugg slofjes

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 18:30

In het begin gewoon sokjes hoor orchidee. Ze kunnen zich echt niet warm houden. En later voor de avonden. En in oktober kan het echt al koud zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:34

Ik zou ook gewoon sokjes aanschaffen vandaag was het 20 gr maar ze had gewoon sokjes aan met een broekje, shirt en romper. Wel lekker zonder dekentje in de kinderwagen. S avonds of smorgens vind ik een sokjes ook wel lekker. Maar wij hebben geen heel warm huis.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:37

Oké, toch wel dus. Ik haal er gewoon een aantal verschillende om te proberen en dan later nog wel wat bij. Voor oktober denk ik dat het alweer een maatje groter kan zijn? Die komen dat pas als ik weet welke goed bevallen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 18:45

Kan je soms niks van zeggen bij sokjes.
Die hele kleintjes passen kort. Maar heb 3-6maanden sokjes die ze nu met 10 maanden nog draagt :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:46

Ik doe ook sokjes Orchidee. Heb ze bij de prenatal gehaald, daar hebben ze zowel dikke als dunne. Denk dat als je op een zomeravond met de kleine buiten zit de dikke zelfs wel aan kunnen, die kleintjes zitten stil natuurlijk..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:02

EedihcrO schreef:
kwita schreef:

Ja, maar onze kleine wordt in augustus geboren. Dan toch geen sokken denk je?

Misschien koop ik er een paar. Ze zijn zo bijgehaaald natuurlijk.

mijn zoon is van september....tja als het koud is wel ,maar ze zijn net zo snel weer uit!
hier blijven de vilten sloffen het beste zitten en dat is ook lekker warm dan!
( maar in het begin trekken ze die niet uit hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:36

Hier dus gewoon lekker makkelijk & comfortabel vrijwel alleen de boxpakjes met voetjes gebruikt het eerste jaar, geen gedoe met sokjes. Van die warme / zachte pakjes bij koudere temperaturen en dunnere bij warmere temperaturen en bij echt heel warm weer zonder voetjes :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:07

Ik heb zelf nooit boxpakjes gebruikt. Sokjes doe ik als ik ze gebruik over het broekje aan dan glijden ze minder snel uit. Maar onze meid is nu bijna 12 weken en met het warme weer heeft ze eigenlijk nooit sokken aan. Vaak ook alleen een rompertje ofzo.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:30

Ik had vaak boxpakjes zonder voeten. Met voetjes vind ik zo lelijk :')

Als het erg warm was had onze man vaak romper met dun broekje aan. Vaak ook sokjes want anders had hij steenkoude voetjes. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:38

Met voetjes paste hier nooit. Te kort. Daarnaast verrot onhandig met verschonen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:13

Hier toppie juist, maar ook geen lange benen. Ik vind het altijd maar knap dat mensen bij een wriemelende baby zo'n broekje en sokjes aan krijgen en dat geen vervelend klusje vinden / er niet sjacho van worden dat het allemaal scheef trekt / opkruipt / afzakt.... ik vond het echt 3x küt als ik toch weer eens een setje probeerde ipv. een pakje.

En vind het ook wel geinig dat mensen vaak zeggen dat ze daar helemaal geen last van hebben maar als je dan de baby ziet op een spontaan moment dan zit het toch absoluut niet allemaal op de beoogde plek zeg maar :P

Nu inmiddels dreumes zijn shirtjes wel leuker maar hij krijgt nog vrijwel altijd een romper aan ipv een shirtje, zodat dat lijfje lekker bedekt blijft en ik niet 100x per dag dat opkruipende shirtje naar beneden "moet" trekken want dat gaat met een actief ventje toch steeds raar zitten...

De pakjes zonder voetjes gingen hier ook echt super lang mee...de pijpen en mouwen werden dan gewoon wat korter maar dat kwam wel goed uit want naarmate de temperatuur omhoog ging, werden de mouwtjes en pijpjes korter :+