Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AmyJamess schreef:Ik heb een vraag over polygamie.
Ik zit undercover in nederland terug te kijken. maar ik vraag me toch af:
Waarom is een polygaam huwelijk illegaal?
Ik weet van het progamma sister wives dat het in america ook strafbaar is en je daarvoor de cel in kan gaan. maar aan de ene kant snap ik niet waarom?
liefde hoeft toch niet illegaal te zijn?
Weet iemand waarom het illegaal is?
ik ben zelf monogaam maar wel heel nieuwsschierig naar de reden waarom.
verootjoo schreef:AmyJamess schreef:Ik heb een vraag over polygamie.
Ik weet van het progamma sister wives dat het in america ook strafbaar is en je daarvoor de cel in kan gaan. maar aan de ene kant snap ik niet waarom?
Omdat je in NL maar met een iemand kan trouwen. Dat komt doordat wij een christelijke wetgeving hanteren. (Ja, kerk is van de staat gescheiden, maar de hele grondwet komt bijna rechtstreeks uit de bijbel, net als het sociaal stelsel en het belastingstelsel)
Ik had in dat programma meer de indruk dat het verboden was omdat je zo 'gevangen' kan komen in de islamitische wetgeving die dus voor die vrouwen eufemistisch gezegd ongunstig is. En zelfs gevaarlijk, zo bleek uit dat programma. Al snapte ik ook niet waarom die vrouwen in vredesnaam überhaupt gingen trouwen.
Lisitano schreef:Hoe zit het dan met verliefdheid of houden van dat je voelt zodra je een einddatum van je relatie weet? Ik zou echt langzaam aftakelen geloof ik. En als de liefde al over is op het moment dat je een einddatum afspreekt, waarom dan niet direct uit elkaar gaan?
verootjoo schreef:AmyJamess schreef:Ik heb een vraag over polygamie.
Omdat je in NL maar met een iemand kan trouwen. Dat komt doordat wij een christelijke wetgeving hanteren. (Ja, kerk is van de staat gescheiden, maar de hele grondwet komt bijna rechtstreeks uit de bijbel, net als het sociaal stelsel en het belastingstelsel)
Ik had in dat programma meer de indruk dat het verboden was omdat je zo 'gevangen' kan komen in de islamitische wetgeving die dus voor die vrouwen eufemistisch gezegd ongunstig is. En zelfs gevaarlijk, zo bleek uit dat programma. Al snapte ik ook niet waarom die vrouwen in vredesnaam überhaupt gingen trouwen.
tjaakje schreef:Een goede vriend van mij was getuige op de bruiloft van zijn vriendin. En hoewel ik zelf poly ben, moest ik daar toch ook even over nadenken.
Sidera schreef:http://mobile.nytimes.com/2016/10/25/fa ... FOntP39tX3
Een vriendin stuurde deze link van de ny times, denk dat er wel veel waarheden in staan