Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:03

Ohnee die van jou zijn net weer iets anders :D Mijn schoenen zijn echt paars glimmend.

YMJArabians

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:08

Ja, mijne zijn donker/bordeaux rood! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:11

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:50

En de mijne gaat krimpen..ik heb besloten mijn lakzwarte paar weg te doen.
Ze zitten me echt niet lekker, zijn echt te klein terwijl het gewoon een 40 (6,5) is.
Beetje jammer maar zo draag ik ze niet met plezier

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:48

Die paarsige zijn ook gaaaaf <3

Zonde dat je zwarte lakkers niet lekker meer passen :\

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 16:59

Ik heb vandaag twee van die soort tutu rokken besteld, blauw en rood. Denk dat ze super op mn hoge zwarte lak en gewone blauwe lak zullen staan.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:06

Shenavallie schreef:
Door de Nederlandse maatvoering kan de ene wat kleiner uitvallen en de andere groter. Inderdaad een kwestie van passen. Heb je ze in Nederland gekocht of via de officiële site? In het laatste geval kan het wel even duren, vooral als blijkt dat ze niet passen. Mijn advies is dan ook standaard: ga naar een DM-winkel in een grote stad (Amsterdam, Rotterdam, etc.) om te passen. Heb je bij een NL bedrijf besteld, dan kun je ze vaak makkelijker ruilen.

Ik heb ze ondertussen binnen. Ze passen! Nou het inlopen nog. Wat een vreselijke hel. Bij mij doet het vooral pijn bij mijn wreef. Links valt mee, maar rechts is echt een hel. Op school waren ze me ook al aan het uitlachen omdat ik er zo moeilijk bij liep. |( Maar we stappen gewoon vrolijk verder. :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:11

Inlooptip: http://www.bama.info/nl/Brands/Bama+Sho ... tretch.htm

had mn martens paren (3) al jaren maar elke keer opgegeven om ze in te lopen. Had ze al heel lang maar elke keer blaren en ellende. Dus had mooie schoenen staan maar droeg ze niet meer omdat ze zon zeer deden.. Met dit spul was ik er zo doorheen! nu alle drie paren aan zonder gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:33

Waar had jij last van blaren? Dan weet ik of ik het ook eens ga proberen..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:40

Ik heb voornamelijk op mijn wreef/bovenkant voet veel pijn.
Nu met natte sokken en iets vochtige schoenen (binnenkant) gaat het beter. Heb ze al vanaf vanmorgen 6:30 aan, soepel zullen ze worden ~~}>

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:21

Rebeccaa schreef:

Overal :+
Pijn bovenop wreef, aan einde van de veters waar die naad zit bij de neus zegmaar, enkel en onder enkel,
En kapotte hakken. :')
Had het bloed in de schoenen staan -O-

Water in schoenen heb ik ook geprobeerd, natte lappen, drie lagen sokken, aanhouden onder de douche, heb alle tips geprobeerd :') Hielp allemaal niks bij mij

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:30

Peuk schreef:
Shenavallie schreef:
Door de Nederlandse maatvoering kan de ene wat kleiner uitvallen en de andere groter. Inderdaad een kwestie van passen. Heb je ze in Nederland gekocht of via de officiële site? In het laatste geval kan het wel even duren, vooral als blijkt dat ze niet passen. Mijn advies is dan ook standaard: ga naar een DM-winkel in een grote stad (Amsterdam, Rotterdam, etc.) om te passen. Heb je bij een NL bedrijf besteld, dan kun je ze vaak makkelijker ruilen.

Ik heb ze ondertussen binnen. Ze passen! Nou het inlopen nog. Wat een vreselijke hel. Bij mij doet het vooral pijn bij mijn wreef. Links valt mee, maar rechts is echt een hel. Op school waren ze me ook al aan het uitlachen omdat ik er zo moeilijk bij liep. |( Maar we stappen gewoon vrolijk verder. :D

Wat je eventueel ook kunt doen, is vóór het werkelijke dichtveteren even wriemelen met je voet tot je denkt: ja, hier kan ik mee leven. Als het echt een 'drukplek' wordt, zou je een blarenpleister (tijdelijk) kunnen overwegen. Niet zozeer dat je een blaar zou kunnen krijgen, maar puur voor de verlichting tijdens het lopen op de schoenen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 06:33

pluisje88 schreef:
Rebeccaa schreef:

Overal :+
Pijn bovenop wreef, aan einde van de veters waar die naad zit bij de neus zegmaar, enkel en onder enkel,
En kapotte hakken. :')
Had het bloed in de schoenen staan -O-

Water in schoenen heb ik ook geprobeerd, natte lappen, drie lagen sokken, aanhouden onder de douche, heb alle tips geprobeerd :') Hielp allemaal niks bij mij

Dan ben ik bang dat het model dat je hebt gekocht niet bij jou past. Je zou een ander model kunnen proberen. Zo weet ik dat ik echt geen 1460 moet gaan kopen (na meerdere paren pas tot de conclusie gekomen), maar dat ik - in mijn geval - voor Pascal moet gaan. Je zou in de winkel eens verschillende modellen kunnen proberen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:05

Ik heb echt bijna geen last gehad met inlopen :oo wat blaren, maar die waren niet zo groot en zo weer over.
Wreef en voorvoet heb ik totaal geen last van gehad en met een week liepen ze als een zonnetje <3
En dat terwijl ik een mega bult op m'n hiel heb :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:49

Shenavallie schreef:
Dan ben ik bang dat het model dat je hebt gekocht niet bij jou past. Je zou een ander model kunnen proberen. Zo weet ik dat ik echt geen 1460 moet gaan kopen (na meerdere paren pas tot de conclusie gekomen), maar dat ik - in mijn geval - voor Pascal moet gaan. Je zou in de winkel eens verschillende modellen kunnen proberen.

Ik heb 3 verschillende paren en had het met allemaal geen idee welk model het is. Maar met dat spul heb ik ze allemaal ingelopen nu. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:35

Warboel schreef:
Ik heb echt bijna geen last gehad met inlopen :oo wat blaren, maar die waren niet zo groot en zo weer over.
Wreef en voorvoet heb ik totaal geen last van gehad en met een week liepen ze als een zonnetje <3
En dat terwijl ik een mega bult op m'n hiel heb :+

Zelf heb ik ook geen moeite met inlopen, sinds ik na jaren overgestapt ben op een model die (voor mij) wel goed zit. Kan er vrijwel de eerste dag al een hele werkdag probleemloos op lopen. Wel een klein drukpuntje met de nieuwste aanwinst gehad, maar door een blarenpleister te dragen kon ik ze de keer erop zonder dragen en verder geen last meer gehad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:36

pluisje88 schreef:
Shenavallie schreef:

Ik heb 3 verschillende paren en had het met allemaal geen idee welk model het is. Maar met dat spul heb ik ze allemaal ingelopen nu. :j

Je kunt 3 verschillende paren van één model hebben, dan blijf je dat probleem inderdaad meestal houden. Ik bedoel dat je niet alleen een ander paar van een model moet proberen, maar juist andere modellen (andere leest/pasvorm van de voet). ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:03

Ja deuh dat snap ik uiteraard wel ;)
Ik zeg dat ik geen idee heb van welk model mijn verschillende paren zijn...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:15

Pluisje vaak staat dat vermeld op de binnenkant van de tong van de schoen!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:06

Al gekeken maar daar staat niks op. Kan nergens wat vinden

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:42

Mag ik vragen wel spulletje je hebt gebruikt? Lees een paar posts terug dat je ze nu allemaal hebt ingelopen, is wel interessant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:52

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:50

Hierboven staat een linkje Rebecca

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:58

Binnenkort ga ik naar Arnhem om Dr Martens te passen, en kijken of ze lekker zitten. Weet iemand toevallig een adresje in Arnhem, Ede of Veenendaal? :) Had al op internet gezocht maar misschien weten jullie er meer?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:58

Ik kan geen modellen vinden dus heb even foto's gemaakt voor jullie. 1 model is serena weet ik toevallig. Met een vachtje aan de binnenkant. De anderen staan op de foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weten jullie welke modellen ik heb?