Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Re: Wie heeft er hier ook weleens hele maffe dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:44

Ik meld me! Hier echt al een paar keer bizarre toekomst voorspellende dromen gehad!

Een paar jaar geleden bleef ik bij twee vriendinnen slapen. Ik was hier als eerste in slaap gevallen terwijl zij nog wakker waren. Opeens ging ik volgens hun rechtop zitten en begon te roepen "de vis springt over de rand, de vis spring over de rand!" en viel erna vrijwel meteen terug in slaap. Ik heb hier hele vage herinneringen van.. Maar goed, de dag erna ging ik dus met die twee vriendinnen naar het skatepark, waarvoor we naast de stadsvijver door moesten wandelen. Guess what? In het midden van de stoep, naast de vijver, lag een dode vis. Serieus, hoe komt er een dode vis in het midden van de stoep, tenzij iemand hem eruit gevist heeft en daar heeft laten liggen? Daar leek het toen in ieder geval niet op. Echt eng was dat toen.

Nog een paar jaar geleden droomde ik over een vriendin van me dat ze voor kerst gaatjes in haar oren zou laten schieten. Exact de dag erna komt ze op school aan me vragen of ik met haar mee wou naar het winkelcentrum om, je raad het al, gaatjes te laten schieten.

Ik heb ook echt ontzettend vaak déjà vu's, vind het echt wel eng soms :')

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:36

Ik ging met de manegeles op mijn vp rijden en ook ff met neckrope en ik stootte mn hoofd aan bepaalde plekken in de lucht :') :')

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:37

Hier ook weer een paar.
1./2. Ik zat in The maze runner, en was uit het doolhof weggehaald, en toen zat het op een eiland, en als je iets stoms deed dropte ze je in zee, sharks included, moest ik maar even oplossen, en zorgen dat alles OVERAL goed ging. Hier heb ik nog een paar vreemde variaties op gehad :')
3. Ik had een vriendin die niet van paarden hield, betrapt omdat ze een paard had nar haar kamer smokkelde. Een Fries, en ik ging haar aangeven bij de dierenbescherming, omdat ik het sneu vond voor dat paard. en om het goed te maken nam ik haar mee naar de Efteling, samen met mijn beste vriendin en haar vader, en nee, ze kennen elkaar niet :'). Maar ok, we waren in de Efteling, waar ik ze op eten trakteerde, en toen morste ik water en werd ik wakker.
Jup... Dusssssss :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:06

Ik had een paar nachten geleden ook een hele vreemde droom. Ik droomde dat ik met mijn ouders en zus naar een of ander vreemd land was en ons vervoersmiddel was een tapijt die achter een fiets was gebonden. Natuurlijk moest ik fietsen :') toen moesten ze iets regelen bij een grensovergang ofzo, dus ik ging random door een dorpje lopen. Daar was een jongen die gitaar speelde en nederlands sprak (want hij wist niet dat ik dat ook sprak) dus toen maakte hij een of andere opmerking waarop ik antwoordde. Vervolgens liep hij een trap op en ging een gebouw binnen en ik wilde erachteraan gaan want hij speelde zo mooi gitaar, maar dat mocht niet van mijn moeder want 'jongens zijn toch maar op één ding uit'. En toen werd ik wakker :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:28

Ik kwam vanacht met mijn verzorg paard onder de trein, bah was een letterlijke nachtmerrie ;(

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:49

Leuk topic!

Laatst droomde dat ik de wereld moest redden, en dat ik door middel van mijn handen tornado's kon maken. Het rare was dat ik nog precies weet hoe ik dat deed; ik moest ongeveer 15 seconden in mijn handpalm blazen en dan verscheen er uit het niks een wervelwind op mijn hand. Stiekem vond ik het wel jammer dat het een droom was.

Ook had ik een keer een andere droom gehad, dat er achter mijn spiegel een wereld was. Ik moest gewoon in mijn spiegel duiken met de gedachte dat ik het kon, echt heel vaag. Zodra ik "in" de spiegel was, kwam ik in een soort springkussen terecht om toegang te krijgen tot die wereld. In die wereld leek het precies op het Candy crush saga spel. Zelfs dat poppetje met die trein was er. :=

Heel soms is het zo dat ik "besef" dat ik droom, dan kan ik gewoon zelf bepalen wat ik doe in die droom, Helaas word ik dan best wel snel wakker :\

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 05:33

Ik droom ook de raarste dingen. Dingen waar ik bijvoorbeeld al maaanden niet meer aan heb gedacht.

Kan nu even niks bedenken. Misschien als ik straks wakker ben weer gedroomd. Mijn ex werd in ieder geval gek van me als ik iedere morgen weer kwam vertellen wat ik gedroomd had. Volgens hem heb ik een zieke geest... En bedankt..!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:06

Ik droomde vanochtend dat ik naar de open dag van de universiteit Utrecht ging, en dat je mocht meekijken met een operatie.
De details weet ik niet meer, maar het punt was dat ze alle organen van iemand er aan de onderkant uithaalden, er iets mee deden, en ze er toen weer terug instopten.
Om organen weer aan het werk te krijgen werd er drop doorheen gedaan, alleen toen bleek dat de patiënt allergisch was voor drop :?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:35

Ik reed gewoon op een dinosaurier.... echt gewoon BAM, en ik zat op een dino. Helemaal stoer te doen enzo, en het is echt al een dag of vier geleden dat ik jurrassic park heb gezien..

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:51

oke, heb vannacht gedroomd dat ik bij mijn ex op de traktor zat en we onze problemen probeerde op te lossen. Kwam er een meisje aan die hem wel leuk vond en hij wilde dat zij hem met rust liet ( voor een keer, mijn ex kon de meisjes niet met rust laten). Toen werd ik zo kwaad dat ik mijn cola over haar hoofd heb gegooid.

Een paar uur later had ik paardrij les. Een dressuur les. De bak was een zwembad en daar in moest ik dressuur rijden met een paard.. Na 3 rondjes verdronken we...

Nu viel deze droom nog wel mee, heb vaker de raarste dromen..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 13:41

Heb ik dat nou ALWEER?! Alweer zo'n 'opvreetdroom' van mij... nu zat ik weer vast in een diepe kuil vol met PYTHONS! ;(

Ik maar gillen gillen gillen... en werd fijngeperst door een slang... :oo

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 13:42

Lestrange01 schreef:
Ik reed gewoon op een dinosaurier.... echt gewoon BAM, en ik zat op een dino. Helemaal stoer te doen enzo, en het is echt al een dag of vier geleden dat ik jurrassic park heb gezien..

Weer eens wat anders dan PAARDrijden, niet? :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:43

Pff ik heb eens een droom in een droom gehad, dat voelde echt niet fijn :( ik weet mijn dromen vaak nog!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 13:57

xniieeenke schreef:
Pff ik heb eens een droom in een droom gehad, dat voelde echt niet fijn :( ik weet mijn dromen vaak nog!

?! Hoe krijg je dat voor elkaar?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:59

HorseyDude schreef:
xniieeenke schreef:

?! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Dat eerste? Geen idee, maar ik weet wel dat ik in een of andere kelder zat met familie kennissen en wildvreemden ze hadden een of ander feestje maar de een na de ander verdween, en ik knuffelde met een paard. Werd ik wakker lag ik op een matras in de zelfde feestkelder (of naja, eerder een grot / kelder iets) en ik dacht; gewoon weer gaan slapen.
Altijd als ik ga slapen of mezelf opoffer in een droom word ik wakker, en het lukt me vaak om er gewoon uit te ontsnappen. :?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 14:04

Mja, opgelikt worden door een REUSACHTIG PAARD (daarvoor eerst hard rennen door een bos van grassprieten zo groot als bomen omdat een paard achter mij aanzit)... Hmmmmm....... Ja, ik was echt mega klein en paard was torenhoog!

En dan hijgend wakker worden naast je bed.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 21-11-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:08

Jaaaa, ik meld me... :Y)

Laatst gedroomd dat Michael Jackson niet echt dood was, maar dat dat een dubbelganger was. De moeder van Michael Jackson vond die dubbelganger niet leuk, en toen liet ze hem inslapen zoals je met dieren doet... :')

Een keer toen ik ziek was heb ik zó eng gedroomd (vond ik toen dan). Ik moest verplicht in een Formule 1 auto rijden, maar dat kon ik natuurlijk helemaal niet. Ik had hele erge koorts, en ik kon niet echt helder nadenken. Dus toen ik wakker werd durfde ik echt niet meer te gaan slapen omdat ik bang was dat die droom terug kan. Toen heb ik maar de hele nacht in bed gelegen met het licht aan. _O-

Ik zal nog even nadenken, misschien schiet me er nog meer te binnen. Ik heb altijd zulke vreemde dromen.. :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:34

HorseyDude schreef:
Lestrange01 schreef:

Weer eens wat anders dan PAARDrijden, niet? :)

Ja, maar wel leuk! Dat doet me eraan denken: eergisteren droomde ik dat ik naar een paardenhouderij ging, waar ze paarden hielden die mensenvlees aten. De paarden leken een beetje op friezen, alleen hun vacht had een soort blauw/zilveren glans... en als je goed met ze om kon gaan waren ze nog best leuk. Anders aten ze je op :o

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 23:14

Lestrange01 schreef:
Ja, maar wel leuk! Dat doet me eraan denken: eergisteren droomde ik dat ik naar een paardenhouderij ging, waar ze paarden hielden die mensenvlees aten. De paarden leken een beetje op friezen, alleen hun vacht had een soort blauw/zilveren glans... en als je goed met ze om kon gaan waren ze nog best leuk. Anders aten ze je op :o

Ben ik tóch niet de enige met 'opvreetdromen'. :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:18

Vorige week droomde ik over een supermarkt waar ik was met mijn moeder. De Boni om precies te zijn. Opeens ging er een alarm af en werd er omgeroepen dat er radio actieve straling was, waar op vervolgens een Japanse vrouw op de toonbank tussen het vlees ging staan en helemaal gek werd. Ze begon haar ogen uit de kassen te snijden, viel neer als een lappenpop, stond toen weer op en ging toen heel raar staan dansen, haar benen en armen gingen in allemaal rare hoeken en het was gewoon heel eng en vreemd.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:27

Sheehan schreef:
Vorige week droomde ik over een supermarkt waar ik was met mijn moeder. De Boni om precies te zijn. Opeens ging er een alarm af en werd er omgeroepen dat er radio actieve straling was, waar op vervolgens een Japanse vrouw op de toonbank tussen het vlees ging staan en helemaal gek werd. Ze begon haar ogen uit de kassen te snijden, viel neer als een lappenpop, stond toen weer op en ging toen heel raar staan dansen, haar benen en armen gingen in allemaal rare hoeken en het was gewoon heel eng en vreemd.

Dat klinkt echt heel eng!

Ik ga denk ik mijn dromen hier blijven posten, want ik heb sowieso vaak hele rare dromen en wil graag lucide leren dromen, dus dit is een goede oefening! Ik heb vannacht drie dromen gehad die ik me nog goed herinner:

1. mijn lievelingshond (Bella), veranderde in een dinosauriër (Ja, ik droom vaak over dino's), en die werd super groot. En ze was echt heel lief, je kon haar aaien en ze had dezelfde zielige blik in haar ogen als gewoonlijk. Tot ze honger kreeg, dan werd ze opeens groter en ze wilde je opeten en probeerde het huis binnen te dringen. Dus ik had me in de badkamer verstopt, Bella kwam daar na een tijdje en probeerde de deur open te breken. Gelukkig kon ik haar buiten houden tot ze weer rustig was...

2. Ik droomde over een soort my little pony wereld en ik was een pony, die in het kasteel van prinses celestia leefde. Maar er was een soort heks die andere pony's in een soort kloon veranderde...en ik heb haar verslagen. (Al weet ik niet meer precies hoe ik dat deed...het had iets te maken met een paars kussen...)

3. Hier speelde ik niet in de droom, maar keek ik meer toe. Het hoofdpersonage van de droom was 'Bella' (niet de hond, maar als mens xD) en ze werkte in een gesticht voor zwaar gestoorde kinderen. Er kwam een man om de stand van zaken te controleren (Will), die best rijk was en een mooie auto had, etc. En plots was er een soort terroristische aanval in en om het gebouw. Dus Bella wilde vluchten en kon twee van die kinderen meenemen (ik weet dat het een jongen en meisje waren, het meisje heette Ravenna, van de jongen weet ik het niet). Dus zij ging samen met Will in de auto zitten en stopte de kinderen achterin, maar ik kon me nog goed herinneren hoe Bella ook achterin ging zitten omdat ze de kinderen wilde geruststellen. Dus ze knuffelde met ze en vertelde ze dat alles goed zou komen. Ze waren in mijn droom echt super klein (de kinderen), echt knuffel formaat. En ik weet ook nog hoe ze dan met de auto naar een veilige plek wilde reizen, weg van de oorlog, en dat Will heel erg neerkeek op Bella omdat zij niet rijk was. Maar dat ze elkaar aan het einde van de droom heel leuk begonnen te vinden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:29

Ik had een droom dat ik met mijn moeder achter bij ons in het zand zat en dat we aan het praten waren, kwamen er opeens allemaal letters en cijfers als blokken uit de lucht vallen, schreeuwde een omroepstem heel hard; U S A, en ik kon niet meer praten, stem was weg.

Heel naar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:26

Ik droomde vannacht dat er aan m'n deur gebeld werd. Schrok ervan en durfde niks meer. Moest toevallig naar het toilet en durfde het licht niet aan te doen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:45

Ik droom gister dat ik met mijn collega aan het vluchten was voor een andere collega die met haar vriend achter ons aan kwam en met rauwe eieren gooiden :')

En toen hun eieren op waren gingen ze gooien met nietjes (die uit een nietmachine dus), hahaha.
En ze gooiden echt heel hard, want het kwam zo fluitende langs mijn oor geraasd, en dat van een afstand van 100 meter ofzo :')

Bizar!! :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:57

Mijn vriend droomt altijd raar. (En hij praat extreem veel in zijn slaap). Hij heeft een periode gehad dat hij elke nacht over 'fietsnegers' droomde (gewoon negers op een fiets). De ene keer haalden ze Mercedesvelgen onder een BMW vandaan en die gooiden ze in de sloot.
Soms fietsten ze gewoon door zijn droom heen ("kijk: een fietsneger!" ... slaapt verder)

Toen ons 1e kindje net geboren was en ik nog aam het herstellen was van de zwangerschap en bevalling, droomde hij dat ik, met de kinderwagen, een 115pk buitenboordmotor aan het stelen was. Hij volgde mij want hij dacht eigenlijk dat ik naar een ander ging oid. Dat ding had ik over mijn schouder en met mijn andere hand duwde ik de kinderwagen voort. Zie je het al voor me? Ik tik de 1.60m nog geneens aan en zo'n ding weegt over de 100 kilo.
Die gozer is gek.

Ik heb hem ook wel eens in zijn slaap wijsgemaakt dat hij werd opgegeten door karpers. Die hebben niet eens tanden hahaha.
Ik kneep hem overal een beetje en zei dingen zoals: "kev, karpers! Ze willen je opeten". En verder wat knijpjes op zijn benen, armen en nek. Heb nog nooit zo hard gelachen. Er werd met kussens gesmeten en met lakens hahaha, hij werd helemaal gek :P heeft zeker een half uur geduurt voordat hij wakker werd.

Zelf droom ik niet echt veel