Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:20

gett schreef:
Allemaal baby's of zwangere mensen om me heen :+

Maar eerst een fatsoenlijke jongen vinden :)

Juist dat heb ik dus ook, zonder vriend kom ik sowieso al nergens haha. Maar ja waar vind ik toch die ene?

_Linn_

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 22:04

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 20:24

Fleur hoe is het met jou?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:50

Met mij gaat het.
Heb er met vlagen nog wel erg last van de gebeurtenissen.
En gezamenlijke vrienden van ons hebben net een kleine gekregen. Op dezelfde dag dat de vader van mijn vriend is overleden.
Dus momenteel is het vooral hectisch..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 00:03

Oh pff sterkte ermee!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 01:28

Dankjewel.
Vandaag is de uitvaart geweest, t was een erg lange dag, maar wel een mooie uitvaart.
Heb me goed in kunnen houden en niet mm ogen uit mm kop gejankt :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:35

Hi, mag ik mij hier ook melden?!

Hier ook in deze voorbereidende fase.
Huis is gekocht, moet alleen nog gebouwd worden :+ .. Hopelijk is het voor het eind van het jaar af.
Daar dus nu heel druk mee bezig, dus dat leidt wel een beetje af.
Maar oh, wat duurt het mij allemaal te lang.... Heb echt weinig geduld en wil er het liefst nu al wonen, kan echt niet meer wachten...
Verder gaan met ons leven, een echt eigen huis, een fatsoenlijk huis, met vele mogelijkheden.

Situatie als volgt:
Beide 28 jaar, al 10,5 jaar samen, beide een fulltime baan, ik met vast contract, vriend niet.
Huis is dus onderweg, wonen nu nog in een huur huisje met maar 1 slaapkamer en veel te weinig ruimte, dus moeten echt even wachten op het huis.

Iedereen verwacht dat zodra huis klaar is, wij zwanger zijn. Maar hier nog niet gestopt met de pil (vind ik stiekem doooooood eng), en je weet natuurlijk nooit wanneer het je gegund is.

Plus dat bijna al ons spaargeld in het huis is gaan zitten, wil toch ook nog wel een buffer hebben voor de eerste tijd... Dus verstandig gezien zouden we moeten wachten tot de financien weer een beetje bijgetrokken zijn.

Feiten zien er goed uit dus, maar geestelijk nog wel echt in de voorbereidende fase, waarschijnlijk ook omdat ik het al een aantal jaar wegdruk, omdat het niet kan qua huis.

Maar oh, wat vind ik het spannend... Ik wil heel graag, maar die angst/onzekerheid... Ik kan zo honderd x per dag van gedachten veranderen. Het ene moment denk ik " we beginnen nu alvast, je weet toch nooit hoelang het duurt voordat je zwanger bent"... andere moment ben ik nog zo met mijzelf bezig en weet ik dat we er nog niet aan toe zijn.

We vinden de kindjes van vrienden (1 van 2,5 en 1 van 1,5) echt super super leuk, maar hebben alleen een keer opgepast in de avond. Dan slapen ze. Ik heb wel veel oppas ervaring van vroeger, maarja dat is tig jaar geleden en totaal anders op die leeftijd.
Maken ze verder wel veel overdag mee, maar nooit echt dagen achter elkaar.

We hebben het er heel veel over, plagen ook elkaar met feitjes en weetjes " he schat, geef jij de kleine even te eten :') "..
Dit gaat onbewust en is denk meer om ons geestelijk voor te bereiden. Namen weten we al, echt belachelijk :o .....

Maar oh, die eerste stap om er daadwerkelijk aan te beginnen, dat word een hele moeilijke.
Wil de zekerheid van de pil niet opgeven, maar weet dat je (meestal) niet zwanger word als je aan de pil bent :+ ...

"Kunnen we dit wel, zijn we hier klaar voor, je hele leven veranderd, wat prachtig zo'n klein hummeltje, hoe zou het voelen om zwanger te zijn, hoe zou de omgeving reageren, zo'n klein kindje word ook groot, wat een verantwoordelijkheid, stel het duurt nog jaren om zwanger te worden (krijg ik "haast" met mijn 28 jaar)"...
Dit zijn maar een paar van de duizenden gedachten/hersenspinsels die door mijn hoofd gaan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 11:05

Lastig is het hea Judith! Wel fijn dat jullie een huis hebben zeg! Ik kan je hier geen raad in geven want ik ben nog lang niet zo ver haha.

Ik heb de laatste tijd weer echt heel erg 'last' hiervan. Overal om me heen zie en hoor ik dingen over zwangerschap en baby's enzo, echt veel erger dan eerst. Maar mijn situatie is nog steeds hetzelfde (geen vriend, thuiswonend, studie...) dus bij mij is het nog lang niet zo ver maar man wat heb ik er last van haha.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:27

Ja Judith ik ken je twijfels, hier dus ook. Eigenlijk "moet" het voor mij niet nù direct onmiddellijk (al zou ik ook niet in paniek schieten moest mijn vriend vanavond zeggen dat hij hier ook wel erg over nadenkt), maar ergens die angst dat als ik met mijn 27 en een half jaar nog lang wacht het misschien helemaal niet snel gaat...en misschien willen we geen 1 maar 2...en die 2de wil ik ook niet aan beginnen drie maanden na de eerste dus daar moet ik dan ook weer rekening mee houden....klinkt misschien heel stom om er aan te denken maar dat speelt dan ook soms in mijn hoofd :+ .
En daarnaast als ik al begin moet ik eerst vanwege mijn pil een risico geeft voor foetussen een half jaar ermee stoppen voordat ik überhaupt mag beginnen...dus als we morgen beslissen we gaan er voor, moeten we nog sowieso een half jaar wachten voordat we er echt aan kunnen beginnen.

Linn, ik weet niet of de rest het ook heeft maar ik word dus écht doodgegooid met reclame over zwangerschapstesten van clearblue :+ . Alsof het er om gedaan wordt :+ . En ik zie ook veel babys en zwangerschappen om me heen. Niet geheel onlogisch natuurlijk op mijn leeftijd. Tien jaar geleden zag ik overal dingen over studeren en school. Nu is mijn vriendengroep ouder dus zijn dit de onderwerpen. En mijn huidige vriend heeft ten opzichte van mijn ex ook een pak meer vrienden en kenissen, waardoor ik langs zijn kant ook veel meer hoor "die is zwanger".

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 20:09

Oh ja ik zie ook regelmatig op Facebook een advertentie over clearblue of een pagina over zwangerschap oid voorbij komen. ..alsof ze het er om doen ofzo haha

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:44

Whahaha ja bekend

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:50

Je beginpost klinkt erg bekend voor me. Het lijkt me ook wel erg leuk dat huisje, boompje, beestje idee.

Ik ben nu 22 en heb een vriend en daar is ook alles meegezegd :=

Vriendlief wilt voorlopig geen kinderen, die is te druk bezig met werk en sport. Ook een huisje zit er voorlopig niet in.

Maar als ik mensen met kinderen zie, kriebelt het wel :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:00

Inmiddels al een paar maanden gestopt met de pil, en ik merk wel dat ik stabieler ben in mn hoofd (afgezien van een tijdje terug).
Nu was ik eindelijk ongesteld geworden (6 dagen te laat, wat een spanning zeg...) dus ik de huisarts weer gebeld voor een spiraal..
Blijkt de vrouw die dat doet op vakantie te zijn, eind volgende week zou ze wel weer terug zijn.
Zucht..
Dus vraagt ze me wanneer ik weer ongesteld moet worden.
Tja, geen idee. Deze keer was 6 dagen te laat, de keer daar voor was na de miskraam, en ik weet niet hoeveel tijd tussen de miskraam en eerste menstruatie heeft gezeten.
Oja, lastig. Bent u altijd onregelmatig?
Normaal gezien niet nee, maar ja, die miskraam he...
Oja Oja Oja

Dus nu gaat ze me over 2 weken weer bellen ofzo.
Waarom weet ik niet precies want ik moet gewoon weer wachten op mn volgende ongesteldheid..
Misschien dat ik het lot zelf maar weer in handen neem en in tussen tijd weer aan de pil ga..
Ik ben benieuwd of ik iets ga merken..

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:37

_Linn_ schreef:
Oh ja ik zie ook regelmatig op Facebook een advertentie over clearblue of een pagina over zwangerschap oid voorbij komen. ..alsof ze het er om doen ofzo haha

Haha herkenbaar!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:57

Oh vriendin van mij is vanmorgen bevallen van haar zoontje Lucas! Stond eigenlijk voor vrijdag op de planning (geplande keizersnede door stuitligging) maar vanmorgen braken haar vliezen opeens.

Binnenkort op kraamvisite dus!

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:08

_Linn_ schreef:
Oh vriendin van mij is vanmorgen bevallen van haar zoontje Lucas! Stond eigenlijk voor vrijdag op de planning (geplande keizersnede door stuitligging) maar vanmorgen braken haar vliezen opeens.

Binnenkort op kraamvisite dus!

Gefeliciteerd!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 20:46

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb nog steeds heel erg 'last' van mijn kinderwens.
Ik zit nu al een paar weken aan de bank gebonden doordat ik mijn enkel gebroken had en geopereerd moest worden. Zit dus veel tlc op tv te kijken en daar komt ook elke dag het programma one born every minute. Ja misschien moet ik dat soort programma's niet opzoeken but I can't help it.
Zit verder nog steeds in hetzelfde schuitje: geen vriend, studerend (nu door mijn pootje nog half jaar langer), thuiswonend....Dus het gaat voorlopig nog niet gebeuren en dat frustreert me.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:45

Hier hetzelfde als bij jou. Alles schreeuwt: MAAK EEN BABY :')
Ik zei laatst nog tegen vriendlief: we doen er nu vast 1 en dan over 10 jaar... nu kan dat nog. Hij werd gek van me!

Nog twee weken tot mijn puppy (als het goed is) geboren wordt. Ik hoop dat dat voorlopig de eierstokken koest houdt.
ik heb de echo van het hondje ook op de achtergrond van de laptop geïnstalleerd :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:55

Hier schreeuwt ook nog alles om een baby. We hebben wel net een huis gekocht en krijgen over 27 dagen de sleutel, dat tempert het allemaal een beetje.

Mijn vriend is nu op vakantie en ik mis hem echt vreselijk, haha. Maar gek genoeg wil ik nu alleen maar meer en sneller baby's maken. :')

En eigenlijk wil ik ook eerst trouwen en dan pas kindjes proberen te krijgen, maar aan de andere kant denk ik dan ook weer dat ik dan nog langer zou moeten wachten. :') mijn vriend is de aankomende jaren denk ik nog niet van plan om op zijn knie te gaan. :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:03

Fee_ echt het feest der herkenning. Gelukkig weet mijn vriend wel dat ik eigenlijk echt eerst wil trouwen. Dus ik heb hem al eens een tijdsplan voorgeschoven zoals ik het wilde en wat hij wanneer moest vragen! :+ grapje natuurlijk.
Ik haat verrassingen, maar dé vraag mag zeker een verrassing zijn.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:07

Ik heb ook al gezegd dat als hij te lang wacht ik het wel ga vragen. Toen kreeg ik gelijk de vraag terug, wat ik lang zou vinden. Tsja dat weet ik eigenlijk zelf ook niet. :')

Bij ons gaat alles snel, na de tweede date ben ik al zo goed als bij hem gaan wonen, nu een jaar en paar maanden verder en krijgen dus over een kleine maand de sleutel van ons koophuis.

Dus wanneer de volgende stap komt, geeeeen idee. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:10

_Linn_ schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik heb nog steeds heel erg 'last' van mijn kinderwens.
Ik zit nu al een paar weken aan de bank gebonden doordat ik mijn enkel gebroken had en geopereerd moest worden. Zit dus veel tlc op tv te kijken en daar komt ook elke dag het programma one born every minute. Ja misschien moet ik dat soort programma's niet opzoeken but I can't help it.
Zit verder nog steeds in hetzelfde schuitje: geen vriend, studerend (nu door mijn pootje nog half jaar langer), thuiswonend....Dus het gaat voorlopig nog niet gebeuren en dat frustreert me.

Hier precies hetzelfde, behalve dan dat ik op kamers woon en ook nog eens 6 jaar jonger ben :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:18

Hier ook nog veel 'last'
Pendel nog wekelijks heen en weer 3 uur per reis.
En ben dan ook zo gek dat ik one born every minute ga kijken... En dan in tranen op de bank zitten...
Heb het er nog wel eens over met mn vriend, maar door de miskraam is het een wat beladen onderwerp geworden..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 23:58

Klinkt heel gemeen misschien maar jullie hebben ten minste nog een vriend. ..Daar ben ik ook echt aan toe maar die heb ik ook nog niet. ..ik ben heel erg toe aan het 'vaste' leven. Maar dat duurt nog wel even.

Oh en die puppy hielp bij mij niet tegen die eierstokken haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 00:00

Ja Linn, het is genoeg zo. Operatie 'Help Linn aan de man' wordt NU in gang gezet. Bokt gaat jou helpen!