Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:03

Als je ziet dat je het niet gaat redden om je afspraak van 12u te halen, dan bel je gewoon op voorhand om te vragen of het wat later mag? Anderhalf uur nadien bellen vind ik persoonlijk niet echt netjes. Je bent thuis gebleven voor niks, als ze eerder wat hadden laten weten was je die tijd niet kwijt geweest aan nutteloos wachten. In het ergste geval had ze een appje of berichtje kunnen sturen, weet ik veel...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:07

Precies! Helemaal eens met Varekaj!

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:26

Ik ben dus op het punt gekomen dat de prijs overeen is gekomen en dat ik het geld moet overmaken.
VAn een Belgische bank naar een Nederlandse bank.
Verkoper geeft aan dat zijn rekeningnummer NLRABO... is, maar mijn online bank neemt dit niet als een IBAN.
Heb verkoper een mailtje gestuurd of het niet per toeval alleen NL... moet zijn en dat de BIC code dan de code van zijn bank is. Maar weet iemand hier misschien raad op?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:28

Er moet normaal gesproken tussen NL en RABO nog een tweecijferig nummer staan, is dat er?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:28

NL (dan nog een cijfer zoals bijv 21) en dan RABO en een 0. Dan de rest van het rekeningnummer

Dus NL21RABO0......

Weet niet of het standaard bij iedereen nummer 21 is. Zou iig niets overmaken tot je er 100% zeker van bent dat het klopt. :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:30

Moet het niet NL..RABO zijn? Na de NL twee cijfertjes. Die kreeg ik tijd geleden door en werkte wel.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:30

Nee, tussen NL en RABO staan geen cijfers meer... Na de RABO staan 10 cijfers, beginnend met een 0

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:31

Dan moet je daar even naar vragen, want daar horen wel cijfers tussen! Na RABO komt nog een 0 inderdaad, en dan het rekeningnummer.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:33

Heb even een mailtje gestuurd, als het dat niet is neem ik de gok maar en rij ik er gewoon heen. Dan maar 2 uur tijdverlies

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:37

er moet inderdaad na de NL nog 2 cijfers komen (dit is niet voor iedereen hetzelfde. Is een 'rekensom' van het rekeningnummer)
Hier zou je het rekeningnummer in kunnen vullen om te kijken wat het juiste IBAN is.
https://omnummertool.overopiban.nl/

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:48

_mexx_lady_ schreef:
Nee, tussen NL en RABO staan geen cijfers meer... Na de RABO staan 10 cijfers, beginnend met een 0

Tussen NL en RABO0 staan wel cijfers
Voorbeeld;

NL70RABO0123456789

XGabyvkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:49

-O- Leuk topic!
Ik verkocht een hackney.. Daar heb ik ook veel rare mensen op gehad.. Ik vond het sneu voor het beestje. Er kwam een stel kijken man van +-50 jaar dus ik dacht zit wel goed. Hele marktkraam aan spullen mee gebracht om te kijken of het paard schrikt. Vind het eerlijk gezegd niet gek dat een pony schikt van een zak met klap spul..
We hebben ze maar weg gestuurd

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:01

Hier ook een goede ervaring, deken gevonden welke ik al langer zocht, maar te duur was.
Deze was ook nog behoorlijk aan de prijs, verkoper gevraagd of er ruimte tot onderhandelen was, dat was er, ze deed 1/3 vd prijs af, nog even nav dit topic gecheckt of hij niet ooit gerepareerd was :D , geld overgemaakt en deken wordt morgen verwacht...
Dit alles in een tijdsbestek van 2 dagen, daar hou ik van :o

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:06

Hier de trailer ook verkocht erg blij mee.
Veel minder als dat ik er voor gehoopt had maar goed.

Nu de advertentie maar om gegooid naar een menwagen, aangezien er net €6 afgeschreven was.

Niet geheel netjes maar vind het zonde van het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:10

Kan je gewoon terug laten storten he en dan je adv verwijderen :P

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:59

Varekaj schreef:
Als je ziet dat je het niet gaat redden om je afspraak van 12u te halen, dan bel je gewoon op voorhand om te vragen of het wat later mag? Anderhalf uur nadien bellen vind ik persoonlijk niet echt netjes. Je bent thuis gebleven voor niks, als ze eerder wat hadden laten weten was je die tijd niet kwijt geweest aan nutteloos wachten. In het ergste geval had ze een appje of berichtje kunnen sturen, weet ik veel...

nou inderdaad. En dat was dus ook de reden dat ik er niet achteraan ging bellen....iedereen kan wel ff iets laten weten. Mens had ook een air van jewelste....dikke doei zeg.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:36

Hier ook weer een opdringerig type, dan ben ik er al gauw klaar mee.
Heb eind van de middag iemand een mail gestuurd over iets met de vraag wat hij incl verzenden wilde hebben. Kreeg begin van de avond antwoord met zijn prijs, die las ik een uur later ofzo.
Nog geen 3 uur later weer een mail of ik al wat weet zodat hij evt ook verder kan.
Heb maar terug gestuurd dat ik er nog even over nadenk maar dat hij ze niet hoeft vast te houden voor me.
Fijn dat er ook verkopers zijn die wel snel reageren maar je kunt iemand toch wel even de tijd geven om na te denken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:47

Nja 3 uur is miss wel erg kort maar als er nog andere zijn snap ik dat ook wel weer '+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:54

XGabyvkeulen schreef:
-O- Leuk topic!
Ik verkocht een hackney.. Daar heb ik ook veel rare mensen op gehad.. Ik vond het sneu voor het beestje. Er kwam een stel kijken man van +-50 jaar dus ik dacht zit wel goed. Hele marktkraam aan spullen mee gebracht om te kijken of het paard schrikt. Vind het eerlijk gezegd niet gek dat een pony schikt van een zak met klap spul..
We hebben ze maar weg gestuurd

Zo iemand hebben wij ook al eens gehad, niet met spullen maar met aanrakingen, mens greep ineens naar een achferbeen en vond het raar dat het paard toen uit reflex naar achter trapte..

Ik zou het wel mooi vinden dat je iets zo snel verkoopt als iemand niet op komt dagen en ze het achteraf toch willen, misschien leren ze ervan en laten ze de volgende waarbij ze iets willen kopen niet zitten omdat het toch niet helemaal uit kwam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:12

Kamertje wordt morgen afgeleverd dus ik ben blij! Kreeg nog netjes een appje ook nog als bevestiging dat het morgen komt. Erg prettig :)

Maar man, je hebt er rare tussen zitten.. Had gemailed voor een ander, heel gaaf kamertje maar die kon pas eerste week mei opgehaald worden. Nouja mij prima, vraagprijs was netjes dus mail gestuurd dat ik d'r graag de vraagprijs ervoor wilde geven en een evt aanbetaling ook wel wilde doen. Krijg k een mail terug dat ze ook andere geinteresseerde had dus dat ze die eerst ging mailen met de mededeling dat er iemand was die de vraagprijs wilde bieden. Met andere woorden, kon ik er wss 'per mail' tegenop bieden.. En ja hoor, van de week een mail 'iemand biedt 250, biedt jij nog hoger als de ander dan niet biedt istie voor jou!' Maar vriendelijk medegedeeld dat ik inmiddels een ander kamertje heb gekocht... Gekkenhuis.. Mooi je prijs opdrijven op die manier..

Kamertje staat inmiddels nog steeds op mp :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:20

Hahaha het was te proberen _O-

Vind dat ook wel een vreemde manier hoor. Als ze zo graag hadden willen bieden had dat ook op mp zelf gekund haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:21

haha dat is wel heel brutaal ja zo op bieden

hier de trailer ook nog niet verkocht, maar goed heeft geen haast, ding is helemaal nieuw en heel , ga zeker niet onder mijn vraagprijs zitten zeg, ..
ook mensen ja iik bied 600 kom hem meteen halen , ehm nee ... staat toch 1000 ? dus nee dan laat ik hem wel staan ..

hoop dat de deken morgen komt dan luxje

en met het paardje tja... soms heb je er van die mensen tussen zitten dan denk je waar zit je verstand? en wat zoek je in vredesnaam haha, wel goed dat je ze weggestuurd heb

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:15

Ja, van die mensen die op een heel opzichtige manier de prijs op willen drijven! :')

Vorige week was ik op zoek naar een iPad, deed een bod wat even hoog als de vraagprijs was, zegt die dame: "ik heb al een bod op de vraagprijs, als je er overheen gaat is hij voor jou!"

Right, dan verkoop je hem lekker aan de andere bieder!

Hij staat er nu nog! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:20

Ja vind het toch wat bijzonder. Prima als je er meer voor wil maar zeg dat dan gewoon :') vind het niet erg als iemand toch een hogere prijs wil maar niet met zulke mails :') Vond het een heel leuk kamertje, maar als je na 2 weken nog een mail terug stuurt of ik hoger wil bieden, zoek 't dan maar uit :')

En krijg er nu een veel leuker kamertje voor :') dus maar goed ook :') is wel wat duurder maar wordt gebracht dus mag nog steeds niet klagen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:23

idd ik zeg het altijd gewoon, van nee sorry lager als dit ga ik niet
weten mensen meteen waar ze aan toe zijn