Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:33

Ik krijg 3 juli de sleutel !

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:34

Wij hebben ook de sleutel. Wij eigenlijk alleen nog maar tegenvallers gehad.
Onze nieuwbouw ideeën zijn dan ook ver voorruit geschoven.
Als we alles wat opgeknapt hebben en kunnen verhuizen, beginnen we direct met een architect om een volledige nieuwbouw te zetten achter het huidige huisje.

Er zaten bijvoorbeeld reclamefolders (ingepakt in plastiek folie) in de goot om te vermijden dat het water naar een bepaalde kant liep in de goot.
Vorige eigenaars waren de sleutel kwijt van het tuinhek, dus hebben ze het slot er maar uitgehaald. Maar uiteraard niet op de goede manier waardoor er meer stuk was.
Van de enige toegangsdeur was er nog 1 sleutel, die al helemaal krom stond en begon te scheuren. Dus daar zit nu een nieuw slot in.
Buitenkraan lekt
Buitenlicht blijft branden als het elektriciteit krijgt.

En zo gaat de lijst van onbegrijpelijke dingen verder. Kost allemaal veel tijd.

Vooral de weide is een tegenvaller. Er groeit geen gras meer, alleen onkruid. Dus die gaan we ook nog dit jaar opnieuw laten inzaaien. Er woont een kleinschalige boer tegenover het huisje, we hopen dat die dat voor een klein prijsje wil doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:07

Hier nog 6 weken. 28 juli de sleutel!

Tink89

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:30

Hier zijn de onderhandelingen uiteindelijk toch nog gelukt. 29 mei een derde keer gaan kijken en een akkoord bereikt over de prijs, 5 juni alles getekend en gisteren is de taxateur geweest.

Financiering hangt nog van taxatie af, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Nu dus vooral de klussen en de verhuizing heel strak plannen, klushulpen zoeken, begroting rondkrijgen enz. Het is een flinke klus, maar omdat ik pas 20 november de sleutel krijg, heb ik alle tijd om alles tot in de puntjes te plannen.

Heb zo ontzettend zin om te verhuizen! Jammer dat het nog 5,5 maand duurt...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:34

Dat duurt inderdaad nog even, 5,5 maand!

Ik ga aankomend weekend verhuizen met mn schoonheidssalon. Alles is tot nu toe meegevallen en lopen lekker op schema! Heerlijk dus!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:46

ssssuus schreef:
Dat duurt inderdaad nog even, 5,5 maand!

Ik ga aankomend weekend verhuizen met mn schoonheidssalon. Alles is tot nu toe meegevallen en lopen lekker op schema! Heerlijk dus!

Tja, ik heb begin december getekend voor mijn huurhuis voor een jaar en de verkopende partij moet nog een nieuwe huis kopen en verhuizen. Het kwam ons allebei wel prima uit zo... ik moest sowieso voor 1 juli gekocht hebben om te ontkomen aan de nieuwe normen voor hypotheken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:15

5,5 maand :oo

Top Suus !

Mijn huis is vrjj af,prachtig vloertje de huidige huurder maakt meubels en richt interieurs in. Zegt genoeg xd

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:16

Dit topic had ik een beetje verdrongen geloof ik. :')

Sleutel van onze nieuwbouw 21 april in ontvangst genomen. Inmiddels wonen we al een kleine 3 weken in het huis. Badkamer is nog een bouwput en de keuken wordt (hopelijk) vrijdag geplaatst. :\ (Zaterdag hebben we een feestje waar we 40 man verwachten :Y) )
Alles wat fout kon gaan, ging fout en alles wat vertraging op kon lopen, heeft vertraging opgelopen. -O-

En wij hebben alles al een jaar geleden gepland. Dus je kunt alles nog zo goed voor jezelf uitplannen, als je afhankelijk bent van andere partijen, kun je er donder op zeggen dat je planning in de soep loopt. :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:28

Snap ik Stacey, maar ik verhuis naar een bestaande woning en we doen alles zelf. Dat scheelt een hoop. De keuken is bijv al aanwezig en plaatsen doen we zelf. Gasleiding verleggen doet familielid van vriendlief, maar verder kunnen we alles zelf. Rekenen per halve week in de planning en nemen alles ruim. Qua schilderen kunnen we ons bovendien wel wat vertraging veroorloven. Het enige dat af moet zijn voor we verhuizen is de plafonds van de woonkamer en de trap, de rest kan allemaal als ik er al woon.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:31

Rebecca schreef:
5,5 maand :oo

Top Suus !

Mijn huis is vrjj af,prachtig vloertje de huidige huurder maakt meubels en richt interieurs in. Zegt genoeg xd

Wij zijn begin april dacht ik het eens geworden over de prijs en sleuteloverdracht. En moeten wachten tot 30 oktober.... nog 142 dagen....

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:55

Kirrr en Stacey, balen dat er zoveel mis is.

Wij hebben inmiddels alle nieuwe meubels op hun plek staan. Nu is het alleen een kwestie om alles een beetje aan te kleden. Vorige week is de hoofdstop eruit geklapt, gelukkig heeft het huis er 3 en hadden we in de keuken nog stroom. De volgende dag is de monteur geweest om hem te vervangen (mag je niet zelf omdat deze verzegeld is).

Op de planning staat nog:
- studeerkamer verven
- Douche afkitten (heeft de vorige bewoner niet gedaan, hierdoor wordt alsnog heel de vloer van de badkamer nat als je gaat douchen)
- Deuren en deurklinken vervangen. Vooral de glas in lood deur bij de trap.
- Slot van de voordeur vervangen.
- Gordijnen bestellen en ophangen voor de pui achter.
- Ladder halen zodat we de kunststof latten die aan het huis bevestigd zijn kunnen schoonmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:32

Kirr wat een ongein , werk van werk :n . Wat balen

Ook lekker Stacey := , wat een zootje

Jeanine , aftellen wat duurt dat toch lang ik ben van nature ongeduldig :P

Cabelona mooi lijstje nog met klusjes

Ik zal vanmiddag voor 2de keer naar mijn huisje , probeer van de mooiste elementen foto te maken mits huidige huurder dat prima vind . Het is alsof ik nu al naar huis ga :P , ben zo blij ermee het is alles wat ik wou met een vleugje meer <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:41

Ik ken dat gevoel. Bij het tekenen van het contract dacht ik al 'mijn huis, wanneer gaan jullie er nou eens uit?'. Zo'n bizar gevoel dat iets al als thuis kan voelen als je er nog helemaal niet woont.

Ik moet nog 163 dagen aftellen. Het lijkt wel een eeuwigheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:44

Hallo,

mag ik me hier ook (alvast) melden. Wij zijn op een huurkoop huis gestuit.. Nu moet er wel aardig wat aan verbouwd worden.. (van de foto's af niet.. maar in werkelijkheid).

- Nieuwe keuken
- Nieuwe badkamer
- Overal nieuwe vloer
- (bijna alles) moet opnieuw geverfd
- Serre verwijderen (opknappen niet waard denk ik)

Dus we willen kijken of dit mogelijk is voor een leuk budget, dan zouden wij ook kunnen verhuizen.

Ben het topic beetje aan het doorspitten in ieder geval

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:08

Als je op zoek bent naar Laminaat, dan vond ik Luxury floors echt een aanrader.

Wij gaan hebben hier voor het vorige huis gekocht en gaan dit nu opnieuw doen voor dit huisje.
Enorm veel keuze, leuke prijzen en legt veel makkelijker dan de duurdere merken die hier in onze regio verkocht worden.

Wij moeten er heel ver voor rijden, maar het blijft het waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:17

Ja we willen wit laminaat dan, maar wel door het hele huis opnieuw gelegd.

Ik vind beneden de vloer echt prachtig, maar er komt dan ook een nieuwe keuken in en zoek maar is dezelfde tegels.. :l

Het is zo'n 112m2 dat dan opnieuw gelegd moet worden.. Wil het ook niet te maken, thanks voor de tip :)!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:56

Kirrr schreef:
Wij hebben ook de sleutel. Wij eigenlijk alleen nog maar tegenvallers gehad.
Onze nieuwbouw ideeën zijn dan ook ver voorruit geschoven.
Als we alles wat opgeknapt hebben en kunnen verhuizen, beginnen we direct met een architect om een volledige nieuwbouw te zetten achter het huidige huisje.

Er zaten bijvoorbeeld reclamefolders (ingepakt in plastiek folie) in de goot om te vermijden dat het water naar een bepaalde kant liep in de goot.
Vorige eigenaars waren de sleutel kwijt van het tuinhek, dus hebben ze het slot er maar uitgehaald. Maar uiteraard niet op de goede manier waardoor er meer stuk was.
Van de enige toegangsdeur was er nog 1 sleutel, die al helemaal krom stond en begon te scheuren. Dus daar zit nu een nieuw slot in.
Buitenkraan lekt
Buitenlicht blijft branden als het elektriciteit krijgt.

En zo gaat de lijst van onbegrijpelijke dingen verder. Kost allemaal veel t

Vooral de weide is een tegenvaller. Er groeit geen gras meer, alleen onkruid. Dus die gaan we ook nog dit jaar opnieuw laten inzaaien. Er woont een kleinschalige boer tegenover het huisje, we hopen dat die dat voor een klein prijsje wil doen.

Hebben jullie een technisch rapport op laten maken?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:57

Nee

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:22

Mag ik me hier ook melden? :):)
Wij hebben 20 mei ons voorlopig koopcontract getekend en krijgen 2 november, en met een beetje geluk 2 oktober de sleutel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:38

Welkom Lin!

Sniek piek :

Afbeelding

Tussen keuken en woonkamer , zat ooit muur

Afbeelding

De vloer

Enn de lampjes :

Afbeelding

Is het al 3 juli? :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:44

Mooi Rebecca., maar neemt ie dat niet mee dan? Of kun je dit overnemen van hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:49

Nee de boog moet anders gesloopt en gedicht worden, de lampen heeft ie geen ruimte voor en de vloer tsja hij trekt bij vriendin in :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:12

Die foto's zien er leuk uit Rebecca!
Linn1502, wat leuk! nog wel even wachten, maar des te meer tijd voor voorpret :D

Gister is bij ons de tuin aangepakt. Er zijn bomen en struiken gesnoeid (er blijft ook genoeg staan, maar de jungle moest even worden gesnoeid;)) en wauuw wat een licht en ruimte!! Helemaal blij mee!

Woensdag is waarschijnlijk de slaapkamer klaar en dat betekend tijd voor de eerste fles champagne hihi:)

Wij gaan een aantal radiator-ombouwen zelf maken, heeft iemand nog tips waar we daar voor een goede prijs aan materiaal kunnen komen? Anders gaan we gewoon naar de gamma:)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 07:59

Ziet er mooi uit, Rebecca! En klinkt goed. Heel verschil met je huidige huisje denk ik :P

Wij zijn dus begin april verhuisd, maar het voelt alsof we er al langer wonen. Alles is wel klaar, behalve de tuin. Daar gaan we vandaag mee verder. Laatst ook wat kleine dingetjes voor in huis gehaald (plantjes, nieuwe kussentjes voor op de bank). Daardoor is het meteen ook al meer 'af' en 'thuis'.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:10

Stacey, is het plaatsen van de keuken op tijd gelukt?

Wij hebben heel het weekend zwaar doorgewerkt. Gisteren ook nog tot half 1 's nachts bezig geweest.
Afbeelding
Slaapkamer, badkamer en berging is af.
Woonkamer ben ik met rood aan begonnen. Overige muren moeten nog opnieuw met wit.

Zaterdag halen we nieuwe laminaat. Weet alleen nog niet welke ik wil.
eventuele kanshebbers...Afbeelding

Zondag kan vriend dan beginnen met plaatsen van laminaat.
Ik werk deze week/weekend de overige verfklussen nog af.

Alle radiotoren zijn ook van muur gehaald, om beter te kunnen verven. Maar ook om ze eens helemaal proper te kunnen maken. Niet normaal wat voor stof en vuiligheid er allemaal in zit en zolang hangen ze er nog niet. Dus die moeten nog helemaal proper gemaakt worden en dan kunnen ze terug tegen de muur.

Woensdag moeten we 600pakken hooi binnenhalen. Kunnen we stockeren bij de boer aan de overkant. Ideaal voor ons! We zijn ook nog in onderhandeling voor een stuk van 1hectare weide op wandelafstand te kunnen bijhuren van diezelfde boer.

Dan blijft alleen de keuken nog over, hier is nog wel wat werk. Deze kunnen we het gaan uitbreken in het laatste weekend van juni. Dus tegen dan zou ook in de keuken alles klaar moeten staan om ze ineens te plaatsen.