Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:26

Kinke schreef:
Die Girlcode is mij ook een raadsel :D
En ondertussen is er nog niemand die jouw vraag heeft beantwoord Palmera ;)

Die zijn druk aan het zoeken in de girlcode hoe ze die vraag moeten beantwoorden :+

Maar goed hier ook niet zoiets als een girlcode.. zal ik wel te dom voor zijn ofzo.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:26

Ik ben ook zeer benieuwd. Wie moet zich daar dan aan houden? Wie beslist dat? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:27

shilady schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon super respectloos
Waar is de girlcode? Zou echt nooit een ex vriend van een vriendin daten :(

Pfoe, ben ik blij dat ik al heel mijn leven beter met mannen op schiet. Dit soort opvattingen is voor mij dus echt de reden om vriendschap na de liefde te laten komen. Jongens, girlcode, mijn haren komen er recht van omhoog! Hoe onmenselijk kan je zijn om het 2 mensen niet te gunnen dat ze mekaar graag zien.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:27

Nee natuurlijk is TS niet.... maar dan hoef je er niet meteen vanuit te gaan dat ze liegt. De feiten die ze hier schrijft zijn ... 1. B en vriendin zijn al 1 jaar exen, 2. vriendin heeft meerdere vrienden van B gezoend bij het stappen 3. TS en B zoenen bij het stappen 4. vriendin appt foto, verplaatst fiets, smijt spullen TS op straat 5. Vriendin appt lelijke woorden over B 6. Vriendin reageert al 2 maanden niet op TS 7. TS en B gaan op date 8. B. geeft aan TS wel erg leuk te vinden 9. TS is verliefd op B 10. TS wil niet dat Vriendin via FB over anders over relatie te weten komt maar zou het Vriendin het liefst zelf willen vertellen maar weet niet hoe en vraagt Bokt om hulp.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:32

Celiien schreef:
Qimm schreef:
Wow. Ik ben heel blij dat ik niet zulke mensen ken :')

Same for me.. zou dat soort mensen toch echt niet in mijn leven willen hebben, die opeens met je ex gaan zonder enige manier van waarschuwing...

Ach, liever met je ex dan met degene waar je nu iets mee hebt, denk ik dan maar. :D
Verder krijgt het hele gedoe zoals TS het omschrijft geen schoonheidprijs, maar de hoofdmoot is voor mij toch wel dat een ex niet voor niets een ex is.
Heeft die vriendin nog gevoelens voor die ex, moet ze maar haar best doen het aan te krijgen met haarzelf, maar blijkbaar is/was dat geen optie.

Wat de vriendschap betreft: tja, hoever je je door een ander laat leven of elkaar de ruimte gunt, schijnt nogal verschillend te liggen, aan de reacties te lezen. Girlcode klinkt wat mij betreft als jaloerse bezitterigheid van 14 jarigen en puberale Story/Privé/Boeketreeks lezeresjes. Maar dat is mijn mening. :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:33

SVRL schreef:
Pfoe, ben ik blij dat ik al heel mijn leven beter met mannen op schiet. Dit soort opvattingen is voor mij dus echt de reden om vriendschap na de liefde te laten komen. Jongens, girlcode, mijn haren komen er recht van omhoog! Hoe onmenselijk kan je zijn om het 2 mensen niet te gunnen dat ze mekaar graag zien.

Oh... en SVRL ... die uiting dat je beter met mannen kan opschieten is onzichtbaar seksime... er zijn genoeg mannen die vinden dat een ander niet met hun ex mag zijn en in dit topic zie je genoeg vrouwen die de zogenaamde girlcode ook niet snappen.... Gezond verstand is niet aan een sekse toegeschreven :Y)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:34

Nu vind ik het ook wel een verschil met hoe en wat het is uitgegaan en hoe erg je vriendin er mee heeft gezeten die tijd.

Was BF nou helemaal gebroken geweest en helemaal ondersteboven van het feit dat het over is na zoveel jaar.... Of was het prima zo en is het gewoon klaar. Blijft lastig maar het is klaar.

Er is indd een soort girl code, maar mijn beste vriendin en ik weten iig heel goed van elkaar hoe en wat.. Waar ik haar met mijn ene ex al het geluk van de wereld zou wensen, zou ik haar de andere afraden om te doen. Maar aangezien ze mijn beste vriendin is, kan ze dat zelf wel invullen en zou ze dan ook nooit daarvoor gaan want ze weet hoe doortrapt zijn karakter is... Dit geld voor haar andersom net zo... Want ik gun haar het geluk en zij mij...

Kortom, ik denk sws dat je aan de titel BF moet twijfelen, los van deze hele soap er om heen... Waarom heeft ze jou nooit laten blijken dat er ergens nog speelt bij haar, dan moet ze daar toch mee gezeten hebben en haar ei er over kwijt willen???? Dan had je namelijk haar kunnen adviseren, steunen en helpen. Dan was dit alles wss ook noooooit gebeurt :)

Ik Vind deze situatie dan ook niet erg volwassen, Girlcode (wat eigenlijk meer onderlinge normen en waarden zijn, die jullie beide delen) maar die is bij iedere vriendschap toch anders ???

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:37

als de ex van je vriendin nou een oplichter is en je vriendin mishandeld heeft... ja dan vind ik je wel een dommerd en begrijp ik haar reactie wel.
Maar als je vriendin de relatie heeft verbroken omdat ze niet bij elkaar passen dan is het in mijn ogen heel anders. Zij heeft de reactie verbroken.

Ts, in mijn ogen moeten jullie gewoon lekker van elkaar genieten ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:38

Vrede op aarde mensen, wat zijn sommigen hier akelig persoonlijk. Iedere vriendschap heeft andere normen en waarden, die stem je op elkaar af en dat is prima. Al vraag ik me af of er hier echt mensen zijn met langdurige diepgaande vriendschappen :=

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:39

WTF, liefde kun je niet sturen, jammer van je vroegere vriendin, maar kies voor jezelf en geniet van het leven met B.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:40

Thenexttry schreef:
Misschien was de reactie van je vriendin een beetje te op dat moment, maar kan mij ergens wel voorstellen dat het voor haar ook even een domper was.
en eigenlijk moet ik nog wel lachen om het verplaatsen van de fiets ook :')

Wellicht denk ik als oud wijf uit de vorige eeuw (Karuna, hart onder de riem, ben het met je eens :+ ) wel teveel als man zijnde, maar als het een domper was voor die "vriendin", had ze ook op TS af kunnen stappen, naar buiten kunnen gaan en kunnen vragen waar in G*dsnaam de TS mee bezig is. Dat ze zich gekwetst voelt (ja, ik vul even eea in) en kunnen aangeven dat ze dit niet fijn vindt. Dat ze liever gehad had dat ze dit van te voren had geweten, dan had ze aan het idee kunnen wennen. Evt met wat krachttermen erbij. Dan terug naar binnen en weer gewoon genieten van iets dat in eerste instantie een leuke avond leek. Desnoods als "wraak" ook een vriend van ex zoenen (oh wacht, dat had ze al meermaals gedaan)

Thenexttry schreef:
Wat ik mij afvraag is dat jij zegt dat er al langer spanningen hingen? Was dat ook terwijl jij in jou relatie zat ?

Verder denk ik dat als het zo was en het was al een jaar uit, dat jij al eerder misschien had kunnen aangeven dat je een bepaalde aantrekkingskracht had naar haar ex. Ik denk dat de reactie dan heel anders had kunnen zijn.

Er zijn zat mannen waar ik (mits geen van beiden in een relatie (zat)) "best een beschuitje mee zou willen eten" (de mede-bejaarden herkennen dit vast wel :') ). Zijn dat "spanningen" of is dat gewoon een op het oog lekkere kerel?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:40

No_No schreef:
als de ex van je vriendin nou een oplichter is en je vriendin mishandeld heeft... ja dan vind ik je wel een dommerd en begrijp ik haar reactie wel.
Maar als je vriendin de relatie heeft verbroken omdat ze niet bij elkaar passen dan is het in mijn ogen heel anders. Zij heeft de reactie verbroken.

Ts, in mijn ogen moeten jullie gewoon lekker van elkaar genieten ;)

ja dit bedoel ik dus ook te zeggen... Maar wss zou jou beste vriendin ook niet meneer de mishandelaar kiezen :) Maar eerder de jongen waar het gewoon klaar mee was.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:42

Girlcode is dan weer onzin, want ieder moet voor zich bepalen of ze het vinden kunnen om met de ex van vriend(in) aan te pappen.
Maar waarom mogen mensen hier niet voor zichzelf bepalen of ze het wel of niet vinden kunnen om met ex van vriendinnen te gaan?

Om even het heel duidelijk te maken: er is geen richtlijn, sommigen van jullie vinden het blijkbaar totaal geen probleem als vriendin met ex gaat, prima. Maar vrouwen die hier wél gekwetst door zijn, laat ze toch. De een heeft meer moeite met iets dan de ander. Come on.
En de achterlijke vraag van het 'Gun jij je ex vriend en vriendin geen geluk' vind ik ook totale nonsens. Je moet wel heel kwaad van aard zijn als je stampij loopt te maken of 'gekwetst' bent omdat je het ze misgunt. Maar in meeste van deze situaties voelt menig vrouw zich gewoon genaaid en gekwetst.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 24-04-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Evelijn schreef:
SVRL schreef:

Oh... en SVRL ... die uiting dat je beter met mannen kan opschieten is onzichtbaar seksime... er zijn genoeg mannen die vinden dat een ander niet met hun ex mag zijn en in dit topic zie je genoeg vrouwen die de zogenaamde girlcode ook niet snappen.... Gezond verstand is niet aan een sekse toegeschreven :Y)

Als koning Hendrik VIII van een vrouw afwou omdat hij alweer een andere op het oog had,dan liet hij die eenvoudigweg onthoofden en de mannen die hij ervan verdacht iets ermee gehad te hebben ook.Zo kun je het exenprobleem ook oplossen natuurlijk.

Anoniem

lieveli schreef:
Vrede op aarde mensen, wat zijn sommigen hier akelig persoonlijk. Iedere vriendschap heeft andere normen en waarden, die stem je op elkaar af en dat is prima. Al vraag ik me af of er hier echt mensen zijn met langdurige diepgaande vriendschappen :=

Zeker. :j echter gun ik mijn beste vriendin al het geluk van de wereld, en als dat toevallig met mijn ex is; so be it. Ik vraag me eerder af of de vriendschap tussen mensen wel zo goed is wanneer je elkaar dat niet kan gunnen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:44

Juist Hendrik VIII. reageerde ook wat hysterisch en dramatisch :Y) al schijnt dat misschien ook te komen door hersenletsel dat hij heeft opgelopen bij een val van een paard :D

Vind ik ook hoor Resistance...
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 24-04-17 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:44

Evelijn schreef:
SVRL schreef:

Bwa, ik ben nooit into girly zaken geweest. Had een hekel aan poppen, vond meisjes maar flauw, is gewoon de aard van het beestje. Heb me altijd al beter gevoeld in mannelijk gezelschap, vind mannen een pak eenvoudiger in de omgang. Vrouwen zijn gewoon mijn ding niet, ze zijn veel geniepiger en achterbakser als mannen. En man zal niet rond de pot draaien en zegt gewoon wat op zijn lever ligt. Dat mijn mening onzichtbaar seksime zou zijn, ach ja, so be it.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:45

Palmera schreef:
shilady schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon super respectloos
Waar is de girlcode? Zou echt nooit een ex vriend van een vriendin daten :(

En waarom is die girlcode er? Waar is hij op gebasseerd? Wie/wat moeten zich eraan houden? En waarom?
Licht dit alsjeblieft toe, want dit geleuter is dit hele topic al onduidelijk. Om onverklaarbare redenem kan niemand dit toelichten. Wellicht is het de girlcode-aanhangers ook onduidelijk? :)

Ik wil er wel iets over zeggen, maar dit is geheel persoonlijk, durf niet te beweren dat dit voor iedereen geldt. Mijn beredenering komt aardig overeen met het verhaal van miss_lizje. Je hebt jaren lief en leed gedeeld met iemand en om een of andere reden werkt de relatie niet meer optimaal. Hoewel je nog steeds van iemand houdt, weet je dat het verstandiger is om de relatie te verbreken. Dat verbreken doet pijn, je kent immers ook alle leuke kanten van die persoon. Om dit te verwerken is het verstandig om allebei een eigen leven te gaan leiden en alle lijntjes met die persoon te breken. Zolang er nog een lijntje openstaat, zal je herinnert blijven worden aan die persoon. Ik zelf deel heel veel met mijn beste vriendinnen, dus zij weten ook een hoop van mijn relatie en daarnaast zijn er regelmatig gelegenheden waarbij alle partners ook aanwezig zijn. Daten met de ex van een vriendin vraagt daarom om moeilijkheden. Er komen weer lijntjes bij en die kunnen pijnlijk zijn. Je hebt ook niet voor niets afstand willen nemen van iemand, ik zou het zelf niet zien zitten om diegene weer vrolijk te verwelkomen op diverse gelegenheden. Voor het zelfde geldt ontstaan er relatie problemen tussen vriendin en ex en komt vriendin haar hart luchten bij jullie vriendengroep. Moet jij haar dan voorzien van tips over hem? Of ze maakt juist iets heel bijzonders/moois mee met hem, iets wat jij wellicht ook met hem gedeeld hebt. Ik kan me best goed voorstellen dat dat pijnlijk is.
Het is een ander verhaal als je hier helemaal geen moeite mee hebt, dan zijn alle partijen gelukkig met de situatie. Als je alleen maar doet alsof je hier geen moeite mee hebt, dan is het een kwestie van tijd voordat de bom barst. Ik denk dat het voor velen helemaal geen kwestie is van niet gunnen, maar eerder niet aankunnen. Of je dan een probleem hebt met jezelf is weer een ander verhaal, ik denk dat er meer factoren meespelen op zo een moment.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:47

Resistance schreef:
lieveli schreef:

Zeker. :j echter gun ik mijn beste vriendin al het geluk van de wereld, en als dat toevallig met mijn ex is; so be it. Ik vraag me eerder af of de vriendschap tussen mensen wel zo goed is wanneer je elkaar dat niet kan gunnen.

Oh. Jij zou nou iemand zijn waarvan ik denk, nee.

Grappig :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:48

Lieshorses schreef:
Girlcode is dan weer onzin, want ieder moet voor zich bepalen of ze het vinden kunnen om met de ex van vriend(in) aan te pappen.
Maar waarom mogen mensen hier niet voor zichzelf bepalen of ze het wel of niet vinden kunnen om met ex van vriendinnen te gaan?

Om even het heel duidelijk te maken: er is geen richtlijn, sommigen van jullie vinden het blijkbaar totaal geen probleem als vriendin met ex gaat, prima. Maar vrouwen die hier wél gekwetst door zijn, laat ze toch. De een heeft meer moeite met iets dan de ander. Come on.
En de achterlijke vraag van het 'Gun jij je ex vriend en vriendin geen geluk' vind ik ook totale nonsens. Je moet wel heel kwaad van aard zijn als je stampij loopt te maken of 'gekwetst' bent omdat je het ze misgunt. Maar in meeste van deze situaties voelt menig vrouw zich gewoon genaaid en gekwetst.

Omdat jij voor JOUZELF mag bepalen dat JIJ niet met de ex van JOUW vriendin(nen) zult gaan. Maar dat je niet van een ander mag en kunt verwachten dat ze niet kiezen voor jouw EX.

Ik heb jaaaaaren terug na bijna 12 jaar mijn relatie verbroken. Ex had na 6 weken een nieuwe vriendin. Een dame die ik ook kende. Ik was blij voor ze. Ze zijn nog samen na al die jaren. En ik hoop dat ze gelukkig samen zijn. Wij waren dat niet (meer). En ik ben gelukkig geworden zonder hem.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:48

Mn vriendinnen mogen mijn exen hebben hoor. Al raad ik ze het af :+ Is niet voor niets m'n ex. Maar als zij er wél iets in zien. Go for it. Waarom zou je wel een afgedragen jurkje aan je vriendin geven waarop je bent uitgekeken maar niet een ex. Ik zie het verschil niet :Y)
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 24-04-17 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:49

Tjah.. iedereen weer anders qua normen en waarden toch. en het ligt idd aan de afspraken binnen je vriendengroep..
Laatst bijgewerkt door Celiien op 24-04-17 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:49

Resistance schreef:
lieveli schreef:

Oh wat verrassend dit wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:50

SVRL schreef:
Bwa, ik ben nooit into girly zaken geweest. Had een hekel aan poppen, vond meisjes maar flauw, is gewoon de aard van het beestje. Heb me altijd al beter gevoeld in mannelijk gezelschap, vind mannen een pak eenvoudiger in de omgang. Vrouwen zijn gewoon mijn ding niet, ze zijn veel geniepiger en achterbakser als mannen. En man zal niet rond de pot draaien en zegt gewoon wat op zijn lever ligt. Dat mijn mening onzichtbaar seksime zou zijn, ach ja, so be it.

Dus jij bent geniepig en achterbaks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:50

Jaime_ schreef:
Mn vriendinnen mogen mijn exen hebben hoor. Al raad ik ze het af :+ Is niet voor niets m'n ex. Maar als zij er wél iets in zien. Go for it. Waarom zou je wel een afgedragen jurkje aan je vriendin geven waarop je bent uitgekeken maar niet een ex. Ik zie het verschil niet :Y)

Haha, deze vind ik geweldig. _/-\o_