Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 03:30

https://youtu.be/UbWHFWsG4FU
Nikki op buitenrit we rijden graag in deze paddock. Is ongeveer 250ha met verschillende in/uit gangen dus prima te rijden. Nikki heeft namelijk een hekel aan dressuur dus doen we dit lekker een paar keer per week.

https://m.youtube.com/watch?v=ZQH3t_SgnMw
En Liselotte met Twinkle. Twinkle loopt iets gevoelig dus krijgt deze week ijzers. Het enige wat we er mee doen is 1-2 keer in de week een rondje stappen. In de wei rent en speelt ze ook dus ik kan niet zeggen dat ze echt pijn heeft.

Ik hoop dat de filmpjes het doen os een beetje lastig op mobiel.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan het niet laten. Twinkle haar knappe hoofdje.

Afbeelding
Ik ben al helemaal ingeburgerd. In de avond koelt het af naar 14 graden. Dus wij hebben het koud :)

savieralover

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 10:12

Gaaf om te zien hoor! en 14 graden en koud grappig om te zien hoe snel dat voor jullie dan koud is. Wij lopen hier dan s'avonds nog in t-shirt op stal rond zo wat _O-

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:08

Leuk die filmpjes!
Ik ben helemaal blij met 14 graden hier :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 14:51

Ja had het ook niet gedacht maar het warme weer went snel. Na 4 maanden rond 40 graden is het gewoon een heel verschil.

Bijkomend voordeel. In Nederland was ik bijna iedere maand verkouden, misschien hielp het er niet aan mee dat ik in de zorg werkte. Sinds ik hier ben (volgende week precies een jaar) is het nu de tweede keer. Voor mij dus echt een hele vooruitgang.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:15

14 graden is gewoon koud :brr:

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 16:53

Dat is inderdaad niet echt fijn zo vaak verkouden worden. Ik heb echt een hekel aan verkouden zijn :r
Ik snap wel dat je aan 40° went, maar als het hier de 30° aantikt dan smelt ik al :o
Ik ben nu ook wel een persoon dat het niet snel koud heeft.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 20:55

ievie schreef:
hahahatsjoe schreef:
Heb overal in Australie ritjes gedaan, ook in Sydney in het Central Park. En in het oerwoud boven Cairns, in de buurt van Coffs Harbour... Heerlijk. Ik ga terug, ooit.

Oeh in de buurt van Cairns had ik ook graag willen rijden (mangrove). Maar het was of dat, of samen met reisgenootje de zee op en snorkelen boven het great barrierreef. Het is dat laatste geworden.

Ohh en Coffs Harbour, moet meteen aan de Big Banana denken..

Snorkelen heb ik daar ook gedaan. En ben in de Big Banana geweest, heerlijk geschaatst daar, terwijl het buiten bloedheet was hihi.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:39

hahahatsjoe schreef:
ievie schreef:

Oeh in de buurt van Cairns had ik ook graag willen rijden (mangrove). Maar het was of dat, of samen met reisgenootje de zee op en snorkelen boven het great barrierreef. Het is dat laatste geworden.

Ohh en Coffs Harbour, moet meteen aan de Big Banana denken..

Snorkelen heb ik daar ook gedaan. En ben in de Big Banana geweest, heerlijk geschaatst daar, terwijl het buiten bloedheet was hihi.

Schaatsen? Gaaf! Kan me niet meer herinneren dat dat daar kon. Maar komt ook omdat reisgenootje en ik allebei in rolstoel waren, dus dan focus je op andere dingen.
En naast de Big Banana hebben we tijdens onze trip ook de Big Mango (met lekker mango ijs) en de Big Schrimp gezien. Wie dat ooit bedacht heeft allemaal..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:43

Oh schaatsen vind ik ook erg leuk! Ik ga die op een lijstje zetten voor als we een tripje gaan maken!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:57

wortel115 schreef:
Oh schaatsen vind ik ook erg leuk! Ik ga die op een lijstje zetten voor als we een tripje gaan maken!

Moet je wel ff goed vantevoren kijken of het nog bestaat. Eerder zat er een soort attractieparken bij volgens mij. Maar kan me niet meer herinneren of wij dat gewoon niet gedaan hebben, of dat het niet meer open was.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:28

Was geen attractiepark hoor Levi, de schaatsbaan lag naast de Big Banana. Was in 2009 dus niet belachelijk lang geleden. Ben alleen wel alle foto's van die reis kwijt, grr, alleen de foto's die ik bij toeristische dingen heb laten maken zijn er nog.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 15:56

Wat een ontzettend gaaf topic dit, van het begin tot hier in één ruk gelezen. :))
Wat voeren jullie daar eigenlijk in plaats van hooi? Ik zag een foto met een heleboel balen staan. Daar stond iets bij dat het niet echt hooi was, als ik het goed begrepen heb.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 10:08

We voeren verschillend toevallig had ik van de zomer 6 ronde balen gras hooi van goede kwaliteit. Irrigatie boerderijen kunnen hun land onder water zetten en zo toch gras kweken. Wij kunnen dat echter niet. Ik voer dus ook tarwestro met aar. Dit zijn seconds zoals ze dat noemen. First wordt gebruik voor menselijke consumptie. Ook voeren we vedge soms ik zal even op moeten zoeken wat de vertaling daarvan is.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:44

Ah oké, toch ook wel hooi. Interessant allemaal, erg leuk. :)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 12:25

Afbeelding

Afbeelding

Chloe doet het erg goed. Vandaag voor de 2e keer een zadel op en braaf genoeg om te hangen. 3 keer heb ik gestaan in de beugel en gehangen op haar rug. Voor vandaag voldoende. Morgen krijgt ze een dagje vrij om alles te verwerken. Ik heb geen haast dus ik ga haar niet pushen. Het is heel wat voor een paard om 4 jaar alles te kunnen wat je wil zonder regels en dan ineens aan het werk met duidelijke regels.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:09

Oh leuk een foto update, fijn dat ze het zo goed doet ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 01:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag de paarden rijden zit er niet in. Gisteravond is het begonnen met regenen en gaat vandaag nog de hele dag door. De wei valt gelukkig mee omdat de paarden op een helling staan. Ook voldoende bomen om te schuilen. Had alleen Chloe en de shet eigenlijk ook een deken op moeten doen.

Achter de tuin hebben we door de regen een nieuwe rivier gekregen. Dat water kan hier best een tijdje blijven liggen. Deze droge grond laat heel slecht water door als het wel komt. Hopelijk morgen wel gestopt dan kan ik weer rijden.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:50

verzopen katjes -O-

wat regen is ook wel welkom denk ik? Of komt het echt met bakken naar beneden?

Fijn dt de schimmel zo braaf is! Het lijkt alleen dat het zadel te ver naar voren ligt :x

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 13:05

Regen is inderdaad welkom. Het was nog altijd erg droog.

Schimmel is inderdaad erg braaf. Zadel ligt inderdaad iets naar voor en vertekend nog meer omdat het dekje niet goed ligt. Ik zal er eens opletten morgen en anders het andere zadel eens proberen.

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:46

Ik realiseer me net dat ik vandaag vlak bij jullie langs gereden ben :D Wat is het nat zeg! Jeetje wat een water. Grote plassen op de wegen en stukken onder gelopen. Onverharde wegen waren super glad ook, en alsof dat nog niet genoeg was voor mij sprong er een groepje kangoeroes voor de auto. Kon net optijd stoppen. Pfieuw haha.

Paardjes zien er goed uit. Is ook wel eens goed voor ze zo'n regenbui ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 23:01

Het is nat hier inderdaad! Waar ben je precies gereden?

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 01:25

Van Adelaide naar Wagga Wagga via Murraybridge, Pinnaroo, Ouyen, Manangatang, Tooleybuc, Kyalite, Moulamein, Deniliquin, Finley, Daysdale en dan via Culcairn naar Wagga. Zo hele routebeschrijving :')

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 09:18

Dan was je echt heel dichtbij. Lotje gaat naar school in Tooleybuc en ik werk daar. Is ongeveer 20 km van waar ik woon.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 01:46

Even tijd voor een snelle update. Paarden het goed. Gaan allemaal goed vooruit. Palomino gaat helaas wel definitef weg. 2 weken nadat ik eigenaar heb gevraagd of ik haar kin overnemen. Met als antwoord nee ze is niet te koop en ze kan binnenkort naar huis, staat ze nu toch te koop.

Verder druk. Ik werk 4 dagen van 3 tot 10. En heb super gaaf na 2 maanden al opslag en promotie gemaakt. Ml is aan het zaaien dus die zie ik eigenlijk niet.

Hopelijk maandag goed nieuws. En helaad wel wat verandering mbt ons visum. Nja degene die we hebben veranderd niet meer veel andere dingen wel. Dus mogelijk dat we dit jaar nog een aanvraag (moeten) doen voor een permanent visum.

Wel leuk ik zag dit op facebook. Cavaletties zijn best duur hier. Maar zo werkt het vast ook :)
Afbeelding

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 04:46

Wat een avontuur! Ik moest wel een beetje lachen om die bovenste longeerfoto: er is niets op de achtergrond! Ik ben al helemaal aan bergen gewend (vandaag wonen we 5 jaar in Canada!Yeey) Jullie 'weiland' ziet er ook heel anders uit dan hier. "hier' is Vancouver, BC en het is veengrond waar je bijna tot je middel wegzakt na een paar dagen regen.

Welke gewassen gaan jullie verbouwen? Ik heb niet alles gelezen. :o