Liselot schreef:Meestal als je poliklinsich bevalt mag je een aantal uren tot een dag na de bevalling weer naar huis. Maar dan moet het wel allemaal goed zijn gegaan natuurlijk. Dat de dagen ziekenhuis worden afgetrokken van de kraamzorg weet ik inderdaad.
Mijn moeder heeft ook al aangegeven hier de eerste week wel te willen logeren zodat ik de nachten ook niet alleen ben, ook al zo super lief.
Dat is wel supertof! En als je een moeder hebt waar je echt wat aan hebt (en niet zo'n moeder als mijn vriendin heeft
): heerlijk toch? Dat was trouwens één van de dingen die mijn vriendin destijds erg zwaar vielen: de nachten. Of eigenlijk: het continu beschikbaar moeten zijn. Nooit eens iemand zie zegt: ik neem het wel even over, dan kan jij doorslapen/rusten/wat voor jezelf doen. En dat sommige dingen verdomd lastig gaan in je uppie met een pasgeboren baby. Bijvoorbeeld even een boodschap doen of de hond uitlaten.
De verloskundige had haar aangepraat om minstens een half jaar borstvoeding te geven. Begrijpelijk, want dat is de meest gezonde manier van voeden, zeggen ze. Maar de verloskundige had er niet bij gezegd dat een baby met borstvoeding vaker voeding nodig heeft. En dat kan bestwel slopend kan zijn. Vooral 's nachts. Dan is het toch scheelt als er iemand is die de baby even uit de wieg haalt, bij jou brengt en daarna verschoont en weer terug in de wieg legt. Of je overdag even ontlast, zodat je even wat slaap in kunt halen. Dus na een week of drie was mijn vriendin doodmoe en een zenuwinzinking nabij. En toen ze het dappere besluit had genomen om de borstvoeding in de wilgen te hangen, kreeg ze op het consultatiebureau daar ook nog eens even een pittige preek over.
Gelukkig had ze toen net haar eerste goede nacht slaap sinds weken achter de rug, anders had ik gevreesd voor het leven van die verpleegkundige.
Nouja, dat zijn van die dingetjes waar zij tegenaan liep. Misschien heb je er wat aan.
Citaat:
Over het erkennen en gezag verhaal: Ben daar allemaal mee bekend en me er van bewust. Wil er hier niet te veel over uitweiden.
Verstandig! Is ook een privékwestie. En het lijkt me trouwens ook niet handig als de paps via een forum als dit gaat vernemen hoe jij daarover denkt.