Callisto04 schreef:Het gaat er toch niet over dat er geen vertrouwen is in de keuze, het gaat er over om simpel te weten dat er iemand extra is die betrokken is bij de opvoeding. Is ook het enige dat mij interesseert. Of die nu rood, geel, groen of oranje is, lang haar of een hanenkam. Haar keuze, is alleen goed om te weten wat er gebeurt in het leven van je kind. Als er op school een stagiair komt die les geeft aan je kleuter wordt je daar ook van ingelicht. Wil dat zeggen dat ik dan ga kijken wie dat is of daar een oordeel over vel? Nope, maar het is wel leuk dat ik dat weet, want kan goed zijn dat mijn dochter dan die avond komt vertellen over juf Marieke die vanalles vertelde en leuke liedjes zong in de klas, terwijl haar juf Lotte heet. Ik begrijp echt het probleem niet van een beetje communicatie.
En nee, Facebook is geen gerichte communicatie. Ik kijk niet naar de relatiestatus van mijn vrienden of ex partner. Kan er dus gerust 6 maanden opstaan voor ik het merk omdat er mss een berichtje langskomt van iemand of één of andere andere toevalligheid. Hij kan niet weten dat ze het weet of niet, is slechte communicatie. Al de rest is veronderstellen, ik vind dat een kind iets te belangrijk is om dingen via facebook statussen te communiceren.
Nogal veel 'ik vind'. Maar wij zijn dat paar niet. Misschien weten ze van elkaar dat ze heel veel op Facebook zitten en dan is dat een ideale manier om dit door te geven. JIJ vindt het misschien niet fijn als je zoiets op een 'anonieme' manier te weten komt, maar anderen misschien wel.
Ik weet 100% zeker dat heel wat mensen hier het juist 'not done' hadden gevonden als de ex plotsklaps met zijn nieuwe vlam voor de deur van de moeder was verschenen. Jij had dat misschien helemaal prima gevonden maar voor anderen kan dat net te confronterend zijn. Zelfs iets waardoor ze in huilen uitbarsten en ik kan me heel goed voorstellen dat de vader dat de moeder niet wilde aandoen.
Er wordt nu gedaan alsof de ex het de moeder niet heeft laten weten met zinnen als 'facebook is geen gerichte communicatie'. Maar feit is ondertussen dat de moeder het wél weet. Dat is geen godswonder geweest, de communicatie van de vader heeft simpelweg effect gehad.
De discussie is nu dus: "De vader zit verkeerd want hij heeft het niet laten weten, terwijl de moeder het eigenlijk wel weet via de vader dus hij heeft het eigenlijk wel laten weten, maar het gaat om de manier waarop hij het heeft laten weten. Hij had het volgens een andere manier moeten doen die door heel wat mensen als veel kwetsender zou worden ervaren, maar hij had moeten aanvoelen (middels gedachten lezen) dat die andere manier de betere manier was geweest."
Dit topic is heel goed voor mijn relatie. Ik ga mijn vriendin straks op mijn blote knietjes bedanken dat ze niet zo godsingewikkeld is, er niet van uitgaat dat ik gedachten kan lezen en gewoon aangeeft wat ze wil en wat ze niet wil.