Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:25

Cathy (uitspraak keetie) wordt

Kathy
Katy
Katie
Keetie
Caty
Chaty :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:28

rumay schreef:
Wees nou eerlijk als mensen een lastige naam hebben is het toch zo gebeurd dat je iets niet goed schrijft of uitspreekt, het is dus niet te horen of het Lysanne met een i of y is of Dorine met ie of ine.

Nee. Maar als ik "met ie en ee" (ine) er bij zeg en mensen alsnog -ien schrijven. Argh 8)7

Mijn achternaam heeft een voorvoegsel: van. Echt ónwijs exotisch. Daarom wordt het natuurlijk ook zo vaak weggelaten.

Mijn ruin heeft een IJslandse naam. Paar jaar geleden meldde ik aan stalgenoten dat ik een wedstrijd zou gaan rijden op [paard z'n officiële naam]. "Wie is dat dan?!" "Da's vos zoals hij bij het stamboek heet" :P

Mijn katjes thuis heten Juju ([dzjudju]) en Maj ([maj]). Oké, niet de meest doorsnee namen. Wordt vaak joejoe en ma.... euhh... hoe heet ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 01:36

Of als ik van cliënten een antwoord op een mail krijg waarin ik doodleuk "Yanoe" word genoemd :') Ten eerste is dat een minder logische spelling van mijn naam in het engels, ten tweede sloot ik mijn mail af met mijn naam en ten derde staat het in zowel m'n emailadres als in m'n handtekening bij emails :') En dan doen ze het nog fout!

lor1_1984

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 02:44

Ik vraag ook niet voor niets hoe iemand precies heet en hoe je het spelt als ik een voor mij nieuwe naam hoor of een naam met tig variaties in de spelling of uitspraak. :)

Zo maakte ik kennis met een Serra, schrijf je dus als Zehra.
Kristel, Christel, Crystal ben ik ook al tegengekomen idem voor diverse Nikki's en hun variaties en ga zo maar door.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 06:11

Mijn naam is S eline, met een S, niet met een C. En toch schrijft iedereen dat met een C (om nog maar te zwijgen van de accenten die de niet-franstalige belgen overal aan willen toevoegen)

Tegenwoordig stel ik mij zo voor: Ik ben Seline, zoals Celine Dion maar dan met een S (en dan nog met een C opschrijven eh...)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 06:15

Mijn naam word ook vaak verkeerd geschreven..

Sigrid...

Word siegrit of siegrid

Dus ik spel t altijd..das standaard riedel..:-)