Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:40

Anoniem schreef:
Wanneer je als bedrijf dezelfde 70 kankerverwekkende stoffen die van een rokende sigaret af komen via een schoorsteen de lucht in zou blazen heb je een groot probleem. Gek genoeg is het voor particuliere individuen nog steeds niet verboden.
Het is een kwestie van tijd dat de mens die zichzelf en anderen deze vergiftiging aan doet tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen en het roken compleet verboden zal worden.
1 op de 100 sterfgevallen wereldwijd komt door meeroken.
Als dit door een besmettelijke ziekte zou zijn als bijvoorbeeld mazelen dan zou men er alles aan doen om hier tegen gevaccineerd te kunnen worden. Volgens het RIVM sterft 1 op de 1000 mensen met een mazelen besmetting aan deze ziekte. De maatschappij verwacht hierdoor van iedereen dat men de nodige maatregelen treft om dit te voorkomen en eist dat bijvoorbeeld pasgeboren baby's door de maatschappij in bescherming worden genomen door er voor te zorgen dat deze maatschappij geen besmettingsbedreiging kan zijn voor zo'n baby.
Echter accepteert men wel dat diezelfde maatschappij 1 op de 100 mensen vergiftigd door meeroken.
Dat is toch hartstikke krom!
En hypocriet.

Oké nu weten we het wel.
Ik denk dat jij jezelf moet gaan opsluiten in een hokje want rokers kunnen duidelijk niks goed doen in jouw ogen. Niets is goed genoeg dus ik zou zeggen; vind een kluis en sluit je erin op, of anders; zoek een onbewoond eiland en ga daar wonen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:59

LoveUggs schreef:
[naam] schreef:
Wanneer je als bedrijf dezelfde 70 kankerverwekkende stoffen die van een rokende sigaret af komen via een schoorsteen de lucht in zou blazen heb je een groot probleem. Gek genoeg is het voor particuliere individuen nog steeds niet verboden.
Het is een kwestie van tijd dat de mens die zichzelf en anderen deze vergiftiging aan doet tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen en het roken compleet verboden zal worden.
1 op de 100 sterfgevallen wereldwijd komt door meeroken.
Als dit door een besmettelijke ziekte zou zijn als bijvoorbeeld mazelen dan zou men er alles aan doen om hier tegen gevaccineerd te kunnen worden. Volgens het RIVM sterft 1 op de 1000 mensen met een mazelen besmetting aan deze ziekte. De maatschappij verwacht hierdoor van iedereen dat men de nodige maatregelen treft om dit te voorkomen en eist dat bijvoorbeeld pasgeboren baby's door de maatschappij in bescherming worden genomen door er voor te zorgen dat deze maatschappij geen besmettingsbedreiging kan zijn voor zo'n baby.
Echter accepteert men wel dat diezelfde maatschappij 1 op de 100 mensen vergiftigd door meeroken.
Dat is toch hartstikke krom!
En hypocriet.

Oké nu weten we het wel.
Ik denk dat jij jezelf moet gaan opsluiten in een hokje want rokers kunnen duidelijk niks goed doen in jouw ogen. Niets is goed genoeg dus ik zou zeggen; vind een kluis en sluit je erin op, of anders; zoek een onbewoond eiland en ga daar wonen! :)

Waarom zou ik mezelf opsluiten . Ik heb er juist het maximale aan gedaan om rookoverlast (en ook uitlaatgassen overlast), waar dit topic tenslotte over gaat, uit de weg te ruimen.
Maar je bent nobeler als je door blijft roken en verwacht dat een ander tolerant moet zijn?
We weten het nu ook wel dat een aantal rokers zich tot vervelens toe profileren als überrokers die ervoor zorgen dat ze nooit iemand ook maar 1 seconde tot last zullen zijn, en toch heeft meer dan 80% van de bevolking last van de 18% die dagelijks in Nederland sigaretten rookt. Rara hoe kan dat als ze bijna allemaal zo sociaal roken.

Vervelend voor je dat je het niet met mij eens kunt zijn maar dat neemt niet weg dat er mensen bestaan die het roken willen elimineren en dit ook ventileren. Als dit jou frustreert kun je jezelf misschien beter opsluiten in een rookruimte waar je waarschijnlijk niemand met mijn mening zult aantreffen.
Als het allemaal niet zo erg was hadden ze het binnen roken toch helemaal niet hoeven verbieden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:01

Uh wat minder frustraties en sneren doen een mens goed meiden. Lekker sfeertje hangt er hier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:07

Joh, iedereen weer dat roken slecht is. Maar rokers betalen heel veel belasting en ze zorgen ervoor dat ik werk heb :Y) dus ja...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:28

Roken gaat nooit (nouja, zeg nooit nooit) verboden worden. Levert de staat veel te veel geld op (ja, zieke mensen kosten geld, maar accijnzen en mensen die eerder sterven leveren weer geld op).

Repelstwel, mooi betoog, maar je gaat eraan voorbij dat het op dit moment gewoonweg niet verboden is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:38

Ik ga er niet aan voorbij, ik verbied toch niemand om te roken.
Ik keur het af, zowel voor mezelf als voor een ander. Dat is wat anders dan verbieden.
En totdat het verboden wordt doe ik er op eigen kosten alles aan om er geen last van te ondervinden, wat heel veel meer kost dan roken maar waar je mij niet over hoort vallen.
Het positieve daaruit is namelijk dat je jezelf dan een leven bezorgt waarvan je zoveel meer kunt genieten omdat je dan vaak in de speciale dingen terecht komt, zoals veel privacy en ruimte om je heen, ruimte waar je een heleboel niet-rokende paardjes op kunt zetten bijvoorbeeld <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:38

LadyMadonna schreef:
Roken gaat nooit (nouja, zeg nooit nooit) verboden worden. Levert de staat veel te veel geld op (ja, zieke mensen kosten geld, maar accijnzen en mensen die eerder sterven leveren weer geld op).

Repelstwel, mooi betoog, maar je gaat eraan voorbij dat het op dit moment gewoonweg niet verboden is...

Precies... Er wordt continu doorberekend hoeveel mensen er moeten roken/moeten stoppen om goed uit te komen. Het is helemaal niet gunstig als iedereen stopt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:43

Anoniem schreef:
Ik keur het af, zowel voor mezelf als voor een ander. Dat is wat anders dan verbieden.
En totdat het verboden wordt doe ik er op eigen kosten alles aan om er geen last van te ondervinden, wat heel veel meer kost dan roken maar waar je mij niet over hoort vallen.
Het positieve daaruit is namelijk dat je jezelf dan een leven bezorgt waarvan je zoveel meer kunt genieten omdat je dan vaak in de speciale dingen terecht komt, zoals veel privacy en ruimte om je heen, ruimte waar je een heleboel niet-rokende paardjes op kunt zetten bijvoorbeeld <3

Ik las eerst 'paartjes' als in: stelletjes en dan krijgt die zin toch een hele andere betekenis...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:48

Anoniem schreef:
LoveUggs schreef:

Oké nu weten we het wel.

Waarom zou ik mezelf opsluiten . Ik heb er juist het maximale aan gedaan om rookoverlast (en ook uitlaatgassen overlast), waar dit topic tenslotte over gaat, uit de weg te ruimen.
Maar je bent nobeler als je door blijft roken en verwacht dat een ander tolerant moet zijn?
We weten het nu ook wel dat een aantal rokers zich tot vervelens toe profileren als überrokers die ervoor zorgen dat ze nooit iemand ook maar 1 seconde tot last zullen zijn, en toch heeft meer dan 80% van de bevolking last van de 18% die dagelijks in Nederland sigaretten rookt. Rara hoe kan dat als ze bijna allemaal zo sociaal roken.

Vervelend voor je dat je het niet met mij eens kunt zijn maar dat neemt niet weg dat er mensen bestaan die het roken willen elimineren en dit ook ventileren. Als dit jou frustreert kun je jezelf misschien beter opsluiten in een rookruimte waar je waarschijnlijk niemand met mijn mening zult aantreffen.
Als het allemaal niet zo erg was hadden ze het binnen roken toch helemaal niet hoeven verbieden.

Het gaat erom dat je enorm doorslaat in je punt. Wiet roken in het open baar, en drugs snuiven is ook verboden. Wanneer je iets verbied wordt t toch wel stiekem gedaan. Wanneer sigaretten niet meer in de winkel verkrijgbaar zijn, ontstaat er wel een andere plek of manier.

Je hoort volgens mij niemand zeggen dat hij of zij nooit iemand tot last is met roken, maar men probeert er wel rekening mee te houden. Althans, ik wel. Je kan mij niet verbieden op mijn eigen balkon, mn eigen huis of tuin een sigaret op te steken. Eerst was het niet goed binnen in een café te roken. Rook verbod in café's. Rokers gaan maar naar het terras in weer en wind. Prima. Dan is roken op het terras niet goed, want mensen willen met lekker weer een terrasje kunnen pakken. Al ga je vòòr het terras staan, hebben de mensen voor het terras er wel last van, of voorbijgangers. Zo blijf je bezig natuurlijk.

Ik vind het ook vervelend als iemand op een 80 weg, met inhaal verbod 60 rijd. Moeten we die dan ook maar het rijbewijs ontnemen omdat een ander er last van heeft?

Dus nogmaals; je punt is duidelijk, maar je doordrammende reacties komen niet alleen mij de keel uit. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening maar een ander je wil doordrammen (zo voelt t voor mij) is not done. Dus als je het echt allemaal zo erg vind, en er zo'n last van hebt; ga dan idd op een onbewoond eiland wonen zonder rokende mensen. Anders moet je er toch maar mee leren leven denk ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:48

lieveli schreef:
[naam] schreef:

Ik las eerst 'paartjes' als in: stelletjes en dan krijgt die zin toch een hele andere betekenis...

Offtopic, we hebben ook een paar hectare bos, daar heb ik wel eens tijdens wandelingen met mijn honden aan knutselende paartjes moeten vragen of ze hun bezigheden misschien in hun eigen achtertuin wilden voortzetten :o
Die paartjes krijg je er voor je het weet gratis bij :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:58

LoveUggs schreef:
Het gaat erom dat je enorm doorslaat in je punt. Wiet roken in het open baar, en drugs snuiven is ook verboden. Wanneer je iets verbied wordt t toch wel stiekem gedaan. Wanneer sigaretten niet meer in de winkel verkrijgbaar zijn, ontstaat er wel een andere plek of manier.

Je hoort volgens mij niemand zeggen dat hij of zij nooit iemand tot last is met roken, maar men probeert er wel rekening mee te houden. Althans, ik wel. Je kan mij niet verbieden op mijn eigen balkon, mn eigen huis of tuin een sigaret op te steken. Eerst was het niet goed binnen in een café te roken. Rook verbod in café's. Rokers gaan maar naar het terras in weer en wind. Prima. Dan is roken op het terras niet goed, want mensen willen met lekker weer een terrasje kunnen pakken. Al ga je vòòr het terras staan, hebben de mensen voor het terras er wel last van, of voorbijgangers. Zo blijf je bezig natuurlijk.

Ik vind het ook vervelend als iemand op een 80 weg, met inhaal verbod 60 rijd. Moeten we die dan ook maar het rijbewijs ontnemen omdat een ander er last van heeft?

Dus nogmaals; je punt is duidelijk, maar je doordrammende reacties komen niet alleen mij de keel uit. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening maar een ander je wil doordrammen (zo voelt t voor mij) is not done. Dus als je het echt allemaal zo erg vind, en er zo'n last van hebt; ga dan idd op een onbewoond eiland wonen zonder rokende mensen. Anders moet je er toch maar mee leren leven denk ik zo

En je vindt jezelf niet doordrammen nu? :+

Je mag gerust vinden dat ik doorsla, voel je vooral niet verplicht om op mij te reageren.
Van mij mag iedereen stiekem blijven roken /snuiven/spuiten/slikken wat hij/zij wil zolang ik er geen last van heb.

Ik kom met officiële cijfers en die liegen er niet om. Het is tenslotte geen pro-roken topic.
Roken en te hard/langzaam rijden... appels en gebakken eieren vergelijken?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:52

Anoniem schreef:
LoveUggs schreef:

En je vindt jezelf niet doordrammen nu? :+

Je mag gerust vinden dat ik doorsla, voel je vooral niet verplicht om op mij te reageren.
Van mij mag iedereen stiekem blijven roken /snuiven/spuiten/slikken wat hij/zij wil zolang ik er geen last van heb.

Ik kom met officiële cijfers en die liegen er niet om. Het is tenslotte geen pro-roken topic.
Roken en te hard/langzaam rijden... appels en gebakken eieren vergelijken?

Mijn reactie was even een uitspatting. Maar je blijft altijd te maken hebben met 'iets waar je last van hebt'. Ik heb liever dat iemand een sigaret opsteekt dan dat iemand een jointje opsteekt.. Dat ruik je meer. En dat zeg ik dan wel als roker, maar ook hier staat stoppen op het lijstje.

Want eerlijk; het is pure geld voorspilling, het stinkt en het is niet goed voor je. Maar dat veranderd dan weer niets aan mijn mening. :n

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:43

Anoniem schreef:

Alsof je alleen op die manier op zo'n plek terecht komt :')

Een goede vriendin van me woont op precies zo'n heerlijke plek, lekker rustig, met ongeveer 30 paarden op haar landgoed. En ze rookt als een schoorsteen :j

Als ik dit topic zo doorlees, word ik erg bang om te stoppen met roken. Stel je voor dat ik ook zo'n "holier than thou" ex-roker word! Dan blijf ik liever mijn gezellige zelf, dan 10 jaar langer leven maar net zo verzuurd klinken als sommige ex-rokers hier :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:12

Één van de beste excuses om tegenover jezelf te blijven verantwoorden dat je moet blijven roken :+
Jezelf wijsmaken dat een ex roker verzuurd is. Terwijl het juist heel gaaf is om je er zo mee bezig te kunnen houden in een forumdiscussie zonder het roken te missen, stiekem jaloers te zijn op rokers of een rotgevoel van binnen te krijgen.
Alsof de meeste ex-rokers die er werkelijk af zijn er dagelijks in real life zo druk mee bezig zijn als in een incidentele forumdiscussie. Het gaat op een gegeven moment op autopiloot hoor, dat ontwijken van rook.
Wanneer ik met mijn rokende schoonzus onderweg ben stop ik tijdens een lange rit ook wel een keer extra bij een tankstation om iets lekkers te halen en voor haar een rookpauze in te lassen. Ze weet hoe ik er over denk maar ik ga haar heus niet uit mijn leven verbannen of een preek geven bij iedere sigaret. Ik blijf zelfs buiten bij haar (uit de rook) staan kletsen wanneer ze rookt.
Maar als jij mij als schrikbeeld wilt gebruiken om er nog één op te mogen steken van jezelf dan zegt dat meer over jou dan over mij :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:54

Oh daar heb ik jou niet voor nodig hoor :D ik ken in mijn omgeving helaas ook enkele voorbeelden (met mijn grootvader voorop - 50 jaar lang gerookt als een ketter, in één keer gestopt zo'n 7 jaar geleden en sindsdien maakt hij van elke gelegenheid gebruik om te preken over hoe slecht en stom het is om te roken :') ).
Verder gebruik ik dit absoluut niet als excuus om te roken. Ik rook omdat ik wil roken, en ik stop wanneer ik wil stoppen :) daar heb ik verder geen 'excuusjes' voor nodig.

Ik zorg er overigens wel voor dat anderen geen last hebben van mijn roken op openbare plaatsen. Ik rook ook niet bij zwangere vrouwen of kinderen. In mijn auto rook ik niet als er iemand mee rijdt die dat liever niet heeft. Meer kan ik niet doen lijkt me. Behalve helemaal stoppen, maar dan komen we weer bij "mijn lijf, mijn keuze".

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:59

sneeuwpop schreef:
dus als ik niet aan het eten ben, mag ik wel genieten van je rooklucht?

Ja! Want mensen mogen daar roken, dus het 'hoort' erbij. Ik hou ook niet van zand tussen mijn tenen, maar op het strand heb ik daar toch mee te maken. Mijn afweging om:
A: niet naar het strand te gaan
B: zand tussen mijn tenen voor lief te nemen.

Het terras komt niet voor niets zoveel in dit topic voor. Het is namelijk ongeveer de enige plek waar je als roker met iemand kunt afspreken en de goddelijke combi kunt maken tussen koffie/alchohol + een biertje. (Net als in je eigen achtertuin)

Hoor je mij niet over klagen, dus verwacht hetzelfde van de niet-roker. Ik wordt 300 dagen per jaar naar het terras verbannen. Die 65 dat de zon schijnt zou ik plaats moeten maken voor zwangeren/astmapatiënten/mensen die het niet chill vinden? Hoezo dan? Op een terras wordt gerookt.. Get used to it en wees blij dat ik rekening met je hou!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:47

Anoniem schreef:
Jezus, ga je daar een dag later nog weer op terugkomen? Onaardige opmerkingen zijn blijkbaar alleen maar voor de rokers weggelegd.
Niet rokers of vooral ex rokers zijn aanstellers enz.
Zogenaamd nergens last van hebben en o zo tolarant zijn maar als je dan gaat doorvragen blijkt de zogenaamd tolerante het wel degelijk smerig te vinden en in bepaalde mate last van te hebben maar dat toegeven, nee tuurlijk niet.
(en wat de toon betreft, ik noem de het netjes zoenen, de persoon die ik het vroeg noemde het de tong in de keel steken, dat was niet mijn woordkeuze)

Generaliseren much? Of wat? Ik als niet-roker vind het dus niet nodig om een discussie op een dergelijke heftige manier te laten verlopen.

En ja, ik zou het persoonlijk prima vinden als roken verboden wordt. Ik ben er geen fan van tenslotte. Maar dat is het niet. En qua rechtzaak, ai, daar is toch geen grond voor? Wie wil je voor de rechtbank dagen dan?

Ik zie zo ook wel een beetje de fanatieke ex-roker terug in sommige reacties in dit topic. Ik vermoed eerder dat zulke reacties averechts werken als je zoekt naar meer begrip voor jezelf als niet-roker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:15

Jeetje wat een topic zeg!

Steekt er maar direct een een peukkie bij op, ipv de popcorn erbij te pakken... :+

Ik heb dit volgens mij nog nooit hardop gezegd, maar mijn ervaring is juist dat de niet rokers, met grote regelmaat erg penetrant uit de mond ruiken.
Ik zal hier uiteraard nooit iets van zeggen, want ik besef heel goed dat ik, een rokende 45+ pennytut, niet veel beter ruiken zal.

En ja, mijn ervaring is ook, dat het de ex rokers zijn, die het hardst zijn voor de nog rokende medemens, maar dat zie ik met alle ex-(vul maar in) eigenlijk wel...

Laat gaan denk ik dan, lijkt mij een stuk beter voor je eigen gezondheid. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:19

Ik doe een peuk met je mee ohjajoh :D Tja gefrustreerde ex-rokers... Je zo druk maken om andermans gedrag is slecht voor je bloeddruk. Er zijn mensen die roken, soms heb je daar last van ja, boohoo.
Zoals ik al zei: we leven nu eenmaal opgepropt op elkaar in dit land dus je gaat hoe dan ook een keer last hebben van iets of iemand. T is maar hoe moeilijk je het jezelf wil maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:40

ohjajoh6 schreef:
Jeetje wat een topic zeg!

Steekt er maar direct een een peukkie bij op, ipv de popcorn erbij te pakken... :+

Ik rook niet, popcorn vind ik nu wat vroeg. Ik pak een bak koffie. Ruikt in mijn beleving heerlijk :9k

Citaat:
En ja, mijn ervaring is ook, dat het de ex rokers zijn, die het hardst zijn voor de nog rokende medemens, maar dat zie ik met alle ex-(vul maar in) eigenlijk wel...

Laat gaan denk ik dan, lijkt mij een stuk beter voor je eigen gezondheid. :D

Ik denk dat je de schreeuwers het best hoort. Rokers durven niet zo hard te schreeuwen omdat roken in het " verkeerde" hoekje zit. Dus in deze discussie hoor je ze niet. (sorry Repelsteel niet persoonlijk naar jou bedoeld, ik bedoel het in het algemeen) Maar schreeuwers heb je overal.

Mijn man is een ex-roker en die schreeuwt niet zo hard dat roken slecht is, dat je er dood aan gaat etc. Hij is ook niet verzuurd of gefrustreerd. Geen van de ex-rokers die ik ken zijn dat.

Ik denk wel dat je als roker voor de rest van je leven verslaafd. Net als bij alcohol. En als je heel vaak geconfronteerd word met iets wat erg veel moeite heeft gekost om van af te komen en je ziet iemand roken die erg weinig rekening houd met een niet-roker je daar soms iets eerder geërgerd over bent dan iemand die nooit gerookt heeft. Ik weet namelijk niet hoeveel moeite het kost om te stoppen.

Want zoals in ieder groepje zitten ook bij de rokers mensen die nergens rekening mee houden tijdens het roken.
Of soms een momentje hebben van nu kan het me allemaal effe niks meer schelen maar normaal gesproken er wel rekening mee houden.(zeer moeilijke dag gehad misschien) Ja die kan je ook een keer tegen komen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:16

LadyMadonna schreef:
Maar, wat wil je dan? Roken op het terras mag gewoon. Kan er helemaal inkomen dat het vervelend is, maar de rokers doen niks illegaals. Net zoals hun de keuze hebben wel of geen peuk op te steken, heb jij de keuze wel of niet op een terras te gaan zitten.
Ik hou zelf ontzettend veel rekening met anderen, soms ten koste van mezelf... Maar ook ik heb grenzen.
Zoals eerder gezegd, geven en nemen...

Gaat mij erom dat zoveel rokers zich "zo sociaal" noemen en zorgen dat ze rekening houden met anderen en vooral "niet rokers". (Wat in de realiteit vaak gewoon erg tegen valt)
Echter vind ik dat jezelf een schouderklopje geven voor die socialiteit echt niet terecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:41

Je hoeft als ex roker niet de rest van je leven verslaafd te blijven. Dat is wel het schrikbeeld van iedere roker die nog moet stoppen maar als je op de juiste wijze in je hoofd stopt dan is dat niet het geval. Mensen die niet meer mogen roken en het nog wel lekker vinden ruiken en dergelijke zijn nog steeds verslaafd. Mensen die het mentaal om kunnen draaien en niet meer willen roken zijn er echt vanaf. Dus niet alleen maar tegen jezelf vertellen dat je niet meer wilt roken maar echt met heel je wezen niet meer willen roken. En als dat mentaal omgeprogrammeerd is en dus "is", dan word je waarschijnlijk ook wat fanatieker tegen roken als een nog verslaafde ex roker omdat je er ook niet meer stiekem van mee kunt genieten omdat er niets meer aan te genieten valt.
Als ex roker realiseer je je veel meer dan als niet roker. Een niet roker weet niet hoe het is om zo afhankelijk te zijn geweest, hoe sterk de verslaving je in zijn greep kan hebben een nog veel meer dingen die de verslaving aanrichten. Dat maakt een ex roker waarschijnlijk ook fanatieker en daarbij heeft de ex roker veel moeite moeten doen om te stoppen. Iets wat de niet roker niet kent.
Als je dan zoveel moeite hebt gedaan om die rotzooi uit je lijf te houden en het niet langer accepteert van jezelf om te roken is het natuurlijk ook moeilijker om van een andere roker te accepteren dat je via hem alsnog weer de rotzooi binnen krijgt.

Daarbij heb ik nog een hele goede reden om er fanatiek tegen te zijn. Ik geef al ruim 3 jaren lang borstvoeding aan mijn zoontje. Wanneer ik meerook krijg ik dezelfde kankerverwekkende en schadelijke stoffen binnen als de roker en gaan deze stoffen via mijn moedermelk in het lichaam van mijn zoontje.
Ik wil, en heb ook het recht daarop (mijn lijf, mijn kind) mijn zoontje moedermelk geven die vrij is van schadelijke stoffen van roken. Daarvoor heb ik tenslotte een hoop moeite gedaan om mezelf in die positie te krijgen om dat te kunnen doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:41

Waarom is roken sinds de laatste jaren opeens zo'n negatieve Hype geworden? in elke kroeg werd gerookt,overal mocht je roken.Ook toen was allang bekend dat het slecht was,dat anderen 'meeroken'. Dat je er kanker van kan krijgen en Hart en Vaatziekten.
Ik denk dat het komt omdat ze er sinds de laatste jaren heel veel extra giftige stoffen in een sigaret stoppen. Er zitten nu 70 stoffen in die kanker kunnen veroorzaken. Waarom moet er nu 70 stoffen in? waarom geen max. 10 stoffen,zoals voorheen? [stond op het pakje welke stoffen er in zaten].

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:58

Eens verslaafd, altijd verslaafd. Je kan wel stoppen maar rook terug 1 sigaret en je bent vertrokken. Is hetzelfde met elke verslaving, zoals alcohol, drugs,...

Niemand zegt dat je moet meeroken, je kan ook ergens anders gaan zitten. Als je op straat wandeld krijg je denk ik evenveel schadelijke stoffen binnen. Moeten alle vervuilers van t straat als jij door de straat wandelt omdat je borstvoeding geeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:51

Nee dat krijg je niet.
Misschien moet je eens een meting doen om jezelf ervan te overtuigen dat er in lucht met extra directe sigarettenrook meer schadelijke stoffen zitten dan lucht zonder extra directe sigarettenrook, alhoewel dat eigenlijk als simpel rekensommetje ook al wel te begrijpen zou moeten zijn, maar goed.

Waarom hebben ze de coca uit de cola gehaald, dat was toch ook heel normaal om te drinken... zelfs voor kinderen.
Waarom hebben ze het lood uit de benzine gehaald? Auto's reden er toch goed op en we vielen toch niet dood op straat neer als we daar ademden?
Waarom mogen we geen asbest meer gebruiken, longkanker krijg je toch ook van andere stoffen die je zo ook al inademt als je buiten op straat loopt?
Maar goed daar niet iedereen zo simpel denkt want als iedereen op dat niveau zou blijven hangen dan kunnen we maar beter weer in grotten gaan wonen.

Ik ben nu net zo verslaafd aan sigaretten als jij chanel1985. Ik heb net zoveel behoefte om een sigaret op te steken als iemand die nog nooit heeft gerookt en ook niet van plan is om daarmee te beginnen. Dus wat jij beweert over verslaafd zijn klopt niet helemaal.