Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thesserd schreef:Ik weet wel zeker dat IS niet tevreden is met een stukje land. Lad vandaag nog in een artikel dat de hele wereld volgens de geïnterviewde één groot kalifaat moet worden.
Mooi initiatief, dat verwelkomen van vluchtelingen, maar laten we toch wat voorzichtiger zijn...nu blijkt alweer dat er een stuk of 1000 IS strijders meegekomen zijn als 'vluchtelingen', om wanneer de tijd rijp is, overheden te terroriseren.
Ik ben echt van mening dat heel Europa dit probleem bij de wortel aan moet gaan pakken en dat is IS uitroeien op locatie. Daar dus... Het lost zich echt niet zomaar op en zoals te merken is komt alles steeds dichterbij.
Het Koerdische vrouwen leger bereikt al zo veel (check #peshmerga op Twitter). Ik zou zeggen: Europa join forces met Peshmerga.
Misschien wordt het dan minder dweilen met de kraan open zoals nu lijkt te gebeuren.
Maarja, zal wel weer gevoelig zijn ivm Turkije. Politieke geneuzel altijd...
vuurneon schreef:gohya schreef:Het schijnt geen goed idee te zijn om jezelf als gastgezin aan te bieden.
Hoorde ik gister bij het nieuws of Nieuwsuur.
Ik vraag mij ook af hoeveel mensen echt beseffen dat je er voor hele lange tijd aan vast kunt zitten. Het is niet voor een weekje immers.
Als je zelf goed Engels spreekt haal je een stuk van die barriere natuurlijk al weg, maar dan is het maar de vraag hoe goed iemand zich kan uitdrukken in het Engels. Ook hier eentje die heel bang is dat ze je als een soort psycholoog gaan zien en alle oorlogsverhalen aan je gaan vertellen. Persoonlijk zou ik daar echt wakker van liggen... Emmaa_ schreef:Overigens ben ik het er zeker mee eens dat dweilen met de kraan open in dit geval geen goed idee is, en dat het voor iedereen praktischer zou zijn als we het probleem ter plekke aan zouden pakken. De Europese economie wordt niet overspoeld met vluchtelingen en wat je zegt over IS strijders die op deze manier naar Europa komen is zeker waar.
Ik ben echter niet van mening dat dat betekent dat we onze grenzen allemaal maar dicht moeten gooien. Het zijn er (vermoedelijk) 1000 op de tienduizenden vluchtelingen die op dit moment in Europa zitten. De rest heeft imo wel gewoon recht op toegang tot Europa, simpelweg omdat Jordanie, Egypte, Turkije en Libanon al zo extreem vol zitten. In het filmpje dat ik gister plaatste wordt uitgelegd hoe veel vluchtelingen er nou precies in Libanon zitten. Dat zijn er zo veel dat het vluchtelingenkamp daar in 1 klap de 4 na grootste stad (!!) in Libanon is geworden. Stel je even voor hoe moeilijk het is om dat draaiende te houden voor een niet-westers land.
Zo gedraag je je toch niet? Ik zie regelmatig een hoop rotzooi rondom het asielzoekerscentrum hier in de buurt liggen, maar dit slaat toch alles. https://www.facebook.com/rudi.geudens/m ... 797&type=3 LadyMadonna schreef:Zag het net ook langs komen... Ben benieuwd naar het verhaal achter deze foto's, waar ze voor bedoeld zijn werkt iig... Opruien.... En daar wordt ik dan verdrietig van...
8nnemiek schreef:Ik snap helemaal niet waarom asielzoekers zo'n grote huizen nodig hebben..
Een studio of appartementje is toch meer dan genoeg?
Waarom niet gewoon een aantal slaapzalen maken in leegstaande gebouwen, met sanitaire voorzieningen. Totdat het weer rustig is in hun eigen land..
Als ík vluchteling was dan zou ik dolblij zijn met een simpel dak boven mijn hoofd in een veilig land.
Thesserd schreef:Ik snap Annemiek haar reactie wel, waarom helemaal eengezinswoningen en niet gewoon tijdelijk opvangen in gymzalen met sanitair en bedden? Als wij hier weg moeten vluchten vanwege een zeer onveilige situatie en we vragen in Engeland onderdak aan, dan verwacht ik niet voor mijn gezin helemaal een woning voor ons zelf
Daar krijg je pas criminaliteit van..