Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:49

Goed M_aaike en Soloro!
Ahh wat vervelend M_aaike.

Ik ben vanmiddag alleen naar een optreden van Douwe Bob geweest. Ik zou met iemand anders, maar die was ziek. Dus toen maar alleen.
En o wat was het het waard! *\o/*

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:55

Whoeps ik was ook even weg. Veel zijn wel goed bezig zeg! Buiten je comfort zone blijft toch een beetje spannend. Ik ben vandaag begonnen bij de rechtswinkel. Ook heel spannend, maar was uiteindelijk erg leuk :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:00

Wat is het hier stil, hoe is het met iedereen?

Ik moet bekennen dat ik ook lang niet keer gereageerd heb hoor, ben nog wel bewust bezig met doelen, maar minder dan eerst niet meer dagelijks. Op stage nog wel dagelijks.

Gisteren had ik een "eey dit was best stoer" momentje voor mezelf. Zat in de bus met een dronkenlap, hij was aan het kotsen (Sorry vies..) vond het dood eng (wie weet word de dronkenlap boos ofzo?) maar heb de chauffeur geroepen dat die meneer ziin bus vervuilde. En ik werd hartelijk bedankt :) vond het stiekem best eng!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:37

Wat goed Colien, ik zou dat ook spannend vinden denk ik.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:40

Goed Colien!
Er komt nu ook een programma op woensdagavond volgens mij met experimenten hoe er op asociaal gedrag wordt gereageerd. Offtopic :p

Hier gaat het wel redelijk, ik ben een beetje op zoek naar nieuwe uitdagingen.
Ik vind het vooral belangrijk om me bewust te blijven van een comfortzone en waarom ik sommige dingen niet doe.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 08:44

Wat goed Colien!

Ik doe op het moment weinig buiten mijn comfortzone al heb ik wel laatst een paard (waarvan ik eigenlijk wel weet dat hij braaf is) uitgeprobeerd. Mijn komende doel is om een andere pony een keer uit te proberen. Ik heb haar jaren geleden een keer gereden en dat was eens en nooit meer. Ik zat geloof ik uiteindelijk in tranen op die pony. Maar nu rijd ik langer en ben vooral minder onzeker met rijden (en ze is de laatste tijd een stuk braver O:) ) dus ik wil het graag nog eens proberen (al vind ik het met die eerdere ervaring in mijn hoofd best eng)

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:32

Marrie_L, knap dat je een ander paard hebt geprobeerd!
En met die andere pony gaat het ook vast lukken.

Ik merk zelf dat mijn comfortzone met paardrijden wat verkleint en dat wil ik tegengaan. Ik rijd namelijk al 2,5 jaar op hetzelfde paard (bijrijdpaard). Op de manege sprong ik op elk paard en ging ik er zo mee over een sprong van ruim een meter. Nu rijd ik af en toe op een ander paard op stal en ik merk dat ik toch wat minder heldhaftig ben geworden.
Dus maar veel van paard wisselen en nieuwe dingen blijven proberen.

Komende dagen maar achter een stageplek aan, ik twijfel of ik ga mailen of bellen, maar misschien vind ik de moed wel om gewoon te gaan bellen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:38

Wat goed dat het topic weer leeft.

Ik ben vooral heel druk met solliciteren en meedraaien bezig geweest en ga woensdag voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:35

Ik heb een nieuwe baan.

Hoe gaat het met jullie? Wat doen jullie eraan om buiten je comfortzone te komen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:38

Gefeliciteerd! Wat voor een baan?

Bij mij gaat het goed, ook ik heb een nieuwe baan waarvoor ik flink uit mijn comfortzone moest (en ook zeker nog ga moeten) stappen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:09

Gefeliciteerd allebei met jullie nieuwe banen!

Ik heb afgelopen paardrijles onverwacht een flinke stap uit mijn comfortzone moeten maken want door een fout in de indeling moest ik ineens op een paard waar ik eigenlijk niet goed op durfde. Het had gewisseld kunnen worden maar ik heb mezelf gewoon gedwongen en hij was best leuk O:)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:17

Goedzo! Zo leer je misschien wel hele leuke andere paarden kennen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:31

Ik ga met heel laag niveau verstandelijk gehandicapten werken. Heb er zin in, maar ga hiervoor ook mijn comfortzone vaker moeten verlaten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:35

Eroslover, dat klinkt ontzettend leuk :)

Colien, dat is dus nu al gebeurd O:) en dat was pas één onbekend paard ;)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:44

Leuk Eroslover! Ik loop stage tussen die doelgroep, enorm leuk en leerzaam.

Fijn dat je zo enthousiast bent Marrie, wie weet wat er nog volgt. Dadelijk wil je niet meer op je oude vertrouwde paard rijden joh.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:19

Colien, dat zei mijn instructrice ook al :') maar dat gebeurt vast niet, zeker met springen niet. (Al is af en toe op een andere helemaal niet verkeerd ;) )

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:20

Zit iedereen weer in z'n comfortzone? :+

Ik ben klaar met mijn eerste jaar wat studie betreft, dus ik vind het lastig om uit mijn comfortzone te stappen, omdat ik simpelweg minder contact heb met anderen.
Iemand ideeën/tips? :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:30

Nee hoor ik zit er zeker niet opnieuw in. Heb mijn faalangsttraining afgerond met een ENORM dik compliment. En ik heb gisteren voor het eerst op de markt gewerkt, super spannend maar het is onwijs leuk!

Uuhm dingen als ergens naar toe gaan in je eentje? Nieuwe mensen meeten? Studiegenootjes die je misschien aardig vind vragen om een keer samen wat te doen?
Voor de rest op het moment niet echt ideetjes.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:33

Chanel: ik zou niks voor je weten eigenlijk.
Colien: goed bezig!

Ik heb een paar dagen geleden ineens een grote stap uit mijn comfortzone gezet. Normaal ben ik een leerling die haar mond niet opendoet en eigenlijk niet echt tegen de leraar in gaat.
Nu ontplofte de leraar ineens (geen idee wat ik gedaan heb) en hij was ontzettend onredelijk. Ik mocht wat papieren inzien die hij ineens wilde afpakken. In plaats van ze netjes af te geven heb ik ze gewoon vastgehouden en niet afgegeven. Na drie pogingen om zijn foutieve aannames uit te leggen waar hij de hele tijd doorheen ging schreeuwen, heb ik op bozige, strenge toon een keer 'Meneer!' gezegd. Hij was wel stil :+ vervolgens liep hij boos weg :')
Ik heb later wel fatsoenlijk met hem kunnen praten hoor maar ik had daar ineens zoiets van: ik laat deze keer niet zomaar over me heenlopen, iets wat ik normaal wel aaltijd laat gebeuren.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:37

Oohja zoiets had ik laatst ook, mijn opleiding is te makkelijk voor mij (de theorie althans, praktijk niet) dus de leraar zei dat ik de leraren dan maar moet gaan uitdagen ( >;) ). Prima, ik ging de desbetreffende leraar dus uitdagen. Hij werd me toch boos! Wij moesten voorbeelden meenemen van persoonlijke plannen van cliënten, maar hij kraakte ze stuk voor stuk af. Dus ik daagde hem uit om een goed persoonlijk plan aan ons te laten zien dan, maar dat heeft hij niet en vond hij teveel moeite om te maken. Ik ging er vervolgens tegen in dat ik niet vond kunnen dat hij alle plannen afkeurde maar zelf geen goed plan wilde laten zien aan ons (hoeft echt geen plan van 10 pagina's te worden, half a4tje zodat we een idee hebben was ook prima, had ik ook vermeld).

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:33

Colien en Marrie_L, hartstikke goed bezig!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:36

@ Chanel, iets wat te maken heeft met thuis als je thuis woond. Dingen ineens heel anders doen.
Of iets wat je leuk lijkt om te doen maar niet durft? En anders dingen gaan doen om mensen te ontmoeten, sporten bv.

Marrie en Collien goed bezig!

Ik begin per 1 juli aan mijn nieuwe baan. 2 weken geleden heb ik offroad gereden in een jeep met 4x4 stand. Gaaf, maar durfde eerst niet, blij dat ik dat heb gedaan.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:48

*egopost*
Ik schop het topic weer even omhoog omdat ik ENORM trots mijn resultaten van afgelopen half jaar wil vertellen.
Ik begon mijn praktijk dit jaar met 16(!!!) onvoldoendes, bijna allemaal te danken aan mijn faalangst. Doordat ik de drempel ben over gegaan om faalangsttraining te nemen heb ik zoveel overwonnen, met vallen en opstaan en ben mezelf enorm tegen gekomen. Heel veel buiten mijn comfort zone gekropen. Maaaaaaar dit heeft als resultaat gegeven dat ik mijn jaar met 0 (!!!) onvoldoendes gehaald heb! Sommge onvoldoendes zijn zelfs dikke goedjes geworden.
Ik ben onwijs trots op mezelf!
*einde egopost*

Hoe is het met jullie? Hopelijk gaat het met jullie ook heeeel goed!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:57

Ontzettend goed Colien!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:47

WoW Collien, ik ben ook trots op je. Gaaf hoor!