Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xJennifx schreef:Wat een verhalen hier zeg![]()
Ik moet 15 euro per dag betalen voor elke dag die ik daar doorbeeng (lange afstands relatie). Maar haar eigen kinderen moeten dat ook..
tyleysmiley schreef:Een klein stukje wat een beetje al mijn haat naar schoontut verklaart:bijna twee jaar geleden is onze zoon geboren na een erg zware zwangerschap van bijna 42 weken. Tijdens de zwangerschap waren er verschillende momenten waarop wij erg slecht nieuws kregen over onze kruimel, waaronder cystes in de hersentjes, gelukkig is dat achteraf allemaal goed gekomen. Voor mijn schoonmoeder is dit haar eerste kleinkind, en ze heeft ook maar 1 zoon, en dat heb ik geweten. Ik ben gelukkig niet op mijn mondje gevallen, maar heb nog nooit zo'n dominante manipulerende fluit ontmoet. Vanaf dag 1 geeft ze het gevoel, en dat zegt ze achter mijn rug, dat ik haar zoon, van nu 49,afpak,dat ze hem kwijtraakt, dat ik niet de juiste vrouw ben, want oooooh ex mist hem zo blablabla. Onze zoon is geboren en heeft de bevalling ternauwernood overleeft en ook voor mij was het echt een traumatische ervaring, en heb er echt voor soort van therapie voor gehad (dan is het ook nog m'n zesde kindje, dus ben echt wel wat gewend) we mochten na een dag het ziekenhuis verlaten, manlief begeleid mij met kindje naar de auto, sta ik daar net te wankelen op m'n benen met de zware maxi-cosi in m'n handen, horen we ineens schoonmoeder blèren die bij de ingang stond, echt 10 meter minstens bij ons vandaan, manlief erheen, duurde een kleine 10 minuten, ik stond er maar, want kwam de auto niet in, komt ie terug, ik zeg, das fijn om me hier zo te laten staan, wat vroeg je ma, zegt ie:wanneer ze op mocht gaan passen..
Uhm, not happening nope nope nope.
Ze was woest dat ik dat niet wou en zei letterlijk:ik kom alleen maar in jullie huis een hele dag oppassen, als ik mijn twee honden mag meenemen.
Ja tuurlijk 'oma' die blaffen, pissen en schijten bij jou ook alles onder, maar no way in mijn huis, daarbij had ik toen nog mijn kat en we hebben zelf een hond, die twee van die vreselijke slecht opgevoede keffers niet zo kan waarderen.
Baby was twee weken oud en ik zat voor het eerst alleen thuis met 6 kinderen, ze hadden vakantie, man eerste dag aan het werk, belt ze op,maar dat oproepje had ik niet gehoord en zag pas uren later dat er gebeld was en had geen zin om terug te bellen, aangezien het spitsuur was met 6 van die aapjes en etenstijd. Komt ze het weekend daarop langs, het eerste wat ze deed, terwijl ik met huilende baby zat, die toen helemaal hysterisch werd(want zeer gevoelig voor prikkels) me uitschelden dat ik oa asociaal was omdat ik de telefoon niet afpakt. Die kreeg van mij op haar beurt de wind van voren, want ik laat in m'n eigen huis al helemaal niet over me heen lopen, en vanaf toen ging het alleen maar slechter. Ze heeft zoveel lopen stoken bij mijn man en hem zo lopen manipuleren, daar kan ik nog boeken overschrijven. De laatste keer dat ik contact had met haar, heb ik gezegd dat er in MIJN huis niet tegen mijn kinderen of man geschreeuwd werd, want dat deed ze elke keer, alleen maar zeuren, klagen en mopperen tegen hem. Zegt ze:het is mijn zoon en ik doe dat wanneer ik dat wil en jij komt daar niet tussen. Ik zei heel droog:ik kom er niet tussen? Volgens mij woont hij met MIJ samen en niet met jou.
Toen we gingen samenwonen eiste ze dat hij minimaal 1 x per week bij haar bleef eten en dat ging niet. Ze stuurde me later een appje dat ik er in kon stikken en daarop heb ik teruggestuurd dat het een waardeloze pannekoek van een nepoma is en dat ze maar een ander kleinkind zoekt(die ze cola kan geven als gupje van 7 maanden oud)
Sorry sorry sorry mensen voor mij prutsmuts... Het zit me nog hoog merk ik, maar ik heb nog verhalen in overvloed hoor
superpony schreef:Of je een leuke schoonmoeder bent of wordt, heb je toch niet helemaal in de hand. Heb het nu met 2 meiden meegemaakt en ik ben hetzelfde, maar als eentje niet echt wil of een bepaalde houding heeft, kan je alleen heel neutraal en vriendelijk blijven voor je kind.
Ik heb wel uitgesproken naar mn zoon dat ik nooit in zo een situatie zou willen komen als mn schoonmoeder. Zoonlief is ook wel moederskindje, dus moet er wel voor waken dat een vrouw daar niet over gaat vallen.
Ik zeg altijd; We hebben maar 1 zoon en die wil ik niet kwijt aan een vrouw. Ik wil liever een dochter erbij.
xJennifx schreef:Mijn vriend woont nog thuis en betaalt daar gewoon kostgeld per maand. Ik ben studente en heb niet veel te besteden naast studie en paard en aangezien lange afstandrelatie moet ik daar ook gewoon drie dagen blijven als ik er heen ga. Meestal zijn we dan ook niet eens thuis. Ja ze hebben het financieel niet breed maar ik had ook al gezegd dat ik best m'n eigen eten mee kon nemen of een keer de boodschappen.![]()
Maar goed ik kom daar niet meerecht een poedersuiker!
Mijn vriend had aangeboden het te betalen maar dat vind ik ook niet kunnen
czarina schreef:Wij betaalden ook 500 kostgeld vanaf de dag dat we fulltime gingen werken. We waren met zijn 3en. Ex woonde wel zo goed als gratis in.
Ex is meteen ook reden dat mijn huidige partner het niet getroffen heeft met schoonmoeder. Althans de jongen niet, was stikgoede kerel, maar mijn moeder zag hem als meest ideale (schoon)zoon. Ze heeft nog steeds volop contact met hem en verwisseld nog regelmatig naam van ex met die van huidige partner.
Er is inmiddels na 11 jaar een berusting bij mijn ma, maar ik denk nog steeds dat de vlag uit zou gaan op de dag dat ik mijn koffers zou pakken.
We kunnen hele boeken schrijven van acties die zo politiek correct zijn zodat we niet rechtstreeks kwaad kunnen worden, maar waar de nekharen regelmatig rechtop van gaan staan.