inkomstenbelasting aangifte 2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: inkomstenbelasting aangifte 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:41

Stond er bij mij ook in. Maar als je het goed na had gekeken had je dat toch wel gelijk gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:24

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je dat over het hoofd kunt zien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:02

Omdat je een pagina hebt met al je werkgevers onder elkaar (daar stond de uitkering ook maar 1x bij) en dus nog een aparte pagina met 'andere' uitkeringen. Op de laatste stond de uitkering nogmaals. Kon deze ook niet verwijderen, kreeg steeds een soort foutmelding als ik op verwijderen klikte.

Leuk voor de mensen dus die hier wel kaas van gegeten hebben en het dom vinden dat ik dit 'niet gezien' heb, ik wou het dit jaar voor het eerst zelf proberen maar ik weet weer exact waarom ik het altijd laat doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:47

Ik heb mijn aangifte via het programma gedownload en daar kon ik mijn werkgever en UWV op 1 pagina invullen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:47

S8903N schreef:
Omdat je een pagina hebt met al je werkgevers onder elkaar (daar stond de uitkering ook maar 1x bij) en dus nog een aparte pagina met 'andere' uitkeringen. Op de laatste stond de uitkering nogmaals. Kon deze ook niet verwijderen, kreeg steeds een soort foutmelding als ik op verwijderen klikte.

Leuk voor de mensen dus die hier wel kaas van gegeten hebben en het dom vinden dat ik dit 'niet gezien' heb, ik wou het dit jaar voor het eerst zelf proberen maar ik weet weer exact waarom ik het altijd laat doen.

Weet je wel heel zeker dat hij er echt dubbel in heeft gestaan?
Sommige uitkeringen van het UWV komen namelijk bij Loon (bijvoorbeeld ziektewet) en andere zoals WIA en WW komen bij het kopje uitkeringen.
Ik zou dat toch nog even goed nakijken en ook checken bij het inloggen op UWV of je niet 2 soorten uitkeringen hebt gehad en het eerder (vooraf) ingevulde dus wel blijkt te kloppen. Beetje vervelend als je dat straks toch op je aanslag ziet staan..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:20

Heb dus ook 2x uitkering, maar dat is de gewone WW en WW aanvulling. Stonden apart op de belasting aangifte en dit klopte gewoon.

Heb ook 2 berekeningen van het UWV.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:44

Topic nog een keer globaal doorgelezen maar ik kan mijn vraag niet vinden.

Ik wil graag het aangifteprogramma downloaden net zoals vorige jaren. Dit omdat ik een slechte internetverbinding heb en alles 3 keer wil nalopen/schuiven om te kijken wat het resultaat is. Via de site van de fiscus zie ik een app staan en via digi D een formulier. Ik wil echter echt het programma. Het formulier heb ik een poging gewaagd maar vind ik drie keer niks. Ik wil mijn aangifte ook printen en ben bang dat dit via dat formulier niet gaat lukken. Iemand een idee hoe ik aan het aangifteprogramma kom?

Edit: Gevonden! Voor wie dit ook wil doe de volgende stappen: www.belastingdienst.nl -> onderaan vind je programma's en formulieren. Daar moet je op klikken en dan alle zoekvelden invullen. Bron: tv programma kassa.
Laatst bijgewerkt door Djonah op 28-03-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:51

Die staan gewoon op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 17:12

JustLizz schreef:
S8903N schreef:

Sommige uitkeringen van het UWV komen namelijk bij Loon (bijvoorbeeld ziektewet) en andere zoals WIA en WW komen bij het kopje uitkeringen.
Ik zou dat toch nog even goed nakijken en ook checken bij het inloggen op UWV of je niet 2 soorten uitkeringen hebt gehad en het eerder (vooraf) ingevulde dus wel blijkt te kloppen. Beetje vervelend als je dat straks toch op je aanslag ziet staan..

Nee, heb ook maar 1 jaaropgave van UWV met daarop 1 uitkering.
Mag toch aannemen dat een belastingadviseur weet wat hij doet? Daarbij waren de bedragen van uiterking 1 en 'fictieve' uitkering 2 ook exact even hoog. Lijkt me stug :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:37

Djonah schreef:

Ik wil graag het aangifteprogramma downloaden net zoals vorige jaren. Dit omdat ik een slechte internetverbinding heb en alles 3 keer wil nalopen/schuiven om te kijken wat het resultaat is. Via de site van de fiscus zie ik een app staan en via digi D een formulier. Ik wil echter echt het programma. Het formulier heb ik een poging gewaagd maar vind ik drie keer niks. Ik wil mijn aangifte ook printen en ben bang dat dit via dat formulier niet gaat lukken. Iemand een idee hoe ik aan het aangifteprogramma kom?

Edit: Gevonden! Voor wie dit ook wil doe de volgende stappen: http://www.belastingdienst.nl -> onderaan vind je programma's en formulieren. Daar moet je op klikken en dan alle zoekvelden invullen. Bron: tv programma kassa.

De link staat ook hier in het topic :).

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:51

veerledec schreef:
Djonah schreef:

Edit: Gevonden! Voor wie dit ook wil doe de volgende stappen: http://www.belastingdienst.nl -> onderaan vind je programma's en formulieren. Daar moet je op klikken en dan alle zoekvelden invullen. Bron: tv programma kassa.

De link staat ook hier in het topic :).

Mijn excuus, dan heb ik niet goed gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:52

Heeft iemand zijn brief al gehad? Die gaan vanaf 1 april de deur uit toch?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:33

Het is nog geen 1 april he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:39

Nee, maar aangezien ik niet zeker wist of ze eerder dan 1 april of op 1 april eruit gingen....

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:12

S8903N schreef:
S8903N schreef:

Nee, heb ook maar 1 jaaropgave van UWV met daarop 1 uitkering.
Mag toch aannemen dat een belastingadviseur weet wat hij doet? Daarbij waren de bedragen van uiterking 1 en 'fictieve' uitkering 2 ook exact even hoog. Lijkt me stug :)[/quote]

Dat neem ik ook aan :). Ik check het zelf namelijk altijd extra omdat ik weet dat er vaak verschillende jaaropgaves zijn van verschillende uitkeringen. Vandaar dat ik je even vroeg of je het zeker wist. Als de bedragen ook nog eens exact hetzelfde zijn, dan lijkt het mij inderdaad ook sterk dat het twee verschillende uitkeringen zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:28

Die brief komt bij bewindvoerder , grr :P . Nee is een lekker potje , ik ben blij dat ik haar heb anders was het zo op

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:10

Ik heb een vraag; ik vind het invullen niet heel moeilijk want het meeste staat er al, mijn situatie is al jaren hetzelfde en ik heb alleen een eigen huis.
Sinds vorig jaar krijg ik veel minder geld terug, weet iemand hoe dit kan komen? Ik weet dat er wat dingen in de regelgeving verandert zijn (maar niet precies wat) maar dacht dat ik daar niet veel van zou merken door mijn stabiele situatie en doordat ik mijn huis al heb sinds 1997.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:25

Verlaging hypotheekrente aftrek en diverse heffingskortingen. Als je even googelt kan je de diverse nieuwsberichten wel vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:05

Stiekem hoop ik dat ze vanaf morgen gaan beginnen met uitbetalen. Maar zal nog wel 3 maanden moeten wachten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:12

Ik ben benieuwd. Vorig jaar ook vrijwel direct aangifte gedaan, toen stond het eind mei op m'n rekening.
Het bedrag is iig welkom :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:04

Bij mij stond het er tot nu toe altijd half mei op de rekening. Ik ga er niet van uit is het wel zo dan is het een meevaller. Kan altijd later zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:34

Nou, is hier ook zeker welkom! Ik ga maar uit van mei maar eerder is altijd beter :D

Edit: even gekeken, vorig jaar stond het 2 mei op m'n rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:55

Vorig jaar stond het er bij mij 2 mei op. Kreeg toen maar 35 euro terug en dit jaar wel een hele hoop meer dus hoop stiekem ook dat het eerder komt. Zou toch een fijn extraatje zijn deze maand _O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:04

Ik had vorig jaar 535 en dit jaar 2200 dus zou inderdaad leuk zijn als dat wat eerder kwam *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:42

Vorig jaar had ik het eind mei pas.. Hoop nu iets eerder!