Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:20

vienna1987 schreef:
Zijn dan wel allemaal mensen die niet in de wel bekende hokjes denken.

:)*

Er zijn wel meer verbanden tussen manier, niveau van denken en buiten hokjes durven stappen.
Hoe meer zekerheden je van jezelf hebt, hoe minder je die van hokjes nodig hebt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:23

Resistance schreef:
Overigens zijn relaties bij minderjarigen met leeftijdsgenoten ook niet altijd even gezond. :+ Lees: zware depressie en PTSS. Het is niet zo dat een relatie met een ouder persoon perse ongezond is en een relatie met een leeftijdsgenoot niet. Het gaat erom met wíe je die relatie hebt en hoe die relatie is. Leeftijd heeft daar geen drol mee te maken.

Dat heeft niks te maken met de leeftijd van je partner. :P

Mijn vriend is trouwens 2 jaar ouder, ik zou liever geen vriend boven de 25 hebben. Ik merk dat die dan in een andere fase van het leven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:31

MarlindeRooz schreef:
Resistance schreef:
Overigens zijn relaties bij minderjarigen met leeftijdsgenoten ook niet altijd even gezond. :+ Lees: zware depressie en PTSS. Het is niet zo dat een relatie met een ouder persoon perse ongezond is en een relatie met een leeftijdsgenoot niet. Het gaat erom met wíe je die relatie hebt en hoe die relatie is. Leeftijd heeft daar geen drol mee te maken.

Dat heeft niks te maken met de leeftijd van je partner. :P

Mijn vriend is trouwens 2 jaar ouder, ik zou liever geen vriend boven de 25 hebben. Ik merk dat die dan in een andere fase van het leven zitten.

Dat is precies wat ik duidelijj probeer te maken in dat bericht. :+

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:38

Ik vind HC helemaal niet irritant.
Het is een andere kijk, ik vind het wel fris zo tussen alles heen.
En wat betreft meningen doordrukken daar zijn er meer van die daar een handje van hebben, ik niet uitgezonderd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:18

Huertecilla schreef:
De vraag blijft waarom dan een serieuze relatie met alle standaard[b] erbij horende geneuzel?
Heb jij een trauma overgehouden aan een eerdere relatie HC? Je reageert altijd als door een wesp gestoken als dit soort onderwerpen wordt aangeboord?

Ik associeer een relatie absoluut niet met 'geneuzel' maar goed, dan heb ik ook gewoon een GOEDE relatie :)*.

Cer

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:26

Dat is niet wat hij zegt Sees...

Hij geeft aan dat men zich niet zou moeten laten leiden door wat 'men van oudsher gewoon is' of wat maatschappelijk geaccepteerd wordt.. want laten we wel wezen, vaak word een leeftijdsverschil, of te jonge mensen of te oude mensen door de 'maatschappij' niet geaccepteerd als serieus.

Dus terecht: waarom iets standaards (als in 'wat men vind dat je moet doen') in plaats van iets doen waar je je goed bij voelt.. 10 jaar jonger, 10 jaar ouder, als tiener, als bejaarde, gelijke sexe etc.. maakt niet uit..
Dat is volgens mij een beetje de strekking van het verhaal :j en daar lijkt mij niks mis mee

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:35

Exact. Zo lees ik het ook hoor. Beetje buiten de hokjes denken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:42

Cer schreef:

Hij geeft aan dat men zich niet zou moeten laten leiden door wat 'men van oudsher gewoon is' of wat maatschappelijk geaccepteerd wordt.. want laten we wel wezen, vaak word een leeftijdsverschil, of te jonge mensen of te oude mensen door de 'maatschappij' niet geaccepteerd als serieus.

Dus terecht: waarom iets standaards (als in 'wat men vind dat je moet doen') in plaats van iets doen waar je je goed bij voelt.. 10 jaar jonger, 10 jaar ouder, als tiener, als bejaarde, gelijke sexe etc.. maakt niet uit..
Dat is volgens mij een beetje de strekking van het verhaal :j en daar lijkt mij niks mis mee

Helemaal mee eens, te dik, te dun, te groot, te jong enz enz
Wie bepaald wat "normaal" is?

En er zijn er zat die in die in dezelfde leeftijd zitten en uit elkaar gaan...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:52

Cer schreef:

Dat is wel wat hij schrijft ;-). Dan moet hij eea wellicht eens nuanceren. Hij schrijft letterlijk: waarom zou men een serieuze relatie willen met al het standaard bijbehorend geneuzel. Ik weet niet wat voor ervaring HC heeft of wat hij al als geneuzel zou bestempelen maar volgens mij ervaart het gros van de mensen met een serieuze relatie het niet zo ;). Gelukkig maar :D.
Laatst bijgewerkt door Sees op 26-05-16 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:54

DatBenIkNou schreef:
Exact. Zo lees ik het ook hoor. Beetje buiten de hokjes denken.

Precies.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:55

Of hij moet nuanceren OF mensen moeten niet zo overdreven reageren ;-)
Het heeft samenhang met de posts ervoor...
T is ook maar net wat iemand erin wil lezen... iets met een glas en de hoeveelheid ofzo.. :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:06

Nou Cer het zou wel helpen als hij geen dingen op zou schrijven die hij niet bedoelt ;).

Nogmaals; hij schrijft het zelf letterlijk. Ik verzin het niet ;). Dáár reageer ik op. Als hij een serieuze relatie niet met standaard geneuzel zou associëren, waarom schrijft hij het dan wel op?

Anyway, volgens mij trekt men zich sowieso geen ene hol aan van wat de wet of de maatschappij voorschrijft ;). En in de liefde is dat ook alleen maar goed denk ik. Alhoewel ik het niet slecht vind dat er toch een wet is die poogt minderjarigen te beschermen.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:12

Hmm, volgens mij heb ik het ook al eerder over hokjes gehad
Is dat nu ook wel juist het probleem samenleving denkt in hokjes, want dat is makkelijker en volgens sommige functioneert het dan ook beter. Daarmee vallen een aantal buiten de boot en wordt sociaal en soms ook door de wet niet geaccepteerd..Dat heet dan een beschaving!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:19

Maar wat doet jou zo reageren op 'standaard geneuzel' Sees vraag ik mij af? Die uitdrukking doet mij weinig maar gaan bij jou schijnbaar de nekharen van overeind?
Ik denk dat juist HC behoorlijk duidelijk is in schrijven wat hij bedoeld.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:20

Overigens denk ik wel dat ik voldoe aan"standaard relatie" met standaard geneuzel en ik vind het heerlijk! Had dat vroeger niet gedacht of verwacht dat ik daar geschikt voor zou zijn!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:23

vienna1987 maar dat die mensen die niet aan het hokje voldoen tóch hun hart volgen en toch die partner vinden die dikker/dunner/kleiner/groter/ouder/jonger of whatever is dan zijzelf is dan wel mooi. Al vind ik in het geval van minderjarigen een groot leeftijdsverschil wel discutabel. De wet kan alleen helaas simpelweg niet voorzien in ieder individueel geval dus dat de wet soms kortzichtig lijkt is jammer maar ook logisch?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:26

DatBenIkNou schreef:
Maar wat doet jou zo reageren op 'standaard geneuzel' Sees vraag ik mij af? Die uitdrukking doet mij weinig maar gaan bij jou schijnbaar de nekharen van overeind?
Ik denk dat juist HC behoorlijk duidelijk is in schrijven wat hij bedoeld.

DBIN, ik reageerde niet alleen daarop ;). Krijg alleen geen feedback van HC, hoeft ook niet want daar spreek ik hem waarschijnlijk te persoonlijk voor aan (my bad :o ).

Mijn nekharen gaan dus, als je alles leest, niet alleen daarvan overeind staan :D. Echter over die opmerking en mijn post daarop vallen mensen en dan komt de spotlight er nogal op te staan.

Wat ik gewoon niet begrijp (maar misschien ben ik daar te simpel voor) is, nogmaals, áls HC het volgens jullie niet zo bedoelt als dat hij het schrijft, waaróm schrijft hij het dan zo expliciet op?

Niks mis met vragen om uitleg toch? Die krijg ik alleen niet van hem en alles wat andere mensen daarover zeggen, net als wat ik dénk dat hij bedoelt, is giswerk ;).

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:37

Sees schreef:
vienna1987 maar dat die mensen die niet aan het hokje voldoen tóch hun hart volgen en toch die partner vinden die dikker/dunner/kleiner/groter/ouder/jonger of whatever is dan zijzelf is dan wel mooi. Al vind ik in het geval van minderjarigen een groot leeftijdsverschil wel discutabel. De wet kan alleen helaas simpelweg niet voorzien in ieder individueel geval dus dat de wet soms kortzichtig lijkt is jammer maar ook logisch?

Helemaal eens hoor!
Ik irriteer me alleen aan dat ouders zo over het gevoel heen kunnen gaan en gelijk niet serieus nemen, verbieden.Of aan kinderen die dat zelfde doen bij de oudere generatie.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:41

Nou, moet ik wel zeggen en ik besef dat dit hypocriet is. Als mij dochter 15 is en ze komt thuis met een man van 45 en ze zegt "dit is mijn vriend". Denk ik dat ik toch wel moet slikken

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:41

Maar waarom triggert het een aantal mensen zodanig dat wordt gezegd dat hij irritant is?
Er wordt gezegd: hij zegt altijd hetzelfde en nog wat dingen.

Jullie doen dat zelf ook, het is een herhaling van gezegdes.

Maar jullie praten naar over HC.
Zo praat hij niet over jullie, hij doet geen persoonlijke aanvallen.

Dus er zijn wat mensen die het voor hem opnemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:44

JE zit nog niet zo lang op bokt A3a1. De "frustraties" van bokkers jegens HC zijn opgebouwd over de jaren. ;) HC gaat ook wel eens over de lijn met zijn uitspraken en dan doet ie het vaak ook meteen goed... Dusdanig goed dat het blijft hangen of je wil of niet.
:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-05-16 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:45

vienna1987, dat doen ouders inderdaad vaak :D. Ik denk alleen wel met de beste bedoelingen echter is de uitwerking ervan vaak wat minder. Ik kan me voorstellen dat je je als ouder kapot schrikt als bijvoorbeeld je zoon van 15 een relatie krijgt met zijn lerares van 39 :o. Is dat terecht, ja IK denk van wel maar dat moet je misschien wel per geval bekijken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:49

Ik kan Vienna wel goed begrijpen. Zelf ben ik nog alles behalve mama maar minderjarigen meet zwaar meerderjarigen is sociaal minder geaccepteerd en dat begrijp ik wel.

Verder vind ik leeftijd geen fiets uitmaken als de relatie verder goed is en je samen op een lijn zit. Zelf heb ik een relatie met iemand die 6 jaar ouder is. Dat is niks bij mensen die relaties hebben met iemand die misschien wel 20 jaar ouder is maargoed. Ik merk er in ieder geval niets van en dat werkt blijkbaar beter dan relaties met 'leeftijdsgenoten' voor mij. :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:38

A3a1 schreef:
Maar waarom triggert het een aantal mensen zodanig dat wordt gezegd dat hij irritant is?
Er wordt gezegd: hij zegt altijd hetzelfde en nog wat dingen.

Hij doet het in ieder topic dat ook in maar in de verte over zijn stokpaardje gaat. En hij gaat vaak nog wel verder dan hier. Vreemdgaan moet niet alleen kunnen, het is bijna een morele plicht. En als het een ander kwetst: boeie, moet die ander maar rekening met jou houden! Altijd weer komt hij met zijn mantra: loop je banketstaaf achterna. Dat hangt mensen zwaar de keel uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:47

A3a1 schreef:
Maar jullie praten naar over HC.
Zo praat hij niet over jullie, hij doet geen persoonlijke aanvallen.

Nee das waar. Hij doet geen persoonlijke aanvallen.. Nooit gedaan ook. Mensen worden niet bekrompen, kortzichtig, stumpertjes of dom genoemd. Het is wel duidelijk dat je nog niet zo lang op Bokt meevaart. Of je moet een vriend(inne)tje van hem zijn. Ik denk dat als ze op Bokt een lijst uitdraaien met meest gefoeide gebruikers HC zeer eenzaam boven aan staat!

Het maakt niet uit welk aspect er van een relatie bekeken wordt in een topic. HC komt vanzelf wel een keer om de hoek om op zn HC-driaans het hele topic vol te spammen om de messias uit te hangen. Wippen doe je overal en met iedereen en als je dat niet wil ben je een stumper en vul maar in..

Yeah right..

En zo gaat het oorspronkelijke onderwerp altijd weer verloren.

Ik ga er dan ook thans geen woorden meer aan vuil maken ook.