Ik heb het niet als ik naar een ander blauw oppervlak kijk, maar alleen bij de lucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NinaCharlie schreef:Steeph schreef:Mijn moeder is volgensmij kampioen niks-weggooienik denk dat er nog een bakje sla in de koelkast staat van vorige week, weet het niet zeker want ben zelf 5 dagen niet thuis geweest
Ik wil het ook niet weten denk ik
Komt vanzelf wel naar je toegekropen.
SindyKaya schreef:Waarom zie ik allemaal witte sterretjes als ik naar de lucht kijk?
Ik heb het niet als ik naar een ander blauw oppervlak kijk, maar alleen bij de lucht
Eske_B schreef:SindyKaya schreef:Waarom zie ik allemaal witte sterretjes als ik naar de lucht kijk?
Dat had ik vorige zomer ook een keer op het strand. Vond het echt heel raar, maar daarna niet meer gehad geloof ik. Kan het niet door felle zon komen?
luuntje schreef:En smaakt het opgepiepte stokbrood?
Waarom zetten mensen in de zomer hun muziek zo hard aan.
Hebben ze geen geld voor een koptelefoon?
Waarom sproeien boeren midden op de dag hun gewassen?
Door het water gaat het toch verbranden?
Eske_B schreef:luuntje schreef:En smaakt het opgepiepte stokbrood?
Waarom zetten mensen in de zomer hun muziek zo hard aan.
Hebben ze geen geld voor een koptelefoon?
Waarom sproeien boeren midden op de dag hun gewassen?
Door het water gaat het toch verbranden?
Dat is dus een fabelWater kan verdampen, maar niet verbranden.
Janine1990 schreef:Ik heb het al meerdere malen getracht op te zoeken, maar wat betekent het 'GTC' bij Opel Astra.
Ik dacht eerst dat het ging om een driedeurs uitvoering, maar dat is het niet, want ik heb ze ook driedeurs gezien zonder GTC.Het is ook geen hele snelle auto
_Karlijn schreef:Janine1990 schreef:Ik heb het al meerdere malen getracht op te zoeken, maar wat betekent het 'GTC' bij Opel Astra.
Ik dacht eerst dat het ging om een driedeurs uitvoering, maar dat is het niet, want ik heb ze ook driedeurs gezien zonder GTC.Het is ook geen hele snelle auto
Gran Turismo Car, volgens Google.
c_alsemgeest schreef:Bij opel staat het volgens hun boekje voor Gran Turismo Comfort (of grand tourer comfort in EN)... en later de OPC versie oftewel een iets pittiger autotje maar wel met alle opties ipv enkel sport opties wat een GT of RS versie heeft.
Een echte OPC heeft ook een grotere motor en andere afstelling.
De meeste "gtc" zijn meestal nep... alleen het naampje is erop geplakt.
Maar je kan het herkennen aan de remmen of het een echte is of niet
Granoek schreef:Is het niet gewoon een type auto? Of een uitvoering?
Zoals bij mini Cooper of One etc.. ? Of dat het een soort optiepakket is?
Ik had bij mijn vorige auto de uitvoering "checkered flag" wat eigenlijk gewoon inhield dat de auto bepaalde opties in de aanbieding had. Was verder gewoon een BMW 1 net als alle andere BMW1's
Citaat:De Astra J GTC is verkrijgbaar sinds 7 juni 2011 en ging, vanaf de première op het IAAvan 2011, in productie in de Opel-fabriek teGliwice.[7] Deze sportievere versie heeft, op de behuizing van de buitenspiegels en de dakantenne na, geen enkel carrosseriedeel gebruikt van de standaard Astra J. De GTC is leverbaar met 1.4 en 1.6 liter benzinemotoren (140pk en 180pk) en een 2.0 liter dieselmotor (165 pk).
_Karlijn schreef:Even doorgeklikt en volgens mij is het idd de uitvoering:Citaat:De Astra J GTC is verkrijgbaar sinds 7 juni 2011 en ging, vanaf de première op het IAAvan 2011, in productie in de Opel-fabriek teGliwice.[7] Deze sportievere versie heeft, op de behuizing van de buitenspiegels en de dakantenne na, geen enkel carrosseriedeel gebruikt van de standaard Astra J. De GTC is leverbaar met 1.4 en 1.6 liter benzinemotoren (140pk en 180pk) en een 2.0 liter dieselmotor (165 pk).
c_alsemgeest schreef:Hij zou geperforeerde schijfremmen moeten hebben. Met duidelijke remklauwen. De OPC iig.
Maar ook dealers kunnen een look a like als inruil hebben staan hoor.
Welke motor heb je erin liggen? Dan weet je het meteen
Het heeft met de opties, motor, afstelling etc te maken.
Kijk maar bij ford.
De ford focus had altijd max een 1.8 motor. De focus ST een 2.5T motor van volvo en recaro interieur (die heb ik gehad) en een focus RS krijgt er nog een turbo bij en 4 wiel aandrijving.
Tegenwoordig maakt ford deze versies helaas niet meer. Alleen de ST-line... enkel sportief uiterlijk maar motorisch, ophanging en aandrijving geen verschil. (Wel beter voor het milieu)