Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
__Nathalie__ schreef:zusi2 schreef:Ik heb helaas slechte ervaringen met jehova's
Ze belde aan dus ik doe netjes open
Roepen ze opeens keihard ..!!
DE HEER HEEFT U GEVONDEN ..!!
daar schrok ik al best van
Dus ik zei van oké waar kan ik u mee helpen
Zeggen ze ja wij komen de heer bij je brengen
Dus ik zeg vriendelijk van bedankt maar nee dank u
En wenst hun een Fijne dag verder
Dus ik wil de deur dicht doen houden ze de deur tegen
Dus ik zei pardon waar bent u mee bezig,
Zeggen dat ik respect moet tonen en naar hun moet luisteren
Dus ik zeg dat ik beleefd heb Bedankt voor de eer en dat ik het fijn vind als ze weer weg gaan
Dus ik wil de deur dicht doen toen stopte ze hun voet er tussen
Toen heb ik ze ff duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben en hun de waarschuwing heb gegeven niet nog een keer langs te komen
Mijn geluk was dat de hond net terug kwam van uit laten met mijn man toen waren ze snel weg stelletje gekken
Ik heb echt respect voor iedereen echt waar maar dit ging me echt te ver
Hoe weet je dat dit jg waren dan? Want de heer brengen daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
willemieke schreef:Er word steeds gezegd hoe weet je dat dit jg waren?
Ik ken persoonlijk geen enkel ander geloof wat langs de deuren komt preken.
En ik heb zowel in stedelijk gebied gewoond alsnu in zwaar gereformeerd gebied.
willemieke schreef:Er word steeds gezegd hoe weet je dat dit jg waren?
Ik ken persoonlijk geen enkel ander geloof wat langs de deuren komt preken.
En ik heb zowel in stedelijk gebied gewoond alsnu in zwaar gereformeerd gebied.
__Nathalie__ schreef:Omdat in alle vormen of dat nu geloof is of een telemarketier een nee altijd een ja kan worden.
Dat maakt het niet goed maar wel begrijpelijk.
. En wij hebben het meestal over Jehovah God en Jezus Christus.
Want we doen het ook uit persoonlijke belangstelling voor de mensen (zie punt 10).
?), en nog een paar christelijke groeperingen.Ayasha schreef:zippora: ik was degene die om 8 uur bezoek kreeg. Ik trek geen nachten door, ik ben zeker dat het 8 uur was en tenzij er nog meer geloven foldertjes van Jehova getuigen afgeven, waren het Jehova's.
ik keek op de klok en heb de buren er ook over gesproken. Dus lijkt mij heel stug dat een hele straat niet meer klok kan kijken.

Joolien schreef:liliekska schreef:Hier eens toen mn moeder niet thuis was.. verschrikkelijk! Ik stond voor het raam die man tegen me praten (door het raam heen) en ik zeg 10 keer meneer wij hebben geen intresse en hij blijft maar foldertjes tegen het raam drukken en door de brievenbus gooien en dreigen met de hel enzo. En ik stond daar zo'n beetje zo:![]()
Ik kan me dit dus helemaal niet voorstellen he. Heb dit nog nooit meegemaakt, enkel vriendelijke mensen die een normale discussie aan willen gaan, ipv zeggen dat ze God of het licht komen brengen of dreigen met de hel ofzo.
zippora schreef:Ten derde wat is respectlozer: iemand onthouden van nieuws waar die persoon gelukkig van kan worden of iemand juist dat nieuws vertellen. Iemand onthouden van nieuws waar die persoon zijn leven mee kan redden/terug op de rails kan zetten of iemand het juist vertellen.
Als jij kennis hebt, waarvan je weet dat iemand met die kennis een keuze zou kunnen maken waardoor die persoon niet in de problemen raakt/zijn leven gered zou kunnen worden. Zou je dan echt die kennis voor je houden? Zou je dat echt doen, ook al zegt die persoon iedere keer weer (nog voordat jij zin 2 hebt kunnen uiten) dat hij geen zin heeft om naar je te luisteren? Of zou je toch blijven proberen om een keer tot die persoon door te dringen, zodat je zeker weet dat hij/zij een op kennis gebasseerde beslissing kan nemen?
Geloof me, ik weet zeker dat als je je mond houd, en de ramp voltrekt zich, dan voel jij je toch rot omdat je niets gezegd hebt. Maar als je je best hebt gedaan om die persoon te bereiken en de ramp voltrekt zich, voel je je een stuk minder rot. Je hebt ten slotte je best gedaan, maar de ander wilde niet luisteren. Of je hebt je best gedaan, maar de ander besloot niet naar die kennis te handelen.
En dat is nog een reden waarom wij blijven komen, naast de redenen onder punt 6). Omdat wij oprecht bezorgd zijn om iedereen om ons heen, die niet weten, wat wij weten. Als we geen respect & liefde voor jullie hadden, zouden we cru gezegd jullie in je sop laten gaarkoken en er niets tegen doen.
Kinke schreef:zippora schreef:Ten derde wat is respectlozer: iemand onthouden van nieuws waar die persoon gelukkig van kan worden of iemand juist dat nieuws vertellen. Iemand onthouden van nieuws waar die persoon zijn leven mee kan redden/terug op de rails kan zetten of iemand het juist vertellen.
Als jij kennis hebt, waarvan je weet dat iemand met die kennis een keuze zou kunnen maken waardoor die persoon niet in de problemen raakt/zijn leven gered zou kunnen worden. Zou je dan echt die kennis voor je houden? Zou je dat echt doen, ook al zegt die persoon iedere keer weer (nog voordat jij zin 2 hebt kunnen uiten) dat hij geen zin heeft om naar je te luisteren? Of zou je toch blijven proberen om een keer tot die persoon door te dringen, zodat je zeker weet dat hij/zij een op kennis gebasseerde beslissing kan nemen?
Geloof me, ik weet zeker dat als je je mond houd, en de ramp voltrekt zich, dan voel jij je toch rot omdat je niets gezegd hebt. Maar als je je best hebt gedaan om die persoon te bereiken en de ramp voltrekt zich, voel je je een stuk minder rot. Je hebt ten slotte je best gedaan, maar de ander wilde niet luisteren. Of je hebt je best gedaan, maar de ander besloot niet naar die kennis te handelen.
En dat is nog een reden waarom wij blijven komen, naast de redenen onder punt 6). Omdat wij oprecht bezorgd zijn om iedereen om ons heen, die niet weten, wat wij weten. Als we geen respect & liefde voor jullie hadden, zouden we cru gezegd jullie in je sop laten gaarkoken en er niets tegen doen.
Ik pik dit stuk er even uit, voor mij omschrijf je precies de irritaties mbt de bezoekjes van JG's. Blijkbaar begrijpen jullie niet hoe dit overkomt op anderen, 'dat wij niet weten wat jullie weten". Dit is voor mij een enorme belediging, ik ben niet dom, dat ik niet weet wat jullie weten betekent niet dat jullie gelijk hebben. Jullie weten misschien niet wat ik weet, daar val ik jullie ook niet mee lastig. Het getuigt in mijn ogen ook van enorme arrogantie. Niemand weet alles en niemand heeft altijd gelijk, ook jullie niet. In deze tijd zijn er onbeperkte mogelijkheden om informatie op te zoeken, het is totaal niet nodig dat jullie langs de deuren gaan om zieltjes te winnen.