lieveli schreef:Bij woonplaatsmaar ik moest het even veranderen voor Secret Santa
Ik dacht al, ik zie t niet meer staan. Doe maar Almelo, vind ik wel leuk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
corientjuhh schreef:Ja dat is een kleine groep die t verstiert voor het overgroote deel die er wel mee om kan gaan... met een verbod heb je t illegale weer wat dan opgehaald wordt (ja nu ook wel maar dan meer) als mensen t willen komen ze er toch wel aan...
Shadow0 schreef:Ten tweede maakt het wel degelijk behoorlijk uit of vuurwerk vrij verkocht wordt of niet. Wat hier nu in de buurt wordt afgeschoten is gewoon gekocht vuurwerk, en lang niet al die mensen gaan naar het buitenland om illegaal spul in te slaan. De meeste jongeren zeker niet. Er is een groot verschil tussen legaal kopen maar alleen op bepaalde tijden afschieten, of echt illegaal moeten importeren. Die stap naar het tweede zetten veel mensen niet, maar vuurwerk dat je al hebt liggen en legaal hebt gekocht afsteken op het moment dat het niet mag is veel makkelijker en voor veel mensen een minder grote drempel.
Shiloh schreef:Shadow0 schreef:Ten tweede maakt het wel degelijk behoorlijk uit of vuurwerk vrij verkocht wordt of niet. Wat hier nu in de buurt wordt afgeschoten is gewoon gekocht vuurwerk, en lang niet al die mensen gaan naar het buitenland om illegaal spul in te slaan. De meeste jongeren zeker niet. Er is een groot verschil tussen legaal kopen maar alleen op bepaalde tijden afschieten, of echt illegaal moeten importeren. Die stap naar het tweede zetten veel mensen niet, maar vuurwerk dat je al hebt liggen en legaal hebt gekocht afsteken op het moment dat het niet mag is veel makkelijker en voor veel mensen een minder grote drempel.
Precies dit!
Gewoon afschaffen en een paar jaar even extra investeren in het detecteren van illegaal spul. Zet er stevige consequenties op en zorg dat de pakkans vergroot wordt. En dan heb ik het over boetes van 1000+, en bij herhaling of grotere hoeveelheden gewoon een gevangenisstraf erop.
Dan is voor de meesten de lol er zo af!
Extra (fuik) controles langs de grens, detectie honden bij de duane. Ik zie het wel zitten.
Ik meld me als vrijwilliger als spion bij de Duitse winkels om kentekens van Nederlandse kopers door te geven.
Dan ben ik maar een rat, maar ik denk dat ik er nog lol in heb ook.
Ben zo klaar met die onzin!
En echt! Ik zou lang niet zo fel erover zijn als mensen zich gewoon aan legaal vuurwerk en aan de legale tijden hielden. Maar dat is blijkbaar te moeilijk. Jammer dan.
Maar ik wacht mijn tijd rustig af, dat verbod komt er vanzelf...
Dus het is niet vuurwerk uit Duitsland = doorgewinterde vuurwerkcrimineel.
Berdien schreef:Hier ook enorme rijen. En de AH is geplunderd want oh jee, morgen zijn ze dicht. Paniek![]()
Toch heb ik wel het idee dat (hier) minder geknald wordt dan voorheen. Rondom stal veel doffe knallen, weinig echt dichtbij. Paarden zijn wel half uurtje eerder naar bed gegaan, meestal wordt het geknal erger als het donkerder wordt. Hier in de stad is het relatief rustig. Wel fijn voor de beestjes
lenaa_tje schreef:Shiloh schreef:
Precies dit!
Gewoon afschaffen en een paar jaar even extra investeren in het detecteren van illegaal spul. Zet er stevige consequenties op en zorg dat de pakkans vergroot wordt. En dan heb ik het over boetes van 1000+, en bij herhaling of grotere hoeveelheden gewoon een gevangenisstraf erop.
Dan is voor de meesten de lol er zo af!
Extra (fuik) controles langs de grens, detectie honden bij de duane. Ik zie het wel zitten.
Ik meld me als vrijwilliger als spion bij de Duitse winkels om kentekens van Nederlandse kopers door te geven.
Dan ben ik maar een rat, maar ik denk dat ik er nog lol in heb ook.
Ben zo klaar met die onzin!
En echt! Ik zou lang niet zo fel erover zijn als mensen zich gewoon aan legaal vuurwerk en aan de legale tijden hielden. Maar dat is blijkbaar te moeilijk. Jammer dan.
Maar ik wacht mijn tijd rustig af, dat verbod komt er vanzelf...
Het is niet verboden om vuurwerk te kopen in Duitsland. Dat wat daar in de supermarkt verkocht wordt is niet direct zwaarder en gevaarlijker. Ook knalt het niet harder. Daarin tegen ben ik het wel met je eens dat mensen zich eens aan de regels moeten houden. Heb wel het idee dat er meer gedoe is dankzij het zachte weer. Verder ook het idee dat het makkelijker is geworden om aan illegaal vuurwerk te komen dankzij het internet. Of ingeval dat is wat ik hoor bij mijn leerlingen. Er is bij ons wel veel voorlichting over maar als het bij de ouders ligt werkt dat helaas ook niet zo.
Ik woon ook in een redelijk rustig gebied. Wordt hier wel wat geknald maar niet extreem. Zelf mag ik dus niet klagen.
Wel de hond niet hier in de buurt uitgelaten maar gewoon even in de auto gestapt.
Vooral als je van die kuddes vuurwerk gooiend tuig tegenkomt. Ik had gehoopt dat ze allemaal nog aan het eten zouden zijn
Maar heb het overleefd, en kom vanavond alleen nog maar buiten om naar het dakterras te gaan