Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:57

Succes vandaag TS +:)+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:01

Ook van mij succes!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:52

TS succes vandaag!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:03

Zet hem op!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:50

Wauw, bedankt voor alle steun! Ik ga nu richting het stafbureau.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:53

Succes TS! Je bent zo sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:03

Succes zo meteen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:08

Succes TS! Je bent dapper!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:12

Heel veel succes gewenst!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:16

In gedachten zijn we allemaal bij je :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:56

Succes!! Ik hoop dat je met een goed gevoel het gesprek verlaat en dat het je geen naar gevoel geeft.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:39

Pfhoe, gesprek achter de rug! Uiteindelijk is het allemaal goed gegaan, zonder tranen en dichtklappen heb ik gewoon rustig mijn verhaal kunnen doen en antwoorden kunnen geven op vragen. Vanmiddag is er een zelfde soort gesprek met de 'tegenpartij' en op basis van de gesprekken wordt binnen twee weken een beslissing genomen wat betreft consequenties. Na de uitkomst hiervan is het ook mogelijk om een gesprek met hem aan te gaan als ik daar dan nog steeds behoefte aan heb.

Het gesprek heeft ongeveer een uur geduurd, inhoudelijk is het op dit moment een beetje vaag, het moet nog even bezinken. Ik heb geprobeerd zo eerlijk en open mogelijk te zijn en dat is het enige wat ik kon doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:46

Prima gedaan TS. Zolang je maar eerlijk blijft hoeft dat ook geen probleem te zijn. En hoe sta je er nu eigenlijk in? Is je behoefte om hem te spreken er nog steeds?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:59

Goed gedaan hoor! Trots op je! Nu een lekkere kop thee, of een stuk chocolade of een lekker warm bad, of iets anders wat je lekker vind of van kunt ontspannen en het even van je af zetten :) +:)+

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 18:24

slimmerik schreef:
Prima gedaan TS. Zolang je maar eerlijk blijft hoeft dat ook geen probleem te zijn. En hoe sta je er nu eigenlijk in? Is je behoefte om hem te spreken er nog steeds?

Na het gesprek voelde ik vooral een rust. Zij moeten nu beslissen, ik ben zo helder mogelijk geweest in alle feiten en mijn gedachten/gevoelens.

Tja, hoe sta ik er nu in? Totdat er duidelijkheid is over de afloop wil ik in ieder geval niks doen, alleen af en toe telefonisch spreken met mijn vertrouwenspersoon, om te relativeren als het me te hoog zit. Op dit moment heb ik nog wel de behoefte om hem te spreken. Omdat ik wil uitleggen waarom ik zo heb gehandeld en tegelijkertijd duidelijkheid wil hebben over het waarom. Maar dan moet hij daar ook open voor staan en niet onder 4 ogen.
Ook twijfel ik nog of ik ooit mijn ouders in moet lichten. Ik wil dat eigenlijk niet en heb ook geen idee waar ik moet beginnen én ik wil helemaal niet dat zij alle details weten, maar aan de andere kant heb ik thuis nu flink wat wrijving. De laatste tijd ben ik heel erg naar binnen gekeerd en als zij met elkaar praten zak ik weg in gedachten, waardoor ze vervolgens boos reageren als ik geen antwoord geef op een vraag. Nu zal dat over een tijdje wel minder worden, maar ook opmerkingen over school, de persoon in kwestie (waarvan zij geloven dat ik daar een normaal vriendschappelijke band mee heb) en mijn werk volgend jaar (waarvan niet eens meer zeker is of ik daar terugkom) doen nu enorm pijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:47

Misschien moet je heel summier naar je ouders zijn: er is wat trammelant op de opleiding waar ik jullie niet over in kan(mag) lichten omdat het privacy gevoelig ligt. Ben daar erg mee bezig dus sorry voor mijn afwezig gedrag....

En ik zou inderdaad geen gesprek of contact op wat voor een manier dan ook met hem zoeken ..... eerst moet het achter de rug zijn allemaal en misschien heb je dan geen behoefte. Is dat wel zo dan een gesprek met iemand erbij. Je vertrouwenspersoon komt dan denk ik het eerst in aanmerking.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:33

Fijn dat het gesprek goed is verlopen. Knap gedaan.
Wat betreft je thuissituatie: heb je dit besproken met je vertrouwenspersoon? Misschien heeft hij een tip of kan je hierin steunen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 21:34

slimmerik schreef:
Misschien moet je heel summier naar je ouders zijn: er is wat trammelant op de opleiding waar ik jullie niet over in kan(mag) lichten omdat het privacy gevoelig ligt. Ben daar erg mee bezig dus sorry voor mijn afwezig gedrag....

En ik zou inderdaad geen gesprek of contact op wat voor een manier dan ook met hem zoeken ..... eerst moet het achter de rug zijn allemaal en misschien heb je dan geen behoefte. Is dat wel zo dan een gesprek met iemand erbij. Je vertrouwenspersoon komt dan denk ik het eerst in aanmerking.

Ik weet niet of dat voldoende is, dan willen ze natuurlijk meteen weten wat er aan de hand is... En dan krijgen ze het waarschijnlijk er wel uit ook. Voor nu maar even verstand op nul als ze tekeer gaan...

Nee, dat ben ik ook niet van plan op eigen initiatief. Ik wil graag weten wat de afloop is en dan kijken we wel verder. Als hij echt ontslagen wordt is het misschien sowieso geen optie meer. Het liefst heb ik gewoon de directeur erbij als er een gesprek komt en daarnaast eventueel nog de vertrouwenspersoon. Het vreemde is dat ik die directeur natuurlijk alleen als leerling heb gezien en dat het altijd iemand was om vooral niet bij in de buurt te komen, want dan is er wel iets mis. Maar het is een ontzettend vriendelijke man die voor iedereen het beste wil en vooral een veilig schoolklimaat wil creëren. Hij gaf me vanmorgen bij het afscheid nemen ook nog een compliment dat ik het goed had gedaan. Dat betekende wel iets voor me.

senna21 schreef:
Fijn dat het gesprek goed is verlopen. Knap gedaan.
Wat betreft je thuissituatie: heb je dit besproken met je vertrouwenspersoon? Misschien heeft hij een tip of kan je hierin steunen.

Dank je wel!
Dat is een goed idee! We hebben morgenavond weer contact en ik zal het dan inderdaad voorleggen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:52

Je doet het toch ook goed? !!!

Krijg je nog terugkoppeling over wat hij vanmiddag gezegd heeft? Of hij ontkent of
doet alsof zijn neus bloedt?

En voor de rest, onthoudt dat je het Tot dusver al heel goed hebt gedaan. Je hebt wat mensen achter je verzameld die jou steunen. Vertrouw op je eigen kunnen en kracht, dan komt het deel met je ouders vanzelf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:34

Ik ben ook benieuwd of je al iets over hem hebt gehoord, of hij ontkent, of de onschuld speelt, of zegt dat alles enorm is opgeblazen. En heeft hij ook nog geen contact me je gezocht?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 11:00

Nee, volgens mij krijg ik in principe geen terugkoppeling over het gesprek met hem. Ik kan dat vanavond ook nog wel eens vragen; hij heeft wel immers te horen gekregen wat ik heb gezegd. Overigens denk ik niet dat hij alles ontkent, daarvoor is er teveel bewijsmateriaal in de vorm van appjes. We hebben geen contact meer gehad vanaf het moment dat ik het bij school heb aangekaart.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:13

Als je dat wilt weten, zou ik daar gewoon naar vragen. Hij weet wat jij hebt gezegd, waarom zou jij dan niet mogen weten wat hij heeft gezegd. Maar goed. Aan de andere kant moet je ook niet willen dat je in een soort welles nietus spelletje terecht komt. Je hebt vertrouwen in de school, je hebt daar je verhaal zo open en eerlijk neergelegd als je kon. Als je dat kunt, gewoon lekker verder aan hun laten en later als het klaar is wellicht nog je antwoorden bij hem halen als je daar behoefte aan hebt.

Ik zou me er alleen ook op voorbereiden dat hij mogelijk echt een spelletje met je gespeeld heeft. Jullie vriendschap heeft geveinst en uit was op lust. Hoeft niet, zeker niet, maar het zou wel kunnen. Als dat eruit zou komen lijkt me dat nog weer een behoorlijke emotionele klap en ik denk dat dat wel iets is waar je rekening mee zou "moeten" houden. Tussen haakjes, want je moet natuurlijk niks.

Meid je doet het super. Luister naar je gevoel en blijf verder gaan op de manier die voor jou goed voelt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:01

Misschien is het juist goed om je ouders in te lichten ze zullen er van schrikken maar verder loopt alles al, daar zullen ze niet heel veel meer aan kunnen doen. En ze zullen ook begrijpen waarom je op dit moment er niet helemaal bij bent. wie weet wat voor steun je nog kan krijgen. van ze

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:34

franka75 schreef:
Misschien is het juist goed om je ouders in te lichten ze zullen er van schrikken maar verder loopt alles al, daar zullen ze niet heel veel meer aan kunnen doen. En ze zullen ook begrijpen waarom je op dit moment er niet helemaal bij bent. wie weet wat voor steun je nog kan krijgen. van ze

TS heeft nu meerdere keren aangegeven hier niets voor te voelen. Dus misschien is het beter hier niet meer op terug te komen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:46