Sheran schreef:Als mijn kat een mens aan zou vallen kwam hij niet los buiten.
Maar niet iedereen denkt zo.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Machie schreef:verootjoo schreef:Dan zet je toch zo'n geluidsding neer die hoge geluiden uitzendt waardoor ze niet komen. Er zijn oplossingen zat
Hahaha, dan jaag ik gelijk mezelf weg. Ik haaaaat die dingen, dat doet me zo'n zeer hahaha
Machie schreef:verootjoo schreef:Dan zet je toch zo'n geluidsding neer die hoge geluiden uitzendt waardoor ze niet komen. Er zijn oplossingen zat
Hahaha, dan jaag ik gelijk mezelf weg. Ik haaaaat die dingen, dat doet me zo'n zeer hahaha
het ging over de momenten dat katten blijkbaar zo slim zijn om alleen te komen als er geen mensen zijn. Machie schreef:verootjoo schreef:Dan zet je toch zo'n geluidsding neer die hoge geluiden uitzendt waardoor ze niet komen. Er zijn oplossingen zat

Het liefst riep ik er nog achteraan 'Lekker, nog maar een keer!'. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik nooit meer mee mocht om boodschappen te doen...

Aedema schreef:Of kinderen die 'jij' tegen een volwassene/oudere zeggen, vind ik zó onfatsoenlijk klinken. Mijn schoonzus zegt ook altijd 'jij' (of naja, 'do' in het fries) tegen mijn ouders, moest ik vroeger eens wagen
Aedema schreef:Precies wat mijn moeder deed, hoevaak ik wel geen correctie klappen heb gehadHet liefst riep ik er nog achteraan 'Lekker, nog maar een keer!'. Waarschijnlijk was dat ook de reden dat ik nooit meer mee mocht om boodschappen te doen...
Of kinderen die 'jij' tegen een volwassene/oudere zeggen, vind ik zó onfatsoenlijk klinken. Mijn schoonzus zegt ook altijd 'jij' (of naja, 'do' in het fries) tegen mijn ouders, moest ik vroeger eens wagen
die wil eigenlijk al niet dat de kleinkinderen u zeggen, maar ik wil eigenlijk wel dat mijn kind dat doet
Aedema schreef:terwijl ik persoonlijk liever zie dat ze de kinderen wat harder aanpakken met resultaat, dan ze maar te negeren.
Shadow0 schreef:Aedema schreef:terwijl ik persoonlijk liever zie dat ze de kinderen wat harder aanpakken met resultaat, dan ze maar te negeren.
Een klassiek 'vals dilemma'. Doen alsof dit de enige twee opties zijn is misleidend. Er is namelijk een derde weg: effectief aanpakken.
Het klinkt een beetje alsof je zegt 'ik zie liever iemand flink aan een slof sjorren, dan dat je een paard z'n gekkigheid mag blijven uithalen.'
Maar dat zijn helemaal de afwegingen niet - de simpele oplossing is om gewoon goed te rijden, zonder grofheid maar met inzicht, consequent, duidelijk in wat je wilt. Dan heb je geen slof nodig EN heb je geen paard dat gekkigheid uit hoeft te halen.
(En als je heel toevallig een paard treft dat niet genoeg reageert op consequent en duidelijk zijn (en dat zijn er niet zoveel), dan is het werk voor de professionals, niet voor onkundig gebruikte grofheid.)
Shadow0 schreef:Maar respect zit niet in het gebruik van de woorden, maar in het respecteren van de wens van de ander / wat gebruikelijk is. Als de omgeving zo is dat 'je' gebruikelijk is, dan is dat geen probleem en bewijst het niets, behalve dan dat je dus de normale omgangsvormen van die omgeving in acht neemt. En dat is prima