Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 01:41

Je hebt echt hulp nodig ts... Dit is toch onaanvaardbaar en je blijft hem maar goed praten. Je telefoon volgen, komaan ts, zie je echt niet hoe fout dit is???

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 05:13

Hoe kan iemand je telefoon volgen dan?

En waarom doet hij dit en sta je dit toe?
Jullie wonen toch niet samen of wel?
Hou alsjeblieft in de gaten dat je ook nog een eigen leven hebt en niet helemaal binnen komt te zitten.
Op mijn andere bericht heb je niet gereageerd volgens mij.
Maar denk goed na over hoe het nu loopt.
En als je straks getrouwd bent zal dit nog meer veranderen.
Uit ervaring bij een vriendin weet ik dat de man straks gaat vallen over de kleding keuze van de vriendinnen.
En dan dit en dan dat.
Blijf erover praten met elkaar.

Niet doen wat hij nu wil niet meer over praten en het maar accepteren dat je niet zo op het laatste moment even gaat bij kletsen met vriendinnen.

Hij zou juist blij moeten zijn dat je een leuke avond gehad hebt.
Je doet verder toch niks stoms.

Hou de communicatie open!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 05:44

Hij zegt: zo mag je niet tegen hem praten????

Waaaaaaat? Hoe dan? Geen vrijheid van meningsuiting? Hij kan niet omgaan met een vrouw die iets eist; verwacht van hem? Die assertief is en op haar strepen gaat staan. Dan wil hij dus wel een volgzaam persoon. Dit ligt in lijn dat je in het begin toegevingen gedaan hebt waar je niet achter stond. Erg schrikbarend!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:07

Hey ik vind wel dat je je hier sterk hebt gehouden hoor! Groot gelijk dat je wat bent gaan eten! En ja hem dat niet laten weten, hij is ook niet met je getrouwd dus je bent hem echt niets verplicht. (Ik vind erna ook niet maar dat is genoeg gezegd).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:38

Jammer dat dit zo is gelopen maar het is wel typerend voor hoe hij is, ik hoop dat je dat inziet zonder excuses voor hem te blijven maken.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:42

poes schreef:
Hey ik vind wel dat je je hier sterk hebt gehouden hoor! Groot gelijk dat je wat bent gaan eten! En ja hem dat niet laten weten, hij is ook niet met je getrouwd dus je bent hem echt niets verplicht. (Ik vind erna ook niet maar dat is genoeg gezegd).

Ook als je wel getrouwd bent, kun je toch spontaan iets gaan doen met vriendinnen. Hij was aant werk, dus laten weten kon ook achteraf. Hij moet gewoon ophouden ts als een bezit te zien waar hij de regels voor opstelt.

En inderdaad...zo mag je niet tegen me praten? En al die dingen die hij doet mag allemaal wel? Beetje hypocriet is ie wel...

Ts, ik vind dat je nu super voor jezelf opkomt en de confrontatie opzoekt. En fijn dat je je door het forum niet zo eenzaam voelt. Maar eigenlijk moet hij jouw dat gevoel geven...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:45

DarkoFoitzik schreef:
Hij zegt: zo mag je niet tegen hem praten????

Waaaaaaat? Hoe dan? Geen vrijheid van meningsuiting? Hij kan niet omgaan met een vrouw die iets eist; verwacht van hem? Die assertief is en op haar strepen gaat staan. Dan wil hij dus wel een volgzaam persoon. Dit ligt in lijn dat je in het begin toegevingen gedaan hebt waar je niet achter stond. Erg schrikbarend!

Inderdaad, ik vind zijn reactie ook een hele duidelijke waarschuwing. Ik hoop dat je er nog eens heel goed over nadenkt TS. Ik snap dat je van hem houdt en dat je hem niet kwijt wil etc. maar de pijn die je voelt als je de relatie zou beëindigen is dan wel even heftig maar lang niet zo zwaar als jaren ongelukkig zijn met hem.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:11

Jeetje wat vervelend TS.
Ik heb net het hele topic gelezen en zet er ook mijn vraagtekens bij.
Ik heb het idee dat alles van jou kant afkomt.
En vooral op het laatste bericht.
Sterkte TS,

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:15

Goed om te horen dat je je gesteund voelt door dit topic. Ik denk ook dat de meerderheid echt oprecht bezorgd is en met je meeleeft.

En ik ga ook mee met de meerderheid hier; zijn boosheid lijkt wel een smoes om niet met jou in gesprek te hoeven. Een man die echt om je geeft zou je inderdaad niet laten zitten na het berichtje wat je hem had gestuurd.

En die volg app (ook al was dat in het begin vd relatie en nu niet meer) dat vind ik ook te ver gaan.

Misschien iets om over na te denken: wat voor recht heeft hij om je (in sommige gevallen alleen in het begin) overal op te controleren en je restricties op te leggen terwijl hij jou niet eens openbaar "erkend" als zijn vriendin?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:20

TS, petje af voor je openheid, je reacties op de posts en je doortastendheid die je naar je vriend hebt laten zien door hem dat berichtje te sturen. Knap!

Stel nou dat je een goede vriendin zou hebben die in exact deze situatie zou zitten (en jij zelf niet)
En zij zou je om advies komen vragen. Wat zou je haar zeggen? Wat zou je van haar relatie vinden?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:32

He, TS! Mag je ook zijn telefoon volgen?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:42

Ik wil hier niemand veroordelen, maar nu gaat hij wel ver hoor!

Jij hebt je zorgen over jullie relatie uitgesproken en hem daarbij gevraagd wat voor jou te doen (aan z'n ouders vertellen) dit zou voor hem een hele grote eyeopener moeten zijn dat jij je onzeker voelt over de 'echtheid' van jullie relatie en hij zou daaraan alles wat in z'n macht ligt moeten doen om die onzekerheid weg te nemen bij je. Nu geef je in je laatste bericht aan dat je pas contact wil als hij je antwoord op je vraag geeft en dan zegt hij dat je niet zo tegen hem mag praten?!! Het draait hier echt alleen om hem, hem en nog eens hem.... Ook al wilde ik echt niet oordelen, ik kan hier nu toch niks anders meer van maken.... Mijn grootste hoop is; dat je dit zelf ook in gaat zien.
Jou laatste bericht aan hem geeft nog maar eens aan, dat je toch echt antwoord wilt en onzeker bent over (de echtheid van) jullie relatie en hij doet er niks, maar dan ook helemaal niks mee... Hoe diep zit zijn liefde voor jou...?

Verder vindt ik het super goed van je dat je op je strepen bent gaan staan! En even weggaan met vriendinnen is heel normaal, zeker als je spanning hebt is het de normaalste zaak van de wereld dat je de ontspanning en afleiding opzoekt. Hij heeft hier niks over te zeggen. Ja, je had hem dat beter van te voren kunnen vertellen als dat jullie afspraak is, want ik kan me wel voorstellen dat hij not amused is als hij het achteraf hoort terwijl de afspraak is dat je het van te voren verteld. Aan de andere kant; jou 'probleem' (z'n ouders vertellen) gaat over jullie toekomst, dat van hem over een avondje weg met vrienden... Sorry hoor, maar wat is belangrijker? In mijn optiek is jullie toekomst belangrijker en daarme dus jou 'probleem'
Ik blijf voor je hopen dat jullie er samen uitkomen en dat jullie een gelijkwaardige relatie krijgen.

Fijn dat je je gesteund voelt door het topic en daarin een uitlaatklep hebt gevonden. Je zit in een lastige situatie en dan is het fijn als je je hart kunt luchten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:47

Envoler schreef:
Dit doet hij niet meer hoor, in het begin was les anders omdat ik anders leefde dan hij en hij dat niet kent

En dat is een excuus om je telefoon te laten volgen?! Meid echt, er zat eerlijke en lieve vrijgezellen, dump deze eikel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:53

Ik schrik van jouw post dat ie boos wordt omdat jij met vriendinnen bent gaan eten.
Hij moet toch snappen dat jij ook een leven hebt? Dat je vriendinnen en hobby's hebt?
Ik vergeet het soms ook, of ik zeg: ga morgen wat met die en die doen.

Hoe moeilijk ook, kies voor jezelf, jij kan echt een leuke man krijgen die jou in je waarde laat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:01

Ik heb eigenlijk alleen de reacties van TS gelezen, dus ik heb geen idee of dit al gezegd is;

Maar ik las iets over een vorige relatie met een jaloers of overheersend iemand die je erg controleerde, ouders die het door hun eigen jaloezie, blijkbaar normaal gedrag vinden om de ander te controleren en dan nu je huidige relatie, waarin je dus eigenlijk weer in zon situatie zit.

Het komt op mij een beetje over alsof je dit (on)bewust zelf opzoekt.
Ook het uit jezelf gaan bekeren tot een andere godsdienst (of wellicht was je hiervoor zelfs niet gelovig), geven allemaal aan dat jij je (and correct me if I am wrong) juist graag helemaal wentelt in een NIET gelijkwaardige relatie.

Misschien is het zelfs wel beter om eerst eens gelukkig met jezelf te worden, zodat je vol trots de wereld in kunt kijken. Zodat je uiteindelijk een relatie aan wilt en kunt gaan met een vrije geest, die juist wel de ander waar hij/zij verliefd op is, de hele wereld gunt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:18

Mijn beste vriendin heeft 11 (!) jaar een relatie gehad met een Marokkaanse jongen en hoe gek ze ook op elkaar waren; uiteindelijk koos hij voor z'n familie en is met een moslima getrouwd. Familie is zó belangrijk in de cultuur, daar laten ze geen meisjes tussen komen. Het is leuk zolang het leuk is, maar trouwen doen ze echt volgens de traditie. Of je moet een jongen hebben getroffen uit een heel verwesterde familie die zich niet meer zo vasthoudt aan bepaalde gewoontes.

Ik zou zeggen... choose your battle wisely.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:21

idylle schreef:
Ik wil hier niemand veroordelen, maar nu gaat hij wel ver hoor!

Jij hebt je zorgen over jullie relatie uitgesproken en hem daarbij gevraagd wat voor jou te doen (aan z'n ouders vertellen) dit zou voor hem een hele grote eyeopener moeten zijn dat jij je onzeker voelt over de 'echtheid' van jullie relatie en hij zou daaraan alles wat in z'n macht ligt moeten doen om die onzekerheid weg te nemen bij je. Nu geef je in je laatste bericht aan dat je pas contact wil als hij je antwoord op je vraag geeft en dan zegt hij dat je niet zo tegen hem mag praten?!! Het draait hier echt alleen om hem, hem en nog eens hem.... Ook al wilde ik echt niet oordelen, ik kan hier nu toch niks anders meer van maken.... Mijn grootste hoop is; dat je dit zelf ook in gaat zien.
Jou laatste bericht aan hem geeft nog maar eens aan, dat je toch echt antwoord wilt en onzeker bent over (de echtheid van) jullie relatie en hij doet er niks, maar dan ook helemaal niks mee... Hoe diep zit zijn liefde voor jou...?

Verder vindt ik het super goed van je dat je op je strepen bent gaan staan! En even weggaan met vriendinnen is heel normaal, zeker als je spanning hebt is het de normaalste zaak van de wereld dat je de ontspanning en afleiding opzoekt. Hij heeft hier niks over te zeggen. Ja, je had hem dat beter van te voren kunnen vertellen als dat jullie afspraak is, want ik kan me wel voorstellen dat hij not amused is als hij het achteraf hoort terwijl de afspraak is dat je het van te voren verteld. Aan de andere kant; jou 'probleem' (z'n ouders vertellen) gaat over jullie toekomst, dat van hem over een avondje weg met vrienden... Sorry hoor, maar wat is belangrijker? In mijn optiek is jullie toekomst belangrijker en daarme dus jou 'probleem'
Ik blijf voor je hopen dat jullie er samen uitkomen en dat jullie een gelijkwaardige relatie krijgen.

Fijn dat je je gesteund voelt door het topic en daarin een uitlaatklep hebt gevonden. Je zit in een lastige situatie en dan is het fijn als je je hart kunt luchten.

Wat een fijne en duidelijke post is dit!

TS, schrok er van, dacht even bijlezen vanmorgen en kijken hoe het is gegaan gisteravond.

Mij bekruipt ook het gevoel dat het een mooi excuus is om niet te hoeven praten. De verhoudingen worden door zijn reactie wel even uitvergroot zeg.

Sterkte, wijsheid en een dikke knuffel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:25

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen TS!

Ik vind het echt not done dat hij je telefoon volgt, komt mij als erg bezitterig en claimend over. Ik zou zorgen dat je zijn apparaten zo snel mogelijk blokkeert op je telefoon. Straks gaat ie nog alles volgen wat je doet en weet ie zelfs wanneer je op de wc zit..

Ik hoop voor je dat hij nog op zn knieën terug komt, maar ik ben bang dat zn eer nu een beetje gekrenkt is.

Pas goed op jezelf en zorg dat je vriendinnen op de hoogte zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:31

Lieve ts,

Wat een nare manipulerende en controlerende kerel heb je toch. Ik ben blij dat je dit topic hebt geopend en dat je toch weer even terug gaat naar de vrouw die je was voor hem. Die met een eigen mening, een eigen leven. Blijf altijd voor jezelf opkomen en voor jezelf vechten. Je bent het waard! Er zijn genoeg leuke moslim mannen te vinden die jou niet willen veranderen, maar van je houden om wie je bent. Heb je tegen je vriendinnen ook verteld wat je hier zegt? En dan het echt verhaal, niet de 'ja maar...' Versies. Niet goedpraten, je vriend die je telefoon volgt is alleen te verantwoorden als jij dement bent en vaak verdwaald ;)

En idd je zal het nooit winnen van zijn ouders. Echt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:35

Lieve TS, een oprechte vraag, ik heb het topic (16 pagina's := ) gelezen. Eerlijk is eerlijk, een stuk ook wel alleen jouw reacties.
Maar is dit nu wat je wil? En dan heb ik het niet over moslima zijn, laat dat even allemaal los. Puur jij en deze jongen en wat er tussen jullie gebeurt. Dat bazige, dat je niet spontaan met je vriendinnen uit kan want hij moet het op voorhand weten, dat hij je gaat zeggen hoe je tegen hem moet praten? Is dat hoe je de toekomst ziet?
Je alleen voelen terwijl je een relatie hebt?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-09-16 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:38

Knuffel TS, dit is nooit leuk.

Mag ik een gok doen op het vervolg? Uit mijn eigen ervaring?
Hij gaat met je praten, en hij gaat dat zo lang dan en zo geniepig doen totdat je bij jezelf een klik maakt en denkt "verdorie, hij heeft gelijk. Als ik niets te verbergen heb, is het toch maar een kleine moeite om mijn wherabouts bekend te maken? Hij heeft alle recht om te weten wat ik ga doen en waar en met wie." Hij gaat proberen je te doen geloven dat jij in fout bent en dat jij je gedrag moet aanpassen.

Die dingen worden alleen maar erger hoor. Ookal voelde je misschien dat hij in het begin veel meer controledrang had, zulke mensen weten perfect hoe ver ze moeten gaan om iemand te bespelen en te manipuleren zonder dat die een grens overschrijdt waar hun ogen van opengaan.
Je woont nu nog niet eens samen. Als je getrouwd ben garandeer ik je dat je nog gaat mogen uitleggen hoeveel keer je per dag geademd hebt en wee als hij het verdacht vindt. Hij vertrouwt je nu al voor geen haar en dat gaat echt niet afnemen.

Er zijn echt andere relaties en andere mannen dan dit. OOK in islamitische kringen. Je bent meer waard dan jezelf denkt. En als jij denkt dat jouw geluk ligt bij een vent die je gebruikt als zijn eigen bezit, waar je continue verantwoording voor moet afleggen, waar je continue naar zijn regels voor moet leven, waar je continue met de vraag gaat zitten "ben ik goed bezig? Of zijn er nog aandachtspunten waar ik aan moet werken om goed te doen?" en bij elke ruzie continue denkt "verdorie, wat was ik weer slecht bezig, wat moet hij toch afzien met mij", dan moet je bij zo'n type blijven. Ik ken alleen maar bitter weinig vrouwen die hun geluk hierin vinden, veelal eerder vrouwen die gewoon nooit iets anders geweten hebben en het daarom een veilige haven vinden. Liever het bekende dat het onbekende.
Sterkte.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:57

Ik krijg letterlijk de rillingen over mn rug van zijn reactie, gewoon eng. Net als de mensen hier ook al reageren, hij is echt bezig met je te manipuleren. Wat moet in vredesnaam de reden zijn dat jij van te voren moet zeggen waar je bent of waar je heen gaat? Wat als je telefoon leeg is? Laat je je leuke avondje dan zomaar voorbij gaan? Ik vind het echt een grote onzin.. Je bent een volwassen vrouw, ieder ander mens kan zich toch ook redden?
Laat je niet teveel leiden door deze jongen TS…

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:57

TS, je bent nu 25 jaar, hoe zie je je leven over 50 jaar?
Wil je die 50 jaar doorbrengen in een familie/omgeving die je het gevoel geeft dat je niet goed genoeg bent, die je nooit helemaal zullen accepteren?
Want hoe je het ook wend of keert, je zult nooit echt een van hen worden...

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:07

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.

En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.

TS is aan het trollen en kijkt hoe ver ze de reacties kan krijgen.

Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.

TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:13

Robert45 je kunt nig zoveel berichten krijgen dat hij niet deugt, maar verliefdheid maakt blind. Heb het zelf meegemaakt bij m'n ex-vriend een vreselijke narsist achteraf die het bijna voor elkaar kreeg dat ik naast m'n vrienden ook bijna het contact met m'n ouders zou verbreken. Dus ga niet zo dom doen en zeggen dat we in de maling genomen worden. Dit is wel degelijk een serieus probleem!!