Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Dat klinkt heel stom, ik weet het, maar toen mijn schoonvader overleed, zat ik net in mijn afstudeerjaar. Ik ben gewoon kei- en keihard doorgegaan, en heb mijn emoties vooral weggestopt. En dat terwijl ik best emotioneel ben van mezelf. In dat jaar heb ik overigens ook nog een enkelblessure opgelopen, hebben we de kat in moeten laten slapen en is mijn vader in het ziekenhuis beland in Frankrijk, waarbij hij de oorzaak maar ternauwernood overleefd heeft. En maar doorgaan, en gewoon netjes alles halen en afstuderen. Ik heb er wel last van dat ik sindsdien bij iedere uitvaart die ik meemaak emotioneler word. Als ik het zo bekijk, ben ik ergens nog steeds alles aan het verwerken. Mijn vriend en ik zitten nu ook in een fase van ons leven waarbij trouwen dichtbij komt, en je toch al na gaat denken over wat je minimaal wilt hebben (qua wonen en financieel gezien, gewoon de basis zegmaar) voor kinderen, en dan is het toch best confronterend dat er toch iemand mist.
Herinner ik me zelf nou echt niks van. Veel schreeuwen waarom moet ik naar school en ik snapte het allemaal wel etc. Herinner me wel dat ik vaak dingen niet maakte omdat ik er geen zin in had, achteraf idd omdat ik het te makkelijk vond. Maar dat ik echt niet heen wilde kan ik me niet meer herinneren.
. Mijn arme ouders hebben blijkbaar echt met hun handen in het haar gezeten wbt mij 
Ik kan er ook heel slecht over praten, zodra iemand een arm om me heen slaat en zegt t is ook niet leuk of vertellen hoe erg ze het voor me vinden dan ben ik even een uur aan het janken, dat moet je eigenlijk bij mij niet doen.
Ik was namelijk altijd 'de dombo' thuis. De droomster die maar matig presteerde op school. mirim schreef:Het zal het zijn als met alle clubs en verenigingen .... de een vind er wat en van de ander hoeft het niet.
Waar mijn kinderen wel veel aan gehad hebben ( iets heel anders als jouw vraag, maar doorgaand op vereniging) waren de kampen van hint.
Ik was zelf begeleider en heb mijn kinderen echt op zien bloeien tijdens zulke kampen.
En voor mijzelf was het ook erg leuk....een heel weekend met ' soortgenoten '
Tulandro schreef:Interessant om te lezen. Mijn kleine nichtje van 8 is ook getest en die hing ook rond de grens van hoogbegaafd. Haar ouders hebben erg veel moeite om haar te laten luisteren. Waren jullie ook moeilijke kinderen?
) zal je zien dat het kind zonder problemen luistert.
Luxorvalkje schreef:Beste Hannanas,
Dat klinkt interessant. Zelf heb ik nooit een coach gehad. In mijn werkende leven kom ik mezelf echter vaak tegen. Werk in kantoortuin vind ik ook echt enorm vermoeiend.