Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:30

Wat me vooral opvalt is het, ik ga het echt doen - nee ik heb het toch nog niet (grondig) aangepakt..Hoe moeilijk kan het zijn. Maar hé alles om het uit te stellen. :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:31

Ik wil ook zo'n schoonmaakvriendje, waar koop je die? :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:33

Smee__ schreef:

Je pikt hem op uit de kroeg, kookt een paar lekker voor hem, leest hem voor uit Le Petit Prince en meer is er eigenlijk niet nodig :')

Nee, hij helpt me alleen omdat ik er echt niet uitkom. Ik kan niet opruimen. Ik kan dingen wel verplaatsen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:34

Ik vind dit een heerlijk topic. :')
Tot voor kort was mijn huis ook één grote zwijnenstal. Een aantal weken terug een dag opgeofferd om een grote schoonmaak te houden en sindsdien hebben we een schoonmaakrooster.
Dit werkt voor ons, het huis is in principe altijd netjes nu. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:34

Hmmm.... kunnen we niet iets met Bart regelen... dat je uiterlijk volgende week, 4 februari bijvoorbeeld, de foto van het eindresultaat plaatst, en zo niet: (week)ban ~~}>

Anoniem

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:36

Ik moet het sowieso voor zondag af hebben! En ja ik ben nou eenmaal een uitsteller. En van uitstel komt afstel, blablabla ik weet het. Maar heb meer activiteiten te ondernemen op een dag dan mijn kamer grondig opruimen, vandaar dat ik het ook niet in 1x kan doen :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:39

Em, ik sta volgende week bij je op de stoep, en dan is het opgeruimd hè :))

Ik woon momenteel ergens waar ik kamergenoten heb, en eentje is gelukkig net als ik: schone badkamer, schone keuken, opgemaakte bedden, geen kleding op de vloer en netjes afval scheiden :+: Maar m'n andere kamergenote, aaaaarghh.... haar kant van de kamer is echt een enorme troep, ze heeft dubbel zo veel zooi in de badkamer dan wij, en maakt nooit schoon. _-:( 3 dagen nog, dan weer naar NL en een schone kamer voor mezelf, heeerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:43

Volgende week mag je komen inspecteren La :D Alleen wijn als het schoon is haha

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:48

Emmaa_ schreef:
Ik heb zelfs een tijdje met borden in bed geslapen, had ik een broodje gegeten ofzo in bed en dan had ik geen zin om het weer weg te brengen :=

Bah. :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:52

Smee__ schreef:

Ik had er een gevonden op werk :)) Die deed echt alles. Van kamer en auto schoonmaken, koken, wassen & strijken. :oo (en ook als ik bezig was met paard, dan ging hij de stal alvast mesten..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:59

Dirndl schreef:
Em, ik sta volgende week bij je op de stoep, en dan is het opgeruimd hè :))

Ik woon momenteel ergens waar ik kamergenoten heb, en eentje is gelukkig net als ik: schone badkamer, schone keuken, opgemaakte bedden, geen kleding op de vloer en netjes afval scheiden :+: Maar m'n andere kamergenote, aaaaarghh.... haar kant van de kamer is echt een enorme troep, ze heeft dubbel zo veel zooi in de badkamer dan wij, en maakt nooit schoon. _-:( 3 dagen nog, dan weer naar NL en een schone kamer voor mezelf, heeerlijk.
wow ik zou echt gek worden als ik een kamer zou moeten delen, troep of geen troep :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:08

Oke! ALLLL het vuilnis + alle plastic tasjes van zowel afhaaleten als kleding zijn weg uit mijn kamer. 4 vuilniszakken later... Heb een gedeelte van mijn kleding gedaan en mijn bed verschoond! Mogen jullie lekker vinden wat jullie vinden, maar ik ben best trots op mezelf

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:09

Volgens mij heb je een heel topic achter je *\o/*

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:09

Allemaal trots op Em! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:10

Hahaha :+: Morgen heb ik een super grote presentatie op school maar wil daarna nog wel even verder met mijn vensterbanken (die zijn ook niet al te mooi om naar te kijken). Vrijdag ga ik m'n ADHD medicijnen weer eens nemen en dan doorknallen tot het schoon is. Zaterdag meubilair verplaatsen, en dan zondag decoreren. Heb al helemaal ideetjes wat ik nou eindelijk met al die kerstlampjes en dergelijke ga doen, dus heb er nu al zin in :D

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:12

Kun je vanavond nog even hyperfocussen op je presentatie, lang leve ADHD :') Of is dat alleen bij ADD?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:14

Oh nee die hyperfocus heb ik ook, maar vanavond heb ik iets anders om me op te hyperfocussen :Y)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:21

<<)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:22

Hebben we ook een foto van de tussenstand? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:23

Die komt morgen! Heb net ook de kattenbak leeg gehaald (proactief vandaag) dus moet even snel douchen haha

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:23

Ik heb gewoon alle paginas doorgelezen, wat een heerlijk vermaak dit! Vooral de laatste paar paginas... Dat sommigen het zo serieus kunnen nemen zeg, alsof een misdrijf begaat als je niet dagelijks staat te poetsen. Prima dat mensen niet in zulke omstandigheden zouden willen/kunnen wonen, maar overdrijven is ook een vak. Niemand gaat dood als je een paar weken je bed niet verschoond hoor, tenzij je al problemen met je gezondheid hebt.

Ik heb ook alles behalve een net en schoon huis. Vroeger als kind had ik ook zo'n kamer waar je de vloer niet meer kon vinden. Als puber juist weer heel netjes maar dat was vooral omdat ik toen ocd ontwikkelde en opruimen dus dwangmatig werd. Wel handig hoor, maar niet aan te raden als oplossing...
Ik ruim wel altijd op omdat alles moet liggen waar het in mijn hoofd hoort te liggen. Ik heb echter wel veel te veel spullen voor de ruimte die ik heb, dus lijkt het alsnog rommelig. Dat maakt schoonmaken ook weer een lastiger karweitje en ik heb dr ook een gruwelijke hekel aan. Ik heb jaren geprobeerd mezelf aan te leren om vaker schoon te maken, maar het lukt gewoon niet omdat ik voor mezelf de moeite niet vind opwegen tegen het resultaat. Ik hecht geen waarde aan een glimmend huis, wel aan gewone hygiene en een beetje orde. Dat heb ik dus ook (wc maak ik regelmatig schoon etc) maar dat beetje meer stof en haren? Dont care.

Wel een hele goede tip voor de sloddervossen hier: pas je huis aan op je gewoontes ipv andersom! Zit je vaak op je bed en daardoor afval rond je bed? Het probleem is dan dat je gewoon niet genoeg prullenbakken hebt! Zet er eentje naast je bed, met afvalzak erin. Het is makkelijker jezelf aanleren om af en toe die vuilniszak dicht te knopen en weg te gooien, dan al die losse spulletjes moeten oprapen.
Was in de hoek? Koop een grote wasmand (open!) en zet die daar neer, lijkt al stuk netter dan losse kleding. Daarom staat onze wasmand nu ook gewoon naast het bed. Er kwamen steeds kleren op de grond omdat we geen zin hadden naar de wasmand te lopen. Nou dan haal je de wasmand dus naar de kleding toe! En zo kan je overal wel een oplossing voor bedenken, waardoor het al een stuk leefbaarder word!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:29

Goed bezig!! Een begin is gemaakt en dat is altijd het moeilijkst :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:30

lieveli schreef:
Oeh schoonmaakfittie!

:') _/-\o_

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:36

Joo goed bezig!! :D haha ik heb mijn hele kamer klaar, moet alleen nog even de vuilniszak weg brengen := maar het regent steeds...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:13

Ladybird schreef:
Doubtless schreef:
Booooh ongelofelijk die verhalen hier. Rommelig à la, maar echt een viés huis? :r

Ben ook echt verbaasd dat niet iedereen z'n lakens (minimaal) 1x per week verschoond :oo

Bedlakens? noway :') want ik haaat een schoon bed :')

Haha, ik heb ook haat aan schone lakens. al van kinds af aan. Het was echt hel om mij in bed te krijgen als mijn bed verschoond was.

Ik las ook de vraag of je voor je vriendje niet opruimt..
Mijn ex is net zo dramatisch :') , zo neit nog veel erger. Met verontschuldigen naar elkaar zijn we vrij snel gestopt en nu komen we als goede vrienden nog wel bij elkaar over de vloer en dan is die bende ook geen punt...