Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:55

nuscaniels schreef:
eenitraM schreef:
Ik bestel ook altijd kraanwater. Heb één keergehad dat dat mij 0,50 cent kostte :wow:

Wij bestelden 3 belegde stokbroden, 3x fris erbij en een klein glaasje kraanwater omdat een haar medicijnen moest innemen.
Rekening was 26 euro en een extra euro voor het water.

Niet netjes.. :n

Magrathea

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 03:47

Overal waar ik werkte moest je zelf de inschatting maken. Mensen die een glaasje kraanwater naast de wijn willen: prima. Medicatie: tuurlijk. Een karaf kraanwater omdat het een warme dag is en ze de eerste dorst even willen lessen (om daarna een "gewoon" drankje te bestellen): geen probleem. In een restaurant komen zitten en verwachten dat je de hele middag gratis kraanwater kan krijgen (en verder niks bestellen natuurlijk): nope nope nope. Daar ga ik niet voor rennen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:33

Ik weet nog dat mijn oma vroeger altijd om een klein beetje water voor haar medicijnen vroeg. Dan kreeg ze altijd een vol glas water aan de volle prijs := Bij vrijwel elk restaurant..

Is ook ooit nog in het nieuws geweest (of was het bij een programma ala kassa?), dat er veel cafe's gewoon kraanwater verkochten als spa blauw voor de volle prijs. Geen idee of dat tegenwoordig ook nog gedaan wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:21

8nnemiek schreef:
Is ook ooit nog in het nieuws geweest (of was het bij een programma ala kassa?), dat er veel cafe's gewoon kraanwater verkochten als spa blauw voor de volle prijs. Geen idee of dat tegenwoordig ook nog gedaan wordt.

Mocht ik destijds bij mijn bijbaantje (alweer 10 jaar geleden, autch) absoluut niet doen. Glas + flesje spa blauw. Altijd. Nooit een glas met water meenemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:32

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:34

8nnemiek schreef:
In 2009 gebeurde het schijnbaar nog steeds.. http://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/ ... r-10180746
Maar dat gaat dan wel om kraanwater met bubbels.

Dat kan :) Het is mij in ieder geval aangeleerd dat het altijd met flesje moest :)
(en dat eis ik trouwens ook als ik hier ergens wat ga drinken en ik wil een spa blauw. Flesje mee, krijg ik alleen een glas dan vraag ik het hoe en wat :) )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:57

LadyMadonna schreef:
Sportschool! Verdikke 45€ Pm... (Vandaar dat ik er dan ook geen gebruik van maak)

Geen BasicFit of FitForFree in de buurt?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:00

Winged schreef:
8nnemiek schreef:
In 2009 gebeurde het schijnbaar nog steeds.. http://www.missethoreca.nl/cafe/nieuws/ ... r-10180746
Maar dat gaat dan wel om kraanwater met bubbels.

Dat kan :) Het is mij in ieder geval aangeleerd dat het altijd met flesje moest :)
(en dat eis ik trouwens ook als ik hier ergens wat ga drinken en ik wil een spa blauw. Flesje mee, krijg ik alleen een glas dan vraag ik het hoe en wat :) )

Wij hadden altijd chaudfontaine (of hoe je dat ook maar mag schrijven) en dat kreeg je gewoon in een glas, geen flesje aangezien wij uit pakken/flessen schonken. (Veeeeel minder afval) Maar als iemand het niet geloofd mag ie het prima zelf inschenken hoor :))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:00

phormicola schreef:
LadyMadonna schreef:
Sportschool! Verdikke 45€ Pm... (Vandaar dat ik er dan ook geen gebruik van maak)

Geen fiets in de schuur? ;)

Vind het altijd zo geinig. Woonde vlakbij een sportschool. Kwamen mensen met de auto om binnen op een fiets te zitten...
En daar dan ook nog voor betalen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:01

Medicatie voor mens en dier.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:03

eilleen333 schreef:
phormicola schreef:

Geen fiets in de schuur? ;)

Vind het altijd zo geinig. Woonde vlakbij een sportschool. Kwamen mensen met de auto om binnen op een fiets te zitten...
En daar dan ook nog voor betalen.

Ik snap best dat mensen liever binnen op hun gemakkie, in een warme zaal in hun sportkleding op de fiets zitten dan buiten. Zeker nu met dit winterse koude weer.. Zit ik toch liever in de sportschool op mn gemakkie te fietsen dan buiten te ploegen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:31

En niet iedereen doet cardio :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:32

Maar aan dat gemak hangt dus wel een prijskaartje ;).

Ik vind bossen bloemen overpriced.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:39

__Sannne schreef:
Ik heb 4,5 jaar in een restaurant gewerkt. Als mensen een glaasje water willen voor hun medicijnen of een glaasje water naast hun glas wijn, krijgen ze dat gratis. Als mensen water bestellen in plaats van fris/bier/wijn/whatever, moesten ze er wel voor betalen. In beide gevallen krijgen ze spa blauw (of een ander merk). Kraanwater werd alleen gedaan als ze om een karaf vroegen.

Wat ik overpriced vind zijn de prijzen voor ingevoerde producten hier. Natuurlijk wel begrijpelijk maar een belgisch zeebanket (zo 1 die je voor nog geen 3 euro bij de aldi koopt) kost hier al snel NZD14, wat omgerekend toch zo'n 8/9 euro is. -O-

Bioscopen en alles er omheen zijn hier ook belachelijk duur ja. 2 kaartjes, 1 grote cola/L&P, 1 medium zoute popcorn en 1 ijshorntje voor bijna NZD45... dat is omgerekend zo'n €30..

Avocado's zijn hier ook heel raar. De ene week kosten ze 4 dollar per stuk en de andere dag krijg je er 3 voor 2 dollar. Gelukkig ben ik er toch niet zo'n fan van en haal ze alleen als ze goedkoop zijn voor mijn vriend.

Je zegt het zelf al; de producten worden ingevoerd. Dat houdt waarschijnlijk in;

Inkoop (geld)
Verzendklaar maken met de juiste documenten (geld)
Verzenden (geld)
Inklaren (geld)
Verzenden naar verkopende partij(geld)
De winkel heeft ook nog z'n lasten eraan zoals personeel, pand, onderhoud etc (geld) (geld) (nig meer geld)

En dat resulteert inderdaad in dure doosjes chocola.. Maar het moet dan ook een aardig endje onderweg.

Avocado's komt ook door de oogst geloof ik en of ze goed gerijpt zijn maar van avocado's heb ik weinig verstand , ik eet liever chocola :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:44

Anoniem schreef:
__Sannne schreef:
Ik heb 4,5 jaar in een restaurant gewerkt. Als mensen een glaasje water willen voor hun medicijnen of een glaasje water naast hun glas wijn, krijgen ze dat gratis. Als mensen water bestellen in plaats van fris/bier/wijn/whatever, moesten ze er wel voor betalen. In beide gevallen krijgen ze spa blauw (of een ander merk). Kraanwater werd alleen gedaan als ze om een karaf vroegen.

Wat ik overpriced vind zijn de prijzen voor ingevoerde producten hier. Natuurlijk wel begrijpelijk maar een belgisch zeebanket (zo 1 die je voor nog geen 3 euro bij de aldi koopt) kost hier al snel NZD14, wat omgerekend toch zo'n 8/9 euro is. -O-

Bioscopen en alles er omheen zijn hier ook belachelijk duur ja. 2 kaartjes, 1 grote cola/L&P, 1 medium zoute popcorn en 1 ijshorntje voor bijna NZD45... dat is omgerekend zo'n €30..

Avocado's zijn hier ook heel raar. De ene week kosten ze 4 dollar per stuk en de andere dag krijg je er 3 voor 2 dollar. Gelukkig ben ik er toch niet zo'n fan van en haal ze alleen als ze goedkoop zijn voor mijn vriend.

Je zegt het zelf al; de producten worden ingevoerd. Dat houdt waarschijnlijk in;

Inkoop (geld)
Verzendklaar maken met de juiste documenten (geld)
Verzenden (geld)
Inklaren (geld)
Verzenden naar verkopende partij(geld)
De winkel heeft ook nog z'n lasten eraan zoals personeel, pand, onderhoud etc (geld) (geld) (nig meer geld)

En dat resulteert inderdaad in dure doosjes chocola.. Maar het moet dan ook een aardig endje onderweg.

Avocado's komt ook door de oogst geloof ik en of ze goed gerijpt zijn maar van avocado's heb ik weinig verstand , ik eet liever chocola :')

Jaa dat van die invoer klopt inderdaad. Niet overpriced dus maar ik ben gewoon verwend. :))

Avocado's heb ik ook geen verstand van. Loopt meneer te klagen dat ik "verkeerde" heb meegenomen. -O- Uhm, ga ze even lekker zelf halen. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:06

8nnemiek schreef:
Ik weet nog dat mijn oma vroeger altijd om een klein beetje water voor haar medicijnen vroeg. Dan kreeg ze altijd een vol glas water aan de volle prijs := Bij vrijwel elk restaurant..

Heb ooit ergens stage gelopen waar ze speciale "medicijn glaasjes" hadden... Paste twee slokken water in oid

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:21

mango's, bij AH 1,99 per stuk en kom ze nergens goedkoper tegen dan 1,49 (o.a. lidl). Bij mijn moeder op de zuid-limburgse markt, een hele doos mango voor 2 euro, zit iets van 5 kg in schat ik, stuk of 10/ 15 grote mango's... niet te geloven... helaas 1 uur en 3 kwartier rijden dus even ophalen lukt ook niet en nergens zo'n weekmarkt hier in de buurt ( belgie is sowieso erg duur).

Dan de noten... ik schrik hier gewoon van, ik had wel ergens begrepen dat de oogsten mislukt waren in amerika of iets maar bij Lidl zelfs over de 5 euro voor een zakje cashew....wow... waarom moet het altijd zo duur zijn? Gelukkig hebben we 2 walnotenbomen staan :-) dat scheelt weer maar bij een toekomstige koopwoning komt toch ook een hazelnoot etc ;-)

Veel dingen vind ik duur, als vegetariër ook de vega producten van bijvoorbeeld de vega slager. Ok, niet elke dag een vleesvervanger op het bord maar wel fijn om ook eens te maken voor manlief als afwisseling voor vlees/ kip :-).

Verder de lekkere wasverzachters en goede wasmiddelen, maar koop ik toch ook wel op voorraad als ze in de reclame zijn bij AH :-)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:40

Ik moet eerlijk bekennen dat dit topic best handig is zo zie ik dat ik op veel dingen toch nog kan besparen door creatiefer te denken.

En ik kan ook een stuk gezonder eten als het moet want daar gaat nu ook regelmatig wat mis :')

Over tampons die duur zijn klopt maar heb nu DE winkel ervoor gevonden.
Heb altijd OB flexia omdat ik andere gewoon niet in krijg. Die kosten me bij de kruidvat 16 stuks voor 3.69 en nu bij deze winkel dezelfde OB flexia 42 stuks voor 3.99 :j (ben de naam van die winkel kwijt is net nieuw en ben nu op vakantie, is een duitse medicijn/drogisten winkel)
Daar ga ik volgende x ook al mijn shampoo/deo/wasmiddel ect halen scheelt gewoon teveel.
Ze hebben er ook wel eten/drinken vooral koffie ect heel goedkoop (100 pads voor €4,99)

Zal even vragen of iemand thuis weet hoe die winkel heet. (Winkel zelf Lijkt wel een beetje op de prijshamer)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:43

liekensancho schreef:
Verder de lekkere wasverzachters en goede wasmiddelen, maar koop ik toch ook wel op voorraad als ze in de reclame zijn bij AH :-)

Wasverzachter heb je toch helemaal niet nodig :o?
Ik doe het al jaaaaren zonder, gaat prima.

Wasmiddel wordt ook vaak over gedoseerd, kun je enorm op besparen door heel gericht te doseren.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:46

Ik heb wel een aantal kleren waar wasverzachter bij moet, staat ook op het etiket. Bij dekens of handdoeken kan het ook fijn zijn om ze terug wat zachter te maken en dus langer in huis te houden. Maar daar kan je ze ook voor even in de droogtrommel steken.

Maar je hebt wasverzachter inderdaad niet altijd nodig.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:52

Aria_zz schreef:
Ik heb wel een aantal kleren waar wasverzachter bij moet, staat ook op het etiket. Bij dekens of handdoeken kan het ook fijn zijn om ze terug wat zachter te maken en dus langer in huis te houden. Maar daar kan je ze ook voor even in de droogtrommel steken.

Maar je hebt wasverzachter inderdaad niet altijd nodig.

Handdoeken kun je beter geen wasverzachter bij gebruiken dan nemen ze minder goed vocht op een drogen dus minder goed af.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:02

ik ben wasverzachter verslaafd :+ ;-), alles ruikt dan zooo lekker, lekker ruikend bed, kleren en kleerkast <3

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:36

marlonFloris schreef:
Over tampons die duur zijn klopt maar heb nu DE winkel ervoor gevonden.
Heb altijd OB flexia omdat ik andere gewoon niet in krijg. Die kosten me bij de kruidvat 16 stuks voor 3.69 en nu bij deze winkel dezelfde OB flexia 42 stuks voor 3.99 :j (ben de naam van die winkel kwijt is net nieuw en ben nu op vakantie, is een duitse medicijn/drogisten winkel)
Daar ga ik volgende x ook al mijn shampoo/deo/wasmiddel ect halen scheelt gewoon teveel.
Ze hebben er ook wel eten/drinken vooral koffie ect heel goedkoop (100 pads voor €4,99)

Zal even vragen of iemand thuis weet hoe die winkel heet. (Winkel zelf Lijkt wel een beetje op de prijshamer)

Bedoel je de DM?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:46

Wilde net vragen of dat niet toevallig DM is inderdaad! Ik kom daar ook graag voor dingen zoals deo en wasmiddel enzo. Ook haarverf is veeeel goedkoper daar :j bij de Marktkauf ook trouwens. Maar echt veel artikelen schelen zoveel in prijs, echt waard om er af en toe eens heen te gaan als je dichtbij woont.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:31

Ik moest ook gelijk denken aan de DM inderdaad.