In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:00

Mij ex gings scheiden, maar wel eerst op vakantie met zijn toekomstige ex. Ik vind dat het toppunt van schijnheiligheid en inhaligheid. De vakantie niet laten lopen is belangrijker dan eerlijkheid...

NYC2B

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:03

Goh, ik heb alles gelezen en vind het nogal wat! Wat vervelend TS!
Ik zou persoonlijk ook niet lekker kunnen vakantie vieren als ik zoiets zou weten.
Ik snap de discussies wel, maar volgens mij helpen we de TS daar niet bepaald mee :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:09

Vrijwel heel bokt zegt dan ook: vraag het gewoon even aan je vriend. Maar dat lijkt niet te gebeuren.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:23

Sheran schreef:
Vrijwel heel bokt zegt dan ook: vraag het gewoon even aan je vriend. Maar dat lijkt niet te gebeuren.

Zonde, het zou je een hoop duidelijk maken TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 12:30

Huertecilla schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik vind het overigens wel nogal raar dat er hier overal geroepen wordt dat hij liegt en vreemdgaat. Misschien was het wel een lopend grapje tussen die twee, je weet nooit wat de intonatie van zo'n berichtje is tenzij je hem zelf stuurt. Je kan er alleen achter komen door het gewoon eerlijk te vragen. Voor hetzelfde geld is het gewoon een vriendin :=

Inderdaad.
Het enige wat zéker is:
- is dat ze stiekem in zijn telefoon heeft gekeken,
- ze van alles op Bokt ventileert,
- hém niets vertelt,
- nog eerst met hem op vakantie wil.

Maar doen, dit wordt modaal normaal, zelfs goéd gevonden, wat deze draad nuttige leesstof maakt en ík ga van mijn weekeinde genieten.
Zonder de ongezonde achterklap en dergelijke _/-\o_

Bijna iedereen hier zegt dat ze hem er naar moet vragen VOOR de vakantie. Hetzelfde als jij dus maar dan op een normale, niet-aanvallende manier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:03

16 pagina`s verder en welke acties zijn er nu ondernomen? Je kan het wel blijven uitstellen maar daar heb je alleen jezelf maar mee.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:10

marleen_usar schreef:
16 pagina`s verder en welke acties zijn er nu ondernomen? Je kan het wel blijven uitstellen maar daar heb je alleen jezelf maar mee.

En het andere stel waarmee ze op vakantie gaan...
Ik vindt het erg egoïstisch en ook hypocriet. Jij vindt dat je vriend wat achter houd maar nu doe jij toch exact hetzelfde? In je hoofd trek je al allerlei conclusies terwijl er voor hetzelfde geld helemaal niks aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:36

TS, waarom had je nu het gevoel om te kijken? Ben je in het verleden reeds bedrogen geweest? Gedraagt je vriend zich anders de laatste tijd? Loopt je relatie slecht? En wat weet je vriend over je eventuele verleden?

Ik bedoel maar, TS kan best een verleden hebben wat ze niet met ons deelt, maar waar haar vriend wel of niet van op de hoogte is en haar huidig gedrag verklaard. En dat kan dan weer bepalen hoe ze met deze situatie kan omgaan. Is haar vertrouwen ooit geschaadt en weet haar vriend dit, dan zal hij er niet zwaar aan tillen als ze uitlegd waarom ze nu gekeken heeft. Gaat de relatie slecht, of is er wel iets nieuws wat bloeit voor hem, dan kan een eerlijk gesprek voor beiden verhelderend zijn.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:45

Allereerst: ik heb het hele topic niet doorgelezen.

TS, praat er alsjeblieft over met je vriend, voor je op reis vertrekt. Het zit er dik in dat je absoluut niet zal genieten van je vakantie nu dit door je hoofd spookt. Wie weet valt alles weer in zijn plooien als je nu gewoon eerlijk bent, kunnen jullie het gewoon uitpraten, achter jullie laten en lekker zorgeloos op vakantie vertrekken :-)

Ik heb overigens een gelijkaardige situatie meegemaakt enkele weken geleden. Ben gewoon eerlijk geweest tegen mijn vriend, hij is eerlijk geweest tegen mij. Hij was er niet happig op dat ik in z'n telefoon keek maar had er alle begrip voor gezien mijn verleden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:16

Ik vind, en ik zal daar wel redelijk uniek in zijn, een telefoon niet iets per definitie privé.
Als het een huis telefoon was geweest neemt ook een willekeurig persoon op en die zegt dan "pap, er is een mevrouw aan de telefoon" of "Bert er belt een vrouw voor je" en dan is het ook vrij normaal om na het neerleggen te vragen wie het eigenlijk was en wat ze wilde. Of niet soms?

Waarom een mobiele telefoon ineens wordt gezien als een dagboek waarin je alles kwijt kan zonder dat iemand het weet en niemand daar in zou mogen kijken, is mij persoonlijk een raadsel.

In een gezonde relatie zou je gewoon elkaars telefoon moeten kunnen opnemen. Zodra je moeilijk gaat zitten doen is er al wat aan de hand.
En wie weet doet de vriend van TS er helemaal niet moeilijk over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:30

Ik denk misschien wel dat dat het verschil is lusitana dat wij het nog gewoon als telefoon zien.
Omdat we het nog kennen als algemene telefoon.

Zo verbaas ik me ook als ik hoor dat er relaties uitgemaakt worden over de app.
Te laf om elkaar even recht in de ogen aan te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:12

Ik héb niet eens een telefoon waar je mee kunt appen. :o
Nooit gehad ook...
Heb een prepaid telefoontje die je in kunt klappen die ik meeneem op Buitenrit, voor noodgevallen of als de instructeur eens iets later is, dat ik dat weet.
Maar verder...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:14

KoudbloedKim schreef:
Ik héb niet eens een telefoon waar je mee kunt appen. :o
Nooit gehad ook...
Heb een prepaid telefoontje die je in kunt klappen die ik meeneem op Buitenrit, voor noodgevallen of als de instructeur eens iets later is, dat ik dat weet.
Maar verder...

hihihi das ouderwets...... ikke ook hoor :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:26

Ik ook haha. Maar ik vind als je durft te kijken in die telefoon ze ook het gesprek moet aan gaan. En niet vanwege vakantie je mond houden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:46

Lusitana schreef:
Mij ex gings scheiden, maar wel eerst op vakantie met zijn toekomstige ex. Ik vind dat het toppunt van schijnheiligheid en inhaligheid. De vakantie niet laten lopen is belangrijker dan eerlijkheid...

Mee eens. Egoïstisch, materialistisch en vooral laf.

Man man, dat je een vakantie zó belangrijk kunt maken (en je jezelf verder zo weinig waard vindt) :x .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:08

_Nancy schreef:
Ik kijk heel vaak op de telefoon van mijn vriend.
Heeft niks met wantrouwen te maken, hij leest de mijne net zo goed :j

Zou toch ook raar zijn als je niet in je vriend(in) zijn of haar telefoon mag kijken?
Ik vind dat geen privacy schenden of wat dan ook, ik vind dat heel normaal dat dat mag.
Je hebt immers toch niks te verbergen voor elkaar?

Als ik zoiets zou zien, kan ik dat niet stilhouden en doen alsof er niks aan de hand is.
Ik zou het heeeeeel knap vinden als jij dat wel kan.

Ik zou toch, net als vele voor mij, de 'confrontatie' aangaan.

ik kijk er nooit in en hij niet in de mijne,
het mag heus wel maar waarom zouden we?

een relatie bouw je door vertrouwen dus waarom elkaar controleren

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:11

Ik heb alleen jou berichtjes gelezen. En ik snap je.
Maar confronteer hem ermee, dat is niet makkelijk.
Maar doordat ik de berichten van mn ex heb bekeken ben ik nu bij hem weg.
Hij had dus met 2 meiden afgesproken en meer gedaan dan uhh nouja gewoon praten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:15

Waarom zien zo veel van jullie de telefoon als een ding dat privacy heet? Wat doen jullie allemaal met dat ding en waarom is alles zo privé? Allemaal staatsgeheimen, stiekeme dingen ??? Als alles zo privé aan dat ding is, waarom nemen jullie dan het risico zo veel dingen er in te laten staan zoals sms-jes en allerlei foto's. Het mag toch algemeen bekend zijn dat ze regelmatig gestolen worden en dan ligt blijkbaar je hele hebben en houden op straat als ik dit zo lees.
Als ik b.v. op straat, in winkels, de trein al die mensen hoor telefoneren zou ik best willen dat ze dat ook als privé zouden zien. Als die verhalen die zo vreselijk interessant lijken te zijn dat ze zo hard rond getetterd worden. Hoe belangrijk voel je je dan dat iedereen mee moet genieten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:25

Privacy heeft in mijn ogen te maken met respect. Niet dat het per se privé is in de zin van dat anderen het niet mógen zien. Maar dat je gewoon de eigen ruimte en de spullen van de ander respecteert. Dus ook de conversaties van de ander. Dat heeft niks te maken met 'geheimen' of wat dan ook.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:32

Privacy is respect? Volgens mij is respect iets dat je met je gedrag "verdient". Privacy is gewoon niets openbaar zichtbaar maken als je niet wilt dat een ander het ziet/leest.
Raar dat we wel wel op een forum van alles van anderen lezen, Facebook, Instagram e.d. hebben en dan over privacy schermt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:33

Wat Sheran zegt eigenlijk. :)
Ik vind het niet erg als mijn partner (of welke bekende dan ook) in m'n telefoon (of computeraccount of weet ik veel wat) wil kijken, maar vraag/zeg het even.
Dan ontgrendel ik hem voor je of ik noem de code en kun je er gewoon in.
Andersom net zo, ik heb vaak zat de telefoon van m'n ex gepakt maar wel met haar toestemming en meestal om ff te bellen of een instelling te veranderen voor haar oid.
Whats app/sms/mail etc waarin vertrouwelijke dingen staan wis ik overigens wanneer dat onderwerp is afgesloten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:35

Respect moet je niet verdienen. Respect kun je verliezen.

Privacy is een recht wat we nu hebben. En dat recht kun je opgeven ten aanzien van bepaalde onderwerpen door het bijvoorbeeld openbaar op een forum te zetten.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:43

Nee, niet afwachten. Dit gaat aan je vreten meid, geloof me. Gewoon confronteren; ik zag dat berichtje en heb in je telefoon gekeken. Ik weet dat het compleet verkeerd was, maar wat hebben die berichtjes te betekenen?

Anders krijg je zoooooveel spijt! Dus hup, schouders eronder en wees eens stoer. Je was ook stoer genoeg om in zijn telefoon te gluren...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:41

De ts heeft al een keus gemaakt.

Waarom blijven mensen er zo op hameren?

Het is haar leven.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:12

Dan moet ze geen topic openen? :+