Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:17

Gaat goed al dat sparen.
Hier potje helaas weer leeg. Ongeluk komt in meervoud.
Eerst met auto iets te hard over de rotonde omdat mijn remmen het niet meer deden,dus naar de garage, daarna pony stokkreupel dus dierenarts, andere auto voor zijn grote verplichte beurt en apk, en vorige week de koppakking uit mijn auto dus met spoed op zoek naar een andere auto. En dat allemaal in de afgelopen maand.
Oef dat deed wel even flink pijn zo'n grote uitgave.. Dagdag spaarcenten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:23

Rottig is dat. Als het een voor een komt kost het hetzelfde maar doet het toch minder pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:45

Ah dat is toch altijd zo? Je hebt 1 kleine tegenslag en hup, plots staan er nog een aantal in de rij waar je niet onderuit kan. Doei centjes...

Sinds vorige week probeer ik te besparen op elektriciteit door de was aan een rekje in huis te drogen ipv de droger. Vandaag heb ik dan de verwarming aangepast: slechts 19° ipv 21° en van 8 tot 20u ipv 6 tot 22u. Scheelt 4u per dag en 3°. Kruip ik gewoon lekker onder een fleece dekentje of met kersenpitjes in bed :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:59

Jeetje, met een dag als vandaag heb ik de verwarming niet eens aan gehad :o.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:45

Ik moet ook een beetje zuiniger gaan leven. Dus gewoon echt standaard 50 euro per week.
Komende maand kom ik 300 euro tekort in m'n inkomsten. Hoop dat ik m'n spaarcentjes niet aan moet breken anders dan voor m'n schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:47

Hier staat ze automatisch, dus als het onder de 19° zou zakken tussen 8 en 20u zou ze aanspringen. Denk niet dat ze vandaag is aangeslagen, meestal is het hier warmer. Vooral in de namiddag hebben we zon in de woonkamer met veel ramen, dan komt de warmte goed binnen. In de zomer lekker fris in huis, in de winter aardig warm zonder al te veel gestook.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:40

Mavelle schreef:
Joh als je het even niet kan betalen doe je toch een wat goedkoper cadeau? Of desnoods zeg kje dat ze het tegoed houdt. Helemaal een zus zou daar begrip voor moeten hebben!

Het is een verassing waar ik al 2 jaar mee rond loop en nu al meerdere manden aan het plannen ben . Iets op bestelling laten maken. Ik ontzeg liever mezelf wat meer dan ik dit niet kan geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:05

Je kan het toch ook een maandje later geven? Denk dat je zus al helemaal blij is met het nieuws dat er een speciale verrassing aan zit te komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:20

Spaardoel auto is bijna bereikt. Volgende spaardoel: Vakantie Londen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:38

Mijn huidig spaardoel: mijn blinde potje gewoon propvol krijgen :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:13

Ik ( eigenlijk wij) spaar voor in de toekomst te kunnen verhuizen naar een huisje met een tuin. We zitten nu in een appartement wat ook goed is, maar door gezinsuitbreiding mis ik echt die tuin. Zodat we op een warme zomerdag gezellig kunnen ontbijten buiten en onze zoon zich naar hartenlust kan uitleven in de tuin zonder dat we buitenshuis moeten gaan.
Nu gaat het even wat moeilijker omdat er wat minder binnen komt omdat ik thuis zit, maar anders proberen we toch maandelijks 150 euro te sparen en bv ook de eindejaarspremie en stuk vakantiegeld te sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:40

Niobe schreef:
Ik spaar ook tegenwoordig. Een aantal jaren geleden raakte ik werkloos, terwijl ik net mijn paard had gekocht. Daarnaast nog een aantal stomme beslissingen gemaakt (lees: nog steeds een gat in de hand met minder inkomen), dus heb ik mezelf nogal in de nesten gewerkt.
Nu ben ik daar inmiddels uit gelukkig, mede doordat ik nu een fulltime baan heb. Dat heeft nu als gevolg dat ik zoveel mogelijk op de spaarrekening wil hebben en moeite heb een shirtje van 20 euro te kopen :') Geen geld (en zelfs schulden) hebben is echt niet tof, zacht gezegd. Ik wil die situatie nooit meer meemaken.

Oei, jou situatie is wel heel verhelderend.

Ik snap wat je bedoelt met dat shirtje, ik heb dat ook heel erg vaak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 18:42

Ik ben echt zo blij dat ik als het nodig was mijn ouders had die mij hielpen.... Ik heb gelukkig goed kunnen sparen en nooit schulden gehad. Ik heb het wat dat betreft echt wel goed voor elkaar... ben zelfstandig.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:03

hier hard aan het solliciteren volgende maand krijg ik mijn laatste zak geld ik word in juni 18 en kreeg iedere drie maanden zak geld vanaf mijn 18de niet meer vind ik ook absoluut niet erg

daarvan moet ik nog een theorie boek halen en een kattenmand de rest wat ik over hou gaat op mijn spaar rekening

ik hoop echt enorm dat ik word aan genomen ergens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:20

Varekaj, goede investering dus. Hier waren we ook aan het kijken voor een stuk weiland, maar de prijs daarvan is 73500/hectare. Ietsjes duurder dus. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:13

Pardon? 73500 voor een hectare :wow: En dan dacht ik dat ze hier al gek werden met prijzen rond 50000-60000... Zit er per toeval goud in de grond ofzo?

In 2011 heb ik mijn weiland gekocht van iets meer dan 60 are, incl (bagger) omheining, waterput en 2 schuilstallen. Het stuk waar ik nu op zit te azen, is 34 are, met enkel een prikkeldraad omheining aan 3 kanten. En daar vragen ze 1/10 minder voor dan wat ik 5 jaar terug heb gegeven voor mijn stukje land...
Mijn bod is afgewezen, ze vonden het te weinig. De notaris gaat nu navragen wat hun minimumprijs is die ze willen, maar ik vertik het om meer te geven dan 50000/ha (huidige vraagprijs is ongeveer 56000/ha).

Edit: het is wel opvallend dat landbouwgrond tegenwoordig minder duur gaat dan weidegrond. Vlakbij ligt er een stuk maïsveld te koop, van dezelfde eigenaar als van bovenstaand stukje weiland. Voor 1ha11 vragen ze maar 40000. Dit is wel verpacht maar goed. Scheelt toch een hoop. Gewoon omdat ze weten dat er meer en meer paardeneigenaren zitten te zoeken naar een eigen stukje grond. Een weilandje van 50a huren kost je hier tegenwoordig ook al makkelijk 200/maand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:13

Morgen ga ik dan eindelijk m'n schoenen halen. Hopelijk zijn er modellen in de sale nog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:15

Geloof dat wij maar weer geld van de spaarrekening moeten halen, baby is duurder dan wij samen aan boodschappen :+ (voeding is 150 euro per maand :oo )

Gelukkig wel straks geld terug van de belastingdienst! *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:22

Hier is het echt zo duur.
http://www.zltovastgoed.nl/, en dan zoeken op Bergeijk, Eersel, Waalre en Riethoven.
Alleen de laatste is nu weiland. Eerder stond er nog een stuk in Eersel te koop, die was ook duurder als het perceel in Riethoven per m2 en is werkelijk waar waardeloze natte grond.
In Waalre spant de kroon met 1 perceel van 80000/hectare.
Helaas kan ik geen linkjes rechtstreeks plaatsen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:48

Ik kom even meelezen en posten... Eens kijken of ik wat inspiratie en motivatie op kan doen hier.

Huidige situatie: Werkloos, wel een tijdelijke klus te pakken, maar bij lange na niet genoeg om uit de WW te komen. Ik solliciteer dus ook lekker door. Ik heb mijn zorgverzekering in 1 keer betaald, maar mogelijk komen er wel kosten bij. (fysio, GGZ ivm angststoornis). De gemeentelijke heffingen zijn allemaal zo'n beetje geweest, volgens mij moeten alleen de waterschappen nog komen met hun heffing. Mijn vakantiegeld (vanaf mei tot februari) moet ik nog krijgen en ook mijn eerste periodiek WW komt nog. Ik heb absoluut te klagen met mijn spaarrekening, maar in de toekomst wil ik echt eens een huis kunnen kopen, mijn motorrijbewijs etc etc etc. Ofterwijl: Er mag wel iets naar dat potje toe.... Afgelopen maand ging alles er alleen maar af omdat er nog geen uitkering was, de verzekeringen betaald moesten worden en de heffingen er nog eens lekker overheen kwamen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:11

Ben ook nog steeds werkloos, gelukkig wel 2 sollicitaties waarvan ik bij 1 alvast door ben naar de laatste ronde en dan een andere waar ik volgende week op gesprek mag. Tussendoor werk ik (heel af en toe) als hostess voor evenementen. Maar ben bewust kieskeurig :o

Heb van de notaris de minimale prijs gehoord die ze willen voor dat stuk grond, nou, dat wordt 'm dus niet. Heb laten weten wat mijn maximale prijs was en alvast bedankt voor de informatie en tijd die hij erin gestopt heeft. Zou me oprecht verbazen als daar nog een overeenkomst uit voortkomt.
Per toeval een ander stuk grond gevonden, ook niet zo ver af, aan dezelfde vraagprijs en 10 are groter. Snel gaan kijken... Op zich valt het qua omheining mee. Staat vol knotwilgen dus palen hoeven er bij wijze van spreken amper te komen maar pffft... paar stukken overwoekerd met bramen, zompig en nat, knotwilg die om ligt en andere met afgebroken takken, volgens mij al jaar of langer niks aan onderhoud gedaan. Ideaal als zomerweiland volgens mij, maar twijfel of ik het opknapwerk er wel in wil stoppen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:44

Ik kan, als ik mijn 2 paardjes verhuis, 125 euro per maand besparen (en dus meer sparen ).... tis nogal niet wat :wow:

Moet er nog even over nadenken

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:31

Ik volg ook!!
Ik heb altijd moeite met sparen gehad, kom uit een milieu waar er altijd meer uitgegeven werd dan er binnen kwam. Daarbij altijd het rond het minimum geleefd qua inkomen. Ik leef nu van een uitkering (arbeidsongeschikt) maar wil toch graag wat uurtjes werken en zal er dan enkele tientjes op vooruit gaan, alle beetjes helpen!
Ik woon sinds februari samen. Heb sinds die tijd dus de helft minder vaste lasten en nog het e.a. terug gekregen. Dat is nadat ik nog wat aan mijn vriend terug betaald heb naar de spaar gegaan. 1 april ben ik jarig, wat ik daarvoor aan cash krijg gaat ook naar de spaar. Deze maand even wat krapper omdat ik nog een deel belasting moet betalen. Vanaf mei kan ik (voor mijn doen) loos gaan! Dan kan ik zo'n €200 per maand naar de spaar doen. In mei ook vakantiegeld en in juni verwacht ik nog een héél leuk bedrag aan stookkosten terug te krijgen. Al met al heb ik dan een redelijk mooi reserve potje :j

Ik pin eigenlijk alles maar ben nu van plan toch iets van cash in mijn portemonnee te doen en kleingeld (€0,50 en €1,00) in een pot te gaan doen. Lijkt me super tof zo blind sparen :))

Momenteel 'geniet' ik van de mannen die geheel 'gratis' onze badkamer slopen en weer opknappen. Lang leve huren *\o/* Al is kopen onze grootste wens. Nog even sparen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:43

Als je gaat werken met een uitkering zal je er niet op vooruit gaan. Ik werk zelf met m'n Wajong erbij en elk tientje dat ik extra verdien word ik het dubbele op gepakt. Extra uurtjes mag ik niet werken want dan word ik gekort. Ik zeg het niet graag maar je kan beter gewoon alleen maar thuis zitten dan heb je het nog het beste.
Ik zou gewoon stoppen met pinnen en een vast bedrag per week in je portemonnee doen. Dan kan je van het geld wat je over hebt in een envelopje doen. Zo spaar je ook makkelijker

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:56

Ik weet niet of ik het goed zeg, maar jij zit nog in de oude Wajong Purny? Correct me if I'm wrong!!
Ik heb Wajong 2010 en mag dus bij verdienen. Het is zeker geen vetpot en ik zal er inderdaad niet veel op vooruit gaan . Ik ga er alleen op vooruit als ik boven het minimum inkomen zal verdienen (heb ik een jaar gedaan) maar dat zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren.
Maar thuis zitten is geen optie. Sowieso heb ik arbeidsvermogen dus ik zal braaf mee moeten doen aan de trajecten die het UWV aanbied. Maar ik wil ook niet thuis zitten. Ik kan met de nodige aanpassingen prima een uurtje of 20 werken :)

Ik denk dat ik het 50/50 ga doen. Een deel pinnen en een deel cash. Opzicht pin ik niet veel maar vind het fijn om geld op de rekening te hebben voor onvoorziene overboekingen of bijv. het opladen van mijn OV. Dingen die ik voor mezelf wil kopen kan ik dan wel cash betalen :j En wat je zegt, wat over is in een dichte spaarpot!