verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:32

ilaan schreef:
Ragdollcat schreef:
Hou op ilaan, Bigone boort haar de grond niet in en ik ook niet.

En wij rechtvaardigen al helemaal niet wat die verkrachter had gedaan.

Nou ik vind sommige reacties echt heftig om te lezen. Misschien komt het door mijn verleden, ik weet het niet maar ik vind het echt heftig en schokkend. Ik beschuldig bigone nergens van want weet niet eens wie welke reacties precies plaatste. Ik zeg alleen dat ik het schokkend vind hoe sommige mensen hierop reageren..

Ja, ik begrijp jou heel goed en je mag hier alles zeggen wat je ervan vind, maar we, ik in ieder geval niet, halen haar niet omlaag en we rechtvaardigen al helemaal niet wat die vent gedaan heeft, ik walg juist van zulke mannen, ik haat het!

En ik ben het met je eens dat er hier reacties zijn die hard zijn, ik kan ook zelf hard en heftig overkomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:34

joyenbeau schreef:
Pff ts vind het ontzettend erg voor!
Veel reacties kunnen ook echt niet. Dat ze het naïf was? Misschien, misschien ook niet... maar vind niet dat je dat in dit topic moet zetten. Dat is nu even totaal onbelangrijk! Ze zoekt hulp wil getroost worden via dit forum omdat ze het in het echt niet durft te zeggen denk ik. Doe dat dan ook! Ga haar niet nog meer schulgevoelens en schaamte aanpraten! Want dat is wat jullie hiermee wel bereiken. Ze wordt er alleen maar onzekerder door en durft dan al helemaal niet meer naar slachtofferhulp te gaan.

Ts moet er nu eerst weer bovenop komen en hulp krijgen.

Als je eraan toe bent zou ik wel aangifte doen Ts. Om anderen meiden te beschermen tegen hem. En al doet de politie er niets aan, jij hebt dan in ieder geval wel je uiterste best gedaan om nog een keer te voorkomen. Anders krijg je er misschien spijt van.

Heel veel sterkte! En probeer er toch met iemand over te praten, uithuilen! Maar niet wegstoppen en doen alsof er niks is gebeurd.

Vooral te goed van vertrouwen en die is nu ontzettend beschaamd en kapotgemaakt door die vuile hufter!

Er zijn helaas mannen die daar misbruik van maken en of maken er gebruik van......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:52

vrouwke schreef:
Verkrachting lok je nooit uit, ze hebben maar met de poten van je af te blijven.

Wat sommige zeggen komt hard aan, maar realiseer je wel als je aangifte doet en je wilt er een rechtzaak van maken dat die mensen dit ook vragen aan haar.
waarom zat je in de pyama, waarom ging je naar bed terwijl hij nog in huis was, enz.
Het gaat er soms hard aan toe . Zeg niet dat het zo is, want het is zo.
Zelf meegemaakt.

En terecht ook eigenlijk . Ik zou toch niet graag in de gevangenis belanden door een idioot de alles maar verzint omdat diegenen de pest aan mij heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:02

werkschaduw schreef:
dit is mijn laatste reactie hier. De telefoon lag boven in de woonkamer. ik heb boven de woonkamer beneden de slaapkamer. Hij was een goede vriend. mijn "pyjama " is een trainings broek met een oerlelijk oud shirt. Hij zei dat hij zichzelf wel uit zou laten en ik vertrouwde hem .Hij heeft alles bekend en mijn baas staat achter alles wat ik wil doen. Als ik aangifte wil doem staat hij achter mij en wil zelfs getuigen. ik ben gek op mijn werk en vreet mezelf nu kapot van binnen ! want ik zit in 2 strijd. ik heb er zwaar spijt van dat ik dit op bokt heb gegooid en heb me nooit kunnen bedenken dat mensen het in twijfel zouden trekken. Het is de enige echte waarheid. en hij heeft zelfs alles bekend. ik ben er klaar mee . ga wel zelf weer nadenken over alles .

Ik ben eerlijk en bied mijn excuses aan omdat ik twijwelde wbt je verhaal.
Maar die twijfel was er een beetje omdat we in het verleden hele nare topics hebben gehad waar alles in verzonnen was. Tot terminaal ziek zijn aan toe. Nu is je verhaal ook wat duidelijker.

Verkrachting lok je nooit en te nimmer uit.

Gezien je werk je alles is en je dit nooit in je eentje kan verwerken moet je echt hulp zoeken. Bel vandaag slachtoffer hulp nog als dan kan nog zo laat.

En vraag een mod of ze alles kan verwijderen.

Sterkte

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:04

Ik heb alleen jouw posts gelezen en ik zeg aangifte doen. Kom nou, wat hij deed mag niet.
Zo meteen denkt hij ik ben er een keer meer weggekomen miscchien kan het nog eens.

Jolien87

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:21

Waar zijn verdorie de mods?!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:22

Jolien87 schreef:

Dat is precies wat ik dacht ja.

TS: ik wil je heel veel sterkte wensen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:23

Jolien87 schreef:

Misschien komen die wel als er een reden voor is.. en niet omdat wat mensen opperen om het topic maar te sluiten omdat er wat discussie is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:25

En dat ts hier doodongelukkig van wordt is geen reden?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:33

TS is psychisch en lichamelijk gruwelijk veel pijn gedaan en als ze haar verhaal op bokt zet (wat zoveel mensen doen, dit is echt niet het eerste SA met een seksueel misbruik/verkrachting verhaal), moet ze eerst 10/12 pagina's lezen met mensen die haar verhaal in twijfel trekken en hun mening wel klaar hebben achter hun veilige schermpje.

Nee, TS hoeft geen 16 "aah sielugh" pagina's te lezen, maar als je zo ontzettend veel pijn bent gedaan, is een beetje begrip toch wel op zijn plek? Je kunt TS toch ook gewoon sterkte wensen? Of besluiten om je mening te delen met de mensen die bij je in de woonkamer zitten en het topic weg klikken?

En sinds wanneer is een joggingbroek met een oud shirt lustopwekkend?
En sinds wanneer zijn er geen huizen meer met een afwijkende indeling?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:36

Blue_Eyes schreef:
KimD schreef:
TS is het zeker niet zelf schuld dat ze verkracht is, maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren. Dan nog is nee, nee en had hij van haar af moeten blijven. Maar dat TS geen aangifte gaat doen, geen hulp zoekt, niet naar haar ouders gaat, niet naar de hoogste baas en niet naar zijn vrouw is ze toch echt zelf schuld. Hoe moeilijk ook, dan moet ze haarzelf een schop onder haar reet geven en gaan! Op zijn minst aangifte en naar zijn vrouw. Wat ze er ophet werk mee doet of dat nog even met rust laat ok. Maar op deze manier word er helemaal niks in gang gezet.

Hoe, schuld?? Hoe, schop onder haar reet en gaan? Heb je enig idee hoe moeilijk dat is, hoeveel schaamte erbij komt kijken, hoeveel angst? Dit vind ik typisch een opmerking die niet echt getuigt van inlevingsvermogen.

Heeft niks te maken met inlevingsvermogen maar met ervaring. ;) Geen aangifte doen is onacceptabel. Ze moet zich daaroverheen zetten, die drempel is groot en gevoelig maar niet onoverwinnelijk. Het lucht ontzettend op om die aangifte achter de rug te hebben. En tja, daar zul je toch echt moed voor bij elkaar moeten verzamelen.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:36

Butterfly schreef:
TS is psychisch en lichamelijk gruwelijk veel pijn gedaan en als ze haar verhaal op bokt zet (wat zoveel mensen doen, dit is echt niet het eerste SA met een seksueel misbruik/verkrachting verhaal), moet ze eerst 10/12 pagina's lezen met mensen die haar verhaal in twijfel trekken en hun mening wel klaar hebben achter hun veilige schermpje.

Nee, TS hoeft geen 16 "aah sielugh" pagina's te lezen, maar als je zo ontzettend veel pijn bent gedaan, is een beetje begrip toch wel op zijn plek? Je kunt TS toch ook gewoon sterkte wensen? Of besluiten om je mening te delen met de mensen die bij je in de woonkamer zitten en het topic weg klikken?

En sinds wanneer is een joggingbroek met een oud shirt lustopwekkend?
En sinds wanneer zijn er geen huizen meer met een afwijkende indeling?

Ik ben het hier helemaal mee eens! Waarom TS haar verhaal in twijfel trekken? het is hoe dan ook niet TS haar schuld en al erg genoeg. Laten we het met zijn allen niet erger voor TS maken alsjeblieft?!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:41

Wat een eikel!

Heel veel sterkte en succes, met wat je ook doet.
Hij is vies, jij niet... Er zijn best wel wat goede websites online die tips geven over hoe je je weer vertrouwd in je lichaam kan voelen etc.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:45

Blue_Eyes schreef:
KimD schreef:
TS is het zeker niet zelf schuld dat ze verkracht is, maar imo zijn er wellicht signalen gegeven die niet handig waren. Dan nog is nee, nee en had hij van haar af moeten blijven. Maar dat TS geen aangifte gaat doen, geen hulp zoekt, niet naar haar ouders gaat, niet naar de hoogste baas en niet naar zijn vrouw is ze toch echt zelf schuld. Hoe moeilijk ook, dan moet ze haarzelf een schop onder haar reet geven en gaan! Op zijn minst aangifte en naar zijn vrouw. Wat ze er ophet werk mee doet of dat nog even met rust laat ok. Maar op deze manier word er helemaal niks in gang gezet.
Hoe, schuld?? Hoe, schop onder haar reet en gaan? Heb je enig idee hoe moeilijk dat is, hoeveel schaamte erbij komt kijken, hoeveel angst? Dit vind ik typisch een opmerking die niet echt getuigt van inlevingsvermogen.

Heeft niks te maken met inlevingsvermogen maar met ervaring. ;) Geen aangifte doen is onacceptabel. Ze moet zich daaroverheen zetten, die drempel is groot en gevoelig maar niet onoverwinnelijk. Het lucht ontzettend op om die aangifte achter de rug te hebben. En tja, daar zul je toch echt moed voor bij elkaar moeten verzamelen.

Nee verkrachting is onacceptabel. Iedereen dealt op zijn eigen manier en in een eigen tempo hiermee. Als je keel afgeknepen voelt bij een gedachte alleen al, dan kan een drempel een berg worden. Iets verplicht moeten herleven kan je niemand afdwingen, alleen maar bemoedigen

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:55

Jolien87 schreef:

Precies wat ik dacht.. Heb het schaamrood op de kaken staan als ik alle reacties lees.. TS heel veel sterkte in deze moeilijke situatie!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:58

Jolien87 schreef:

Nee. Als je iets openbaar post weet je dat je ook minder leuke reacties kan ontvangen. Zo werkt dat nou eenmaal op een openbaar forum. TS is een volwassen vrouw, ze kan prima zelf bedenken dat ze hier -ook met een SA- poedersuiker kon krijgen.

Kom nou zeg, omdat een vrouw iets als verkrachting ervaart is het ook direct verkrachting? Ik zeg niet dat het in het geval van TS géén verkrachting was, maar als een vrouw over een man zegt dat hij haar verkracht heeft hoeft dat niet per se waar te zijn... Laat staan zijn intentie. Mannen zijn geen mensen die alleen maar achter hun piemel aan kunnen lopen en daar niets aan kunnen doen, maar vrouwen zijn ook geen kuikentjes die altijd compleet onschuldig en slachtoffer zijn.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:06

Verkrachting is het seksueel binnendringen van het lichaam, in welke opening dan ook.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:12

Jolien87 schreef:

Niet als ze zelf niet aangeeft dat ze het topic wilt sluiten. En dan nog sluiten ze het niet zomaar geloof ik, maar ik ben geen mod dus hang me er niet aan op als het niet zo is.

Er zijn zoveel topics waar de ts doodongelukkig van kan worden omdat er wat commentaar is, moet dan alles maar gesloten worden om degene die een niet zo handig topic hebben gestart een handje boven het hoofd te houden? Het is toch geen kleuterklas?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:15

Hhilde schreef:
Kom nou zeg, omdat een vrouw iets als verkrachting ervaart is het ook direct verkrachting? Ik zeg niet dat het in het geval van TS géén verkrachting was, maar als een vrouw over een man zegt dat hij haar verkracht heeft hoeft dat niet per se waar te zijn... Laat staan zijn intentie. Mannen zijn geen mensen die alleen maar achter hun piemel aan kunnen lopen en daar niets aan kunnen doen, maar vrouwen zijn ook geen kuikentjes die altijd compleet onschuldig en slachtoffer zijn.

Euh,...ja. Als een vrouw het als verkrachting ervaart is het verkrachting.
Dan is er namelijk iemand over haar grenzen gegaan.
Tegen je wil sex hebben is nooit goed te praten. Nooit en never.

Nee mannen zijn doorgaans geen verkrachtende monsters die alleen met hun piemel denken. Gelukkig niet.

Maar er zijn echt genoeg misogenistische klootzakken die er een genoegen aan beleven om een vrouw te onderwerpen en te misbruiken in deze wereld.
Of er gewoon geen boodschap aan hebben aan wat de vrouw wel of niet wil en gewoon aan hun gerief willen komen.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:17

Hhilde schreef:
Kom nou zeg, omdat een vrouw iets als verkrachting ervaart is het ook direct verkrachting?

Hoe kun je zoiets nou zeggen? :( Als je dit echt al denkt, houd het dan in deze situatie voor je.

TS, voor als je dit nog leest, wil ik je veel sterkte wensen!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:54

Moderatoropmerking:
Na overleg met TS is besloten dat dit topic weer open kan. We verwachten dat jullie je aan de regels op Bokt houden en respectvol omgaan met TS en andere gebruikers.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:00

Lieve TS, ik ben blij om te zien dat het topic weer geopend is.
Niet vanwege de discussie die hier liep maar omdat ik me afvraag hoe het met je gaat. Heb je wel mensen in je omgeving waar je mee praten kan inmiddels?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:08

Niemand verdient het om misbruikt te worden. Al ga je poedelnaakt dronken over straat, dan nog heeft iedereen met z'n poten van je af te blijven. Ik denk, en hoop, eigenlijk ook dat we het daar allemaal over eens zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er zelf niets aan kunt doen. Inbreken mag ook niet, maar weinig mensen zullen hun voordeur open laten staan als ze 's ochtends naar hun werk gaan. Je gloednieuwe fiets zonder slot bij 't treinstation zetten is ook niet zo handig. Mag hij dan gestolen worden? Nee. Maar de kans wordt wel groter. Ik begrijp dus wel dat sommigen twijfels hebben bij de acties van TS. Een collega laat op de avond in huis laten, zelf je nachtkleding aandoen, slaapmedicatie nemen, alvast in bed gaan liggen..dat is, alles bij elkaar, misschien niet ontzettend handig geweest.

Maar, en nou komt het: je hoeft dat niet te benadrukken. Je hoeft TS niet fijntjes in te peperen dat ze zelf maar slimmer had moeten doen. Je hoeft niet alles op te schrijven wat er door je hoofd schiet.

Want TS is verkracht. Dat is iets verschrikkelijks, iets wat ontzettend pijnlijk en verdrietig is, en het láátste wat ze dus nodig heeft is keiharde kritiek. Hoe moeilijk is het dan om TS gewoon sterkte te wensen? Ik las reacties waarin stond dat je maar geen topic moet openen als je niet tegen kritiek kan. Waarom? Waarom kan iemand niet gewoon hopen op wat steun en begrip?

Doe je medebokker een lol. Vóórdat je een reactie plaatst, vraag jezelf dan even af voor wie je dat eigenlijk doet. Is de TS ermee geholpen? Of doe je het alleen omdat jij je dan beter kan voelen, omdat je je eigen frustratie kwijt wil, omdat je zelf geraakt bent door iets en in emotie reageert?

Dat wil niet zeggen dat je nooit kritiek mag geven: natuurlijk wel! Maar dat hoeft niet zo bot mogelijk. Er zit een wereld van verschil tussen "Tsja TS, vervelend voor je maar je hebt 't er natuurlijk ook wel naar gemaakt hè?" en "Jeetje TS, wat afschuwelijk. Heel, heel veel sterkte. Het was misschien niet zo slim om die slaapmedicatie te nemen, maar dan nog had hij je dit nooit aan mogen doen."

In beide gevallen geef je aan dat TS wellicht beter andere keuzes had kunnen maken. Maar in voorbeeld 1 geef je haar een keiharde trap na, en in voorbeeld 2 toon je begrip voor haar pijn en verdriet. Dat is toch veel waardevoller? Dat zou je zelf toch ook willen als je om steun vraagt?

Bedenk nou gewoon even wat jij kan doen om het leven van een ander ietsiepietsie beter, leuker, of mooier te maken, in plaats van slechter.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:14

Aangifte doen lost niks op als je het zelf niet wilt en is een vaak slopend proces. Als hij het toegegeven heeft aan jouw baas vind ik eigenlijk dat ze hem moeten ontslaan. Kun jij weer naar je werk en hij heeft zijn verdiende loon. Ellende met verkrachting is dat je aan jezelf gaat twijfelen. Was ik wel duidelijk genoeg en waarom verstijfde ik? Mensen denken altijd dat je zelf heel heldhaftig reageert maar dat is niet voor iedereen zo.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:19

Ragdollcat schreef:
ilaan schreef:

Nou ik vind sommige reacties echt heftig om te lezen. Misschien komt het door mijn verleden, ik weet het niet maar ik vind het echt heftig en schokkend. Ik beschuldig bigone nergens van want weet niet eens wie welke reacties precies plaatste. Ik zeg alleen dat ik het schokkend vind hoe sommige mensen hierop reageren..

Ja, ik begrijp jou heel goed en je mag hier alles zeggen wat je ervan vind, maar we, ik in ieder geval niet, halen haar niet omlaag en we rechtvaardigen al helemaal niet wat die vent gedaan heeft, ik walg juist van zulke mannen, ik haat het!

En ik ben het met je eens dat er hier reacties zijn die hard zijn, ik kan ook zelf hard en heftig overkomen.

Heb ik namen genoemd dan? Nee, expres niet. Heb al 2x gezegd dat ik niet weet wie wat plaatste. Dat jij je aangesproken voelt komt niet omdat ik zei dat jij dit deed. Dus voel je niet aangesproken als je het niet doet en lees in vervolg even wat ik daadwerkelijk zeg. Ik heb nergens iemand persoonlijk beschuldigd en dit heb ik expres zo gedaan. Dat jij je aangesproken voelt zegt misschien iets over jezelf?

--------

Ik lees hier ook dat het soms alleen wordt ervaren als verkrachting maar dit het niet is? Leg uit. Want als het als verkrachting wordt ervaren ís het verkrachting. Ben benieuwd wat er gebeurd als de politie tegen jou zou zeggen 'sorry mevrouw maar dat heb je alleen zo ervaren en het is niet zo'.
Duidelijk een gebrek aan inlevingsvermogen en zelf nooit in een situatie als deze gezeten. Anders zouden er nooit zulke rare reacties geplaatst worden.