Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:02

Sheran schreef:
Als mijn kat een mens aan zou vallen kwam hij niet los buiten.

Maar niet iedereen denkt zo. :)*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:04

Victory-Boy schreef:
Sheran schreef:
Als mijn kat een mens aan zou vallen kwam hij niet los buiten.

Maar niet iedereen denkt zo. :)*

`Die van ons doet dat niet`.
En dat zijn katteneigenaren, hondeneigenaren en vaders en moeders die zo redeneren. `die van ons doet dat niet`.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:18

verootjoo schreef:
Dan zet je toch zo'n geluidsding neer die hoge geluiden uitzendt waardoor ze niet komen. Er zijn oplossingen zat :j

Hahaha, dan jaag ik gelijk mezelf weg. Ik haaaaat die dingen, dat doet me zo'n zeer hahaha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:21

Machie schreef:
verootjoo schreef:
Dan zet je toch zo'n geluidsding neer die hoge geluiden uitzendt waardoor ze niet komen. Er zijn oplossingen zat :j

Hahaha, dan jaag ik gelijk mezelf weg. Ik haaaaat die dingen, dat doet me zo'n zeer hahaha

Aha, het werkt dus ook tegen mensen! Interessant! }>

Gouden tip voor mensen met lastige buren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:24

Machie schreef:
verootjoo schreef:

Nee want jij bent er dan niet :)* het ging over de momenten dat katten blijkbaar zo slim zijn om alleen te komen als er geen mensen zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:31

Machie schreef:
verootjoo schreef:

Inderdaad ja, haha!
Helaas zijn veel anti katten middelen ook niet fijn voor honden, dus dan houd het al op als je zelf een hond hebt.

Gianti

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:43

Zo glipte een buur kat zo bij mij naar binnen en schrok van mijn kleine hond... dat hij mijn hond in mijn huis wou aanvallen..

Ga je in gesprek met eigenaar en krijg je te horen "tsja in de vorige buurt mocht hij van mensen wel naar binnen"... leuk voor je, maar ik heb geen behoefte elke keer eerst deur op kier te doen om te checken of dat beest voor de deur zit...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:37

Moderatoropmerking:
Een opmerking tussendoor: de discussie gaat nu al geruime tijd voornamelijk over het houden van katten en de perikelen daar omheen. Hier is echter ook een centraal discussietopic voor op BB: [BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten Uiteraard kan het hier ook langskomen, maar de uitgebreide discussie over dit onderwerp kunnen jullie beter voeren in het daarvoor bestemde topic. Op die manier blijft die discussie centraal en kan dit topic gebruikt worden voor algemene discussie/andere aspecten van hetzelfde onderwerp.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:40

Ik zag vanmiddag trouwens iets; een kind kreeg zijn zin niet in de winkel en trok verschillende zakken chips uit de schappen. De moeder greep meteen in *\o/*
Heel vaak worden jankende kinderen in winkels, restaurants en openbaar vervoer genegeerd, waar ik me echt aan kan ergeren. Als die methode nou eens zou helpen was het wat anders, maar ik heb geen zin om in de bus een uur naast een kind te zitten dat maar niet kan ophouden met janken en krijsen. Baby's zijn een ander verhaal natuurlijk...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:12

Als ik dat vroeger deed kreeg ik een tik voor mijn kont met de woorden, zo, dan heb je wat om voor te huilen. Geloof me, het was zo over. Ik vind al dat geitenwollensokkengedoe (Ppffff wat een woord) ook niet goed hoor, kinderen weten vaak echt niet waar ze aan toe zijn omdat ze geen grenzen hebben.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:21

Precies wat mijn moeder deed, hoevaak ik wel geen correctie klappen heb gehad :') Het liefst riep ik er nog achteraan 'Lekker, nog maar een keer!'. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik nooit meer mee mocht om boodschappen te doen...

Of kinderen die 'jij' tegen een volwassene/oudere zeggen, vind ik zó onfatsoenlijk klinken. Mijn schoonzus zegt ook altijd 'jij' (of naja, 'do' in het fries) tegen mijn ouders, moest ik vroeger eens wagen :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:18

Wij waren zaterdag uiteten.
In het gedeelte waar wij zaten was het erg rustig omdat er net een grote groep mensen weg was.
Dus veel plaats.
Er zat er tafel met ook drie kinderen.
Van drie tot een jaar of zeven.
Die gingen rennen om de lege tafel.
Maar een rondje en toen grepen de ouders al in. En zonder mokken luisterde de kinderen.
Echt waaauw. Dat dat ook nog kan. :)

We maken te vaak anders mee.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:24

Precies, ik denk dat ouders te snel bang zijn om voor andere mensen 'te streng' over te komen, terwijl ik persoonlijk liever zie dat ze de kinderen wat harder aanpakken met resultaat, dan ze maar te negeren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:33

Aedema schreef:
Of kinderen die 'jij' tegen een volwassene/oudere zeggen, vind ik zó onfatsoenlijk klinken. Mijn schoonzus zegt ook altijd 'jij' (of naja, 'do' in het fries) tegen mijn ouders, moest ik vroeger eens wagen :o

Maar respect zit niet in het gebruik van de woorden, maar in het respecteren van de wens van de ander / wat gebruikelijk is. Als de omgeving zo is dat 'je' gebruikelijk is, dan is dat geen probleem en bewijst het niets, behalve dan dat je dus de normale omgangsvormen van die omgeving in acht neemt. En dat is prima :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:40

Aedema, je schoonzus mag in jouw ogen geen 'jij' tegen je ouders zeggen? Waarom niet?
Ik vind kinderen die 'u' tegen hun ouders zeggen raar, klinkt heel afstandelijk.
Overigens vind ik dat kinderen tegen volwassenen die ze niet kennen altijd 'u' moeten zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:43

Aedema schreef:
Precies wat mijn moeder deed, hoevaak ik wel geen correctie klappen heb gehad :') Het liefst riep ik er nog achteraan 'Lekker, nog maar een keer!'. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik nooit meer mee mocht om boodschappen te doen...

Mijn moeder zou de schoonkinderen uitlachen als ze u tegen haar zouden zeggen denk ik :o die wil eigenlijk al niet dat de kleinkinderen u zeggen, maar ik wil eigenlijk wel dat mijn kind dat doet :P

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:47

Wij zijn niet opgevoed om 'jij' tegen je ouders of welke ouderen dan ook. Wij noemen ze of gewoon bij voornaam/achternaam, of zeggen 'u'.
Ik zeg geen 'u' tegen mijn ouders, ik zeg altijd 'Heeft mem (mama) gezien wat er op facebook stond?' bijvoorbeeld. Dit doe ik ook bij oudere collega's en tegen cliënten zeg ik 'u'.
Doordat wij dit gewend zijn vind ik het heel raar klinken als mijn ouders anders worden aangesproken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:53

Aedema schreef:
terwijl ik persoonlijk liever zie dat ze de kinderen wat harder aanpakken met resultaat, dan ze maar te negeren.

Een klassiek 'vals dilemma'. Doen alsof dit de enige twee opties zijn is misleidend. Er is namelijk een derde weg: effectief aanpakken.

Het klinkt een beetje alsof je zegt 'ik zie liever iemand flink aan een slof sjorren, dan dat je een paard z'n gekkigheid mag blijven uithalen.'
Maar dat zijn helemaal de afwegingen niet - de simpele oplossing is om gewoon goed te rijden, zonder grofheid maar met inzicht, consequent, duidelijk in wat je wilt. Dan heb je geen slof nodig EN heb je geen paard dat gekkigheid uit hoeft te halen.

(En als je heel toevallig een paard treft dat niet genoeg reageert op consequent en duidelijk zijn (en dat zijn er niet zoveel), dan is het werk voor de professionals, niet voor onkundig gebruikte grofheid.)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:59

Shadow0 schreef:
Aedema schreef:
terwijl ik persoonlijk liever zie dat ze de kinderen wat harder aanpakken met resultaat, dan ze maar te negeren.

Een klassiek 'vals dilemma'. Doen alsof dit de enige twee opties zijn is misleidend. Er is namelijk een derde weg: effectief aanpakken.

Het klinkt een beetje alsof je zegt 'ik zie liever iemand flink aan een slof sjorren, dan dat je een paard z'n gekkigheid mag blijven uithalen.'
Maar dat zijn helemaal de afwegingen niet - de simpele oplossing is om gewoon goed te rijden, zonder grofheid maar met inzicht, consequent, duidelijk in wat je wilt. Dan heb je geen slof nodig EN heb je geen paard dat gekkigheid uit hoeft te halen.

(En als je heel toevallig een paard treft dat niet genoeg reageert op consequent en duidelijk zijn (en dat zijn er niet zoveel), dan is het werk voor de professionals, niet voor onkundig gebruikte grofheid.)

Oh nee dat bedoel ik echt niet, ieder kind is verschillend. Ik bedoel alleen dat ik liever heb dat mensen er daadwerkelijk wat aan (proberen) te doen, dan het kind maar de hele boel bij elkaar laten schreeuwen en doen alsof er niets aan de hand is. Dát is waar ik me aan erger.
Opvoeding van kinderen heb ik geen verstand van, dus ik ga ook niet doen alsof ik dat wel weet.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:16

Shadow0 schreef:
Maar respect zit niet in het gebruik van de woorden, maar in het respecteren van de wens van de ander / wat gebruikelijk is. Als de omgeving zo is dat 'je' gebruikelijk is, dan is dat geen probleem en bewijst het niets, behalve dan dat je dus de normale omgangsvormen van die omgeving in acht neemt. En dat is prima :j

Helemaal mee eens!

Een voorbeeld hiervan is bij ons dat mijn vriend wat vrijer is, op dag 1 dat hij bij mijn ouders thuis kwam nog net niet voor zichzelf koffie zette, ze beide met 'je' en 'jij' aanspreekt, en ook gerust wat slechte grappen maakt. Overigens zijn wij zelf ook opgegroeid met 'je' en 'jij', en dat voor de hele familie inclusief opa's en oma's. Hij heeft wel ontzettend veel respect voor mijn ouders, gaat voor ze door het vuur en heeft echt een goede band met ze. Als hij er is hebben ze altijd een goed gesprek met elkaar, wordt er goed naar elkaar geluisterd, etcetera.

De vriend van mijn zusje is daarentegen heel anders opgevoed, daar peinzen ze er niet over om 'je' en 'jij' te zeggen, en als hij dat bij mijn ouders zou doen zou zijn eigen vader hem daar ook echt op afrekenen. Mijn ouders hebben hem meerdere keren gezegd danwel gevraagd om ze gewoon te tutoyeren maar dat doet hij echt niet. Echter vind ik hem op andere manieren dan weer minder respect tonen, door bijvoorbeeld nooit echt goed op te letten als iemand wat vertelt, vaak krijg je halverwege je verhaal een 'hèh?', helpt hij nergens in mee en bedankt hij bijvoorbeeld nooit echt ergens voor. Dat zijn voor mij en naar mijn mening dan juist weer de dingen waaruit respect blijkt :j

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:19

Precies; dankjewel en asjeblieft zeggen zijn wij ook mee opgevoed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:19

Maar dat heeft dus ook te maken met het feit dat je gewend bent Fries te spreken Aedema. Jij zegt: 'heeft mem dat of dat gedaan/gezien". Maar ik zou zeggen: 'mam, heb je dat gezien?"

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:12

Ja precies, misschien heeft dat er ook wel mee te spelen. Waar jullie 'je' zeggen zeg ik 'mem'.
Haalt niet weg dat ik het nog steeds 'raar' vind van mijn schoonzus, die is ook fries namelijk. Het is niet zo dat ik het vreselijk onfatsoenlijk vind, ik vind het gewoon netter klinken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:51

ik vind het juist onpersoonlijker klinken, als in tegen 3de persoon spreken :)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:44

Tsja, voor mij zal het wel gewenning zijn. Ik ben zo opgevoed dus voor mij is het normaal, voor jullie dus niet.