Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:42

Hier gisteren ergernissen ten top.
Wegens gladde sporen reed nog maar 50% van de treinen tussen alphen ad. rijn en gouda.
Fijn al dus een half uur te laat volgens planning, komen we op Alphen, trein hoort door te rijden naar leiden.. Mochten nog niet vertrekken, prima. Paar minuten later de omroep dat de trein helemaal niet meer zal gaan rijden, want er is geen plek in leiden?!? :o

Weer een nieuwe voor op de bingo kaart, inmiddels hebben we deze week al weg kunnen strepen:
- Geen treinen want spoorboom gaat niet dicht
- Gladde sporen
- Trein mag niet verder want Leiden heeft geen plek vrij

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:29

_Yasmine_ schreef:
Wegens gladde sporen reed nog maar 50% van de treinen tussen alphen ad. rijn en gouda.
Fijn al dus een half uur te laat volgens planning, komen we op Alphen, trein hoort door te rijden naar leiden.. Mochten nog niet vertrekken, prima. Paar minuten later de omroep dat de trein helemaal niet meer zal gaan rijden, want er is geen plek in leiden?!? :o

Weer een nieuwe voor op de bingo kaart, inmiddels hebben we deze week al weg kunnen strepen:
- Gladde sporen

Ben ik nou blond of zijn dit best logische redenen?
Eerste twee is gewoon gevaarlijk... Treinen en (nood)remmen is al niet de beste combinatie namelijk.
En dat laatste komt doordat er in Nederland al zó veel treinen zijn. Soms past 't gewoon niet.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:37

LoveBodin schreef:
_Yasmine_ schreef:

- Gladde sporen

Eerste twee is gewoon gevaarlijk... Treinen en (nood)remmen is al niet de beste combinatie namelijk.
En dat laatste komt doordat er in Nederland al zó veel treinen zijn. Soms past 't gewoon niet.

Zijn ook normaal prima redenen hoor, maar het gaat op dit traject zo ongehoord vaak fout... Dat ook heel logische dingen inmiddels strontvervelend zijn. :o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:38

LoveBodin schreef:
_Yasmine_ schreef:

- Gladde sporen

Jij bent niet blond, sommige mensen zijn nou eenmaal niet snel tevreden als het iets is waar ze geen grip op hebben :)
Maarja dat is het risico van reizen met het ov!

magda_90

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:57

Logisch of niet als het wekelijkse kost is mogen ze zich wel achter de oren krabben lijkt mij.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:03

magda_90 schreef:
Logisch of niet als het wekelijkse kost is mogen ze zich wel achter de oren krabben lijkt mij.

Gewoon een oprechte vraag :)
Weet jij wel wat er allemaal achter schuilt om een trein te laten rijden?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:05

_sharonnn schreef:
magda_90 schreef:

Gewoon een oprechte vraag :)
Weet jij wel wat er allemaal achter schuilt om een trein te laten rijden?

Nee, maar dat interesseert me dan oprecht ook niet. Enige wat ik me afvraag is waarom bepaalde trajecten nu eenmaal vaker fout gaan. Gouda- Alphen is altijd gezeik. Dat is een rustige lijn waar alleen die trein komt, weinig wissels etc. Rotterdam c. - Uitgeest is bijvoorbeeld zo goed als altijd op tijd, dat lijkt mij juist een moeilijkere verbinding. . }:0
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 28-10-15 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:05

Nee, weet jij hoe vervelend is als je wekelijks steeds te laat komt?

Dat het OV gevoelig is, is algemeen bekend maar als iets met regelmaat fout gaat, kan dat toch beter? :o?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:11

Het is jammer dat jullie er geen begrip voor tonen, want het is nou eenmaal niet makkelijk om alles goed te kunnen regelen :n

Als je wekelijks te laat komt, lijkt het me dat je zelf ook iets zou kunnen aanpassen toch? :)

Maar we dwalen af van het onderwerp..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:14

magda_90 schreef:
Nee, weet jij hoe vervelend is als je wekelijks steeds te laat komt?

Dat het OV gevoelig is, is algemeen bekend maar als iets met regelmaat fout gaat, kan dat toch beter? :o?

Met de drukte op het net is het eigenlijk een wonder dat het zo vaak goed gaat.
Er hoeft maar iets heel kleins fout te gaan en de boel loopt in de soep, een wisselstoring is al genoeg om de hele dag ellende te veroorzaken.
Zie het als een steentje dat je in het water gooit, ook al is het midden in een plas de golfjes bereiken uiteindelijk de kant.
zo kan het dat op een lijn waar niets aan de hand is de treinen toch vertraagd zijn omdat er aan de andere kant van het land iets mis gaat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:15

Waar lees jij dat er geen begrip wordt getoond? Als ik wekelijks iets fout doe, moet ik mijzelf ook eens achter de oren gaan krabben, waarom zou het OV dat niet mogen doen? Of waarom zou je daarom onbegrip tonen?

Het wekelijkse te laat is niet voor mij op toepassing, maar door dit soort dingen komen andere groepen mensen vast wel regelmatig te laat.

[edit] Ik snap dat het complex is. Maar ik snap niet dat het OV hier niets mee kan, er moet imo ruimte voor verbetering in zitten. Kijk maar naar de winter. De eerste vertragingen zijn er al met glad spoor. Maar in Duitsland blijft zelfs alles met sneeuw op tijd rijden (aldus mijn familie die afhankelijk van OV is rondom de zuidelijke steden). Dat is gewoon oprechte interesse en géén onbegrip.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:21

MayDayParade schreef:
Als je heerlijk in het zonnetje op een bankje op de trein zit te wachten, en er iemand recht naast je komt zitten en een sigaret opsteekt ;(

En als mensen hun jas voor dat scherm in de sprinter hangen (dat scherm waar op staat waar de trein op welke tijd stopt)

Je hebt toch een mond gekregen? Als het een niet roken gedeelte is kan je ze gewoon verzoeken weg te gaan. :P En die jas kan ook weg. :P

Ik heb vandaag een uur!!! gedaan over iets wat maar 20 min hoort te duren. (7 min met de trein en 10 min bus)
Omdat de trein vertraging had, de aansluiting niet meer gehaald kon worden en de bus die ik daarna nam sloot aan op een andere bus en die reed niet. :') %)

Maar omdat ik een sollicitatiegesprek had was ik suuuper op tijd vertrokken, dus ik was op de minuut precies op tijd. :+ Terwijl ik 35 min te vroeg zou moeten zijn als alles normaal ging. %)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-10-15 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:23

Tja een groot deel van het probleem zit hem in de drukte op het net en een ander groot deel in geld.
Met voldoende geld kan men meer preventie onderhoud plegen en meer beveiliging aannemen om kopperdiefstal tegen te gaan bijvoorbeeld.
Minder druk wordt het niet of er moet spoor bij en daar is je raad het al geen geld voor.
Al met al is het er in het OV met de privatisering niet beter op geworden.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:36

Grootste verschil tussen NL en Dld is denk ik ook dat er hier zo súperveel treinen rijden...

Maar ik kan je zeggen, zelfs in Finland hebben ze op de eerste sneeuwdag storingen. Want ja, ook daar kunnen wissels vastvriezen. En daar hebben ze echt extreem weinig wissels. En reden ook veel minder treinen :+

Idd, als ik een toets oid heb, vertrek ik een half uur eerder. Is niet chill nee, om half zeven 's ochtends in de trein zitten. Maar goed, that's life.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:41

Je kan ook gaan wonen waar je studeert haha.

Maar serieus, ik heb 6 jaar met de trein Ommen - Zwolle gedaan (lijn Emmen - Zwolle) en daar was weinig gezeik mee. De keren dat ik niet op school kon komen zijn op 2 handen te tellen.

Maar in Utrecht is het ALTIJD feest.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:43

Toen de machinist zich buitensloot _-:(
Altijd fijn, al half uur op mijn trein moeten wachten na een lange vermoeiende dag stage.
Sta je op een station zonder wc/kiosk of wat dan ook.
Stapt de machinist van de trein ervoor uit om weer terug te gaan..
Sluit die zich buiten |o

Moest er van weet ik waar een sleutel komen.. Meneer ging ondertussen lekker sigaretten roken...
Uit eindelijk 2 uur later thuis dan de planning.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:51

Simpel yasmine:') 1 spoor. dat was zelfs al toen ik nog in alphen woonde (en dat is inmiddels 10 jaar geleden)

Ik heb er nog 1
Een doos van een buschauffeuse die de bus te ver de berm inrijd waardoor wij de passagiers de bus uit de modder kunnen duwen _/-\o_ ... irritatiefactortje :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:01

Ik rijd nu al jaren het traject Ede-Arnhem en valt me op dat die trein eigenlijk 99,9% van de tijd rijdt. Dus mensen, ik zou zeggen, verhuis naar Ede en ga werken in Arnhem :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:05

Selina schreef:
Ik rijd nu al jaren het traject Ede-Arnhem en valt me op dat die trein eigenlijk 99,9% van de tijd rijdt. Dus mensen, ik zou zeggen, verhuis naar Ede en ga werken in Arnhem :+

Maar als het mis is is het goed mis -O-
Vorig jaar bijna een examen gemist omdat er ineens helemaal niks reed en natuurlijk geen bussen ingezet.
Mama is vanuit der werk mij komen ophalen en naar school gebracht...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:14

MarlindeRooz schreef:
MayDayParade schreef:
Als je heerlijk in het zonnetje op een bankje op de trein zit te wachten, en er iemand recht naast je komt zitten en een sigaret opsteekt ;(

En als mensen hun jas voor dat scherm in de sprinter hangen (dat scherm waar op staat waar de trein op welke tijd stopt)

Je hebt toch een mond gekregen? Als het een niet roken gedeelte is kan je ze gewoon verzoeken weg te gaan. :P En die jas kan ook weg. :P

Ik heb vandaag een uur!!! gedaan over iets wat maar 20 min hoort te duren. (7 min met de trein en 10 min bus)
Omdat de trein vertraging had, de aansluiting niet meer gehaald kon worden en de bus die ik daarna nam sloot aan op een andere bus en die reed niet. :') %)

Maar omdat ik een sollicitatiegesprek had was ik suuuper op tijd vertrokken, dus ik was op de minuut precies op tijd. :+ Terwijl ik 35 min te vroeg zou moeten zijn als alles normaal ging. %)

Huh, jij hebt naar eigen zeggen 40 minuten vertraging en bent vervolgens 35 minuten later dan je gepland had? Daar gaat ergens iets mis :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:23

Lillian__ schreef:
Simpel yasmine:') 1 spoor. dat was zelfs al toen ik nog in alphen woonde (en dat is inmiddels 10 jaar geleden)

Ik heb er nog 1
Een doos van een buschauffeuse die de bus te ver de berm inrijd waardoor wij de passagiers de bus uit de modder kunnen duwen _/-\o_ ... irritatiefactortje :j

Zo hebben wij weleens met z'n allen een boom van het spoor mogen slepen :Y) Lang leve de dieseltreinen! *\o/*

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:36

Selina schreef:

Heb ik toch anders ervaren in de vier jaar dat ik op traject de Klomp-Deventer reisde (via Arnhem dus).
Hoe vaak ik mijn overstap naar Deventer wel niet gemist heb omdat de trein niet op tijd reed, bizár vaak. Maar goed, ik was dan een halfuurtje te laat in college, nog geen probleem op zich. Tenzij er gewoon überhaupt geen treinen reden, want dat is ook vaak genoeg voorgekomen. :+

De twee 'leukste' verhalen zijn toch wel dit:
- De trein voor ons had een hond aangereden. Ik was vijf (!) treinen eerder vertrokken omdat ik een tentamen had (vijf treinen staat met een halfuursdienstregeling gelijk aan 2,5 uur te vroeg). Uiteindelijk rende ik 1 minuut voordat de tentamenzaal definitief zou sluiten naar binnen. Wel op tijd dus, maar behoorlijk stressvol :+
- Een andere keer heb ik ruim een uur en een kwartier stilgestaan door blikseminslag vlak vóór station Ede-Wageningen (ik kon het station bijna zien). Mochten we eindelijk naar Ede-Wageningen, reed de trein niet verder en mocht ik gezellig in de stromende regen wachten op een bus die een uur later kwam en toen ongeveer moest zwemmen om naar Veenendaal te rijden :')

Verder ben ik eigenlijk altijd degene die begrip heeft voor vertragingssituaties en die de lol er ook wel van kan inzien. Laatst toen die goederentrein was gestrand in Utrecht en ik écht heel graag naar huis wilde heb ik daardoor wel lekker van het mooie weer en de zon kunnen genieten. Maar zeker situaties met aanrijdingen met personen, heb ik alle begrip voor. Kan me dan eerlijk gezegd nogal ergeren aan mensen die daar heel boos om worden, kan ik in zulke situaties niet goed tegen. O:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:40

Nou moet ik wel zeggen dat als Ede-Arnhem niet rijdt dit meestal komt door een aanrijding. :o
Nu in een jaar 2x meegemaakt.
Arnhem-Veenendaal gaat wel vaker mis hoor, vaak rijdt de trein niet verder dan Ede oid. Wel vaak 2 min vertraging maar ach. Ik mag in ieder geval niet klagen want m'n vrienden die naar Utrecht moeten hebben veel vaker problemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:48

Tink89 ik had nog 5 minuten verdwaal speling er bij gedacht want ik loop altijd verkeerd. :')

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:55

Selina schreef:
Nou moet ik wel zeggen dat als Ede-Arnhem niet rijdt dit meestal komt door een aanrijding. :o
Nu in een jaar 2x meegemaakt.
Arnhem-Veenendaal gaat wel vaker mis hoor, vaak rijdt de trein niet verder dan Ede oid. Wel vaak 2 min vertraging maar ach. Ik mag in ieder geval niet klagen want m'n vrienden die naar Utrecht moeten hebben veel vaker problemen.

Wolfheze..
Jij hebt wel precies geluk met je traject inderdaad, ik heb zo vaak gehad dat de trein wel naar Ede ging maar niet verder dan dat. :+