Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:49

Nachtlampje schreef:
Gaaf en welkom gekkesies! Zo ging het bij ons ook, ik woonde al een tijdje officeus bij hem, en sinds september officieel.

Een tip voor jullie; op ticketveiling zijn nu sets koekenpannen en wokpannen! 3 koekenpannen of 2 wokpannen, allemaal met keramische bodem.

Ik heb net de koekenpannen voor in totaal 43,50 gewonnen (incl verzenden en de administratie van Ticketveiling.nl) :D

In totaal 110 euro waard, vond ik toch wel een mooie afprijzing. Wij hebben ook alleen de oude pannen van mijn vriend, met dik gekraste antiaanbaklaag dus lekker giftig.

He verdorie, we hebben net een paar dagen geleden onze nieuwe pannenset gekocht. Maar die viel ook wel mee qua prijs gelukkig! Wel mooi dat jij 'm gewonnen hebt, dat scheelt toch wel wat qua prijs ja! :)

Jetske: haha wow toevallig, ik wil juist heeeeeeeeeel graag naar Schotland verhuizen. Ik heb daar een aantal maanden gewoond en ben echt verliefd geworden op het land. Mijn vriend wil helaas eerst nog een paar jaar in Antwerpen blijven, maar daarna ligt alles open. :P

We hebben vrij ingrijpende verbouwingen gedaan ja. Een muurtje eruit geslagen waardoor we nu een open keuken/woonkamer hebben en de complete keuken en badkamer eruit gesloopt en vernieuwd. :) We zijn wel aan de finishing touches toe inmiddels, voornamelijk de meubels in elkaar zetten en de afwerking van de keuken. Gisteren nog een boekenkast gekocht waar we binnen 3 seconden allebei verliefd op werden. :D We hopen er zondag of maandag in te gaan wonen, maar er is nog een klein zorgwekkend puntje met de vloer. Hopelijk valt dat mee. :)

x_Anne_x

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:55

Sorry voor t binnenwalsen maar wij hebben ineens een huis!
Maandag gebeld dat we t huis aangeboden kregen waar we eind oktober 7e op geeindigd waren. Nooit meer verwacht.
Maandag de sleutel al!
Jammer dat ik maandag t/m woensdag hele dagen moet werken

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:33

Anne, gefeliciteerd! :):) Weet nog dat je zei dat het even 'on hold' stond, vanwege werk? Maar nu dus gelukt en wat snel al :wow: Heerlijk!

Mijn pannen komen van marktplaats, van de marktplaats aanbieding, dus ze zijn niet 2e hands.
Was een aanbieding voor 6 pannen voor 75 euro in plaats van 250 ofzo?? Weet het niet meer precies.

Marktplaats aanbiedingen zijn soms best handig!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:25

Oh das ook heel fraai Nancy~!

En anne, Wooooohoooo! Wat gaaf! laat je snel foto's/plattegronden/enzovoorts zien?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:29

Geen slechte deal Nancy! :)

Anne: wow, extra tof nu het zo onverwacht toch is gelukt. Gefeliciteerd!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:57

2 januari komt er een onafhankelijk hypotheekadviseur langs om het een en ander te bespreken :):)
Weer iets om naar uit te kijken!

Vandaag weer een waterkoker en zeef gescoord :+
Koop iedere week iets.. Heb zo al aardig wat bij elkaar staan zag ik net in de kast en bij mijn vriend staat ook nog een boel.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:35

Nancy dat wil ik dus ook heel graag doen, nu alvast kleine dingetjes kopen zodat het "ongemerkt" de rekening afgaat.

Maar mijn vriend wil dat nauwelijks :')
Ik had ook al zo'n leuk kastje bij de xenos zien staan..

Mijn pannen zijn overigens nu al binnen :D

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:43

Dank jullie. Zal ik doen!

Klopt Nancy,
Was ook niet helemaal meer t plan. Maar je mag maar twee keer nee zeggen tegen deze woningbouw en dan schrijven ze je uit.
En dit is gewoon echt ons droomhuisje <3
Zouden er ook prima nog kinderen kunnen krijgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:57

Nachtlampje, ooh ik haal die dingen altijd zelf :+ Vriend heeft er ook geen tijd voor om altijd mee te gaan.. Bijna alles koop ik, nu ik er over na denk, haha.

Hij heeft ooit wel eens iets gekocht, stel bierglazen :+ Maar niet veel meer dan dat haha.
Ahja, vind het niet erg.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:02

Wij hebben echt alles inmiddels. Sommige meubels worden met de tijd wel vervangen.
Nu alleen vloer en fornuis kopen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:11

Ik kom hier ook voorzichtig om de hoek kijken.
Vriend en ik zijn rustig aan, aan het plannen om in het voorjaar/van de zomer samen te gaan wonen.
Wat voor mij ook gaat betekenen dat vanuit mijn vertrouwde brabantse land, naar limburg ga verhuizen!
Momenteel nog aan het kijken wat ik met mijn paard ga doen.
En aan het kijken naar de obstakels, gezien we een uur rijden van elkaar af wonen, zal ik moeten gaan kijken voor werk meer die kant op. Voordeel is dat ik momenteel werkeloos ben. Maar goed, de banen liggen niet voor het oprapen. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:14

Renske, welkom :) Limburg vind ik altijd een heel ander land :+ Behalve het noorden dan.

Gister een droger en wasmachine gekocht bij de Makro, mooie aanbieding :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:04

Dankje Nancy, ik zeg ook altijd dat ik naar het buitenland ga als ik naar mijn vriend ga, hahaha.
Het wordt hier ook altijd Limbabwe of Limboland genoemd. :')

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

Nancy, je gaat hard met alle aankopen! Leukleuk!!

Welkom Renske! Dat wordt een hele stap, verhuizen naar limburg. Wel super leuk! Willen jullie gaan kopen of huren?

Bij ons gaat het klussen hard, de weken gaan allemaal veel te snel door school, werk en daarnaasr ook klussen. Dus veel voor tijd heb ik helaas niet.
gisteren naar ikea geweest, badkamermeubel gekocht en een spiegel met kastjes erachter, ideaal! En vlakbij de ikea zat een riverdale outlet shop, twee super mooie lampen gekocht, scheelde mooi 70 euro!! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:38

Yesterday, drukke tijd voor je zeg.. Maar als alles straks af is...... *D

Had bij de Karwei ook een heeeeeel mooi badkamermeubel gezien, maar daar wachten we nog even mee.
Eerst het hoognodige en dat is vooral de verf... Nu is er overal zo'n kortingsactie, bij Praxis geloof ik en bij de Gamma.. 20% of 25% korting op artikel naar keuze.. Even naar kijken ook.

Afbeelding
Dit is ie volgens mij, alleen dan in een andere kleur, antraciet!

Lampen hebben we ook nog nodig! Ben vooral aan het kijken voor een lamp boven de eettafel, de rest volgt later wel.. Tenzij ik onderweg iets heel moois zie.
Het leukste zou zijn als het allemaal beetje dezelfde stijl is..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:50

Ben nog op zoek naar een leuk bijzettafeltje met dienblad..

Zoiets als;
Afbeelding

Of beter nog;

Afbeelding

Alleen ken de websites niet waar ze op staan, dus durf ze niet zo goed te bestellen enzo :+
Iemand een idee waar je zoiets kunt kopen en wat geen honderden euros kost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:08

Action :Y) Daar hadden ze die tafeltjes vorige week nog.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:36

Klopt!
Heb ze daar gezien,, alleen wat aan de lage kant.. :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:59

Ik ben momenteel een beetje een female touch in mijn vriend zijn huisje aan het aanbrengen. Steeds als ik naar zijn huis gaan dan neem ik steeds wat mee van mijn spulletjes. Ik moet vooral dingen weg gaan doen. Dus als mijn baan doorgaat en iemand in het noorden rond maart/aprim een koelkast, diepvries, droger en zo goed als nieuwe wasmachine kan gebruiken dan hoor ik het wel. Lijstje zal nog wel langer worden. Uit mijn keuken kan ook niet veel mee.
Ik mis nog wat ruimte voor mijn ponyspullen dus ik ben aan het kijken voor een kleine tuinberging.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 00:15

Ik heb het wat dat betreft vrij makkelijk Yesterday, de bedoeling is om op zijn bedrijf te gaan wonen.
Zijn ouders wonen bij het bedrijf in het huis, en de planning is om te gaan kijken voor een woonunit, die we daar neer kunnen zetten.
En dan in de toekomst, te verhuizen naar het huis. Maar dat is nog allemaal toekomst.
Eerst moeten we met de gemeente rond gaan krijgen dat we een unit mogen zetten.

Dat is idd wel een gaaf badkamer meubel Nancy!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:45

Gister een discussie gehad over het wel of niet houden van zijn tv-meubel.. Die niet in de woonkamer komt te staan, maar op zolder dan..

Ja, is toch zonde zegt ie :roll:
Dan neem ik ook ál mijn meubels mee, want dat is anders ook zonde zei ik :')

Badkamer meubel komt er voorlopig nog niet.
Eerst het belangrijkste en dat zijn dus de meubels en inrichting.
Badkamer meubel hangt er al, dus hoeft niet direct vervangen te worden.

Wel nog in de gamma folder een paar leuke dingen gezien voor in de hal..
https://www.gamma.nl/assortiment/halban ... /p/B506117

En/Of

https://www.gamma.nl/assortiment/avigno ... /p/B506118

En

https://www.gamma.nl/assortiment/avigno ... /p/B506119

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 08:34

Mag ik me ook melden? Ik ga volgend jaar ook samenwonen!
Mijn vriend heeft een appartement gekochte, of daar is ie althans mee bezig. Het wachten is alleen op zijn permissie om te kopen (wij zijn beide expats). Maar als het goed is dan krijgt hij 15 februari de sleutels.
Het was eigenlijk niet de bedoeling om al te gaan samenwonen, maar we gingen samen meubels kijken en toen vroeg ie of ik toch niet bij hem in wilde trekken. <3

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:57

Welkom!! Leuk dat hij het gevraagd heeft, spannende tijd dus nog voordat de sleutel komt?

Leuke kerst gehad allemaal? Of druk zat met andere dingen?

Super gave kapstok Nancy! Heel mooi, ook de kastjes zijn mooi. Voordeel van die lage is dat je er misschien wel schoenen op kwijt kan?

Bij ons zit in de eerste slaapkamer eindelijk een plafond erin, oogt gelijk een stuk mooier! Hopelijk is het snel zover dat de stukadoor erin kan, dan heb ik ook eindelijk echt iets te doen :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:00

Renske_W schreef:
Ik heb het wat dat betreft vrij makkelijk Yesterday, de bedoeling is om op zijn bedrijf te gaan wonen.
Zijn ouders wonen bij het bedrijf in het huis, en de planning is om te gaan kijken voor een woonunit, die we daar neer kunnen zetten.
En dan in de toekomst, te verhuizen naar het huis. Maar dat is nog allemaal toekomst.
Eerst moeten we met de gemeente rond gaan krijgen dat we een unit mogen zetten.

Dat is idd wel een gaaf badkamer meubel Nancy!

Wat een leuke optie! Hopelijk gaat de gemeente meewerken, maar als het naast een bedrijf zit zal er vast geen zichtbelemmering zijn voor omwonenden etc toch?

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:40

_Nancy schreef:
Ben nog op zoek naar een leuk bijzettafeltje met dienblad..

Zoiets als;
[ Afbeelding ]

Of beter nog;

[ Afbeelding ]

Alleen ken de websites niet waar ze op staan, dus durf ze niet zo goed te bestellen enzo :+
Iemand een idee waar je zoiets kunt kopen en wat geen honderden euros kost?

Ik ben een meelezer, ga niet samenwonen oid :+ maar ik heb precies hetzelfde tafeltje thuis staan die ik niet meer gebruik :)