Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:42

Rebeccaa schreef:
Ja, dus? Dit is gewoon wat ik er aan bij te dragen heb.

Het is een soort van forumetiquette dat je op zijn minst even kijkt waar de discussie inmiddels over gaat en of je opmerking nog relevant zou kunnen zijn voordat je hem neerplempt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:43

oomens schreef:
Rebeccaa schreef:
Ja, dus? Dit is gewoon wat ik er aan bij te dragen heb.

Het is een soort van forumetiquette dat je op zijn minst even kijkt waar de discussie inmiddels over gaat en of je opmerking nog relevant zou kunnen zijn voordat je hem neerplempt.

Ik vind dat mijn opmerking prima in dit topic thuis past. Het is ook forum etiquette dat je gewoon je eigen mening kan en mag bijdragen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:45

Rebeccaa schreef:
Het is ook forum etiquette dat je gewoon je eigen mening kan en mag bijdragen.

Wanneer die nog relevant is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:03

oomens schreef:
Rebeccaa schreef:
Het is ook forum etiquette dat je gewoon je eigen mening kan en mag bijdragen.

Wanneer die nog relevant is.

Ik vond mijn bijdrage relevant en heb net het topic doorgebladerd en ben het daar nog steeds mee eens.

Anoniem

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:04

Heb je ook het laatste bericht van de TS gelezen? :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 19:07

Ik ben inmiddels al geweest rebecca, maar dank voor je mening.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:27

Wat fijn dat het toch een geslaagde bruiloft is geweest!
Is inderdaad echt een keer wat anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 16:27

Even een update hoor.... Moet het even kwijt :+

Mijn collega (nu anderhalve maand getrouwd) heeft inmiddels laten weten over enkele maanden te stoppen met werken bij ons. Niet omdat ze een nieuwe baan heeft of wil, maar om fulltime huisvrouw te worden, want dat is altijd haar grote droom geweest. :?
Mijn bek viel open om eerlijk te zijn, ik weet niet hoe ik op dat bericht moet reageren.....

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:33

Als dat haar wens is, top. Ik zou dan zeggen dat het goed van haar is dat ze haar droom najaagt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 16:35

Oh ja. Dat absoluut. Ze moet vooral doen wat haar gelukkig gaat maken.
Ik ben echter gewoon zo verbaasd.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:09

Kan me goed voorstellen dat je verbaasd bent. Echter is het in dat soort kringen een vrij gewone gang van zaken. Denk ook dat er vrij snel een koter rondhobbelt (als dat uiteraard zo mag zijn) en er nog een stuk of 16 volgen. Hadden wij ook in het dorp. Mammalief mocht niet aan anticonceptie doen. Gevolg: 19 koters.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:19

Wat is er mis als iemand stopt met werken ?
Als ze kunnen leven van één inkomen is er toch niets aan de hand?
We leven in een vrij land waarin je zelf mag beslissen hoe je je leven indeelt...gelukkig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 17:22

Goof schreef:

Tja, ook dat is geloofgerelateerd, niets om je over te verbazen maar zeer waarschijnlijk is ze inderdaad heel snel of nu al zwanger. Hoort er bij en haar man zal ook geen werkende vrouw willen. Ieder zijn keuze en heel eerlijk, het maakt het leven ook makkelijk. Je weet precies waar je aan toe bent.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:23

bigone schreef:
Goof schreef:

Tja, ook dat is geloofgerelateerd, niets om je over te verbazen maar zeer waarschijnlijk is ze inderdaad heel snel of nu al zwanger. Hoort er bij en haar man zal ook geen werkende vrouw willen. Ieder zijn keuze en heel eerlijk, het maakt het leven ook makkelijk. Je weet precies waar je aan toe bent.

In de tijd van mijnouders werd je vanzelf ontslagen als je ging trouwen,onafhankelijk van religie. Inderdaad was een vrouw na het trouwen meestal ook snel zwanger. En het huishouden is wel heel veel werk en nooit klaar.Huisvrouw vind ik ook een beroep.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:34

Anjali, mijn moeder is ook meteen ontslagen toen ze trouwde, het duurde nog even voor ik kwam en ze vertelde wel eens dat ze tijd over had. En ja, huisvrouw is zeker een beroep, echter, toen veel meer dan nu. Met de huidige apparatuur is het huishouden flink minder bewerkelijk dan toen en al helemaal wanneer je maar met z'n tweeën bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 18:41

anjali schreef:
In de tijd van mijnouders werd je vanzelf ontslagen als je ging trouwen,onafhankelijk van religie.

Bizar toch, dat dat in de wet heeft gestaan? Dat de overheid bepaalt dat je als vrouw niet mag werken? Ik ben blij dat we die tijd voorbij zijn. Dat mensen er zelf voor kiezen... kan, uiteindelijk is dat hun keuze. Maar dat het verplicht is? Je moet er toch niet aan denken :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 19:12

mirim schreef:
Wat is er mis als iemand stopt met werken ?
Als ze kunnen leven van één inkomen is er toch niets aan de hand?
We leven in een vrij land waarin je zelf mag beslissen hoe je je leven indeelt...gelukkig!

Ho even, ik zeg ook niet dat er iets mis is en ook niet dat er iets aan de hand is.
Ze moet vooral haar eigen keuzes maken en kennelijk heeft haar man een goede baan.

Echter, ik begrijp het niet, gewoon vanuit mijn eigen kaders.
Het is niet meer vroeger, waarin vrouwen niet werkten. Het is 2017, ze heeft een goede baan en goede functie met mogelijkheden. Ik begrijp niet dat je afhankelijk zou willen zijn van een ander.
Ik zou die keuze nooit willen, kunnen en durven maken.
Maar het is zeker goed van haar dat ze haar eigen weg gaat en dat ze, nu ze de mogelijkheid heeft, de keuze maakt die ze kennelijk lang geleden al voor ogen had.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:14

:j Ben ik met je eens, zou ik ook niet willen. Maar ik ben dan ook redelijk ambitieus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:16

Shadow0 schreef:
anjali schreef:
In de tijd van mijnouders werd je vanzelf ontslagen als je ging trouwen,onafhankelijk van religie.

Bizar toch, dat dat in de wet heeft gestaan? Dat de overheid bepaalt dat je als vrouw niet mag werken? Ik ben blij dat we die tijd voorbij zijn. Dat mensen er zelf voor kiezen... kan, uiteindelijk is dat hun keuze. Maar dat het verplicht is? Je moet er toch niet aan denken :n

Mijn overovergrootoma en oma hebben gewoon gewerkt hoor. Mijn overovergrootoma had een hoedenwinkel in Rotterdam tot ze werd opgepakt en vergast in Auschwitz. Mijn oma werkte in het onderwijs. Ook toen had je moderne mensen. :D

Overigens vind ik huisvrouw zijn zonde van een studie, als je die gehad hebt. En ga ik straks, als mijn fokproduct wat groter is, ook lekker studeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:38

Lieveli, dan noem je ook meteen zaken op waarbij mensen wel bleven werken, eigen zaak en het onderwijs, juist in het onderwijs was er een groot te kort in de jaren na de oorlog. Oude buurvrouwen van mij zaten alle twee in het onderwijs en hebben dus hun hele leven gewerkt. Maar was je fabrieksarbeidster dan werd je er zonder pardon uitgeknikkerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 19:42

bigone schreef:
Lieveli, dan noem je ook meteen zaken op waarbij mensen wel bleven werken, eigen zaak en het onderwijs, juist in het onderwijs was er een groot te kort in de jaren na de oorlog. Oude buurvrouwen van mij zaten alle twee in het onderwijs en hebben dus hun hele leven gewerkt. Maar was je fabrieksarbeidster dan werd je er zonder pardon uitgeknikkerd.

Mijn oma wilde het onderwijs in, maar daar was geen brood in te verdienen. Zoals ze zelf (vanmorgen nog) zei: "Wij noemden dat 'opgeleid worden tot werkeloze'.
Mijn opa werkte echter al in het onderwijs, na de oorlog zijn ze naar de tropen verhuisd, daar was wel werk in het onderwijs.

Maar goed, dit gaat offtopic.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:46

Was denk ik ook heel regionaal gebonden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:49

Geen idee, maar ze woonden in een villa in Aerdenhout en niet op haar salaris.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 19:52

lieveli schreef:
Overigens vind ik huisvrouw zijn zonde van een studie, als je die gehad hebt. En ga ik straks, als mijn fokproduct wat groter is, ook lekker studeren.

Nou vooral dat ook. Goede universitaire opleiding, mooie baan en er dan halverwege je 20e nooit meer wat mee doen. Eigen keuze hoor, maar zonde man.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:55

Dus hij betaalt straks haar studieschuld ook nog.. Whyyyy?