Young & out

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Re: Young & out

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:11

daarom heb ik op mezelf ook nog geen labeltje geplakt. werd er alleen maar ongelukkig van om precies op dat moment te moeten uitvogelen welk labeltje er nou precies paste

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:13

Sunneva schreef:
Lienie_F schreef:

bij deze dan :)
Ik herkende heel veel in het demi romantic van een paar pagina's terug

*kruipt weer onder meeleessteen*

Cool, dat had ik dus ook haha. Ik blijf ook lekker meelezen, aangezien ik dus ook niet de makkelijkste ben wbt relaties vind ik het wel "leuk" te lezen dat ik niet de enige ben daarin :P
Ik heb dezelfde naam btw haha. Heb jij ooit een vriendje gehad?

haha hoi :wave:
nee, ik ben koos vriendloos, jij? :+
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 17-02-19 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:16

Ja, nogal :')

Op dit moment probeert een jongen mij via de app te versieren, maar jammer genoeg kan ik daar dus niet warm van worden XD. Ik moet echt eerst iemand goed kennen en dat gaat niet alleen via app of internet e.d.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:21

Sunneva schreef:

Op dit moment probeert een jongen mij via de app te versieren, maar jammer genoeg kan ik daar dus niet warm van worden XD. Ik moet echt eerst iemand goed kennen en dat gaat niet alleen via app of internet e.d.

ja idd, app is gewoon niet genoeg, alleen snapt de gemiddelde jongen dat niet -O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:27

Mij is op de middelbare school ook heeeel vaak gevraagd of ik een relatie had met mijn beste vriend. Nou als bij hem je gaydar niet afgaat is er wel iets goed mis met je mensenkennis :=

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:38

Lienie_F schreef:
Sunneva schreef:

ja idd, app is gewoon niet genoeg, alleen snapt de gemiddelde jongen dat niet -O-

Nope... En dat op zich is best sneu want ze stoppen er veel moeite in en dan krijgen ze er niks voor terug. Ben pas geleden maar een x achter m'n berichtjes gaan zetten als ik wegging want van hem krijg ik kuspoppetjes en allemaal xxxxx. Dus vond ik het zielig als ie niks kreeg, maar ik meen het niet haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 10:56

ik moet eerlijk zeggen dat ik al die labeltjes ook niet snap en (no offence naar iemand hoor), is dat zó ver wel allemaal nodig? Moet elk beestje een naampje hebben? Ook met stoornissen etc. álles heeft tegenwoordig een naam, ik vraag me altijd af of dat wel zo nodig is. We zijn allemaal mensen en je bent gewoon jij :) Of je nu autisme hebt, homoseksueel bent, adhd hebt, dyslexie hebt etc. etc Iedereen is gewoon zichzelf :)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:03

Hoi! Ik ben Lian, ben 15 en dacht altijd dat ik hetero was, tot ik al deze benamingen las. :P
Ik denk dat ik nog het dichtst in de buurt van pan kom.. Ik heb me wel eens aangetrokken gevoelt tot een meisje, maar ook niet vaker dan één keer.. Verder vind ik vrouwelijke jongens heel aantrekkelijk, dus dan bedoel ik meer; gevoelig, weinig haar, dat soort dingen. Aan de andere kant vind ik types met véél haar ook echt lekker... Ik snap maar weinig van mezelf.

Ik vind dat benamingen je juist het idee kunnen geven dat je niet alleen en de enige bent die zo is, dat kan naar mijn idee veel steun geven. Zeker als je ouders/omgeving het niet wil erkennen.
Het gaat er natuurlijk ook een beetje om hoe de benamingen gebruikt worden. Je maakt daarmee immers wel weer onderscheid tussen jou en anderen.

Edit: Ben ik nou uit de kast? Ik weet niet echt wat er dan op die kast staat (lesbi, bi, pan..) :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:06

Maartje1990 schreef:
ik moet eerlijk zeggen dat ik al die labeltjes ook niet snap en (no offence naar iemand hoor), is dat zó ver wel allemaal nodig? Moet elk beestje een naampje hebben? Ook met stoornissen etc. álles heeft tegenwoordig een naam, ik vraag me altijd af of dat wel zo nodig is. We zijn allemaal mensen en je bent gewoon jij :) Of je nu autisme hebt, homoseksueel bent, adhd hebt, dyslexie hebt etc. etc Iedereen is gewoon zichzelf :)

Ah, zuidelijke nuchterheid :D daar kan ik wat mee :j ik ga ook uit van de persoon. Ten slotte heb je met 99,9% van de mensen een relatief oppervlakkige relatie, waarbij "het labeltje" geen toegevoegde waarde heeft.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:15

@Sunneva, ja die irritante kuspoppetjes. en X-en, die zijn echt nog altijd een drama. En jongens altijd maar, "je stuurt toch X-en?" eh ja, maar wat dan nog? :+
heeft deze jongen wel een kans om ooit een gemeende x te krijgen? :)

@Maartje1990, ik vind het juist wel handig. Door labeltjes weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die iets heeft, omdat er zelfs een officiële naam voor is

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:16

Maartje1990 schreef:

Precies! :))

Ik kan me anderzijds wel voorstellen als je met de worsteling zit, je er door het labeltje wel wat steun voelt. Al heb ik dat nooit zo ervaren.

Ik ben ook nooit "uit de kast" gekomen, dat doen hetero's toch ook niet? :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:18

Om eerlijk te zijn ken ik het meerendeel van de labeltjes niet.. Dus of het nu zo handig? Als iemand mij verteld dat zij pan is krab ik wel even achter mijn oren en zal ik vragen of ik dan pannenkoeken met haar kan maken..

Als iemand mij verteld dat zij zich meer man voelt, op vrouwen en mannen valt en nooit seks in haar leven wilt hebben. (zal deze combi ook een naam hebben) Dan vind ik dat allemaal prima en snap ik dat beter dan een of ander naampje dit dan zou hebben..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:43

Ik had van die labetjes wel al eerder gehoord, maar om nu te zeggen dat ik van ieder weet wat ze inhoud, nee. En hoewel ik snap dat het fijn is om te weten dat je niet de enigste bent (ik ben niet dom en ik ben niet gewoon slecht in rekekenen ik heb dyscalculie) vraag ik me dan toch af of het (al is het dan alleen omwille van de begrijpelijkheid) het allemaal nodig is. Want inderdaad als je dat zegt, iemand knippert een paar keer met de ogen, krabt achter het hoor en heeft geen idee waar je het over hebt.

Lesbisch is er wat mij betreft al 1 te veel. Hou het maar lekker op homoseksueel :) Je hebt namelijk zelf wel ogen om te zien dat ik een vrouw ben.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:46

Maartje1990 schreef:
Ik had van die labetjes wel al eerder gehoord, maar om nu te zeggen dat ik van ieder weet wat ze inhoud, nee. En hoewel ik snap dat het fijn is om te weten dat je niet de enigste bent (ik ben niet dom en ik ben niet gewoon slecht in rekekenen ik heb dyscalculie) vraag ik me dan toch af of het (al is het dan alleen omwille van de begrijpelijkheid) het allemaal nodig is. Want inderdaad als je dat zegt, iemand knippert een paar keer met de ogen, krabt achter het hoor en heeft geen idee waar je het over hebt.

Lesbisch is er wat mij betreft al 1 te veel. Hou het maar lekker op homoseksueel :) Je hebt namelijk zelf wel ogen om te zien dat ik een vrouw ben.

wat ik al zei, ik vind labeltjes fijn om te weten dat ik niet de enige ben, maar voor uitleggen zijn de meeste labeltjes te ingewikkeld. Dan zou ik gewoon woorden gebruiken :+

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:07

tja die labeltjes.. vind het lastig hoor, want ik kan wel hel hard er tegenaan schoppen maar toch prop ik mezelf er weer in. achja :Y)

ik ben trouwens al wel een tijdje uit de kast hihi. Mijn moeder is dominee dus iedereen hielt zijn hard vast toen ik vertelde dat ik ook op meisjes val en vertelde dat mijn bff toen meer was dan een vriendin..
maar mijn moeder zei 'ohh. dat wist ik al hoor. toen je klein was en alleen je boers kleren aanwou had ik wel een vermoeden' :+

Tja.. Alleen mijn grootouders weten het niet, of niet echt.. of misschien ook wel omdat ze echt sommige opmerkingen wel moetennbegrijpen als ik en mijn neef/broer/mannelijk persoon het over vrouwen hebben:=

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:08

Horse_Driver schreef:
tja die labeltjes.. vind het lastig hoor, want ik kan wel hel hard er tegenaan schoppen maar toch prop ik mezelf er weer in. achja :Y)

ik ben trouwens al wel een tijdje uit de kast hihi. Mijn moeder is dominee dus iedereen hielt zijn hard vast toen ik vertelde dat ik ook op meisjes val en vertelde dat mijn bff toen meer was dan een vriendin..
maar mijn moeder zei 'ohh. dat wist ik al hoor. toen je klein was en alleen je boers kleren aanwou had ik wel een vermoeden' :+

Tja.. Alleen mijn grootouders weten het niet, of niet echt.. of misschien ook wel omdat ze echt sommige opmerkingen wel moetennbegrijpen als ik en mijn neef/broer/mannelijk persoon het over vrouwen hebben:=

is wel heel fijn dat je moeder zo reageert :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:14

jaa zeker!
Maar hoor het vaak hoor, dat ouders het stiekem al dachten of dat het fijn opgevangen wordt. uitzonderingen daargelaten natuurlijk..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:20

Horse_Driver schreef:

Maar hoe gaat dat dan? Mijn oom is ook dominee (hervormd) en die heeft met zijn hand op de bijbel moeten zweren. En in de bijbel is homoseksualiteit een doodzonde. Dus mijn oom trouwt geen homo's.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:25

Mij hebben die labeltjes sowieso nooit zo geboeid. Ik heb ook een tijd niet eens geweten dat bi bestond maar ik viel op mannen en vrouwen en klaar. Dat ben ik en hoe dat heette maakte me vrij weinig uit.

Ik heb wel dat ik nooit op een meid durf af te stappen. Veel te bang dat ze alleen op mannen valt. Beetje banketstaaf als jij haar op date vraagt haha

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:25

MarlindeRooz schreef:
Horse_Driver schreef:

Maar hoe gaat dat dan? Mijn oom is ook dominee (hervormd) en die heeft met zijn hand op de bijbel moeten zweren. En in de bijbel is homoseksualiteit een doodzonde. Dus mijn oom trouwt geen homo's.

Mijn moeder is erg ruimdenkend gelukkig, en trouwd ook homo's (yay!)
Qua geloof ik ze protestants, en ik weet dat ze wel vrijer denkt dan haar kerk zelf hoor.. maar er zitten ook 1 of 2 homo stellen in de kerk soms en dat vind de gemeente ook prima. Soms zijn r wel opmerkingen vanaf de wat oudere kerkgangers, maar nooit gemeen geloofik.
Hoe dat bij haar 'dominee worden' (hoe noem je zoiets? zou ik eigenlijk moeten weten haha!) ging weet ik niet, maar als ze zo'n eed af heeft moeten leggen dan ehh.. tja :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:27

Ach ik vind het hier in het oosten sowieso heel kortzichtig... Ze hebben het altijd over "die homo's van..." met zo'n toontje.

Als ik zelf lesbisch zou zijn zou ik dat niet van de daken schreeuwen zoals je dat in een grotere stad wel kan. Daarbij zou mijn familie heel verdrietig zijn want je komt dan natuurlijk wel in de hel. En dat vinden zij niet leuk.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:34

Lienie_F schreef:
@Sunneva, ja die irritante kuspoppetjes. en X-en, die zijn echt nog altijd een drama. En jongens altijd maar, "je stuurt toch X-en?" eh ja, maar wat dan nog? :+
heeft deze jongen wel een kans om ooit een gemeende x te krijgen? :)

Uhm nou ja das dus een beetje het probleem he haha. Ik kan me dus niet voorstellen dat ik me aangetrokken tot hem kan voelen aangezien ik dat alleen kan als ik iemand echt goed ken.
Dus misschien als we gaan afspreken en ik leer hem kennen dat ik hem leuk kan gaan vinden. Maar het probleem is altijd dat voor ik de kans heb gekregen iemand leuk te vinden de jongen er al klaar mee is omdat ze denken ach dit duurt me te lang of het gaat toch nooit iets worden...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:36

Ik wil toch even wat zeggen over het geloof. Een vriend van mij geeft voorlichtingen in de kerk over homoseksualiteit (zelf gereformeerd en elke zondag naar de kerk). Hij legt het uit als dat wat er in de bijbel staat verkeerd word begrepen.

In de bijbel schijnt te staan dat er een getrouwde man seks zou hebben gehad met een andere man. Vanuit daar hebben de mensen dus gedacht dat de homoseksualiteit slecht was. Maar eigenlijk zou het gaan om het vreemdgaan wat slecht was..

Ik weet niet waar en hoe dit er allemaal precies instaat maar dat vertelde een vriend die dus met een organisatie kerken afgaat om voorlichting en uitleg te geven over homoseksualiteit. Dit omdat de zelfmoord onder jongere homoseksuelen in de kerk het hoogst is.
Wat er verder waar is van dit verhaal weet ik niet, ik doe zelf niet aan bijbelstudie oid (hij wel natuurlijk).

MarlindeRooz
Ik vind het heel naar dat je dat zegt! Ik woon zelf in hartje achterhoek en ga echt wel met boeren om en ik heb nog nooit iets naars gehoord erover. Als er iemand homo zou zijn in de groep zou dat 100% prima zijn!
Natuurlijk schelden ze elkaar wel eens uit voor homo maar dat heeft geen achterliggende betekenis naar homo's zelf.
Vind het heel naar dat je ons dus allemaal kortzichtig noemt. Weet niet waar je vandaan komt maar dan heb je duidelijk niet al te beste vrienden. Want 'mensen in het oosten' zijn echt niet kortzichtig.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 10-03-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:39

Wat er in de bijbel staat hoef ik eigenlijk niet te weten, ben daar helemaal klaar mee. :=

Maar zoals ik het zei wordt het hier opgevat, en dat is gewoon DE waarheid.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:40

Nouja dan wil je je niet verdiepen in de denkwijze van een ander. Dat is pas kortzichtig ;)
Begrijpen waar een ander vandaan komt is ook het accepteren van de ander.

Edit
Heb het andere bericht ook aangepast, al heb ik niet heel erg het idee dat het er toe doet ;)
Laatst bijgewerkt door ilaan op 10-03-15 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt