Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:28

Maanoogje schreef:
xLoki schreef:
Ik werk nu een jaar in de psychiatrie op een gesloten opnameafdeling voor volwassenen en het zal je verbazen hoeveel patiënten met drugs in aanraking zijn of zijn geweest...
We komen op het werk veel toeristen tegen die naar de coffeeshop zijn geweest en vervolgens in een (eerste) psychose zijn geraakt. Maar ook jongeren (18-30jr) die door het gebruik van drugs (veelal wiet, maar ook cocaïne, heroïne en GHB komen we vaak tegen) agressief worden, in psychoses raken of zeer paranoïde worden. Het is vreselijk spul allemaal. Laatst een (ontslagen) patiënt overleden aan een overdosis, jongen was 26...

Maar ook zie ik op het werk hoe vreselijk hardnekkig zo'n verslaving kan zijn. Dan gaat het weken of zelfs maanden goed met iemand, bijna klaar om weer naar huis te gaan, en er hoeft maar 1 kleine trigger te zijn (zoals ruzie met een naaste) en iemand kan weer terugvallen in de drugs en dan ben je zo weer maanden verder voordat iemand weer uit de psychose/manie/depressie/whatever komt.

Met alcohol heb ik trouwens het laatste jaar op de kliniek ook veel problemen gezien. Eigenlijk hetzelfde als met de cocaïne en wiet: als je eenmaal gestopt bent, is dat geen garantie dat je nooit meer zal gebruiken. Het blijft een zwakte en je lichaam blijft er in stressituaties naar craven.

Drugs maken meer kapot dan je lief is, daarom vind ik het ook achterlijk dat wiet in NL legaal is... Alcohol ook, maar dat is wereldwijd zo geaccepteerd dat het me moeilijker lijkt om dat te verbieden. Nederland staat bekend als 'wietland', het land waar iedereen de hele dag stoned rondloopt. Terwijl het zo vreselijk veel kapot kan maken...

Je moet ook geen wiet nemen als je je niet op en top goed voelt. Als je het in een onvertrouwde omgeving neemt kan het sowieso veeeeel sneller fout gaan. Ik kreeg er de 1e keer wel een vrolijk gevoel van en aan het eind een beetje hoofdpijn, de 2e keer alleen maar flinke hoofdpijn, maar dat was door het weinige praten verder ook minder duidelijk. Ik nam het ook nog eens in cakevorm, wat betekend dat ik mezelf niet eens goed kon doseren, waardoor ik de 2e keer voor het wel of niet goede gevoel dus feitelijk lichtjes een overdosis had genomen.

Wiet en hasj doet vele mensen niets, mits je maar weinig neemt en het niet vaak doet. Ik hoef zelf ook niet zo nodig nog een keer. Wat jij waarschijnlijk tegenkomt zijn toeristen die helemaal overprikkeld zijn door al het liberale gedoe hier, en losgeslagen jongeren (ik heb het alleen over wiet nu, de rest van de drugs ben ik ook niet zo'n fan van), maar wiet is echt nog onschadelijker dan tabak. Waarom denk je dat zoveel staten in de VS aan het legaliseren zijn? Omdat onderzoeken juist uitwijzen dat het weinig uithaald. Tabak geeft je dingen als longkanker na een lange tijd, terwijl pure wiet juist af en toe het tegenovergestelde bewijst voor zichzelf. Gegeven is wel dat je het niet te vaak moet doen, en gezien veel mensen het als nog met tabak mixen haalt dat het er weer een beetje uit, maar als de handel hier niet zo op slot gezet zou worden, zou het ook een stuk beter gaan. Er is hier onder de bevolking juist een lager gebruikerspercentage dan in een groot deel van andere EU landen, behalve onder jongeren, maar het volledige percentage ligt dus lager.

waarom is wiet nog onschadelijker als roken. er zit toch tig keren zo veel teer in.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:19

ohjajoh6 schreef:
Sorry maar komt het ouwe lijk weer, die zelf alles heeft gedaan wat god verboden had en er nu al jaren niet meer in zit, in het wereldje. Ik vind het tegenwicht juist wel goed in dit topic:

Recreatief gebruik of niet, ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat ook niet alle recreatieve gebruikers niet ooit eens op een punt hebben gestaan dat ze bij zichzelf dachten: "oliebol, nu moet ik echt even gaan oppassen, want nu ben ik toch te ver gegaan".
En dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan om toch recreatief gebruiker te blijven ipv verslaafd te blijken.

Mooi voorbeeld is roken: van alle rokers is er maar een heel minimaal gedeelte, die het alleen af en toe eens kunnen, dus op een feestje, of als die stugge roker staat te stomen buiten, het grootste gedeelte kan toch zijn tengels er nooit meer van af houden.

Laten wij elkaar nu geen mietje noemen: het is gewoon link spul en dus mag het best wel regelmatig gemeld worden dat het dus heel makkelijk verkeerd kan gaan en dat je voor dat je het zelf vaak door hebt je gewoon wel verslaafd bent.

Nogmaals: ook de persoon die elke dag 1 wijntje moet drinken is verslaafd, dus ook de persoon die niet meer kan gaan stappen, zonder wat in zijn mik te douwen.
Of dat nu alleen het weekend is of als je naar een groot feest gaat, het feit blijft dat je niet meer zonder wilt bij bepaalde acties.

Ik kan mij de 13 jarigen nog heel goed herinneren op de gabber/hardcore feesten, die nog veel strakker stonden als ikzelf, terwijl ik toch al in de 20 was.
Laten we het aub ook niet gaan verheerlijken met zijn allen.

Ik kan me hier wel in vinden.

Als mensen geen tegenwicht willen krijgen vraag ik me af waarom? Wil je niet naar jezelf kijken. Waarom die ontkenning?
Ik heb er geen problemen mee als mensen willen experimenteren, maar bedenk wel het zijn geen onschuldige middelen die men tot zich neemt.

Het vingertje wijzen Kijk,ik ben niet erg en dan wijzen naar mensen die bv chronisch verslaafd zijn.
Dat is ook altijd typisch, waarom vergoelijkt men zijn eigen gebruik?.
Niks mis mee als recreatief gebruikt een bepaalde periode is in je leven maar hoe lang duurt zo'n periode dan ?
Waarom verheerlijk je drugs als je weet dat ze eigenlijk gevaarlijk zijn?

Nogmaals ik spreek hier niemand persoonlijk aan en veroordeel niemand.

Maar ben ook een oud lijk :D die van jongs af aan gefascineerd geweest is door drugs. Heb er veel over gelezen, bestudeerd en gezien. Heb 15 jaar recreatief gebruikt en toen ging het mis...heel erg mis.
Nu gaat het alweer een hele tijd goed(bijna 6 jaar) en werk nu dus als ervaringsdeskundige en persoonlijk begeleider in de verslavingszorg.

Tivoli

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:25

Wie zegt dat er ontkenning is?
Het enige wat ik (want ik spreek nu even voor mezelf) aanhaalde is dat ik het leuke aan dit topic vind, dat er óók eens een andere kant van drugs belicht wordt in plaats van alleen de horroscenario's die op tv worden getoond.
Zodat het beeld minder schreef wordt.
Niet omdat ik drugs verheerlijk. (Vreemde conclusie)
Ook niet omdat ik niet naar mezelf durf te kijken ( :') )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:27

ohjajoh6 schreef:
Recreatief gebruik of niet, ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat ook niet alle recreatieve gebruikers niet ooit eens op een punt hebben gestaan dat ze bij zichzelf dachten: "oliebol, nu moet ik echt even gaan oppassen, want nu ben ik toch te ver gegaan".

Ik weet het niet, dat lijkt me gewoon een vrij normale ervaring in het leven? Op allerlei terreinen...

De meeste mensen maken dat meerdere keren mee met alcohol en slaan helemaal niet door naar verslaving, en kunnen daar wel degelijk wat van leren. (Of in elk geval tijdelijk.)

Er is zoveel nuance in gebruik en ook in misbruik - ken de risico's en wees voorzichtig lijkt me prima advies. Maar 'ken de risico's en wees voorzichtig' geldt ook voor paardrijden, bergbeklimmen, zeilen, duiken, spraypainten, machinaal houtbewerken, de Nijmeegse 4-daagse lopen, etc.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:29

koetjeboe schreef:
waarom is wiet nog onschadelijker als roken. er zit toch tig keren zo veel teer in.

Ligt er maar net aan hoe het bereid wordt. Plus met wiet heb je vele opties die niet roken inhouden, en zelfs in eten zelf zit variatie. Boter, olie, cakes, overal kan wiet in eigenlijk. Met tabak heb je die variatie in gebruik een stuk minder.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:32

Tivoli schreef:
Het enige wat ik (want ik spreek nu even voor mezelf) aanhaalde is dat ik het leuke aan dit topic vind, dat er óók eens een andere kant van drugs belicht wordt in plaats van alleen de horroscenario's die op tv worden getoond.

Ik zeg heel duidelijk, ik spreek niemand persoonlijk aan en jij voelt je nogal persoonlijk aangevallen ;)
Beetje bijzondere reactie :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:34

thembi schreef:
Tivoli schreef:

Ik zeg heel duidelijk, ik spreek niemand persoonlijk aan en jij voelt je nogal persoonlijk aangevallen ;)
Beetje bijzondere reactie :D

Nee,dat zie je verkeerd.
Jij geeft een mening en stelt wat vragen.
Ik pak dat op en reageer er op.
Daar is een topic voor toch? Voor een gezonde discussie met verschillende meningen en wederzijds vragen..?
Dus zo bijzonder is mijn reactie niet.

Edit: en aangevallen voel ik me niet zo snel, wees niet bang.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:51

Tivoli schreef:
Nee,dat zie je verkeerd.
Jij geeft een mening en stelt wat vragen.
Ik pak dat op en reageer er op.
Daar is een topic voor toch? Voor een gezonde discussie met verschillende meningen en wederzijds vragen..?
Dus zo bijzonder is mijn reactie niet.

Edit: en aangevallen voel ik me niet zo snel, wees niet bang.

Nou gelukkig maar :)

Het zijn natuurlijk geen vragen waar men een eerlijk antwoord op hoeft te geven op een openbaar forum, dat verwacht ik ook niet. Maar misschien stof tot nadenken...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:47

Shadow0 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ik weet het niet, dat lijkt me gewoon een vrij normale ervaring in het leven? Op allerlei terreinen...

Hier ben ik het helemaal met Shadow eens. Of het nou over het gebruik van drugs, alcohol, het verbrassen van geld of het verpesten van relaties of vriendschappen gaat; we gaan allemaal wel eens over een (persoonlijke) streep heen. Tuurlijk is het zo dat drugsgebruik niet legaal is, en dus is het overschrijden van de streep misschien meer vanzelfsprekend is als je besluit drugs te gebruiken, maar ik vind het heel erg jammer dat veel mensen er vanuit gaan dat drugsgebruik na een tijdje geen bewuste keuze meer is, en dat het merendeel op het moment wat Ohjajoh beschijft niet zal stoppen of minderen. Mijn persoonlijke ervaring, als gebruiker en als vriendin van gebruiker is dat juist ontzettend veel mensen heel bewust kiezen wanneer ze wel en niet iets nemen op een feestje, en dat vind ik een ontzettend goede zaak! Zolang jij je bewust bent van je eigen gebruiken en van de mensen waarmee je bent, en met name laat testen wat je gebruikt, kan je best op een redelijk verantwoordelijke manier genieten van een pilletje.

Ik probeer hier overigens niet drugs gebruik te verheerlijken. Ik heb ook wel eens een ambulance moeten bellen voor een vriend of bekende, en dat is geen pretje. Maar ik heb soortgelijke aanvaringen gehad met alcoholvergifigingen etc. En daar leer je dan van.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:38

Fijn dat de sfeer weer een beetje verbetert hier :j

Ik heb inderdaad wel eens op dat punt gestaan waar ik besefte 'als ik nu doorga dan heb ik een probleem'. Wat er aan vooraf ging doet er verder niet toe maar in anderhalve week had ik speed, cocaïne en meerdere keren mdma/xtc gebruikt/met elkaar gecombineerd. Toen heb ik een hele tijd niets gebruikt en daarna gewoon voor mezelf besloten me niet meer te laten verleiden/overhalen door vrienden, niets van vreemden aannemen en anders laten testen, alleen in een veilige omgeving met mensen die ik vertrouw. Stom dat ik nog steeds af en toe een pilletje neem? Misschien wel. Maar ik probeer wel de risico's te beperken :j

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:31

thembi schreef:
ohjajoh6 schreef:
Sorry maar komt het ouwe lijk weer, die zelf alles heeft gedaan wat god verboden had en er nu al jaren niet meer in zit, in het wereldje. Ik vind het tegenwicht juist wel goed in dit topic:

En dan moet je echt heel sterk in je schoenen staan om toch recreatief gebruiker te blijven ipv verslaafd te blijken.

Mooi voorbeeld is roken: van alle rokers is er maar een heel minimaal gedeelte, die het alleen af en toe eens kunnen, dus op een feestje, of als die stugge roker staat te stomen buiten, het grootste gedeelte kan toch zijn tengels er nooit meer van af houden.

Laten wij elkaar nu geen mietje noemen: het is gewoon link spul en dus mag het best wel regelmatig gemeld worden dat het dus heel makkelijk verkeerd kan gaan en dat je voor dat je het zelf vaak door hebt je gewoon wel verslaafd bent.

Nogmaals: ook de persoon die elke dag 1 wijntje moet drinken is verslaafd, dus ook de persoon die niet meer kan gaan stappen, zonder wat in zijn mik te douwen.
Of dat nu alleen het weekend is of als je naar een groot feest gaat, het feit blijft dat je niet meer zonder wilt bij bepaalde acties.

Ik kan mij de 13 jarigen nog heel goed herinneren op de gabber/hardcore feesten, die nog veel strakker stonden als ikzelf, terwijl ik toch al in de 20 was.
Laten we het aub ook niet gaan verheerlijken met zijn allen.

Ik kan me hier wel in vinden.

Als mensen geen tegenwicht willen krijgen vraag ik me af waarom? Wil je niet naar jezelf kijken. Waarom die ontkenning?
Ik heb er geen problemen mee als mensen willen experimenteren, maar bedenk wel het zijn geen onschuldige middelen die men tot zich neemt.

Het vingertje wijzen Kijk,ik ben niet erg en dan wijzen naar mensen die bv chronisch verslaafd zijn.
Dat is ook altijd typisch, waarom vergoelijkt men zijn eigen gebruik?.
Niks mis mee als recreatief gebruikt een bepaalde periode is in je leven maar hoe lang duurt zo'n periode dan ?
Waarom verheerlijk je drugs als je weet dat ze eigenlijk gevaarlijk zijn?

Nogmaals ik spreek hier niemand persoonlijk aan en veroordeel niemand.

Maar ben ook een oud lijk :D die van jongs af aan gefascineerd geweest is door drugs. Heb er veel over gelezen, bestudeerd en gezien. Heb 15 jaar recreatief gebruikt en toen ging het mis...heel erg mis.
Nu gaat het alweer een hele tijd goed(bijna 6 jaar) en werk nu dus als ervaringsdeskundige en persoonlijk begeleider in de verslavingszorg.

wat ging er mis. raakte je verslaafd

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:46

Tutti_Frutti schreef:
Hier ben ik het helemaal met Shadow eens. Of het nou over het gebruik van drugs, alcohol, het verbrassen van geld of het verpesten van relaties of vriendschappen gaat; we gaan allemaal wel eens over een (persoonlijke) streep heen. Tuurlijk is het zo dat drugsgebruik niet legaal is, en dus is het overschrijden van de streep misschien meer vanzelfsprekend is als je besluit drugs te gebruiken, maar ik vind het heel erg jammer dat veel mensen er vanuit gaan dat drugsgebruik na een tijdje geen bewuste keuze meer is, en dat het merendeel op het moment wat Ohjajoh beschijft niet zal stoppen of minderen. Mijn persoonlijke ervaring, als gebruiker en als vriendin van gebruiker is dat juist ontzettend veel mensen heel bewust kiezen wanneer ze wel en niet iets nemen op een feestje, en dat vind ik een ontzettend goede zaak! Zolang jij je bewust bent van je eigen gebruiken en van de mensen waarmee je bent, en met name laat testen wat je gebruikt, kan je best op een redelijk verantwoordelijke manier genieten van een pilletje.

Volgens mij draai je het hier wel een beetje om. Mijns inziens is drugs illegaal omdat er na het overschrijden van een streep een onvermijdelijk moment komt dat drugsgebruik geen bewuste keuze meer is.
Als je recreatief een pilletje slikt op een feestje, denk je er inderdaad goed over na en is dat in een bepaalde setting die zich in het algemeen niet dagelijks voordoet.
Er zijn natuurlijk genoeg mensen die op het punt komen dat ze denken; 'als ik nu doorga heb ik een probleem' en er vervolgens achter komen dat ze inmiddels al geestelijk en/of lichamelijk afhankelijk geworden zijn.
Persoonlijk vind ik dat jij in je post een beetje ondermijnd dat drugs nou juist de eigenschap heeft dat het heel venijnig je 'bewuste' keuzes kan beïnvloeden en je er pas achter komt dat het niet meer alleen maar je eigen keuze is als het te laat is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:57

De meeste recreatieve gebruikers gebruiken rond de 4x per jaar een pilletje. In ieder geval dat zijn de grote meerderheid die ik ken. Dat is niet genoeg om lichamelijke verslaving te creëeren.
ik ken niemand die elke vrijdag/zaterdag fissa pakt en dan iets neemt, tuurlijk zullen die er wel zijn, maar dat is wel een kleine groep en zie die dus ook niet voor me als er over een "recreatieve drugs gebruiker" praten

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:04

koetjeboe schreef:
Wat ging er mis. raakte je verslaafd

Yep, zo'n 10 jaar lang :7

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:10

Gianti schreef:
De meeste recreatieve gebruikers gebruiken rond de 4x per jaar een pilletje. In ieder geval dat zijn de grote meerderheid die ik ken. Dat is niet genoeg om lichamelijke verslaving te creëeren.

Dan wordt je niet verslaafd, nee

Meeste drugs zijn niet lichamelijk verslavend, maar een geestelijke verslaving kan net zo heftig en ook zo slopend zijn

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:29

Ik denk zeker dat iedereen wel eens zon oliebol moment heeft gehad.

Ik heb een keer teveel mdma gehad. Misschien was het ook wel gemixed.
Ging zover dat ik letterlijk niets meer kon zien en dat ik dacht dat ik doodging. Ik zag engels vliegen, lag kwijlend op bed en was er 1.5 uir echt helemaal uit om daarna nog 3 uur verder te gaan alsof er niets gebeurd was.

Die ervaring vond ik verschrikkelijk en ik neem het mezelf ook kwalijk dat ik die avond zo "laks" gebruikt heb. Gevalletje van hier doe een bommetje en niet weten wat de dosering was.

Daarna heb ik maanden niet gebruikt. En toen ik daarna wel wat had gebruikt was dit getest en een kleine pil.

Dus ja ik ben het er mee eens dat er risicos aan vast zitten. En er moet ook niet laconiek om worden gegaan met elke soort drugs.

Echter heb ik nooit de drang naar drugs. Niet naar xtc, coke of wiet. Denk persoonlijk echt dat ik die grens heel goed kan bewaken.

Mensen mogen me misschien stom vinden dat ik dit hier durf te posten, maar ik heb eerder ook positive ervaringen gedeeld.
Er is altijd een keerzijde van drugs. Maar ben er bewust van wat je doet en je zalt die grens niet zo snel overschrijden denk ik. Ben niet nonchelant zoals ik dat 1 keer was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:53

Een interview op Viva. De ironie van haar naam ontgaat mij niet.

http://www.viva.nl/werk-en-leven/wijntj ... te-liefde/

En voor wie niet op Blendle kan, het interview sluit af met een stukje info:
Citaat:
POPULAIRE DRUG
Volgens cijfers van verslavingszorg Jellinek zijn zo’n 27.000 mensen momenteel cocaïneverslaafd in Nederland. Coke is extreem verslavend en een populaire drug in de partyscene.
Het gebruik van cocaïne geeft zelfvertrouwen en maakt opgewekt en vrolijk. De gebruikers bruisen van de energie en praten vaak honderduit. Hierbij staan zij zelf centraal: ze zijn weinig met anderen bezig. Cocaïnegebruik zorgt er ook vaak voor dat gebruikers onrustig, opgefokt en overmoedig zijn. Bij meer en vaker gebruik, kunnen ze snel geïrriteerd raken. Ze worden kortaf, ongeduldig en maken snel ruzie. Ook wordt het vaak gecombineerd met alcohol. Cocaïne zorgt ervoor dat de werking van alcohol wordt afgezwakt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:40

Ik lees al een tijdje mee, en kwam de term K-hole een paar keer tegen.

Wat is dat precies? Ben erg benieuwd naar wat het inhoudt.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:33

Een k-hole wil zeggen dat je bij een bepaalde dosering ketamine dusdanig gedissocieerd bent dat je geen besef meer hebt van (je eigen) persoon, tijd of plaats. Die beleving is voor iedereen heel persoonlijk en kan heel prettig of juist heel angstig zijn.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:27

Dank voor je toelichting :j.

Dus het is iets anders als een LSD trip? Andere ervaring/dimensie/sensatie?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:43

Ja, LSD werkt op een hele andere manier in je hersenen. Daarbij kun je ook wel dat besef kwijt zijn, maar niet zozeer omdat je gedissocieerd bent.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:58

Het lijkt mij maar eng allemaal, dat soort ervaringen. Maar iedereen is anders (gelukkig haha)

Mooi geschreven Ohjajoh! En jaaaa de bluetiek inn hahah. Grappig die herinneringen.

Nog een belangstellend vraagje; jullie eerste keer harddrugs was dat een bewuste keuze of meer dat het werd aangeboden door vriend/kennis en dat je op dat moment gewoon dacht 'oh ja waarom niet, laat ik het eens proberen'

En; als je ooit voor de 1e x iets genomen hebt, is de grens om dan iets anders te proberen lager dan als je nog nooit iets geprobeerd hebt ?

Vinden/vonden jullie het nooit eng wat iets met je zou doen ?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:04

mijn eerste keer harddrugs kreeg ik in de kroeg op mijn 14de denk ik. Noemde ze een biertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:12

Ik heb de eerste keer harddrugs op eigen initiatief genomen ja.

Ik blowde wel al jaren, maar ging er eigenlijk altijd juist prat op, dat ik geen drugs nodig had om te stappen (wat ook zo was! toen ik nog nooit wat geprobeerd had). Ging hele weekenden op pad, op frisdrank, zondag naar de IT om dan de volgende ochtend gewoon weer aan het werk te gaan zonder te slapen (was ik wel een jonge god van 18 en uiteraard de maandag na werk gelijk in coma tot de volgende ochtend).

Totdat ik er op een gegeven moment achter kwam dat werkelijk waar al mijn vrienden een pilletje namen als wij gingen stappen. Hadden gewoon nooit wat tegen mij gezegd, omdat ik zo faliekant tegen was.

Over na zitten denken en toen gezegd tegen mijn beste vriendin dat ik het ook een keer wilde proberen. Zal het nooit vergeten; de eerste MysterieLand op de Maasvlakte, ik een half pilletje in mijn mik; voelde na een uur geen donder, dus ik met mijn grote bek er nog een halve in. Toen was ik waus en goed ook. En ja het was geweldig! Hele nacht en dag (want gingen pas de volgende middag weer eens op huis aan) tegen iedereen lopen roepen dat ik zo veel van ze hield (was van nature nogal een stoere-dacht ik zelf toch altijd graag) en echt de hele nacht staan hakken in de terror tunnel. Dus toen ik thuis kwam was ik ook nog eens 5 kilo kwijt.

Dus toen was ik er van overtuigd dat er alleen maar voordelen aanzaten voor mij, hoe dom kan je zijn eigenlijk...

Ik ben er dan ook van overtuigd dat een geestelijke verslaving net zo erg is als een lichamelijke.
Ik ben zelf ook jarenlang (bleek achteraf toch alleen geestelijk, want lichamelijk deed het al heel lang niet meer waar ik er in eerste instantie voor mee doorgegaan was, ook het uiteindelijk ermee stoppen was echt het moeilijkst in mijn koppie) verslaafd geweest.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:46

IngridM schreef:
Het lijkt mij maar eng allemaal, dat soort ervaringen. Maar iedereen is anders (gelukkig haha)

Mooi geschreven Ohjajoh! En jaaaa de bluetiek inn hahah. Grappig die herinneringen.

Nog een belangstellend vraagje; jullie eerste keer harddrugs was dat een bewuste keuze of meer dat het werd aangeboden door vriend/kennis en dat je op dat moment gewoon dacht 'oh ja waarom niet, laat ik het eens proberen'

En; als je ooit voor de 1e x iets genomen hebt, is de grens om dan iets anders te proberen lager dan als je nog nooit iets geprobeerd hebt ?

Vinden/vonden jullie het nooit eng wat iets met je zou doen ?

Ik wilde graag xtc eens proberen voor het idee. Entoen had een van mn vrienden het en dacht ik, ja dan probeer ik het eens.

Zal zelf nooit hallucinerende drugs gebruiken, dat vind ik akelig. Wil de controle niet kwijt over mezelf.
Ook ketamine zal ik niet aanraken.