Ik heb je blog van april helemaal gemist! Snel lezen dus!
Wat ik nog wilde vragen: heb je de donkergekleurde geitjes nog steeds en hebben zij al jongen gehad?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb je blog van april helemaal gemist! Snel lezen dus!
Cayenne schreef:Ik heb je blog van april helemaal gemist! Snel lezen dus!
![]()
Wat ik nog wilde vragen: heb je de donkergekleurde geitjes nog steeds en hebben zij al jongen gehad?
haha. Bij iedere bevalling van een bruine geit stond ik nieuwsgierig te wachten of er ook een bruine uit zou komen, maar helaas. We hadden eentje die een aparte karamel kleur had. Jammer genoeg een bokje, dus die konden we niet houden. En we hebben twee die een paar zwarte stippen/strepen hebben. Verder allemaal saai wit
Hannanas schreef:Jaaaaaaa![]()
Nieuwe blog maakt mij altijd heel blij!!!
Nu weer 4 weken aftellen: wat een avonturen weer. Ik was even bang dat de geit enkeltje slager kreeg maar wauw het heeft gewoon een ijzeren schouder! Ik hoop dat zij en haar lammetjes volledig gezond blijven en lang leven!
Doen Nederlandse geitenboeren dit ook voor een geit?
Ik vind jullie fantastisch.
Is er zicht op een "nieuwe Julian"? Heel erg leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevallen is.
En monsieur electrique heeft mooie lange haren! Echt een groot kereltje al. Die bijnaam vergeet ik niet snel![]()
Hoe is het met de paarden?
.
. Sta er weer wat positiever in! In mei komt er nog een meid uit Noord-Frankrijk hier mee helpen. En verder nog een aantal aanvragen voor in de zomer die ik nog moet gaan bekijken.
bij ons komen ze eigenlijk niet buiten.

Jes schreef:Leuke blog weer!
Ik vroeg mij tijdens het lezen al af of het bij jullie was dat er vorig jaar een trekker vast zat, ja dus
Wat leuk om te lezen dat jullie zulke goede contacten hebben met de andere boeren.
Heb ook jullie fb pagina geliked, vind het erg leuk om te volgen
Ja dat waren wij die vorig jaar vastzaten in een bron haha. Om dat hele stuk land is in een sleuf gegraven en daar een buis ingedaan en weer dichtgegooid. We dachten dat het een dagklusje was, maar ze zijn er bijna 2 weken mee bezig geweest
Nu is het daar droog. Het is nog even afwachten of dat straks met regenachtig weer ook zo blijft. palousa_boy schreef:Leuke blog weer, en weer herkenbare zaken
Grappig, paardenmelk heb ik ook nog aan gedacht, om dat met de fokkerij te gaan combineren, maar veel verder dan het idee ben ik ook nog niet gekomen.
We willen niet zo heel erg massaal gaan fokken dus dan is het maar weer de vraag of het rendabel gaat zijn om er dan nog melk uit te trekken.
Ook de schapen die komen wil ik proberen te melken, maar ook dat gaat geen massa-industrie worden. (Daar hebben wij ook niet genoeg land voor)
Voor het leren van de taal, kan ik eigenlijk alleen maar zeggen: gewoon praten.
Toen wij hier heen kwamen 3 jaar geleden was een spoedcursus van 2 maanden, de enige basis die ik aan Franse taal machtig was.
Wij krijgen ook wel veel hulp van de mensen, die leggen dingen rustig uit als we het niet snappen.
Tuurlijk maken we nog genoeg fouten, maar dat doen ook de Fransen zelf
En ook nu sluit ik weer af met..
We moeten echt een keer langs
Als je het lokaal kan verkopen zou ideaal zijn. Van wat ik gelezen heb, kan het best interessant zijn en paardenmelk is prijzig. Hoeveel schapen willen jullie gaan melken? Met de hand of met machine? En gaan jullie daar dan zelf kaas van maken? Je ziet hier weinig schapenkaas of niet? Terwijl het zo lekker is!
Wij willen in het najaar zeker eens bij jullie koekeloeren !
Nissima schreef:Leuke blog weer inderdaad. Jammer dat je binnenkort stopt met bloggen maar ik volg je op Facebook!
Qua taal ga ik mee met Palousa_boy, oefenen, oefenen, oefenen. Ik heb zelf ook alleen maar een basiscursus Spaans gehad, maar door te praten met mensen leer je heel veel woorden . Daarnaast kan je denken aan apps als Duolingo en ik heb er laatst nog één gevonden, HelloTalk. Daarmee leer je mensen kennen die jouw moedertaal willen leren (ik heb maar Engels als moedertaal opgegeven), en zij leren jou hun moedertaal. Het lijkt op whatsapp, maar dan kan je de ander zijn teksten verbeteren, verder kan je ook audionotes sturen en zelfs bellen.![]()
Veel succes met alles en ik kijk uit naar de updates op Facebook!
En ja mee eens het grootste gedeelte leer je door te: doen, doen, doen en oefenen, oefenen, oefenen! Donna93 schreef:Wat mij wel wat lijkt is zo'n weekcursus dat je bij een Frans gezin intrekt en overdag de hele dag op school zit Frans te leren en dan in de avond weer bij je Franse gezin bent. Ik hoorde daar goede verhalen over.