Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:13

sidera, misschien heb ik iets gemist hoor, dus alvast excuses als ik een discussie weer openrijt of iets vraag dat wellicht al gevraagd is..

maar waarom zou je op een liefdesrelatie een einddatum zetten?
of is het een relatie als in friends with benifits? zodat het jachtseizoen in december weer geopend kan worden?

ik ken het 'jaarcontract' wel maar vanuit een hele andere tak van sport die ik niet openbaar bespreek haha..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 07:33

Bij dat jaarcontract krijg ik alleen maar fifty shades of grey on mn hoofd :p

Please do explain :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:25

Ik moet ook zeggen dat ik het een vreemde constructie vind

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:44

fleurtjeuh schreef:
Bij dat jaarcontract krijg ik alleen maar fifty shades of grey on mn hoofd :p

Please do explain :)

dat is een jaarcontract zoals je er ook een op je werk kunt krijgen..

andere contractvorm als in 'huwen' is overigens een jaar en een dag.

maar dat laat ik verder een mysterie ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:45

Hoe zit het dan met verliefdheid of houden van dat je voelt zodra je een einddatum van je relatie weet? Ik zou echt langzaam aftakelen geloof ik. En als de liefde al over is op het moment dat je een einddatum afspreekt, waarom dan niet direct uit elkaar gaan?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:20

Hahahahaha nee niet 50 shades achtig...

Nee ik denk dat het houden van helemaal niet zozeer veranderd maar wel de omstandigheden waarin je zit.
In mijn geval heb ik een relatie met iemand die ook een LAT relatie heeft, maar die partner komt weer terug naar Nederland met samenwoon plannen en we willen allebei liever niet onze relatie voortzetten wanneer ze samen gaat wonen. Dus vandaar ;)

En dat meer mensen t zouden moeten doen is misschien meer een grapje, maar een soort her-evaluatie op een vast punt doen kan wel oprecht een fijn iets zijn denk ik. Ik vind het nu in ieder geval heel fijn dat we super vriendschappelijk uit elkaar gaan, en elkaar niets kwalijk nemen omdat we nooit ten kosten van een ander zijn door gegaan met iets bv.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:03

AmyJamess schreef:
Ik heb een vraag over polygamie.
Ik zit undercover in nederland terug te kijken. maar ik vraag me toch af:
Waarom is een polygaam huwelijk illegaal?
Ik weet van het progamma sister wives dat het in america ook strafbaar is en je daarvoor de cel in kan gaan. maar aan de ene kant snap ik niet waarom?
liefde hoeft toch niet illegaal te zijn?
Weet iemand waarom het illegaal is?
ik ben zelf monogaam maar wel heel nieuwsschierig naar de reden waarom.

Omdat je in NL maar met een iemand kan trouwen. Dat komt doordat wij een christelijke wetgeving hanteren. (Ja, kerk is van de staat gescheiden, maar de hele grondwet komt bijna rechtstreeks uit de bijbel, net als het sociaal stelsel en het belastingstelsel)
Ik had in dat programma meer de indruk dat het verboden was omdat je zo 'gevangen' kan komen in de islamitische wetgeving die dus voor die vrouwen eufemistisch gezegd ongunstig is. En zelfs gevaarlijk, zo bleek uit dat programma. Al snapte ik ook niet waarom die vrouwen in vredesnaam überhaupt gingen trouwen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:43

verootjoo schreef:
AmyJamess schreef:
Ik weet van het progamma sister wives dat het in america ook strafbaar is en je daarvoor de cel in kan gaan. maar aan de ene kant snap ik niet waarom?

Omdat je in NL maar met een iemand kan trouwen. Dat komt doordat wij een christelijke wetgeving hanteren. (Ja, kerk is van de staat gescheiden, maar de hele grondwet komt bijna rechtstreeks uit de bijbel, net als het sociaal stelsel en het belastingstelsel)
Ik had in dat programma meer de indruk dat het verboden was omdat je zo 'gevangen' kan komen in de islamitische wetgeving die dus voor die vrouwen eufemistisch gezegd ongunstig is. En zelfs gevaarlijk, zo bleek uit dat programma. Al snapte ik ook niet waarom die vrouwen in vredesnaam überhaupt gingen trouwen.

In het programma ging het inderdaad over "gedwongen" huwelijk.Draait ook weer om geloof. Ik kan me niet voorstellen in hoeveel angst die vrouwen leven. ik vind het heel goed dat ze het nu gaan onderzoeken.
Maar zoals bij sister wives kiezen ze zelf voor een polygaam huwelijk. Dan vraag ik me af, als ze er zelf voor kiezen om polygaam huwelijk aan te gaan, waarom dan geen uitzondering maken en het toelaten.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:30

Omdat je dan afwijkt van het 'normale' plaatje en dat mag niet.. Dan steek je bij wijze van je hoofd boven het maaiveld uit en dat moet afgehakt worden.. Dus waarom iets goedkeuren wat afwijkt.. Dan kan je toch niet meer hokjes denken..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:54

Lisitano schreef:
Hoe zit het dan met verliefdheid of houden van dat je voelt zodra je een einddatum van je relatie weet? Ik zou echt langzaam aftakelen geloof ik. En als de liefde al over is op het moment dat je een einddatum afspreekt, waarom dan niet direct uit elkaar gaan?

bij de vorm waarvan ik sprak vernieuwd je de belofte en 'contract' ieder jaar.
tenzij je echt uit elkaar wilt dan, dan scheiden op dat moment de wegen.

maar inderdaad een einddatum prikken om uiteen te gaan, dat zou ik niet zomaar doen..

ahh sidera, dan snap ik het inderdaad. dan is het meer een invloed van buitenaf waardoor per die datum de relatie stopt, dan dat het een 'nah, dan zijn we klaar met elkaar' idee is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:57

verootjoo schreef:
AmyJamess schreef:

welke aflevering was dat van undercover nederland?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:04

Afgelopen zondag

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:49

Een goede vriend van mij was getuige op de bruiloft van zijn vriendin. En hoewel ik zelf poly ben, moest ik daar toch ook even over nadenken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:24

die moest ik drie keer lezen :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:17

tjaakje schreef:
Een goede vriend van mij was getuige op de bruiloft van zijn vriendin. En hoewel ik zelf poly ben, moest ik daar toch ook even over nadenken.

Ik moest het 2 keer lezen.. Maar mijn mening.. GEWELDIG!!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:49

Ja, bij mij staat de teller ook op 3x lezen. :') Wel prachtig eigenlijk, hoewel ik zelf niet zo'n fan ben van trouwen. Dat zou ik alleen doen als mijn partner dat echt heel graag wil, en dan als compromis natuurlijk een bruiloft met alleen zijn beste vriend(in) en mijn beste vriendin. Lekker rustig allemaal. :D
Ook mooi hoe hij totaal niet jaloers blijkt te zijn! Daar wordt ik in mijn huidige relatie inmiddels echt moedeloos van, met name omdat ik mezelf steeds beter kan leren dat niet te zijn.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:09

Vrouw (S) en haar man (I) waren al lange tijd bij elkaar. S kreeg vervolgens een relatie met T (goede vriend van mij). T is poly, maar op dat moment was S wel zijn enige relatie. T heeft nooit de behoefte gehad om te trouwen, maar steunde zijn vriendin en haar man daar wel in.

Het is niet zo dat in poly relaties geen jaloezie voorkomt. Ik ben in het verleden regelmatig jaloers geweest en ook in bovenstaande situatie komt jaloezie voor weet ik. Maar als je jaloezie niet als een groot groen monster ziet, maar als een gevoel wat bij je relatie hoort, is het niet erg. Als je jaloezie alles laat bepalen, kun je er niet mee leven, maar als je de jaloezie gebruikt om uit te vinden waarom je precies jaloers bent, op welk onderdeeltje je jaloers bent, kun je er alleen maar van leren. En het voelt niet fijn, maar iedereen in relaties voelt zich niet altijd even fijn. Er zijn altijd issues, gelukkig maar, anders bloed de relatie dood. In mijn ogen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:29

tjaakje schreef:

Wauw dat zou ik denk ik niet kunnen... Weet ik ook niet zeker hoor. Misschien ook wel en zou ik het juist een grote eer vinden, maar ik durf mn hand er niet voor in het vuur te steken als echt die vraag zou komen. Vind ik wel heel knap en iets heel erg moois :j
Ik had ooit afgesproken dat als er ooit een moment zou komen dat mn toenmalige vriendin een grote vorm van commitment aan zou gaan met haar vriend (zoals trouwen, of een huis kopen oid) dat wij dan samen een tatoeage zouden nemen die symbool stond voor onze band en commitment. Later bedacht dat we die tattoo sowieso al wel eerder konden nemen maar is het gelukkig nooit van gekomen :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:55

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:41

Sidera schreef:
http://mobile.nytimes.com/2016/10/25/fa ... FOntP39tX3

Een vriendin stuurde deze link van de ny times, denk dat er wel veel waarheden in staan

Bedankt voor de link.

Blijft een verzameling etiketten op hokjes.
Imo zijn er maar twee: wel of niet sexclusief monogaam ;)
Die imo komen overeen met heel veel andere wel/niet :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 08:32

Door een reactie in een ander topic moest ik ineens weer aan dit topic denken.
Kijken of we hier weer een beetje leven in kunnen krijgen.

Hoe gaat het met iedereen (die nog meeleest :P)?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:40

Hier niet zo goed.. Sinds vaderdag weduwe en ik mis een lijf om tegen aan te kruipen en een paar armen om me heen..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 10:42

Oh jemig Rainbow, dat is niet niks! Nog gecondoleerd..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:32

Wat verschrikkelijk Rainbow. Gecondoleerd.

Hier zijn de verhoudingen binnen de relatie aangepast. Ipv een open relatie zitten er nu wel jammer genoeg voorwaardes aan. Nu is alleen een ander in beeld wanneer we beide aanwezig zijn. Vriendin vond het achteraf wel moeilijk wanneer ik met een ander was. Vandaar de aanpassing.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:35

Oh damn rainbow, dat is wel heel erg klote :(:).... heftig hoor, kan me voorstellen dat je een lijf om je heen mist.

Ik ben voorlopig even van mijn open relatie-idee afgestapt, sinds een paar maanden een vriend en ik ben toch niet zo erg van het delen merk ik :'). MIJN! ~~}> Maar ik hou de optie wel in mijn achterhoofd, voor als we wat verder zijn enzo :j. Je weet nooit