Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:05

Dan ga je idd afvragen naast wie hij dab wel moet zitten als zijn eigen vriendin er niet bij past...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:05

Je zou toch bijna de locatie bellen en een extra stoel voor jezelf regelen....kan je vanavond het heuglijke nieuws vertellen dat het toch gelukt is :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:06

Wat een bizarre reden... Wat gaan jullie nu doen TS?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:07

Het is toch wel duidelijk inmiddels? Ze willen TS er gewoon niet bij hebben. Het hele gebeuren is wat mij betreft onfatsoenlijk. Maar waarom nog zo graag willen dat zij zelf de waarheid zeggen?

Laat het lekker gaan. Kom alleen 's avonds of niet. Denk dat je het aan vriend zelf over moet laten of hij als daggast wil komen óf alleen 's avonds. Na de bruiloft zie je dan wel hoe verder met dit stel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:09

lizy29 schreef:
Je zou toch bijna de locatie bellen en een extra stoel voor jezelf regelen....kan je vanavond het heuglijke nieuws vertellen dat het toch gelukt is :+

Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze daar bijv. tot 30 personen prijs y aanbieden en daarna staffel naar tot 50 personen is het prijs z. Als ze dan maar met 1 persoon eroverheen zitten zou dat een verklaring kunnen zijn.. maar jemig dan nog :')

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:09

Dit is duidelijk een situatie van zeer onhandig gedrag van de bruid en bruidegom...... Ik zou idd ook pissed off zijn.... Niet omdat je alleen de avond mag komen, maar omdat er een wig gedreven wordt tussen jou en je vriend ( los van welke reden dan ook). Dan hadden ze jullie allebei voor het 1 of het ander moeten uitnodigen... Dit kun je niet maken.....

Dat is het gene wat ik Iig zou bespreken met deze " vrienden". Persoonlijk zou ik er voor kiezen om beide alleen s'avonds te gaan.... Maar die keuze is aan jullie voorbehouden. Laat dit niet tussen jou en je vriend komen, die kan er ook niets aan doen.... Dit is echt een " wijvenstreek", daar kunnen ws de twee vrienden niets aan doen.

Ach... En daarna hoef je haar toch noet meer te zien.... Heb je wel een leuk feestje gehad!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:10

Jeetje, wat een rotsituatie, eigenlijk voor iedereen wel.

Voor je vriend ook echt heel naar als hem zoiets geflikt wordt door zijn beste vriend, kan mij voorstellen dat hij in een flinke tweestrijd zit. Excuus van te weinig tafeltjes is natuurlijk kolder, klinkt als een veilige uitweg: de schuld geven aan iets 'praktisch' omdat de meer sociaal-emotionele reden een stuk lastiger uit te leggen is.
Persoonlijk zou ik ook helemaal niet gaan, blijkbaar wordt je gezelschap niet op prijs gesteld. Mijn vriend zou ik zelf de keuze laten maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:10

Noppes schreef:
Het is toch wel duidelijk inmiddels? Ze willen TS er gewoon niet bij hebben. Het hele gebeuren is wat mij betreft onfatsoenlijk. Maar waarom nog zo graag willen dat zij zelf de waarheid zeggen?

Laat het lekker gaan. Kom alleen 's avonds of niet. Denk dat je het aan vriend zelf over moet laten of hij als daggast wil komen óf alleen 's avonds. Na de bruiloft zie je dan wel hoe verder met dit stel.

Omdat ze veel gemeenschappelijke vrienden hebben en elkaar dus wel weer tegen komen. Denk dat je dan probeert om het meer te begrijpen. Plus dat je gevoel toch ook wil weten hoe de vork in de steel zit en wil weten waar je staat. Dan heb je duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 19-07-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:11

Dan zijn er nog anderen om te schrappen, maar toch niet de vriendin van je beste vriend. Beste vrienden en getuigen zijn voor mij zelfde categorie, vaak zelfs dezelfde personen, die laat je niet alleen komen als ze een partner hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:14

Monmaster schreef:
Dit is echt een " wijvenstreek", daar kunnen ws de twee vrienden niets aan doen.

Nou ja sorry hoor... Zullen we ons eigen soort eens even fatsoenlijk houden.. Aangezien we er zelf onderdeel van zijn kunnen we ook zélf zorgen voor verandering.. Of is het altijd een ander 'wijf' die dit flikt? Of is het ook typisch wijfachtig om overal van alles achter te zoeken en daar een heel drama van te maken??

Er is in wij-vorm gesproken dus wiens redenering het ook is. Het is hun gezamenlijke bruiloft. Daar mag je ze ook beiden op aanspreken.

Wat VL van ts gaat doen is aan hem, hem dwingen dat ie dit of dat moet doen is ook niet erg verstandig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:14

Sammie schreef:
lizy29 schreef:

Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze daar bijv. tot 30 personen prijs y aanbieden en daarna staffel naar tot 50 personen is het prijs z. Als ze dan maar met 1 persoon eroverheen zitten zou dat een verklaring kunnen zijn.. maar jemig dan nog :')

Wij hebben zelfs een neefje mee laten eten ondanks dat we eigenlijk een hele beperkte gastenlijst hadden voor het diner. Hij reed met mensen mee die wel mee zouden eten en ondanks dat hij zelf gelijk riep dat hij dan wel ergens anders wat ging eten hebben wij hem gewoon de taak chauffeur gegeven en aan laten schuiven.
Soms moet je gewoon niet te moeilijk doen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:16

Compleet stijlloos van het bruidspaar (en die vent is dan blijkbaar ook een zak hooi).

Als het mij zou zijn overkomen dan zou ik alleen avonds met partner gaan.

(als mensen vragen waarom was je er overdag niet dan kun je zeggen mijn partner was niet welkom).

Ik zou het vertikken om alleen te gaan en zou het ook niet waarderen als partner overdag wel zou gaan.

(niet in dit specifieke geval)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:18

Sammie schreef:
Monmaster schreef:
Dit is echt een " wijvenstreek", daar kunnen ws de twee vrienden niets aan doen.

Nou ja sorry hoor... Zullen we ons eigen soort eens even fatsoenlijk houden.. Aangezien we er zelf onderdeel van zijn kunnen we ook zélf zorgen voor verandering.. Of is het altijd een ander 'wijf' die dit flikt? Of is het ook typisch wijfachtig om overal van alles achter te zoeken en daar een heel drama van te maken??

Er is in wij-vorm gesproken dus wiens redenering het ook is. Het is hun gezamenlijke bruiloft. Daar mag je ze ook beiden op aanspreken.

Wat VL van ts gaat doen is aan hem, hem dwingen dat ie dit of dat moet doen is ook niet erg verstandig.

Precies, dit is op hun beide, niet alleen op haar. Het is een gezamenlijke beslissing. En al was ze degene die de voortouw nam, haar verloofde gaat er im mee en dua is het net zo hard zijn schuld

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:20

Nou, die mensen konden wat mij betreft voortaan doodvallen :Y)

Wat mijn vriend zou doen moest hij dan zelf maar weten, maar ik zou mezelf gewoon distantieren van dat soort mensen. Kost veel te veel energie en wat krijg je ervoor terug?

Nou dit dus.

Lekker nieuwe vrienden zoeken, deze types zijn de moeite niet waard.

Wat zegt je vriend hier trouwens over? Ben daar wel heel benieuwd naar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:26

Jammer dat het zo moet gaan ts. Het lijkt me een verzonnen reden om de echte te verbloemen. Ik zou zeggen, laat het gaan .... je vriend gaat lekker de hele dag en jij gaat of alleen de avond, of helemaal niet. Wat ben je van plan op die dag?

Gisteren heb ik het mijn vriend nog voorgelegd en die ziet het probleem niet zo heel erg. Wel vond hij het wat vreemd, maar zag er verder niet zoveel kwaad in. Hij vond het echt een vrouwending om een iemand niet uit te nodigen.

Uiteindelijk is het natuurlijk aan het bruidspaar om te beslissen wie ze wel en niet uitnodigen. Erg handig en leuk voor jullie is het niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:29

lifaya schreef:
Dan ga je idd afvragen naast wie hij dab wel moet zitten als zijn eigen vriendin er niet bij past...

Haha stel je voor...Als dat echt is als vriend zijnde opstaan, en vertrekken met de mededeling "ik dacht dat mijn vriendin waarmee ik al meer dan 2 jaar samen ben en woon als enige van de hele groep niet mocht meekomen omdat er geen plaats aan tafel was, maar ik zie nu dat ze nog wel net past tussen mij en mijn ex-vriendin in :+ .

lizy29 schreef:

Hahaha :+ .

petraaken

Sammie schreef:
Dat er s avonds bij het feest ook echt een tafelschikking is . Dus die zit daar en die zit daar.

De meeste NL feesten zijn volgens mij voornl. (bij het feest dan) daar heb je een paar tafels om te zitten en daar de dansvloer. Je kijkt maar waar je hangt :D

Hier wordt ook wel gekeken wie waar zit hoor. vrienden samen en buren samen en partners altijd samen.

Anoniem

lifaya schreef:

Nou dat lijkt me wel duidelijk..

Lizzyy schreef:
xxVon schreef:
Wat ik me nu afvraag.. aangezien er in je openingspost staat dat je het idee hebt dat R. graag wil dat je vriend weer samenkomt met zijn ex. Die ex is natuurlijk wel de hele dag uitgenodigd?

Wat nu als R. t een beetje probeert te forceren naar hoe t vroeger was omdat dit in haar ogen beter en gezelliger was dan de situatie nu.

Dat weet ik niet, ik denk dus wel dat zijn ex de hele dag uitgenodigd is. Maar dat idee krijg ik er inderdaad ook bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:32

Ik ben, volgens een vriend van mijn partner, te min voor mijn partner. Hij heeft ooit letterlijk tegen mijn vriend gezegd, toen we net een relatie hadden, dat mijn vriend wel wat beter kon krijgen als een meid met littekens. Wees trouwens maar zeker dat hij me dat ook laat merken als we mekaar al eens zien. En toch is iedere kerstkaart voor ons beiden geschreven, vraagt hij altijd om mij de groeten te doen en toen hij ging trouwen, was ik ook welkom op zijn feest. En zo ga je met je vrienden om, ook al staat hun partner je niet aan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:34

x_Irisje_x schreef:
KimD schreef:
Ik vind het ook sneu voor TS haar vriend, voor hem moet dit ook als een mes in de rug voelen..

Absoluut, maar ik weet zeker dat de mijne dan ook alleen de avond zou gaan.
Beste vriend of niet. Het is gewoon schandalig -O-

Die van mij zou überhaupt niet meer gaan, TS en haar vriend hebben toch al een tijd een relatie. TS is duidelijk geen scharrel...

Vind het echt een rotte situatie, ik denk dat mijn moeder of zijn stiefmoeder ons ook hadden gezegd dat we zoiets niet konden maken. :n

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:35

lizy29 schreef:

inderdaad dat is ook een goede :D ik zou zoiets ook wel kunnen doen. Verrasing *\o/*
Laatst bijgewerkt door orkaan op 19-07-16 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:36

studiemiep schreef:
lizy29 schreef:

inderdaad dat is ook een goede :D ik zou zoiets ook wel kunnen doen

_/-\o_ _O- _O- _O-

orkaan

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:39

ja serieus ik zou dit doen!!

Bruidspaar geeft aan dat het helaas niet mogelijk is ivm de tafelschikking en jij werpt je op als reddende engel om het bruidspaar uit de brand te helpen in deze hectische tijd om zelf contact op te nemen met de locatie.

Kun je daarna vol trots vertellen dat jij het tafelschikkings probleem hebt opgelost...

(ik denk dat ze je dan niet meer eens durven te weigeren wahahah, zal ze leren, krijgen ze een koekje van eigen deeg).

Owja dat bruiloft envelopje dat kunnen ze natuurlijk ook schudden ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:42

petraaken schreef:
Hier wordt ook wel gekeken wie waar zit hoor. vrienden samen en buren samen en partners altijd samen.

Volgens etiquette horen partners iig niet naast elkaar te zitten :) De ouders van het paar hebben een zeer duidelijke plek aan de bruidstafel. En aan de rest houden de meesten zich niet eens meer :') Getuigen, bruidskinderen en dan zelfs m/v om en om op basis van de soort connectie (rang/leeftijd)

In theorie kan het dus zijn dat van een paar de een de getuige is en dat die aan de bruidstafel zit en de partner die geen getuige is dus aan een andere tafel (of verder weg aan (één) tafel).

oh.. ik vergeet ook nog te melden dat volgens traditie eigenlijk elke tafel een vrije stoel zou moeten hebben (houden de meesten zich ook niet aan) zodat je als bruidspaar kan wisselen van tafel voor een gesprekje en een ditje en een datje. :))
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-07-16 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:44

Wat een situatie zeg.. -O-
Ook heel rot voor je vriend dit. Wij hebben laatst ook zoiets meegemaakt maar dan met mijn schoonouders. Mijn schoonvader was jarig en mijn man en de kinderen werden uitgenodigd om mee te gaan uit eten, ik niet :+
Mijn man heeft toen ook vriendelijk bedankt, hij was zo pissig maar ook enorm teleurgesteld.

Zo gek is het niet als jouw vriend aan zijn beste vriend laat weten dat hij het heel vervelend vindt dat jij alleen voor de avond bent uitgenodigd en dat hij dan ook alleen 's avonds komt. Hij moet de situatie eens omdraaien.. Wat als jullie gaan trouwen en de hele vriendengroep voor de hele dag uitnodigen behalve de vriendin van zijn beste vriend, die is alleen voor de avond uitgenodigd. Zouden zij toch ook niet tof vinden?