Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:41

Plus 15 euro voor een dag per persoon zoveel gebruik je niet eens

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:43

Amber_anne schreef:

Spekt wel lekker het spaarpotje. Kan je toch een keer extra op vakantie :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:48

Lau schreef:
Amber_anne schreef:

Spekt wel lekker het spaarpotje. Kan je toch een keer extra op vakantie :j

Precies moet ik ook gaan doen bij mijn familie }:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:51

Nou ja... Hypotheek, gas, water, licht, verzekeringen, eten, drinken, schoonmaak...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:52

Vjestagirl schreef:
Nou ja... Hypotheek, gas, water, licht, verzekeringen, eten, drinken, schoonmaak...

Jaaa maar kom op zeg..
Vind dat echt van de zotte, al helemaal als je er weinig komt.
Dan neem ik m'n eigen brood en koffie wel mee hoor :Y)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:56

Snap niet dat mensen nog gaan, en laten jullie haar ook betalen als ze bij jullie is? Werkt natuurlijk van twee kanten hé

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:19

Mijn schoonmoeder is best een aardig mens, maar heeft het takt van een lode deur. met dezelfde plaat voor haar kop.
Ruim 10 jaar geleden zat ik in tranen bij de bloedafname/ anesthesie omdat het hartje van mijn 12 weken oude kindje niet meer klopte.
Ze komt me ophalen, maar ik moest nog wachten op mijn oproep.
De hele wachtkamer wist het ondertussen, want zachtjes praten kan ze niet.
Mijn schoonvader heeft 2 jaar later wen hersenbloeding gehad, en dat heeft zijn karakter een tikje erger gemaakt. Linkszijdig verlamt, maar knipt letterlijk met zijn vingers als we hem niet meteen helpen.
Wat een dictator is dat geword. Nou ik heb al wat woorden met hem gehad.
Maar mijn schoonzus ( mijn zwager absoluut niet) en hun kinderen dat zijn pas onbeschofte gasten.
Daar kom ik dus niet meer op visite. Wat een loeders zijn dat.
En ik laat ook heel bewust de whatsapp berichten op min telefoon staan.
Mocht er ooit nog gezeik komen, heb ik bewijzen over hun " aardige" gedrag.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:37

xJennifx schreef:
Wat een verhalen hier zeg :o
Ik moet 15 euro per dag betalen voor elke dag die ik daar doorbeeng (lange afstands relatie). Maar haar eigen kinderen moeten dat ook..

Nee, dit meen je niet... Hoezo wil ze dit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:09

Ik heb drie schoonkinderen, heb ze allemaal even lief. Natuurlijk is er verschil tussen je eigen en je schoonkinderen maar ik heb ze altijd gelijk behandelt. Ook bij ons kwamen ze wel eens thuis met verkeringen waarvan je na een paar weken hoopte dat ze niet te vaak aan de kersttafel zouden zitten. Maar gelukkig zijn ze nu samen met partners die gewoon keileuk zijn. Met verjaardagen enz maak ik geen onderscheid, iedereen krijgt voor hetzelfde bedrag, al toen ze verkering hadden. Is er iets kunnen ze aankloppen en wij ook bij hun. Heel fijn wanneer ik al die berichten hier zo lees. Ik had geweldige schoonouders en heb fantastische schoonbroers en zussen, warm bad, nog steeds. Elk jaar hebben we een familie feest en ook echt iedereen, incl neefjes en nichtjes komen maar al te graag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:19

xJennifx schreef:
Wat een verhalen hier zeg :o
Ik moet 15 euro per dag betalen voor elke dag die ik daar doorbeeng (lange afstands relatie). Maar haar eigen kinderen moeten dat ook..

Serieus???
Ik zou uit principe niet meer gaan :=

15 euro! Krijg je dan wel een zeven gangen diner? Ik neem aan dat je partner er ook is als jij er bent, dat is al 30 euro bij elkaar.
En als je daar slaapt telt dat dan als 2 dagen? Of is het 15 euro per 24 uur?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:23

15 euro per dag, te bizar gewoon, ik zou niet meer gaan, maar alleen al om te vervelen, kreeg ze van mij d'r 15 euro wel:uiteraard in muntjes van 5 cent, gewikkeld in een 5 kilo gelatinepudding..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:26

tyleysmiley schreef:
15 euro per dag, te bizar gewoon, ik zou niet meer gaan, maar alleen al om te vervelen, kreeg ze van mij d'r 15 euro wel:uiteraard in muntjes van 5 cent, gewikkeld in een 5 kilo gelatinepudding..

In een courgette gestoken en voorts bevroren :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:30

Sommigen zeggen belachelijk dat je bij moet dragen.

Ik moest ook bijdragen toen ik ging werken. Maar mijn ouders hadden het financieel zwaar.
Uiteraard hoefden vriendjes of vriendinnetjes niet bij te dragen als ze een weekendje kwamen. En ik betaalde geen vast bedrag per dag ofzo. Het was meer wat ik kon missen.

Als ik die maand een keer een hoge DA rekening had mocht ik ook gewoon een maand overslaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:32

Als je werkt en nog thuis woont, kan ik me best voorstellen dat je bijdraagt in de kosten. Ik ben vroeg uit huis gegaan om op kamers te wonen, maar toen ik eenmaal werkte heb ik mijn ouders wel tussen neus en lippen door (anders pikten ze het niet :)) ) af en toe een beetje gecompenseerd voor alle kosten die ze aan mijn studie gehad hebben, door dure dingen voor ze te kopen. Een zitmaaier voor in de tuin bv, dat soort dingen. Gewoon omdat ze zelf het geld er niet voor over hadden, en ik vond dat ze het zichzelf niet zo moeilijk moesten maken.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:34

Mijn vriend woont nog thuis en betaalt daar gewoon kostgeld per maand. Ik ben studente en heb niet veel te besteden naast studie en paard en aangezien lange afstandrelatie moet ik daar ook gewoon drie dagen blijven als ik er heen ga. Meestal zijn we dan ook niet eens thuis. Ja ze hebben het financieel niet breed maar ik had ook al gezegd dat ik best m'n eigen eten mee kon nemen of een keer de boodschappen. :?

Maar goed ik kom daar niet meer :evaw: echt een poedersuiker!
Mijn vriend had aangeboden het te betalen maar dat vind ik ook niet kunnen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:39

Als je aan je schoonfamilie moet gaan betalen zou ik uit recalcitrantie nog liever een hotelkamer boeken tegen 5x het bedrag per nacht :)) Gewoon om een punt te maken :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:42

Echt hè, ze zouden jou moeten betalen om daar te komen, niet andersom :=

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:43

Als je er 3 dagen bent dan moet je 45 euro betalen. Daar doe ik een week boodschappen mee voor 2 personen.

Het licht en de verwarming is voor je vriend toch wel aan en dan heb je alleen water. Nou als je even 10 minuten doucht 2 keer dan kan dat er nog wel van af denk ik.

Alleen met jou eten en de kosten voor 2 keer 10 minuten douchen zijn minder dan 45

Groot gelijk dat je niet meer gaat

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:03

tyleysmiley schreef:
Een klein stukje wat een beetje al mijn haat naar schoontut verklaart:bijna twee jaar geleden is onze zoon geboren na een erg zware zwangerschap van bijna 42 weken. Tijdens de zwangerschap waren er verschillende momenten waarop wij erg slecht nieuws kregen over onze kruimel, waaronder cystes in de hersentjes, gelukkig is dat achteraf allemaal goed gekomen. Voor mijn schoonmoeder is dit haar eerste kleinkind, en ze heeft ook maar 1 zoon, en dat heb ik geweten. Ik ben gelukkig niet op mijn mondje gevallen, maar heb nog nooit zo'n dominante manipulerende fluit ontmoet. Vanaf dag 1 geeft ze het gevoel, en dat zegt ze achter mijn rug, dat ik haar zoon, van nu 49,afpak,dat ze hem kwijtraakt, dat ik niet de juiste vrouw ben, want oooooh ex mist hem zo blablabla. Onze zoon is geboren en heeft de bevalling ternauwernood overleeft en ook voor mij was het echt een traumatische ervaring, en heb er echt voor soort van therapie voor gehad (dan is het ook nog m'n zesde kindje, dus ben echt wel wat gewend) we mochten na een dag het ziekenhuis verlaten, manlief begeleid mij met kindje naar de auto, sta ik daar net te wankelen op m'n benen met de zware maxi-cosi in m'n handen, horen we ineens schoonmoeder blèren die bij de ingang stond, echt 10 meter minstens bij ons vandaan, manlief erheen, duurde een kleine 10 minuten, ik stond er maar, want kwam de auto niet in, komt ie terug, ik zeg, das fijn om me hier zo te laten staan, wat vroeg je ma, zegt ie:wanneer ze op mocht gaan passen..
Uhm, not happening nope nope nope.
Ze was woest dat ik dat niet wou en zei letterlijk:ik kom alleen maar in jullie huis een hele dag oppassen, als ik mijn twee honden mag meenemen.
Ja tuurlijk 'oma' die blaffen, pissen en schijten bij jou ook alles onder, maar no way in mijn huis, daarbij had ik toen nog mijn kat en we hebben zelf een hond, die twee van die vreselijke slecht opgevoede keffers niet zo kan waarderen.
Baby was twee weken oud en ik zat voor het eerst alleen thuis met 6 kinderen, ze hadden vakantie, man eerste dag aan het werk, belt ze op,maar dat oproepje had ik niet gehoord en zag pas uren later dat er gebeld was en had geen zin om terug te bellen, aangezien het spitsuur was met 6 van die aapjes en etenstijd. Komt ze het weekend daarop langs, het eerste wat ze deed, terwijl ik met huilende baby zat, die toen helemaal hysterisch werd(want zeer gevoelig voor prikkels) me uitschelden dat ik oa asociaal was omdat ik de telefoon niet afpakt. Die kreeg van mij op haar beurt de wind van voren, want ik laat in m'n eigen huis al helemaal niet over me heen lopen, en vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ze heeft zoveel lopen stoken bij mijn man en hem zo lopen manipuleren, daar kan ik nog boeken overschrijven. De laatste keer dat ik contact had met haar, heb ik gezegd dat er in MIJN huis niet tegen mijn kinderen of man geschreeuwd werd, want dat deed ze elke keer, alleen maar zeuren, klagen en mopperen tegen hem. Zegt ze:het is mijn zoon en ik doe dat wanneer ik dat wil en jij komt daar niet tussen. Ik zei heel droog:ik kom er niet tussen? Volgens mij woont hij met MIJ samen en niet met jou.
Toen we gingen samenwonen eiste ze dat hij minimaal 1 x per week bij haar bleef eten en dat ging niet. Ze stuurde me later een appje dat ik er in kon stikken en daarop heb ik teruggestuurd dat het een waardeloze pannekoek van een nepoma is en dat ze maar een ander kleinkind zoekt(die ze cola kan geven als gupje van 7 maanden oud)

Sorry sorry sorry mensen voor mij prutsmuts... Het zit me nog hoog merk ik, maar ik heb nog verhalen in overvloed hoor :+

het enige wat ik kan uitbrengen is : Wauw.... -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:07

superpony schreef:
Of je een leuke schoonmoeder bent of wordt, heb je toch niet helemaal in de hand. Heb het nu met 2 meiden meegemaakt en ik ben hetzelfde, maar als eentje niet echt wil of een bepaalde houding heeft, kan je alleen heel neutraal en vriendelijk blijven voor je kind.
Ik heb wel uitgesproken naar mn zoon dat ik nooit in zo een situatie zou willen komen als mn schoonmoeder. Zoonlief is ook wel moederskindje, dus moet er wel voor waken dat een vrouw daar niet over gaat vallen.

Ik zeg altijd; We hebben maar 1 zoon en die wil ik niet kwijt aan een vrouw. Ik wil liever een dochter erbij.

Tja, zo stond mijn schoonmoeder er ook in, maar daar zat ik dan weer niet op te wachten. Zij is de moeder van mijn man, niet de mijne en ook geen vriendin. Ik heb al een moeder, zijn moeder is zijn moeder, punt.
Uiteindelijk heeft ze ingezien dat dat prima is, want ik houd van haar zoon en zij ook. Gelukkig heeft ze ingezien dat haar zoon heel gelukkig is met mij en dat dat belangrijker is dan haar wens van een 2e dochter oid.
Ik heb voor haar zoon gekozen en niet voor haar.

Al moet ik wel zeggen dat ik mijn hart vasthoud met wat er nu gaat gebeuren, mijn zwager heeft nu eindelijk een vriendinnetje en die is af en toe onredelijk als het op familie aan komt. Waar mijn man er nog wel nuchter in staat en zich bewust is van hun fouten en bijzonderheden, is voor mijn zwager zijn familie onaantastbaar. Ik hoop dat in het geval van een conflict dat meisje niet het onderspit delft...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:56

xJennifx schreef:
Mijn vriend woont nog thuis en betaalt daar gewoon kostgeld per maand. Ik ben studente en heb niet veel te besteden naast studie en paard en aangezien lange afstandrelatie moet ik daar ook gewoon drie dagen blijven als ik er heen ga. Meestal zijn we dan ook niet eens thuis. Ja ze hebben het financieel niet breed maar ik had ook al gezegd dat ik best m'n eigen eten mee kon nemen of een keer de boodschappen. :?

Maar goed ik kom daar niet meer :evaw: echt een poedersuiker!
Mijn vriend had aangeboden het te betalen maar dat vind ik ook niet kunnen

Dus je vriend betaald 450 euro per maand!! Wonen er nog meer werkende kinderen thuis!! Ik snap best dat je het prettig vind dat kinderen wat bij kunnen dragen aan het maandelijks budget wanneer je het niet breed hebt maar kom op, je wil als ouders toch ook dat ze iets hebben wanneer ze op zichzelf gaan. Ts, ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar zijn maar snel samen iets zoeken??

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:28

450??

Jezus, ik betaal nog minder huur (wel met huurtoeslag).

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:39

Wij betaalden ook 500 kostgeld vanaf de dag dat we fulltime gingen werken. We waren met zijn 3en. Ex woonde wel zo goed als gratis in.
Ex is meteen ook reden dat mijn huidige partner het niet getroffen heeft met schoonmoeder. Althans de jongen niet, was stikgoede kerel, maar mijn moeder zag hem als meest ideale (schoon)zoon. Ze heeft nog steeds volop contact met hem en verwisseld nog regelmatig naam van ex met die van huidige partner.

Er is inmiddels na 11 jaar een berusting bij mijn ma, maar ik denk nog steeds dat de vlag uit zou gaan op de dag dat ik mijn koffers zou pakken.
We kunnen hele boeken schrijven van acties die zo politiek correct zijn zodat we niet rechtstreeks kwaad kunnen worden, maar waar de nekharen regelmatig rechtop van gaan staan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:43

Ik vind het zelf lastig om mijn kinderen (volwassenen en werkend) om kostgeld te vragen. En 450 euro is wel erg veel. Een vriendin zou sowieso niet hoeven bij te dragen, wat een onzin. Eigen, werkende kinderen dragen in het ideale geval wel wat bij, lijkt me. Misschien moeten wij ook maar eens om de tafel. Maar uiteraard niet voor 450.Al geloof ik wel dat ze ons vrij veel kosten. Ze eten drie keer zo veel en douchen veel en lang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:44

czarina schreef:
Wij betaalden ook 500 kostgeld vanaf de dag dat we fulltime gingen werken. We waren met zijn 3en. Ex woonde wel zo goed als gratis in.
Ex is meteen ook reden dat mijn huidige partner het niet getroffen heeft met schoonmoeder. Althans de jongen niet, was stikgoede kerel, maar mijn moeder zag hem als meest ideale (schoon)zoon. Ze heeft nog steeds volop contact met hem en verwisseld nog regelmatig naam van ex met die van huidige partner.

Er is inmiddels na 11 jaar een berusting bij mijn ma, maar ik denk nog steeds dat de vlag uit zou gaan op de dag dat ik mijn koffers zou pakken.
We kunnen hele boeken schrijven van acties die zo politiek correct zijn zodat we niet rechtstreeks kwaad kunnen worden, maar waar de nekharen regelmatig rechtop van gaan staan.

Dus 1500 per maand wat er naar ke ouders ging? Dat vind ik extreem veel.