Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:46

Ik heb echt altijd dat ik me overal wel thuis voel, waar ik ook ben. :+
Kan ook altijd overal slapen *\o/*

_Anke

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:51

Ik kan niet slapen in vliegtuigen <<)

Leuk als je met mij op reis gaat

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:09

Oeh. Bij mijn vorige stage ben ik op zo'n backstab-manier weg gegaan dat ik ze iets had belooft, maar het uiteindelijk nooit heb gestuurd.

Ging om mijn stageverslag en dat ik de techniek zo duidelijk had uitgelegd dat ze het wel voor de volgende stagiaires konden gebruiken!
Ja, wat denk je zelf t('-'t)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:18

Oke, ik weet het ook nooit maar nu ik dit topic heb doorgelezen herken ik toch ook best veel :')

Een paar:
-Ik kan me vreselijk ergeren aan spellingsfouten(Als in, ik wordT en onduidelijke leestekens)
-Ik ben ongelooflijk bang in het donker
-Ik ben altijd bang dat er een of andere moordenaar achter me staat
-Ik denk altijd dat iemand me gaat ontvoeren als ik naar huis fiets
-Ik zit altijd op de grond als ik m'n benen scheer
-Altijd als ik me down under scheer, heb ik overal wondjes >;)
-Ohohoh en "me" in plaats van "mijn"
Laatst bijgewerkt door Nico_lette op 21-10-16 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:20

Nico_lette schreef:
Oke, ik weet het ook nooit maar nu ik dit topic heb doorgelezen herken ik toch ook best veel :')

Een paar:
-Ik kan me vreselijk irriteren aan spellingsfouten
-Ik ben ongelooflijk bang in het donker
-Ik ben altijd bang dat er een of andere moordenaar achter me staat
-Ik denk altijd dat iemand me gaat ontvoeren als ik naar huis fiets
-Ik zit altijd op de grond als ik m'n benen scheer
-Altijd als ik me down under scheer, heb ik overal wondjes >;)

En dan maak je er zelf ook een :))

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:20

Nico_lette schreef:

Een paar:
-Ik kan me vreselijk irriteren aan spellingsfouten

Je bedoelt dat spelfouten je irriteren of dat je je ergert aan spelfouten? :D :o

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:21

Hoezo is dat een spelfout :o?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:23

GarBel schreef:

Inderdaad :')

Ik bedoel vooral spellingsfouten als:
Ik wordT, en wanneer er geen duidelijke leestekens worden gebruikt.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:25

GarBel schreef:

Het is een algemene grammaticafout, een contaminatie. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar je zou toch verwachten dat iemand die zich aan spelfouten ergert, zich ook ergert aan grammaticale fouten.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:28

Sleipnir schreef:
GarBel schreef:

Het is een algemene grammaticafout, een contaminatie. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar je zou toch verwachten dat iemand die zich aan spelfouten ergert, zich ook ergert aan grammaticale fouten.

Er zit verschil tussen grammaticale fouten en spelfouten, maar nu je t zegt zie ik t idd ook. Ik zal t veranderen ;)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:30

Waarom is irriteren aan niet goed :o?

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:35

Mijn kleine geheimen:

- Ik ben ontzettend snel afgeleid. Al mijn werk voor de hele dag doe ik in die paar momenten dat ik wel genoeg concentratie heb om dat te doen.
- Ik heb een uit de hand gelopen collectie nagellak. Nieuwe aankopen worden zelfs verborgen voor mijn vriend, haha.
- Laatst heb ik mijn boekenkast in de woonkamer uitgeruimd. Nu staan er alleen nog maar literair verantwoorde boeken in. Niemand hoeft tenslotte te weten dat ik graag simpele Nederlandse thrillers lees, die ik zo nu en dan eens op de kop tik in de uitverkoop. Mijn boekenkast oogst nu veel bewondering van visite. B-)
- Ik heb laatst heel kinderachtig een persoon geblokkeerd op Whatsapp. Natuurlijk had ik ook iemand kunnen zeggen hoe ik mij voelde over diens gedrag, maar voor deze keer koos ik voor de weg van de minste weerstand. Slecht, aangezien ik altijd zelf een voorstander ben van open communicatie. }:0

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:41

GarBel schreef:

Je ergert je ergens aan of iets irriteert je. Irriteren is een werkwoord dat steunt op een lijdend voorwerp (hetgeen dat jou irriteert) en kan dus niet worden gebruikt als wederkerend werkwoord (dan gebruik je het werkwoord 'ergeren').

Het is een contaminatie, een verkeerde samentrekking ofwel het vermengen van twee uitdrukkingen.
Bekend voorbeeld: 'iets kost duur' (fout), in plaats van 'iets is duur' of 'het kost veel'.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:44

:oo

Weer wat geleerd

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:46

GarBel schreef:

Vooral omdat we dat zo afgesproken hebben. Maar waarom hebben we dat dan afgesproken? Nou kijk, irriteren betekent letterlijk "uit je ritueel brengen". Sommige dingen kun je niet of maar met moeite negeren, omdat ze je als vanzelf negatief opvallen. Een zoemende mug brengt jou uit je gewone doen. Ik weet niet of dat voor jou geldt, maar gewoon als veelvoorkomend voorbeeld. Een onbetamelijk gesmak brengt jou uit je gewone doen. Een taalfout brengt jou uit je gewone doen. Die dingen irriteren jou dus. Jij irriteert niet jezelf aan die dingen.

Maar stiekem.... is er ook een tijd geweest dat "zich storen aan" en "zich ergeren aan" vreemd klonken: die dingen stoorden/ergerden jóú. Dat laatste werd nog niet zo lang geleden fout gerekend. Dus misschien wordt "zich irriteren aan" ooit wel geaccepteerd. Maar niet door mij!!!! Grr!!!! -:(- _-:(

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:48

Nou jullie kunnen zo les gaan geven :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:50

Sleipnir schreef:
- Ik heb laatst heel kinderachtig een persoon geblokkeerd op Whatsapp. Natuurlijk had ik ook iemand kunnen zeggen hoe ik mij voelde over diens gedrag, maar voor deze keer koos ik voor de weg van de minste weerstand. Slecht, aangezien ik altijd zelf een voorstander ben van open communicatie. }:0

Niet zo mooi. Ik ben zelf op Twitter meer dan eens geblokkeerd om redenen die me volkomen duister waren. Kan ik mooi hun tweets niet meer lezen, terwijl het soms gaat om componisten of zangers en ik hun kanaal dus nodig heb voor mijn werk. Kies dan voor "negeren" als je mijn gezeik aan je kop zat bent, die optie heeft Twitter namelijk ook...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:52

Zeg, als ik iets voor nederlands moet schrijven... kan ik dan bij jullie aankloppen voor de vele fouten? :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:53

mirthheee schreef:
Zeg, als ik iets voor nederlands moet schrijven... kan ik dan bij jullie aankloppen voor de vele fouten? :+

Zolang het niet elke week is... prima!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:55

mirthheee schreef:

Ik hou van taalfouten verbeteren *\o/*

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:59

Nico_lette schreef:
Sleipnir schreef:

Er zit verschil tussen grammaticale fouten en spelfouten, maar nu je t zegt zie ik t idd ook. Ik zal t veranderen ;)

En dit is geen van beide, maar een stijlfout.

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:01

musiqolog schreef:
Sleipnir schreef:

Niet zo mooi. Ik ben zelf op Twitter meer dan eens geblokkeerd om redenen die me volkomen duister waren. Kan ik mooi hun tweets niet meer lezen, terwijl het soms gaat om componisten of zangers en ik hun kanaal dus nodig heb voor mijn werk. Kies dan voor "negeren" als je mijn gezeik aan je kop zat bent, die optie heeft Twitter namelijk ook...

Nieuwsgierig.. Wat voor werk doe je dan?

Ik ben over het algemeen redelijk geduldig. Maar had al aangegeven dat ik wilde bellen hierover of in persoon iets wilde bespreken, omdat ik Whatsapp niet het juiste medium daarvoor vond. Maar mijn telefoontjes werden niet beantwoord terwijl Whatsapp bleef volstromen met berichten. Had er even geen trek meer in. Als iets je zo hoog zit, kun je ook gewoon naar mij toekomen of bellen denk ik dan. Fout misschien, maar beter dan misschien iets terugsturen dat compleet verkeerd wordt opgevat.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:04

Ik doe op dit moment geen betaald werk, maar zoals je aan mijn naam en in mijn profiel kunt zien ben ik musicoloog. Ik ben aan een proefschrift bezig, maar sowieso is het wel handig om bij te houden wat er in de muziekwereld gebeurt.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:07

melody7 schreef:
Laurora schreef:

YES IK BEN NIET DE ENIGE! _/-\o_
Ik kan dus écht niet douchen bij andere mensen, op vakantie is altijd een drama, dan moet mijn reisgenoot de douche eerst helemaal schoonmaken anders ga ik er écht niet onder staan!
En thuis ga ik idd altijd zitten, zaaaaalig

Ik doe dit ook altijd!! Nou hebben wij er wel de ultieme douche voor... Een kabine met een bankje.
Onze douche heeft ook speakers dus ik zit altijd op mijn gemak onder de douche mijn tanden te poetsen op dat bankje :')

Stiekem ga ik ook nog steeds wel eens op de grond zitten, dat is gewoon extra relaxt. Ik doe dat op vakantie ook gerust, maar ik kan ook niet lang staan dus soms moet ik ook wel.

HOU OP! Zo'n douche wil ik ook! Ik zit altijd met mn kont op de koude tegels :brr:

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:11

Laurora schreef:
melody7 schreef:

Ik doe dit ook altijd!! Nou hebben wij er wel de ultieme douche voor... Een kabine met een bankje.
Onze douche heeft ook speakers dus ik zit altijd op mijn gemak onder de douche mijn tanden te poetsen op dat bankje :')

Stiekem ga ik ook nog steeds wel eens op de grond zitten, dat is gewoon extra relaxt. Ik doe dat op vakantie ook gerust, maar ik kan ook niet lang staan dus soms moet ik ook wel.

HOU OP! Zo'n douche wil ik ook! Ik zit altijd met mn kont op de koude tegels :brr:

Oh ik ben zo blij met onze vloerverwarming haha.
Wel houd ik altijd eerst de warme straal tegen de muur op de plek waar ik er met mijn rug tegenaan ga zitten. :+