Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:09

lieveli schreef:
Bij woonplaats :') maar ik moest het even veranderen voor Secret Santa

Ik dacht al, ik zie t niet meer staan. Doe maar Almelo, vind ik wel leuk.

Urbanus

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:10

Jemig nog eisen ook.

Oke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:15

lieveli schreef:
Jemig nog eisen ook.

Oke.

Me naam mag er ook bei hoor

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:17

Ga lekker Friends kijken :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:28

hier alleen in de verte knallen woon gelukkig vd stad af

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:03

corientjuhh schreef:
Ja dat is een kleine groep die t verstiert voor het overgroote deel die er wel mee om kan gaan... met een verbod heb je t illegale weer wat dan opgehaald wordt (ja nu ook wel maar dan meer) als mensen t willen komen ze er toch wel aan...

Volgens mij is dit niet zo. Het gaat niet om een kleine groep maar om een behoorlijk grote groep die slecht omgaat met vuurwerk. Dat zijn niet zomaar uitzonderingen terwijl de meeste mensen er niets mee te maken hebben.

Ten tweede maakt het wel degelijk behoorlijk uit of vuurwerk vrij verkocht wordt of niet. Wat hier nu in de buurt wordt afgeschoten is gewoon gekocht vuurwerk, en lang niet al die mensen gaan naar het buitenland om illegaal spul in te slaan. De meeste jongeren zeker niet. Er is een groot verschil tussen legaal kopen maar alleen op bepaalde tijden afschieten, of echt illegaal moeten importeren. Die stap naar het tweede zetten veel mensen niet, maar vuurwerk dat je al hebt liggen en legaal hebt gekocht afsteken op het moment dat het niet mag is veel makkelijker en voor veel mensen een minder grote drempel.

(En het maakt uit. Iedere keer als er een maatregel de ene of andere kant op genomen wordt blijkt ook dat het uitmaakt.)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:21

Shadow0 schreef:
Ten tweede maakt het wel degelijk behoorlijk uit of vuurwerk vrij verkocht wordt of niet. Wat hier nu in de buurt wordt afgeschoten is gewoon gekocht vuurwerk, en lang niet al die mensen gaan naar het buitenland om illegaal spul in te slaan. De meeste jongeren zeker niet. Er is een groot verschil tussen legaal kopen maar alleen op bepaalde tijden afschieten, of echt illegaal moeten importeren. Die stap naar het tweede zetten veel mensen niet, maar vuurwerk dat je al hebt liggen en legaal hebt gekocht afsteken op het moment dat het niet mag is veel makkelijker en voor veel mensen een minder grote drempel.

Precies dit!

Gewoon afschaffen en een paar jaar even extra investeren in het detecteren van illegaal spul. Zet er stevige consequenties op en zorg dat de pakkans vergroot wordt. En dan heb ik het over boetes van 1000+, en bij herhaling of grotere hoeveelheden gewoon een gevangenisstraf erop.

Dan is voor de meesten de lol er zo af!

Extra (fuik) controles langs de grens, detectie honden bij de duane. Ik zie het wel zitten.

Ik meld me als vrijwilliger als spion bij de Duitse winkels om kentekens van Nederlandse kopers door te geven.

Dan ben ik maar een rat, maar ik denk dat ik er nog lol in heb ook.

Ben zo klaar met die onzin!

En echt! Ik zou lang niet zo fel erover zijn als mensen zich gewoon aan legaal vuurwerk en aan de legale tijden hielden. Maar dat is blijkbaar te moeilijk. Jammer dan.

Maar ik wacht mijn tijd rustig af, dat verbod komt er vanzelf...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:22

De buurjongen heeft net dit gevaarte aan de trapleuning staan knopen |o
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:52

Zo hee, de oliebollenkraam bij het tuincentrum doet goede zaken. Wij gingen even een plant halen en er staat een rij alsof je bij de Efteling bent :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:54

Ja fijn, nu heb ik dat deuntje in mn hoofd :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:08

Hier ook enorme rijen. En de AH is geplunderd want oh jee, morgen zijn ze dicht. Paniek :')

Toch heb ik wel het idee dat (hier) minder geknald wordt dan voorheen. Rondom stal veel doffe knallen, weinig echt dichtbij. Paarden zijn wel half uurtje eerder naar bed gegaan, meestal wordt het geknal erger als het donkerder wordt. Hier in de stad is het relatief rustig. Wel fijn voor de beestjes :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:11

Ok... m’n man is net woedend naar buiten gevlogen om de buurjongen aan te spreken.... niet dat het helpt.... -:(-
En dan woon je in buitengebied....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:12

LadyMadonna schreef:
De buurjongen heeft net dit gevaarte aan de trapleuning staan knopen |o
[ [url=m/OgGXaj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat kan herrie geven maar als ie met shells gaat klooien krijg je er wel mooi vuurwerk van :D

T kan alleen dus wel fout gaan, zoals je ook halverwege in t filmpje ziet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:24

Ik zit hier met zielige hond, die het nu gelukkig in huis redelijk doet, maar die vanochtend om half 8 a 8 uur is uitgeweest… en toch echt voor half 3 vannacht wel keer zou willen plassen, maar die krijg ik echt de deur niet uitgesleept dan schiet ze echt in paniek.

Vanochtend om 8 uur nog wel oliebollen kunnen kopen, toen sliepen de schieters nog en heb de auto IN de oliebollen kraam geparkeerd.
kwam uiteindelijk thuis, met radio aan in de auto en ventilatie.. wordt er toch geknald, hond in paniek... zucht.. gewacht tot ze weer wat rustiger was toen huis in gesleept.
Beest zit met een thundershirt aan, Adaptil halsband om en Adaptil pillen erin en Pexion tabletten (van de dierenarts) erin. Dat laatste zorgt er nu voor dat ze in huis het redelijk doet, alleen mag ik niet van de bank af. Maar ik ben allang blij dat ze nu zo is en niet in blinde paniek.

Hier werd net flink afgestoken, heb niets tegen vuurwerk, als dat op afgesproken tijden gaat, kan ik er rekening mee houden, maar nu is het echt geen doen. Zucht..

Nadeel.. Ik woon vlak bij een tunneltje in een oud jaren 30 huisje.. Dus isolatie is nihil en knalt goed onder het tunneltje.

Van mij hoeft het niet verboden te worden, maar moeten stel idioten die niet kunnen klokkijken schop onder hun achterste krijgen en de vandalen ook. (ben zelf ook gek op vuurwerk, niet dat ik daar nu iets mee kan)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:25

Hier zijn er op zich minder knallen als vorig jaar, maar de knallen zijn wel een stuk harder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:30

Wij nemen de hond zo mee naar de Veluwe of ergens een parkeerterrein naast de snelweg zodat ze kan plassen en poepen. Die wil ook niet

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:31

Shiloh schreef:
Shadow0 schreef:

Precies dit!

Gewoon afschaffen en een paar jaar even extra investeren in het detecteren van illegaal spul. Zet er stevige consequenties op en zorg dat de pakkans vergroot wordt. En dan heb ik het over boetes van 1000+, en bij herhaling of grotere hoeveelheden gewoon een gevangenisstraf erop.

Extra (fuik) controles langs de grens, detectie honden bij de duane. Ik zie het wel zitten.

Ik meld me als vrijwilliger als spion bij de Duitse winkels om kentekens van Nederlandse kopers door te geven.

En echt! Ik zou lang niet zo fel erover zijn als mensen zich gewoon aan legaal vuurwerk en aan de legale tijden hielden. Maar dat is blijkbaar te moeilijk. Jammer dan.

Het is niet verboden om vuurwerk te kopen in Duitsland. Dat wat daar in de supermarkt verkocht wordt is niet direct zwaarder en gevaarlijker. Ook knalt het niet harder. Daarin tegen ben ik het wel met je eens dat mensen zich eens aan de regels moeten houden. Heb wel het idee dat er meer gedoe is dankzij het zachte weer. Verder ook het idee dat het makkelijker is geworden om aan illegaal vuurwerk te komen dankzij het internet. Of ingeval dat is wat ik hoor bij mijn leerlingen. Er is bij ons wel veel voorlichting over maar als het bij de ouders ligt werkt dat helaas ook niet zo.

Ik woon ook in een redelijk rustig gebied. Wordt hier wel wat geknald maar niet extreem. Zelf mag ik dus niet klagen.
Wel de hond niet hier in de buurt uitgelaten maar gewoon even in de auto gestapt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:33

Mijn vader haalt ook elk jaar in Duitsland vuurwerk. Volgens hem is het veiliger, goedkoper en mooier. Mijn vader is echt een brave borst qua vuurwerk, die steekt nog geen sterretje af voor het 00.00 is :)) Dus het is niet vuurwerk uit Duitsland = doorgewinterde vuurwerkcrimineel.

Mijn broertje daarentegen... die heeft een kofferbak vol uit België gehaald. Tja.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:41

Lol succes met je kentekens doorgeven.. het mag gewoon hoor. Het zijn trouwens ook allemaal Nederlanders die de speciale shops ervoor opzetten.... Zag vandaag ook weer eentje, gewoon nederlandse website stond erbij.

En de rest halen ze bij de supermarkt. Politie staat meestal op de eerste dag te controleren bij de grensovergang, maar dat is meer omdat je max 25 kg mag meenemen.

Het is hier nog steeds stil, brave Duitsers :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:45

Shiloh bedoelt dat ze dat wil doen als er een vuurwerkverbod is ingesteld.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:11

Berdien schreef:
Hier ook enorme rijen. En de AH is geplunderd want oh jee, morgen zijn ze dicht. Paniek :')

Toch heb ik wel het idee dat (hier) minder geknald wordt dan voorheen. Rondom stal veel doffe knallen, weinig echt dichtbij. Paarden zijn wel half uurtje eerder naar bed gegaan, meestal wordt het geknal erger als het donkerder wordt. Hier in de stad is het relatief rustig. Wel fijn voor de beestjes :j

Dicht? Hier is de Jumbo morgen gewoon open :')

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:14

Het is nu wel meer dan vorig jaar. De hele dag al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:16

Hier werden zojuist de eerste shells af gestoken. Dat vind ik dus wel mega vet!

Wel een goed idee om de hond uit te laten langs de snelweg!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:18

lenaa_tje schreef:
Shiloh schreef:

Precies dit!

Het is niet verboden om vuurwerk te kopen in Duitsland. Dat wat daar in de supermarkt verkocht wordt is niet direct zwaarder en gevaarlijker. Ook knalt het niet harder. Daarin tegen ben ik het wel met je eens dat mensen zich eens aan de regels moeten houden. Heb wel het idee dat er meer gedoe is dankzij het zachte weer. Verder ook het idee dat het makkelijker is geworden om aan illegaal vuurwerk te komen dankzij het internet. Of ingeval dat is wat ik hoor bij mijn leerlingen. Er is bij ons wel veel voorlichting over maar als het bij de ouders ligt werkt dat helaas ook niet zo.

Ik woon ook in een redelijk rustig gebied. Wordt hier wel wat geknald maar niet extreem. Zelf mag ik dus niet klagen.
Wel de hond niet hier in de buurt uitgelaten maar gewoon even in de auto gestapt.

Als het hier verboden wordt wel. Daar ging het over.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:42

Oh god. Ik ging net op de fiets door de oorlog door de stad. Doodeng := Vooral als je van die kuddes vuurwerk gooiend tuig tegenkomt. Ik had gehoopt dat ze allemaal nog aan het eten zouden zijn _O- Maar heb het overleefd, en kom vanavond alleen nog maar buiten om naar het dakterras te gaan :D